Friday 15 April 2016

Αποφθέγματα (1980-1991) Umberto Eco (1932-2016): Μια σύγχρονη προσέγγιση!


Αποφθέγματα (1980-1991) Umberto Eco (1932-2016): Μια σύγχρονη προσέγγιση των κειμένων του, τα οποία περιλαμβάνονται στη συλλογή "Το Φακελάκι της Αθηνάς", που εκδόθηκε κατά την περίοδο 1986-1991 !


Όπως αναφέρεται άλλωστε στο επιμύθιο της συλλογής, βασικός πυρήνας όλων αυτών των κομματιών είναι το "αφήστε με να διασκεδάσω" με μια απαραίτητη ειρωνεία προς τα (ευρωπαϊκά) ήθη μας, μια εξοικείωση με ορισμένα θέματα πολιτισμού και μια αντιμετώπιση της γλώσσας ως χώρο παιχνιδιού.

Το υλικό αντλήθηκε από το βιβλίο "Πώς να Διαψεύδετε μια Διάψευση και άλλες Οδηγίες Χρήσεως" (Ουμπέρτο Έκο, μτφρσ Έφη Καλλιφατίδη, Αθήνα: Γνώση).

Καλή απολαυστική ανάγνωση ...

---
Η ορθή χρήση των αποσιωπητικών στη μέση της φράσης είναι ένα αποτελεσματικό επιστημονικό κριτήριο που "χρησιμεύει και για να διακρίνουμε τον επαγγελματία συγγραφέα από το συγγραφέα της Κυριακής (που επίσης μπορεί να γίνει διάσημος)".
[...]
"Οι συγγραφείς χρησιμοποιούν τ' αποσιωπητικά μόνο στο τέλος μιας φράσης, για να δείξουν ότι θα μπορούσε να συνεχιστεί [...] και στη μέση μιας φράσης ή μεταξύ φράσεων , όταν θέλουν να δείξουν την αποσπασματικότητα του λόγου. [...] Οι μή συγγραφείς χρησιμοποιούν τ' αποσιωπητικά, για να τους συγχωρεθεί ένα ρητορικό σχήμα το οποίο θεωρούν παρακινδυνευμένο".
[...]
"Ο συγγραφέας είναι ένας άνθρωπος που έχει αποφασίσει να ωθήσει τη γλώσσα πέρα από τα όριά της και έτσι αναλαμβάνει την ευθύνη ακόμα και τολμηρών μεταφορών [...] Ο συγγραφέας γράφει για τους συγγραφείς, ο μή συγγραφέας γράφει για το γείτονα του διπλανού διαμερίσματος".
("Πώς να βάζετε αποσιωπητικά ... για να μετεξελίξετε το συγγραφέα της Κυριακής που κρύβετε στα ενδόμυχά σας", 1991).

---
Στην απαρχή της δεκαετίας του 1990, σε μια εποχή πρόδρομο της κινητής τηλεφωνίας (εξ αποστάσεως και άμεσης επικοινωνίας), η κατηγοριοποίηση του Έκο παραμένει επίκαιρη στις μέρες μας.

Ειρωνευόμενος τους κατόχους ασύρματων (κινητών) τηλεφώνων, παραθέτει τρεις κατηγορίες που δικαιούνται το σεβασμό μας, ήτοι τα ΑΜΕΑ, όσους κατέχουν τέτοια τηλέφωνα εξ ανάγκης, "λόγω σοβαρών επαγγελματικών καθηκόντων" και τους μοιχούς, για ευνόητους λόγους.

Αντιπαραθέτει δε δύο κατηγορίες "υψηλού κινδύνου (δικού τους και δικού μας)".
"Τα άτομα που δεν μπορούν να πάνε πουθενά, αν δεν έχουν τη δυνατότητα να φλυαρήσουν για πράγματα ανούσια με τους φίλους ή συγγενείς, τους οποίους έχουν μόλις αποχαιρετήσει. Είναι πολύ δύσκολο να τους πεις γιατί δεν πρέπει να το κάνουν: αφού δεν κατορθώνουν ν' αντισταθούν στην παρόρμηση να μπλεχτούν με τους άλλους, αφού δε χαίρονται τις στιγμές της μοναξιάς τους, αφού δε ζουν, χωρίς να ξέρουν τι κάνουν εκείνη τη στιγμή οι άλλοι, αφού δεν απολαμβάνουν την απόσταση μετά από την αίσθηση της γειτνίασης, αφού δεν μπορούν να μην επιδεικνύουν την κενότητά τους, μα την κάνουν έμβλημα και λάβαρό τους, το πρόβλημά τους (του κουτσομπολιού) ανήκει στις αρμοδιότητες του ψυχολόγου".
Τέλος, τα "άτομα που θέλουν να δείχνουν δημόσια ότι είναι περιζήτητα, ιδιαίτερα για τη γνώμη τους σε περίπλοκες" υποθέσεις ... και δυστυχώς τα άτομα αυτά είναι η πλειοψηφία από εμάς!
Οι τελευταίοι ειδικά, θύματα, εξάλλου, του μηχανισμού "της ταξικής διαίρεσης, είναι άγριο πράγμα και ο νεόπλουτος, ακόμα κι όταν κερδίζει τέραστια ποσά, εξαιτίας ενός αταβιστικού (κληρονομικού) προλεταριακού στίγματος", παραμένει συνδρομικός-κομπλεξικός, ενώ ο εν γένει Ελληνισμός βρίθει από υπάρξεις σαν κι αυτές!

"Ο άνθρωπος της εξουσίας είναι εκείνος που δεν υποχρεώνεται ν' απαντά σε κάθε τηλεφώνημα και ίσα ίσα - αν θέλετε - το αρνείται [...] αυτός που επιδεικνύει το ασύρματο (κινητό) τηλέφωνο ως σύμβολο εξουσίας στην πραγματικότητα δείχνει σε όλους την απεγνωσμένα κατώτερη θέση του, έτσι όπως είναι αναγκασμένος να βρίσκεται σ' επιφυλακή, ακόμα και στο μέσο ερωτικών περιπτύξεων" (sic). [...] "Μα το γεγονός ότι χρησιμοποιεί τόσο επιδεικτικά το ασύρματο τηλέφωνο είναι η απόδειξη ότι αυτά τα πράγματα δεν τα ξέρει και η επιβεβαίωση της αμετάκλητης κοινωνικής περιθωριοποίησής του".
("Πώς να ΜΗ χρησιμοποιείτε το Ασύρματο (Κινητό) Τηλέφωνο", 1991).


---
Το Μπάσκετ ("η Τέχνη") άλλωστε είναι "σαν τη Ζωή, όπου μπαίνουμε, όταν τα παιχνίδια είναι ήδη δεδομένα, κι απ' όπου βγαίνουμε, δίχως να ξέρουμε τι θ' απογίνουν οι άλλοι"
("Πώς αρχίζει, πώς τελειώνει ... ένα Έργο", 1988).


---
"Όλα αυτά τα ρολόγια, όπως και ολόκληρη η βιομηχανία των πληροφοριών (και) σήμερα, διατρέχουν τον κίνδυνο να μην σε πληροφορούν για τίποτα, επειδή λένε πάρα πολλά. Αλλά διαθέτουν και ένα άλλο γνώρισμα της βιομηχανίας των πληροφοριών (της Κοινωνίας της Πληροφορίας και των Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης): δε μιλούν για τίποτα άλλο εκτός από τους εαυτούς τους και την εσωτερική τους λειτουργία. Το αποκορύφωμά τους είναι μερικά γυναικεία ρολόγια [...] οι κυρίες για τις οποίες προορίζονται τι άλλο έχουν να κάνουν πέρα από το να κοιτάζουν ένα μηχάνημα που περιγράφει την ίδιά τους τη ματαιοδοξία;"
("Πώς να Μήν ξέρετε την ώρα", 1988).

---

Η ευρωπαϊκή πραγματικότητα για μια εν δυνάμει ευρωπαϊκή σταδιοδρομία: μια συνοπτική κριτική προσέγγιση!


Μέσω της διαδικασίας blue book της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, είχα επιλεχθεί στο

Πρόγραμμα Πρακτικής Άσκησης της ΕΕ, όπου εργάστηκα στις Βρυξέλλες στη

ΓΔ Ανθρωπιστικής Βοήθειας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (D-G ECHO).



Στο Τμήμα Χρηματοοικονομικής Διαχείρισης, είχα την ευκαιρία να αποκτήσω διά

ζώσης μια αρκετά καλή εμπειρία της πραγματικότητας των "Βρυξελλών", με τα θετικά

και τα αρνητικά της πρόσημα
.


Έμαθα νέες διαδικασίες σχετικά με τη λειτουργία μεγάλων οργανισμών, απέκτησα

εμπειρογνωμοσύνη, τόσο για το αντικείμενο εργασίας μου όσο και για τρόπους

οργάνωσης και εφαρμογής της ομαδικής εργασίας σε ένα τμήμα υποστήριξης έργου,

με τις ιδιαιτερότητες που αυτό έχει, ένεκα του ανθρωπιστικού του περιεχομένου.


Στα αρνητικά, δυστυχώς έχω να σημειώσω ότι ο τοπικισμός (στο τμήμα μου κυρίως

εργάζονταν Βέλγοι υπηρεσιακοί που ευνοούσαν την επαγγελματική τους

αλληλοπροώθηση) και η γενικότερη δημοσιοϋπαλληλική νοοτροπία, όπως την

αντιλαμβανόμαστε στην Ελλάδα, δεν έχουν και τόσες μεγάλες διαφορές σε θέματα

απόδοσης, χρονοτριβής και παραγωγικότητας. Με τη διαφορά ότι εκεί τα χρήματα

είναι πολλά και το εργατικό δυναμικό είναι υπέραρκετό για την υλοποίηση των όποιων

εργασιών με κάποια άνεση χρόνου. Λείπει όμως και εκεί η αφοσίωση του υπηρεσιακού

στο έργο που επιτελεί. Δεν το αντιλαμβάνεται, στην πλειοψηφία τουλάχιστον, ότι

επιτελεί λειτούργημα με τα χρήματα του Ευρωπαίου φορολογούμενου.


Σ’ αυτό που λειτουργεί καλύτερα η Ένωση είναι στον έλεγχο, αντιμετωπίζοντας εν τη

γενέσει της τη διαφθορά. Εξάλλου, επικρατεί νοοτροπία ομαδικότητας και υιοθέτησης

σύγχρονων μορφών οργάνωσης, διοίκησης και οικοδόμησης ομαδικού πνεύματος

εργασίας, σε ένα ούτως ή άλλως πολυπολιτισμικό περιβάλλον
. Περαιτέρω, η έμφαση

στο αποτέλεσμα και όχι στο τυπικό της υπόθεσης και τους φορμαλισμούς, όπως

γίνεται κατά κόρον σε Ελλάδα και Κύπρο, αποτελεί κατά τη γνώμη μου ακόμα ένα

θετικό παράγοντα που χρήζει διάχυσης και στο εν γένει ελληνικό γίγνεσθαι, ιδιαίτερα

τώρα που η κρίση έχει καταγίνει ένας μόνιμος επισκέπτης στην καθημερινότητά μας!

Monday 21 March 2016

ΟΙ ΕΛΛΗΝΟΦΩΝΟΙ ΤΗΣ ΣΥΡΙΑΣ


ΟΙ ΕΛΛΗΝΟΦΩΝΟΙ ΤΗΣ ΣΥΡΙΑΣ (Μέρες τώρα που το προσφυγικό ζήτημα έχει (ή θα' πρεπε να έχει) κατακλύσει την καθημερινότητά μας την αληθινή και όχι την ψευδή των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, των τηλεοπτικών λεγόμενων "ριάλιτι σόου"* και του καταναλωτισμού!).

Στο Ρέθυμνο βρίσκονται δύο οικογένειες από τη Συρία που έχουν Κρητική καταγωγή.
https://lefterianews.wordpress.com/…/h-%CE%B9%CF%83%CF%84%…/

Οι πρόσφυγες, που μεταφέρθηκαν αρχικά από τη Χίο και τη Μυτιλήνη μαζί με άλλους 250 πρόσφυγες από τη Συρία, το Ιράκ, το Αφγανιστάν και το Πακιστάν στον Πειραιά, εξέπληξαν όλους όταν μιλώντας έγινε ξεκάθαρο πως μιλούσαν ελληνικά και μάλιστα την κρητική διάλεκτο.
Όπως εξήγησαν, πρόκειται για απόγονους κρητικών προσφύγων. Από χθες, βρίσκονται στο Ρέθυμνο, αφού από εκεί είναι η αρχική καταγωγή τους!
Πιο εύκολα μπορείς να ακούσεις καθαρά κρητικά στη Μέση Ανατολή, στα σύνορα μεταξύ Συρίας και Λιβάνου, παρά στη σύγχρονη Κρήτη.
Η διάσωση της κρητικής στη μακρινή Χαμιντιέ είναι η «ανάγκη να διαφυλάξουν την ιδιαίτερη ταυτότητά τους. Αν δεν τη διατηρούσαν, θα ένιωθαν ότι έχαναν ένα μεγάλο κομμάτι της ζωής τους», υποστηρίζει η ερευνήτρια κ. Τσοκαλίδου, επίκουρη καθηγήτρια του τμήματος Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης του ΑΠΘ.
---

*Βλ. επίσης: Ριάλιτι Σόου = Reality Shows: Έκφραση παρακμής μιας μηχανοποιημένης κοινωνίας (Εργασία Λυκείου)
http://6lyk-zograf.att.sch.gr/…/uploads/projects/Reality.pdf

Saturday 27 February 2016

Απόγονος άλλου δεν είναι τις απλώς εκ φύσεως. Απόγονος γίνεται εξ ιδίας δυνάμεως!


"Απόγονος άλλου δεν είναι τις απλώς εκ φύσεως. Απόγονος γίνεται εξ ιδίας δυνάμεως"!


Όσο προχωρά το ερευνητικό πρόταγμα πτυχιακής, τόσο πιό απαισιόδοξο φαντάζει το παρόν και έτι περαιτέρω αισιόδοξο το μέλλον, νοουμένου ότι η διαπαιδαγώγηση του Πολίτη θα υπερβεί την εποχή της (το λεγόμενο Zeitgeist).
---
Στο υστερόγραφο, ξεδιπλώνεται η κανελλοπούλειος σκέψη στην παιδαγωγική της διάσταση, με αφορμή την «κατηγορία», κατά τον ανωνυμογράφο, που του αποδίδεται ότι είναι "μαρξιστής", έχοντας ως αίτιο την ευσυνειδησία και ειλικρίνεια του Π.Κ. να απαρνηθεί μέρος πρότερού του δοκιμίου, αναγνώριση που η γνωστοποίησή της έδωσε αφορμή στους «Νέους Πρωτοπόρους» (Οκτώβριος 1933, πρόκειται για περιοδικό της τότε Αριστεράς, παρά τον τίτλο Πρωτοπόροι που σήμερα έχει οικειοποιηθεί η νεολαία της κυπριακής κεντροδεξιάς) να τον χαρακτηρίσουν ως "φασιστήν". Το κωμικό-παράδοξο αυτό γεγονός, το οποίο συνέβαινε τότε στην Ελλάδα (και συνεχίζει να συμβαίνει στον εν γένει Ελληνισμό), έδωσε αφορμή στον μ. Παναγιώτη Κανελλόπουλο να δηλώσει, αντί επιλόγου, τα ακόλουθα:
Αυτά είναι εκείνα, τα οποία με αναγκάζουν να τονίσω και πάλιν, ότι έχομεν ανάγκην μακράς ακόμη διαπαιδαγωγήσεως και μορφώσεως διά να φθάσωμεν εκεί, όπου έπρεπε ήδη – εάν άλλους είχομεν διδασκάλους και άλλην παιδείαν – να έχωμεν φθάσει. Καλόν είναι πάντως – μέχρι ότου φθάσωμεν εις το σημείον εκείνο – να μήν επικαλούμεθα την ιδιότητά μας ως κληρονόμων του αρχαίου ελληνικού πνεύματος. Ας φεισθώμεν της μνήμης των αρχαίων Ελλήνων και ας μή τους ονομάζωμεν προγόνους πριν ή γινώμεν ημείς αληθείς απόγονοί των. Απόγονος άλλου δεν είναι τις απλώς εκ φύσεως. Απόγονος γίνεται εξ ιδίας δυνάμεως! (Κανελλόπουλος, "Η Πρόοδος και οι Αρχαίοι", 1934: 136)
---

Δήλωση-Ευχή που δυστυχώς ακόμη, ένα αιώνα σχεδόν μετά, ως Ελληνισμός, δεν κατορθώσαμε να υπερβούμε!!

Sunday 14 February 2016

Περί οδηγικής συμπεριφοράς


Η οδηγική συμπεριφορά στην Κύπρο:
Μια βιωματική διαπίστωση και μια πρόταση αντιμετώπισης της επικίνδυνης οδηγητικής συμπεριφοράς!!


ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ:
http://www.typos.com.cy/cat/14/article/20023



Πρόβλημα μείζονος σημασίας, καθότι, η γνώση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας γίνεται σε επίπεδο θεωρητικής απομνημόνευσης (ακόμα και εδώ το εκπαιδευτικό σύστημα κινείται στη βάση της απουσίας ανατροφοδότησης και σωφροσύνης, καθώς και εκτός πλαισίου αποτελεσματικότητας), ενώ η πρακτική εκμάθηση της οδήγησης, του παρκαρίσματος και της συμπεριφοράς που πρέπει να διέπει τους οδηγούς έναντι των συμπολιτών τους (πεζών, ποδηλατιστών, μοτοποδηλατιστών και άλλων οδηγών), γίνεται σε ένα κουτοπόνηρο πλαίσιο, στη βάση του αναμενόμενου ελέγχου από τους εξεταστές (απομνημόνευση διαδρομών, έμφαση στην τυπικό της οδηγητικής συμπεριφοράς και παρκάρισμα σε ένα εντελώς φαντασιακό επίπεδο), κατά τη διαδικασία απόκτησης του διπλώματος οδήγησης. Ακολούθως και αφού θρηνήσουμε αρκετούς νεαρούς εγκληματίες οδηγούς και τα αθώα θύματά τους, σε διάφορα ανόητα αυτοκινητιστικά δυστυχήματα, με αίτια, μεταξύ άλλων, την απουσία του αναγκαίου δικτύου Μέσων Μαζικής Μεταφοράς και δίχως ένα ικανοποιητικό ποδηλατικό δίκτυο, με ελλιπή σήμανση και κυρίως εν πλήρη απουσία συναίσθησης κατά την οδηγητική μας συμπεριφορά (απουσία σεβασμού στους συμπολίτες μας και εχθρική-επιθετική οδήγηση), απλώς αναμένουμε κάθε χρόνο την καταγραφή των θυμάτων του εμφυλίου αυτού πολέμου, γιατί για εμφύλιο πρόκειται!

Η αστυνομία βέβαια κάνει αυτό που αναμένεται να κάνει, βάσει των οδηγιών, κανονισμών και του συναφούς νομοθετικού πλαισίου. Δυστυχώς όμως, εφαρμόζει μια σχεδόν κοστοκεντρική προσέγγιση (στήσιμο καμερών σε διάφορα σημεία, έχοντας κυρίως έναν εισπρακτικό σκοπό και όχι τη διόρθωση της εν γένει οδηγητικής συμπεριφοράς του πληθυσμού). Οι κάμερες δεν πρέπει μόνο να καταγράφουν την ταχύτητα αλλά και τη γενικότερη συμπεριφορά των οδηγών και κυρίως τα επιθετικά προσπεράσματα που οδηγούν συνήθως στο θάνατο ή τον ακρωτηριασμό των επιβατών των εν δυνάμει νεκροφόρων που χρησιμοποιούμε στην καθημερινότητά μας. Όπως επίσης και τα παράνομα παρκαρίσματα, που οδηγούν επίσης στο βιολογικό τέλος πεζούς και ποδηλάτες, που εξαναγκάζονται να χρησιμοποιήσουν τον αυτοκινητόδρομο για τη συνέχιση της πορείας τους.

Η παρούσα παρέμβαση έγινε με αφορμή την απειλητική σε ακραιφνή επίπεδα οδήγηση έτερου οδηγού, στον αυτοκινητόδρομο Λευκωσίας-Λεμεσού, όπου ο ανόητος εγκληματίας βρέθηκε όπισθεν του οχήματός μου στη λωρίδα προσπέρασης, σε απόσταση αναπνοής, καθότι νόμιζε και συνεχίζει να νομίζει, μέχρι και αυτός να καταλήξει ως ανωτέρω, ότι ο δρόμος του ανήκει και ότι όλοι οφείλουν να κάνουν στην άκρη για να περάσει η αυτού ηλιθιότης! Ακολούθως, με απείλησε με διάφορους τρόπους, ενώ αδυνατώ να περιγράψω ευκρινώς το τι λεκτικώς και χειρονακτικώς επακολούθησε, έως ότου βρέθηκε στο δρόμο μας η αστυνομία, οπότε αυτός δειλά δειλά εξαφανίστηκε!

Κατ' αρχάς, όλοι μας είναι σώφρον, πέραν του ότι απαιτείται από το νόμο, να κρατάμε επαρκή απόσταση ασφαλείας από το προπορευόμενο αυτοκίνητο. Σε κάθε άλλη περίπτωση και όποτε τυγχάνει να βρεθούμε απέναντι σε τέτοιες καταστάσεις, υπάρχει μια επιστημονικώς επιχειρηματολογούμενη αντιμετώπιση για την έστω εν μέρει θεραπεία του φαινομένου αυτού. Εφόσον προσπερνάμε κάποιο αμάξι ή ακόμα και όταν βρισκόμαστε στην πορεία μας και ξάφνου γίνεται αντιληπτό ότι ένα ακόλουθο αμάξι μας αναβοσβήνει τα φώτα και κατευθύνεται με ταχύτητα προς σύγκρουση με το όχημά μας, εμείς δεν πανικοβαλλόμαστε και απλά συνεχίζουμε την πορεία μας, με την ίδια ταχύτητα, σαν να μην συμβαίνει τίποτα και απλά αφήνουμε τον υποτακτικό οδηγό που μας ακολουθεί, να συμπεριφέρεται ανοήτως και απρεπώς. Μόνο στην περίπτωση που βρισκόμαστε σε λωρίδα ταχείας οδήγησης και στα πλαίσια του νόμου (επίσημου και ανεπίσημου, ήτοι με ταχύτητα 100-120 χλμ/ώρα) και εφόσον νιώσουμε ασφαλείς, τότε και μόνο τότε επιστρέφουμε στην λωρίδα μή ταχείας οδήγησης. Φυσικά, κατά τη φάση που ο υποτακτικός οδηγός μας προσπερνά, εμείς του κορνάρουμε επανειλημμένως αλλά ποτέ δεν του δείχνουμε το δάχτυλο που του αξίζει, ούτε και τον κοιτάμε στα μάτια, ενώ αν είναι βράδυ, με το που ξαναβρίσκεται μπροστά μας, τον τυφλώνουμε με τα μεγάλα φώτα πορείας! Επιστημονικώς και εμπειρικώς έχει αποδειχθεί ότι αυτός που οδηγεί επικίνδυνα και τρέχει αρκετά πέραν του ορίου ταχύτητος βάσει νόμου, εφόσον βρίσκει εμπόδιο μπροστά του, δεν θα κάνει την κίνηση αυτοκτονίας να κτυπήσει το προπορευόμενο όχημα. Άλλωστε, το ρίσκο ατυχήματος αν μείνουμε εμείς σταθεροί στην πορεία μας χωρίς να επιστρέψουμε πανικοβλημένοι σε άλλη λωρίδα, είναι μικρότερο και στη χειρότερη θα εξολοθρεύσουμε τον επιτιθέμενο οδηγό. Ενώ αν κάνουμε χώρο στον εχθρό, επαυξάνουμε τις πιθανότητες δικού μας ατυχήματος, ενώ ο πρώην υποτακτικός ακόλουθος οδηγός θα συνεχίζει αμέριμνος να σκορπά το θάνατο στους συμπολίτες μας.

Πόσοι εξάλλου έχουν μείνει ατιμώρητοι, αφού σκόρπισαν το Μολώχ* της ασφάλτου; Πόσοι επίσης, έχοντας κάνει χρήση του ασύλου ή δωροδοκώντας, συνεχίζουν να κυκλοφορούν ελεύθεροι και αμετανόητοι στους δρόμους ΜΑΣ; Στους δρόμους που ανήκουν σε όλους μας!!

Επιθυμία είναι, αντί επιλόγου, να αναφερθούμε και σε κάτι θετικό. Μετά το συναπάντημα με την αστυνομία και αφού σταμάτησα για να καταγγείλω το γεγονός, θα ήθελα να απονείμω τα εύσημα και να ευχαριστήσω και δημοσίως το Λοχία της Αστυνομικής Δύναμης Κύπρου, Χ........, ο οποίος προσπάθησε επανειλημμένως να εντοπίσει τον οδηγό και το όχημα που προανέφερα, για να του επιστήσει την προσοχή και να του δώσει προειδοποιητική παρατήρηση για την επικίνδυνή του οδηγική συμπεριφορά. Δυστυχώς, είτε επειδή δεν συγκράτησα ορθώς τις πινακίδες του είτε επειδή ο υποτακτικός οδηγούσε με παράνομες πινακίδες, αυτό δεν κατέστη δυνατόν. Ο αστυνομικός όμως διέθεσε χρόνο και προσπάθησε να κάνει ό,τι είναι δυνατόν για να με στηρίξει στο θέμα αυτό. Δυστυχώς και πάλι, το νομικό πλαίσιο, οι ελεγκτικοί μηχανισμοί και η όλη λογική που διέπει το σύστημα μεταφορών και οδήγησης στην Κύπρο, δεν επαρκούν για την αντιμετώπιση του φαινομένου αυτού, το οποίο κοινή διαπίστωση είναι ότι έχει πολλαπλασιαστεί με τα χρόνια και στην εφήμερη σύγχρονή μας εποχή**!!

*Σχεδόν κάθε μέρα στα δελτία ειδήσεων, στα ρεπορτάζ των τροχαίων δυστυχημάτων, ακούμε για τους νεκρούς στο «Μολώχ της ασφάλτου». Μολώχ ή Μολέκ, είναι το όνομα ενός αρχαίου θεού ο οποίος λατρευόταν από τους Φοίνικες και τους Χαανατίτες. Σύμφωνα με την Παλαιά Διαθήκη, στην κοιλάδα Γεενά, που βρισκόταν κοντά στην Ιερουσαλήμ, οι ειδωλολάτρες ακόλουθοι του Μολώχ θυσίαζαν σε αυτόν τα παιδιά τους ρίχνοντάς τα στην πυρά. Σήμερα ο Μολώχ χρησιμοποιείται μεταφορικά για να περιγράψει μια ενέργεια που για να συντελεστεί απαιτεί θυσίες που έχουν πολύ μεγάλο κόστος σε ανθρώπινες ζωές, όπως π.χ. η οδήγηση αφού τα θύματα είναι αθώα, όπως ήταν τα παιδιά που θυσιάζονταν παλαιότερα από τους γονείς τους.
Πηγή: http://www.mentality10.com/10-seconds/item/%CF%83%CE%B5-10-%CE%B4%CE%B5%CF%85%CF%84%CE%B5%CF%81%CF%8C%CE%BB%CE%B5%CF%80%CF%84%CE%B1-%CF%80%CE%BF%CE%B9%CE%BF%CF%82-%CE%AE%CF%84%CE%B1%CE%BD-%CE%BF-%CE%BC%CE%BF%CE%BB%CF%8E%CF%87-%CF%84%CE%B7%CF%82-%CE%B1%CF%83%CF%86%CE%AC%CE%BB%CF%84%CE%BF%CF%85

Όπως φαίνεται και ακολούθως, κανείς δεν έχει ασυλία και αλάθητο στο ζήτημα αυτό:


Παντελής Παντελίδης: Ένα «αστέρι» που έφυγε νωρίς

http://www.cnn.gr/news/ellada/story/22132/pantelis-pantelidis-ena-asteri-poy-efyge-noris


Και να μην ξεχνάμε ότι, πρώτος λάνσαρε, στο σύγχρονο εν γένει Ελληνισμό, ή έστω πρόβαλε με τη δημοσιότητά του, τη μόδα του να διατηρείς περιποιημένο και ψιλοκουρεμμένο μούσι!!
-------------------------------------
Ο Λάμπρος Γκαραγκάνης γράφει στο SPORTIT για την παρακαταθήκη που αφήνει πίσω του ο Παντελής Παντελίδης, η οποία είναι ανώτερη του καλλιτεχνικού του έργου.

Στην Ελλάδα δεν χωρούν Παντελίδηδες…

Ο Παντελίδης τούς έφταιξε που ανέφερε σε τραγούδι του (πλέον δεν έχει σημασία πια πώς και γιατί) τα Κατεχόμενα. Δεν φταίνε οι δωσίλογοι που δημιούργησαν τα Κατεχόμενα, τους έφταιξε ένας τραγουδιστής! Άργησα πολύ και τώρα που δεν είναι εδώ είναι άσχημα… Έτσι συμβαίνει, όμως, σ΄ αυτόν τον τόπο: Ορισμένοι κερδίζουν ακόλουθους μετά θάνατον. Λυπάμαι ειλικρινά που ανήκω σ΄ αυτήν την κατηγορία εν προκειμένω. Έπρεπε να έχω ξυπνήσει πιο νωρίς.

Να καταλάβω έγκαιρα την προσπάθεια του ανθρώπου αυτού να πάει κόντρα σε όλα. Στην υδροκέφαλη χώρα που ζει για μία θέση στο Δημόσιο, αυτός το άφησε για να κυνηγήσει το όνειρό του. Τι άλλο ήθελα να πειστώ; Για να ισοφαρίσω τη χαζομάρα μου θα κρατήσω την ιστορία του Παντελή, κάτι που πρέπει να το κάνετε όλοι. Στον γιο μου που συμπληρώνει αυτές τις ημέρες τέσσερις μήνες εδώ θα επιχειρήσω να διηγηθώ τι συνέβη, όταν είναι σε ηλικία να καταλάβει και είμαι άξιος να βρίσκομαι πλάι του.

Με τέτοιο τρόπο, ώστε να πιστέψει ότι σ΄ αυτήν τη ζωή όλα γίνονται και να μην χάσει ποτέ το κουράγιο του. Να κυνηγήσει τα όνειρά του με όση δύναμη έχει, όπως τότε που ένα απλό παιδί που ανάγκασε όλη την Ελλάδα να μιλά γι΄ αυτό άσχημα ή καλά. Ο τόπος αυτός, πλέον, δεν έχει πολλούς τέτοιους. Βασιλεύει η ανομία, το βόλεμα ακόμη και τώρα, το ρουσφέτι, η ισοπέδωση αρχών και αξιών. Η απογοήτευση, η κατήφεια, τα σκυθρωπά πρόσωπα… Δεν υπάρχει χώρος για Παντελίδηδες. Μοιάζουν ξένοι στο μουντό σκηνικό.

http://www.sportit.gr/stin-ellada-den-choroun-pantelidides/





**Δελτίο Τύπου 4 - Οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλης – Τροχαία αδικήματα - 14/02/2016

*** Γύρω στις 7.20 π.μ. σήμερα, μέλη της Τροχαίας Λεμεσού, ανέκοψαν αυτοκίνητο που οδηγούσε 47χρονος στη Λεμεσό, το οποίο εισήλθε στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας, με κίνδυνο να συγκρουστεί με άλλα οχήματα.
Ο 47χρονος υποβλήθηκε σε προκαταρκτικό έλεγχο αλκοόλης με ένδειξη 105μg% αντί 22μg%, ενώ όπως διαπιστώθηκε, οδηγούσε χωρίς πιστοποιητικό ασφάλειας, πιστοποιητικό καταλληλόλητας και χωρίς άδεια κυκλοφορίας.
Ο 47χρονος συνελήφθη για αυτόφωρο αδίκημα και τέθηκε υπό κράτηση.

*** Επίσης, γύρω στις 11 μ.μ. χθες, μέλη της Τροχαίας Λεμεσού, κατά τη διάρκεια ελέγχων τροχαίας στη Λεμεσό, ανέκοψαν για έλεγχο ποδήλατο που οδηγούσε 48χρονος.
Ο 48χρονος υποβλήθηκε σε προκαταρκτικό έλεγχο αλκοόλης με ένδειξη 100μg% αντί 22μg% και στη συνέχεια σε τελικό έλεγχο αλκοόλης, με ένδειξη 111μg%.
Ο 48χρονος συνελήφθη για αυτόφωρο αδίκημα και τέθηκε υπό κράτηση.

Σύλληψη
*** Συνελήφθη σήμερα για αυτόφωρο αδίκημα και τέθηκε υπό κράτηση 31χρονος, για διευκόλυνση των ανακρίσεων, σχετικά με διερευνώμενη υπόθεση πρόκλησης ανησυχίας και διασάλευσης της ειρήνης σε δημόσιο χώρο.
Ο Αστυνομικός Σταθμός Παραλιμνίου διερευνά την υπόθεση.

Δελτίο Τύπου 1 - Θανατηφόρα τροχαία οδική σύγκρουση – Έχασε τη ζωή του 18χρονος – Σύλληψη 54χρονου - 14/02/2016

*** Γύρω στις 8.15 μ.μ. χθες, αυτοκίνητο που οδηγούσε 54χρονος έχοντας ως συνοδηγό του 49χρονη, κάτω από συνθήκες που διερευνώνται, συγκρούστηκε στα φώτα τροχαίας της διασταύρωσης της Λεωφόρου Σπύρου Κυπριανού με την οδό Μαχαιριώτου και Παπανικολή στη Λάρνακα, με μοτοσικλέτα που οδηγούσε 18χρονος.
Οι δύο οδηγοί μεταφέρθηκαν με ασθενοφόρο στο Γενικό Νοσοκομείο Λάρνακας, όπου διαπιστώθηκε ο θάνατος του 18χρονου Αντρέα Παύλου από τη Λάρνακα.
Αργά χθες το βράδυ, ο 54χρονος συνελήφθη με δικαστικό ένταλμα και τέθηκε υπό κράτηση για διευκόλυνση των ανακρίσεων.
Η υπόθεση διερευνάται από την Τροχαία Λάρνακας.
---
Στην χειρότερη θέση του σχετικού πίνακα της Ευρωπαϊκής Ένωσης βρίσκεται η Κύπρος σε σχέση με την αύξηση των θανατηφόρων τροχαίων συγκρούσεων για το 2015, σύμφωνα με ανακοίνωση του REACTION Youth for the Prevention. - See more at: http://www.sigmalive.com/news/local/322891/xeiroteri-xora-stin-europi-sta-dystyximata-i-kypros#.dpuf

Thursday 14 January 2016

Farewell EU ! Farewell Blue Book !!



I arrived in Brussels round 06 am. My first metro stop brought me to Art-Loi station. After walking around a dead EU square, where the Yellow level alert was signed everywhere and after even seeing military tracks and soldiers guarding the area, though just a couple of times, I headed to Place Lux, where I enjoyed memories of the past, drinking of imaginable beers with our fellow trainees :).

Then, I went to Schuman roundabout, prayed a tribute in my mind to the late Jean-Baptiste Nicolas Robert Schuman (at his statute which is located at the entrance of the Cinquantenaire park), returned back to the roundabout, opposite the Commission and the Council HQs, where IT WAS REVEALED TO ME that behind those glasses and iron protected windows, the fonctionnaires working there seemed to me to be like prisoners of bureaucracy and of mostly immoral and more rarely corrupted politicians! Then, facing Schuman statue and the Arch in Cinquantenaire, I actually threw a stone behind my back, leaving behind all the ghosts of the past!

Looking ahead to a bright future for Europe and the World at large and bearing with me strong conficence to the initial Vision of the Founders of the EU, I finally got away from this surreal labyrinth !!

I was actually happy of not being recruited to the EC, after my success at the AD competition for Economists, in 2008, thus escaping from being jailed, both in mind and body, hence feeling felicity for being once again FREE, both in spirit, mind and life !!

Monday 16 November 2015

Η ‪#Δημοκρατία‬, η ‪#Ελευθερία‬ και ο ‪#Πολιτισμός‬ μας υπό πολιορκία!


‪#Grécs‬ expatrié nous tenons à exprimer notre solidarité et notre condoléances aux familles et amis des victimes, aussi bien que puissent des aux âmes des morts reposer en paix .
‪#ParisAttacks‬ ‪#BeirutAttacks‬ ‪#PeaceForParis‬ ‪#PrayForParis‬ ‪#JeSuiParis‬ ‪#France‬


Le ‪#République‬, la ‪#Liberté‬ et la notre ‪#Civilisation‬ en état de siège!
Ne pas peur !!


https://www.facebook.com/VoteforGreeksAbroad

---
Η ‪#Δημοκρατία‬, η ‪#Ελευθερία‬ και ο ‪#Πολιτισμός‬ μας υπό πολιορκία!

Ακόμα μια φορά, όπως "συνηθίσαμε" να ακούμε για τις τρομοκρατικές επιθέσεις μετά την ισλαμική προσευχή της Παρασκευής στη ‪#‎Βαγδάτη‬, εξ αποστάσεως από την ασφάλεια του καναπέ και της Ελληνό-εσωστρέφειάς μας, την Πέμπτη μαθεύτηκε η είδηση της "πολυαίμακτης διπλής βομβιστικής επίθεσης στη νότια ‪#‎Βηρυτό‬, κατά την οποία σκοτώθηκαν τουλάχιστον 45 άνθρωποι" (@Nαυτεμπορική), και ακολούθως το προσπεράσαμε κι αυτό το γεγονός, αφού δεν αποτελεί πλέον είδηση για μας, παρά την εγγύτητα του γεγονότος με την ‪#Κύπρο‬.

http://stateofmind13.com/…/from-beirut-this-is-paris-in-a-…/

(Χθες το βράδυ όμως), αφού ανήλθε στους "129 ο αριθμός των ανθρώπων που έχασαν τη ζωή τους από τις τρομοκρατικές επιθέσεις που σημειώθηκαν στο ‪#Παρίσι‬, ενώ περίπου 99 τραυματίες βρίσκονται σε κρίσιμη κατάσταση" (@Reuters), όλοι ή οι περισσότεροι τουλάχιστον από "μας", νιώσαμε την απειλή και αρχίσαμε τις αναρτήσεις συμπαράστασης στον προσφιλή μας γαλλικό λαό, που μοιραζόμαστε τόσα και τόσα κοινά, πολιτιστικά, ιστορίας και εν γένει κουλτούρας-πολιτισμού (ευρωπαϊκού)!

http://www.amna.gr/…/Toulachiston-128-nekroi-apo-to-makelei…

Ως φυσικό δε επακόλουθο, ο αριθμός των θυμάτων αναμένεται να ανέβει!
Τα συλληπητήριά μας στις οικογένειες και τους φίλους των θυμάτων (και ας μην γνωρίζουν τη γλώσσα μας) και καλή ανάπαυση στις ψυχές των νεκρών (ακόμα και των θυτών, που ίσως κάποτε να ήταν και αυτοί σαν και "ΜΑΣ", προτού προσηλυτιστούν στην παράνοια και την ‪#‎μαλακίαν‬ εξαιτίας της αποσάθρωσης των κοινωνικό-πολιτικών θεσμών των Χωρών καταγωγής και διαβίωσής τους)!!

Ευχή μας, τέλος, ο ‪#Θεός‬ της ‪#Οικουμένης‬ να μας φωτίζει, μεταλαμπαδεύοντας δύναμη και σοφία για να αντιμετωπίσουμε τα αίτια του ΚΑΚΟΥ, αποκόπτοντας τις ρίζες του που εκκολάπτουν τη μισαλλοδοξία, το φανατισμό, τον θρησκευτικό φονταμενταλισμό, το ρατσισμό-σοβινισμό και εν συνόλω την αλλοτρίωση της ανθρωπότητας !!!

ΥΓ. Η συσχέτιση της παρούσας ανάρτησης με το ‪#Διάβημα‬ είναι προφανής: το δικαίωμα ψήφου, ως το ύψιστο εργαλείο δημοκρατικής συμμετοχής ενός πολίτη στο διαμόρφωση του γίγνεσθαι σε κάθε κοινωνία, αποτελεί ανάχωμα στην προαναφερόμενη αποσάρθρωση των θεσμών κάθε κράτους και λαού!
https://www.facebook.com/VoteforGreeksAbroad

---
UPDATE 21 November 2015
#Deliberative #Democracy as a Domestic Dynamic, which could help over passing the Lack of Progress in the #Cyprus_Problem.
#Governance in Cyprus, both in south and north, de jure and de facto administrations of the island, mostly function in a political framework based on the minimalist version of #liberal_democracy, i.e. democracy as a technique of political governance, namely as an election mechanism and enhancement of policy leadership (Schumpeter in Makris 2007: 166). Instead, according to the philosophy of the #public_consultation, we should understand democracy in the context of a more radical and rather peaceful “revolutionary” form of citizens’ participation, aiming to transform both the governmental institutions and first and foremost today’s local civil society (Makris 2002: 57 and Warren 2001: 56). Should a more maximalist approach is applied in Cyprus, thus applying deliberative democracy (Bessette 1980), which refers to a form of #democratic_legitimacy, resulting from the participation of citizens in institutions and procedures defined as public consultation, which will result into a more active role of citizens in public affairs (Weale 1999: 19), then the Cyprus dispute will become an issue of interest, reference and debate for the majority of citizens too, and not only for their political leaders, the chief negotiators and the working groups dealing with specific aspects of the Cyprus problem.

The coming of age of #deliberative_democracy (Bohman 1998) should set the example for Cyprus issue negotiations as well. A stable and long lasting solution, with the participation of educated and active citizens, who are interested in current political and socio-economical affairs, will contribute in addressing unwillingness to proceed on a settlement of the Cyprus Problem, which is, once again, a crucial point of European, Middle Eastern and Global interest, especially due to the return of the era of terror in our Region and Europe at large.

Furthermore and more important, because of a multicultural-religious society in Cyprus (though we should also consider here both the historical factors related with the island's identity and that a Greek-speaking and Christian Orthodox population remains the majority ethnic and religious group in Cyprus), in the case of a federal-state solution, where secularization of the society lessens the role of religion of peoples' lives as sine qua non conditions for a liberal type state, Cyprus potentially will become an example of understanding, tolerance, co-habitation and respect between #Christian and #Muslim populations for the said geographical areas and the world at large, considering that a bottom up approach of deliberation of democracy is being accepted and enforced from the majority of the population in each country.

Saturday 7 November 2015

Open Debate on ‘Civil Society and the EU’, 6th of November, at 09:30, at the‪ EU House‬, in Nicosia.


#‎Invest_in_Education_Cyprus‬ (‪#‎InvEd‬) participated at the Open Debate on ‘Civil Society and the EU’, organized by the‪ #‎NgoSupportCentre‬, on the 6th of November, at 09:30, at the‪ #‎House_Of_The_European_Union‬, in Nicosia!

Watch Panel Discussion on «Civil Society work at the EU level”, https://t.co/CcIZTcDWvv via @livestream #UImpact #EUnCS Invest in Education – Cyprus

#InvEd_Initiative presented the work in #Cyprus of the Invest in Education and the lessons learnt from the European Citizens” Initiative (ECI), offering tips to future #ECI organizers, by submitting experience, critique and suggestions in regards to the #EU tool of #deliberative #Democracy as such!

NGO-Support Centre European Citizen Action Service (ECAS)
#EUnCS #UImpact #EUHouse

The streaming of the Event @ http://livestre.am/5eAMb via Livestream

#InvEd Presentation link: https://prezi.com/tvxvek2zm5cx/better-education-the-answer-to-crisis-invest-in-education-inved-experience-in-cyprus-and-critical-approach-of-the-european-citizens-initiative-eci

Titled BETTER EDUCATION – THE ANSWER TO CRISIS!:
Invest in Education (InvEd) experience in Cyprus and
critical approach of the European Citizens” Initiative (ECI)

ADDRESSING the following Question

How is it possible for an individual citizen to influence the intimate socio-economic mainstream and thus further activate his/her citizenship capacity, express sensible Reasoning and turn words into action by participating in the European political realm?

For more information visit our website: http://invedcy.eu
& Facebook Page: https://www.facebook.com/invedcy
(Invest in Education – Cyprus

Saturday 17 October 2015

Διάβημα πολιτών για απόδοση δικαιώματος ψήφου στους Έλληνες του εξωτερικού: ξεπεράσαμε και τις 333 υπογραφές και συνεχίζουμε ...

ΓΙΑ ΜΙΑ ΑΚΟΜΗ ΦΟΡΑ, ΔΕΝ ΑΝΑΜΕΝΕΤΑΙ ΝΑ ΣΤΗΘΟΥΝ ΚΑΛΠΕΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΈΛΛΗΝΕΣ ΤΟΥ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ!, όμως, το ‪#‎Διάβημα‬ πολιτών για απόδοση δικαιώματος ψήφου στους ‪#‎Έλληνες‬ του εξωτερικού πήρε τα πάνω του! ... ξεπεράσαμε και τις 333 υπογραφές και συνεχίζουμε ...


Μετά και την ψήφιση του Σχεδίου Νόμου «Κύρωση του Σχεδίου Σύμβασης Οικονομικής Ενίσχυσης από τον Ευρωπαϊκό Μηχανισμό Σταθερότητας και ρυθμίσεις για την υλοποίηση της Συμφωνίας Χρηματοδότησης» (διότι η κάθε λέξη/έννοια έχει τη δική της σημασία), ήτοι του νέου Μνημονίου μεταξύ της Ελληνικής Κυβέρνησης και των Δανειστών/Θεσμών, εκτίμηση για τις επόμενες εθνικές εκλογές είναι ότι αυτές προορίζονται για το αμέσως επόμενο διάστημα, ίσως και εντός Σεπτεμβρίου 2015.

Επισκεφθείτε τη σελίδα μας στο Facebook, για περαιτέρω πληροφόρηση:
https://www.facebook.com/VoteforGreeksAbroad?fref=nf&pnref=story

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΥΠΟΓΡΑΨΤΕ ΚΑΙ ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΤΕ !!
https://secure.avaaz.org/…/Ypoyrgeio_Esoterikon_Ellinikis…/…

ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΤΥΠΟΠΟΙΗΜΕΝΟ ΜΗΝΥΜΑ

---

Διάβημα πολιτών για απόδοση δικαιώματος ψήφου στους Έλληνες του εξωτερικού: 333 υπογραφές και συνεχίζουμε ...

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΥΠΟΓΡΑΨΤΕ ΚΑΙ ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΤΕ !!

Αγαπητοί φίλοι,

Εδώ και λίγο καιρό, ξεκινήσαμε ένα ψήφισμα και σας παρακαλώ να το συνυπογράψετε. Το ψήφισμα απευθύνεται προς το Υπουργείο Εσωτερικών της Ελληνικής Δημοκρατίας και προς τη Βουλή των Ελλήνων και ονομάζεται "Σας καλούμε να αποδώσετε δικαίωμα ψήφου στους Έλληνες του εξωτερικού".

Αυτό το ζήτημα σημαίνει πολλά για' μας και γι' αυτό προσπαθούμε να μαζέψουμε 300,000 υπογραφές. Ελπίζουμε στη συμμετοχή σας, την κρίσιμη αυτή χρονική περίοδο που βιώνει ο Ελληνισμός και η Ευρώπη!

Διαβάστε περισσότερα για το ψήφισμα και βάλτε την υπογραφή σας πατώντας εδώ:
https://secure.avaaz.org/…/Ypoyrgeio_Esoterikon_Ellinikis…/…

Ψηφίσματα όπως αυτό ξεκινούν πάντα από πολύ χαμηλά αλλά μεγαλώνουν γρήγορα όταν απλοί πολίτες σαν κι εμάς συμμετέχουν.

Παρακαλώ βοηθήστε υπογράφοντας και διαδίδοντας αυτό το ψήφισμα.

Ευχαριστώ πολύ,

Βασίλης
Συντονιστής Διαβήματος
--
Τα πλήρη κείμενα, σχετικά με την "Κύρωση του Σχεδίου Σύμβασης Οικονομικής Ενίσχυσης από τον Ευρωπαϊκό Μηχανισμό Σταθερότητας και ρυθμίσεις για την υλοποίηση της Συμφωνίας Χρηματοδότησης", στον ακόλουθο Σύνδεσμο:
http://www.hellenicparliament.gr

Saturday 26 September 2015

Συνεχίζοντας τη διάλεξη και συζήτηση με θέμα 'Η Φιλοσοφία της πολιτικής και η εφαρμογή της σήμερα'.


Πρόταση για όσους είναι Φίλοι της Σοφίας, κριτικοί έναντι της Πολιτικής και προσβλέπουν στη "φιλοσοφημένη" εφαρμογή της!!

Διάλεξη και συζήτηση με θέμα 'Η Φιλοσοφία της πολιτικής και η εφαρμογή της σήμερα'.
Εισηγητής ο Δρ Γιάννης Χριστοδούλου, λέκτορας Φιλοσοφίας στο Πανεπιστήμιο Κύπρου.

Ακολουθούν αποσπάσματα από την ομιλία του δρ Χριστοδούλου και συμπληρωματικές τοποθετήσεις του υποφαινόμενου:
---
"Οι πολιτείες έχουν πυργοειδή μορφή. Όσοι γεννιούνται στα κάτω διαμερίσματα, βλέπουν τον πύργο και τον ορίζοντα από χαμηλά. Όσοι στα πάνω διαμερίσματα, βλέπουν τον πύργο και τον ορίζοντα από ψηλά. Και οι δύο θεωρούν τη θέα αυτή φυσική. Δεν προβληματίζονται για τη θέση τους, παρά μόνο όταν καταλαβαίνουν ότι ο τρόπος που βλέπουν την κοινή τους πόλη οι άλλοι, οι ένοικοι των άλλων διαμερισμάτων, διαφέρει.
Έτσι, όταν εκείνοι που βρίσκονται κάτω αντιλαμβάνονται ότι εκείνοι που βρίσκονται πάνω δεν τους βλέπουν, αρχίζουν να αναρωτιούνται τί βλέπουν οι ένοικοι των πάνω διαμερισμάτων του πύργου. Οι δεύτεροι προβληματίζονται για τη σχέση τους με τους πρώτους όταν η συμπεριφορά των πρώτων τούς κάνει να αναρωτιούνται γιατί εποφθαλμιούν τη θέση τους. Η αντίληψη που διαμορφώνουν οι δυο αυτές κατηγορίες ανθρώπων για τη θέση τους συνοψίζεται στις πολιτικές ιδεολογίες ή θεωρίες τους."

ΤΟ ΠΛΗΡΕΣ ΚΕΙΜΕΝΟ ΤΗΣ ΟΜΙΛΙΑΣ ΣΤΟΝ ΑΚΟΛΟΥΘΟ ΣΥΝΔΕΣΜΟ:
http://animeroslogos.blogspot.com.cy/2015/09/blog-post_25.html?spref=fb

---
Όπως αναφέρει άλλωστε ο καθηγητής σε προηγούμενη τοποθέτηση (βλ. "Η επιστροφή του πολιτικού λόγου"), "η πολιτική, στην καλύτερη περίπτωση, σημαίνει τη διαλεκτική της αντιπαράθεσης επιχειρημάτων για την υποστήριξη αντίπαλων θέσεων-στάσεων ζωής. Η πολιτική αντιπαλότητα, στο εσωτερικό της Ευρωπαϊκής Ένωσης, είχε εκλείψει πριν την εκλογή του ΣΥΡΙΖΑ στην Ελλάδα".

Δυστυχώς όμως, παρά το ότι η Ευρώπη περιέπεσε σε πολιτική αδράνεια των πολιτών της, λόγω της αδιαφορίας τους, όπως έγινε και στις πρόσφατες εκλογές με την αποχή που συνεχίζει να τηρεί η πλειοψηφία των ψηφοφόρων-πολιτών στις εκάστοτε εκλογικές αναμετρήσεις, ο ελληνικής αρχέγονης προέλευσης συγκροτημένος πολιτικός λόγος δεν επανήλθε στο προσκήνιο σε ικανοποιητικό βαθμό που θα ανήγαγε την πολιτική ρητορική και ιδεολογική αντιπαλότητα μεταξύ Αριστεράς και Δεξιάς ως πρόταγμα-κίνητρο επαναφοράς του πολίτη στην ενεργό εμπλοκή του στην πολιτική.

Εξάλλου, η "ψευδοενδιάμεση" μεσαία τάξη, που αδίκως προσδοκεί την άνοδο στα ανώτερα στρώματα της εξουσίας (άνω δώμα του Πύργου), αν δεν κατασταλάξει-επιλύσει τα τρία καίρια ζητήματα που άπτονται του βίου μιας μέσης προσδόκιμης ζωής (έστω 80 έτη), ήτοι το Εθνοκρατικό Γίγνεσθαι (σε ποια διεθνή ετερότητα ανήκει, άρα και υπομέρους ζητήματα ταυτότητας και ιστοριογνωσίας), την Αντιπαραγωγική Γραφειοκρατία της δημόσιας-κρατικής διοίκησης (υπέρβαση αναχρονιστικής κουλτούρας και αντιλήψεων) και τον Οικονομικό Παράγοντα-προσδοκίες βίου στο σύγχρονο καπιταλιστικό σύστημα (υπερκαταναλωτισμός και ευθυνοδικία), η στέρεη, εξαρχής, στο διηνεκές, απ' τη στιγμή της γέννησής μας, δόμηση του Πύργου, δεν πρόκειται ποτέ να διαρραγεί, ως αναγκαία προϋπόθεση επαναφοράς του Πολίτη στο προσκήνιο, σύμφωνα με τις θεωρίες του πολίτη και μια δυνητική "διαβουλευτική στροφή, με βάση κυρίως τον ενεργό ή όχι ρόλο των πολιτών στις δημόσιες υποθέσεις" (Weale 1999:19), καθώς και στα πλαίσια της συμμετοχικής δημοκρατίας και της διαδικασίας της δημοκρατικής διαβούλευσης που ο Elster (1998:1) όρισε ως εξής:
δημοκρατική διαβούλευση καλείται η διαδικασία μετασχηματισμού των προτιμήσεων ίσων και ελεύθερων πολιτών, διαμέσου μίας ορθολογικής, επιχειρηματολογικής και κατά μείζονα λόγο αμερόληπτης επικοινωνίας.

[συμπληρωματική πηγή: Μακρής Σπυρίδων, Δικαιώματα του Ανθρώπου, «Η διαβούλευση ως φιλοσοφική θεωρία της δημοκρατίας: Κανονιστικές, διαδικασιακές και κριτικές όψεις» (10 ΔΤΑ Ν° 51/2011: 824-828)]