Saturday 16 February 2013

Περί προεδρικών εκλογών Κυπριακής Δημοκρατίας (ΚΔ) 2013


Πρόταση – Παρέμβαση Για Δημοσίευση
Περί προεδρικών εκλογών Κυπριακής Δημοκρατίας (ΚΔ) 2013
Ποτέ η απουσία δεν καθόρισε τις εξελίξεις!
Τουλάχιστον ποτέ δεν καθόρισε τις όποιες εξελίξεις προς ένα προοδευτικό πλαίσιο βιώσιμης ανάπτυξης και εκσυγχρονισμού!
Είμαστε όλοι συνυπεύθυνοι ... γι' αυτό επιλέγουμε την ενεργό συμμετοχή στα κοινά!
Συμμετέχοντας στις επικείμενες εκλογές για την ανάδειξη του επόμενου Προέδρου της ΚΔ (ΠΔ) επιτυγχάνουμε τη μείωση της αποχής, ήτοι εκλογές δύο γύρων, τουτέστιν, εκλογή του υποψηφίου της Προόδου, της Σοσιαλδημοκρατίας και των Πολιτών!
Όλοι μαζί μπορούμε για την ανατροπή ... την ανατροπή του πολιτικού κατεστημένου (αριστεροί vs. δεξιοί) που συνεχίζει να χαλιναγωγεί τον τόπο μας και τον ελληνισμό, αφότου επιτεύχθηκε η εθνική μας ανεξαρτησία (ίδε Παράρτημα πιο κάτω)!
Την ανατροπή της λογοκρισίας που θυμίζει άλλες απολυταρχικές εποχές [1].
Την ανατροπή της εκτροπής [2] στην οποία έχει διολισθήσει η «Δεύτερη Κυπριακή Δημοκρατία», μετά το προδοτικό πραξικόπημα που άνοιξε την Κερκόπορτα στον τούρκο εισβολέα. Μιας ολοένα επαυξανόμενης έντασης εκτροπής προς α) την ανομία και το αλάθητο του ενός, β) αναχρονιστικά ιδεολογικά δόγματα και πολιτική προπαγάνδα, γ) παρωχημένες πολιτικό-κομματικές τακτικές και ελιγμούς διαμοίρασης των καρεκλών της εξουσίας, καθώς και δ) συνεχιζόμενης εκτροπής προς την αδυναμία ανάκλησης της ιστορικής μνήμης και του θυμικού του λαού, ο οποίος τόσο εύκολα ξέχασε τους αληθινούς υπαίτιους της σύγχρονης τραγικής του μοίρας. [3]
Υπενθυμίζουμε ότι, σύμφωνα με το αποικιακής εμπνεύσεως κληροδότημα του Συντάγματος της ΚΔ, η προεδρική θητεία είναι πενταετής εφόσον ο ΠΔ δρα, πέραν της διαβεβαίωσης, με πίστη και σεβασμό στο Σύνταγμα και τους Νόμους της Δημοκρατίας και για τη διατήρηση της ανεξαρτησίας και της εδαφικής ακεραιότητας της Κύπρου ∙ ειδάλλως, η Έκπτωση του Προεδρικού Αξιώματος υλοποιείται όταν, πέραν της σωματικής αδράνειας, υπάρχει καταδίκη του ΠΔ για εσχάτη προδοσία (πχ το ανδρείκελο της Χούντας «προεδρεύων» του κράτους Ν. Σαμψών) ή οιονδήποτε άλλο αδίκημα ατιμωτικό (πχ, σύμφωνα με το πόρισμα Πολυβίου, η ευθύνη του ΠΔ και των Υπουργών της διακυβέρνησής του για το Μαρί) ή ηθικής αισχρότητας (λαμβάνοντας υπόψη την υποκειμενικότητα της ρήτρας αυτής, η οποία υπονοεί μάλλον περιπτώσεις σήψης των ηθών και ερωτικών – σεξουαλικών εγκλημάτων ή πλημμελημάτων). [4]
Όπως αναφέρεται σε άρθρο του ο Καθηγητής Π. Ήφαιστος (δες σχετική υποσημείωση), «[Σ]τις εκλογές του Φεβρουαρίου 2013 η κυπριακή κοινωνία θα δείξει, ουσιαστικά, κατά πόσον είναι βιώσιμη συλλογική οντότητα και κατά πόσο διαθέτει συλλογικό ένστικτο αυτοσυντήρησης»! Μέσω της Προεδρίας, ενός θεσμού άμεσης δημοκρατίας, παρέχεται στον κυπριακό ελληνισμό μία μοναδική ευκαιρία να αξιοποιήσει αυτήν την ασφαλιστική δικλείδα για την επιβίωσή του, ενάντια στην απουσία στρατηγικής σκέψης που βαραίνει τα πολιτικά ναυαγισμένα κόμματα της μεταπολίτευσης στη Μεγαλόνησο, ήτοι της Αριστεράς και της Δεξιάς.
Χωρίς εξαρτήσεις σε απαρχαιωμένο πολιτικό και ιδεολογικό παρελθόν και κομματική δράση.
Με όραμα για το μέλλον και μια νέα πορεία πολιτικής διεκδίκησης και δράσης.
Προς τον εκσυγχρονισμό, την αναδιάρθρωση, την ανανέωση, την ανασυγκρότηση, την ανασύσταση και τον εξευρωπαϊσμό του σύγχρονου κυπριακού πολιτικού μας βίου.
ΜΠΟΡΟΥΜΕ !!!
---
Παράρτημα: Μια ιστορικό-εκλογοαπολογιστική αναδρομή [5]
Η ιστορία, στην Ελλάδα, μοιάζει να επαναλαμβάνεται: εν αρχή ήταν ο Εμφύλιος 1824-31 (κοτζαμπάσηδες γαιοκτηματίες vs. κλεφτών-αρματολών vs. νησιωτών πλοιοκτητών vs. διανοούμενων πολιτικών), ακολούθως η τρικομματική αντιπαράθεση (τα τρία κόμματα των προστάτιδων δυνάμεων - αγγλικό, γαλλικό και ρωσικό) και ο πρώτος διπολισμός (Δηλιγιάννης vs. Τρικούπης) , ύστερα ο Εθνικός Διχασμός 1915-22 (Βενιζελικοί vs. Βασιλικοί), για να ακολουθήσει ξανά ο Εμφύλιος 1946-49 (Λαϊκή Δεξιά vs. Κομμουνιστών), η Χούντα 1967-74 (Ακροδεξιοί παράφρονες Εθνικιστές vs. Δημοκρατών-Πατριωτών και Κομμουνιστών) και από την αποκατάσταση της Δημοκρατίας έως το 2011 ακόμα ένας Διπολισμός (Δεξιά vs. Αριστερά).
Στη δε Κύπρο οι εθνικοί διχασμοί, εμφύλιοι, πραξικοπήματα και άλλες μορφές ενδοεθνοτικών συγκρούσεων, από τον Εθνικοαπελευθερωτικό αγώνα της ΕΟΚΑ 1955-59 (Εθνικόφρονες vs. Κομμουνιστών) και την Ανεξαρτησία 1960-74 (Δημοκρατικές, Εθνικόφρονες και Αριστερές Δυνάμεις vs. Ακροδεξιών της ΕΟΚΑ Β') και, τέλος, από την επαναφορά της Δημοκρατίας μετά την καταστροφική τουρκική εισβολή έως σήμερα ο φανατικός και παράλογος διπολισμός (Δεξιοί vs. Αριστερών) συνεχίζουν ακάθεκτα να βασιλεύουν.
Η διαφορά έγκειται στο γεγονός ότι στην Ελλάδα οι δυνάμεις της δημοκρατικής ομαλότητας αναγκάστηκαν, έστω αργά, να συνεργαστούν εναντίον της λαϊκίστικης αριστεράς και της σοβινιστικής ακροδεξιάς (ΝΔ-ΠΑΣΟΚ-ΔΗΜΑΡ vs. ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ & ΧΑ), εξαιτίας της πτώχευσης της οικονομίας και του τροϊκανού μνημονίου που επιβλήθηκε στη χώρα.
Ηθικόν δίδαγμα-ρητορικά ερωτήματα, αντίστοιχα, προς τους νόμιμους πολίτες της ΚΔ, τους ηγήτορες των κομματικών και άλλων πολιτικών σχηματισμών, καθώς και προς την Αρχή Ραδιοτηλεόρασης Κύπρου και την Υπηρεσία Εκλογών [6]:
ως πότε η μικρή Κύπρος θα ανέχεται τον ψευδεπίγραφο διαχωρισμό μεταξύ δεξιών και αριστερών; πότε επιτέλους θα εξευρωπαϊσθούμε πολιτικά-πολιτισμικά και θα αντιπαρατάσσουμε σύγχρονα ιδεολογικά επιχειρήματα κατά τον πολιτικό λόγο - αντίλογο και όχι παρωχημένα εννοιολογήματα από τους δήθεν εθνικόφρονες δεξιούς προς τους δήθεν κοινωνικόφρονες αριστερούς; ως πότε θα ανεχόμαστε πρακτικές λογοκρισίας που θυμίζουν άλλες απολυταρχικές εποχές;
Τολμώ να προβλέψω ότι και εμείς, εδώ στη Μεγαλόνησο, σε ένα με τρία χρόνια, δηλαδή στις επόμενες ευρωεκλογές ή βουλευτικές εκλογές, θα "αναγκαστούμε" (οι δημοκρατικές-πατριωτικές δυνάμεις του τόπου) να συνεργαστούμε για να εξοστρακίσουμε από τον πολιτικό μας βίο τους προπαγανδιστικούς αριστερίστικους-κομμουνιστικούς δογματισμούς και τους φανφαρονισμούς της εθνικιστικής ακροδεξιάς της νήσου μας;
---
[1] Αναφερόμαστε στην απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου της Αρχής Ραδιοτηλεόρασης Κύπρου για απαγόρευση μετάδοσης της πολιτικής διαφήμισης «Εφιάλτης» της Παγκύπριας Κίνηση Πολιτών. Βλ. το σχετικό προεκλογικό σποτ στο http://www.youtube.com/watch?v=Knuaa21c8oY.
[2] Στην έννοια της εκτροπής, γενικά, αναφέρθηκε ο επίτιμος Πρόεδρος του ΚΣ ΕΔΕΚ (Κίνημα Σοσιαλδημοκρατών Ενιαίας Δημοκρατικής Ένωσης Κέντρου), Γιατρός Β. Λυσσαρίδης, στο έκτακτο συνέδριο της ΕΔΕΚ ενόψει των προεδρικών εκλογών Φεβρουαρίου 2013. Υπενθυμίζουμε ότι στο ανακοινωθέν τύπου της 8ης Απριλίου 1970, που αναφερόταν στο Ιδρυτικό Παγκύπριο Συνέδριο της ΕΔΕΚ (3 Μαΐου 1970), ο Γιατρός ανέφερε ότι «[Ε]ίναι πίστις του δημοκρατικού Κυπριακού λαού ότι η ομαλή κοινοβουλευτική ανέλιξις, μακράν οιασδήποτε εκτροπής, είναι δυνατόν να αποτρέψει τους τεραστίους κινδύνους οι οποίοι επικρέμονται επί του κυπριακού λαού». Δυστυχώς, οι ανεγκέφαλοι της ΕΟΚΑ Β’ υλοποίησαν την εκτροπή από τη δημοκρατική κοινοβουλευτική ομαλότητα μέσω του επίορκου πραξικοπήματος.
[3] Αναφερόμαστε αντίστοιχα στα εξής: α) στην απόρριψη από τον ΠΔ του πορίσματος της Μονομελούς Διερευνητικής Επιτροπής αναφορικά με την φονική έκρηξη - τραγωδία στη ναυτική βάση στο Μαρί, όπου στα συμπεράσματα του νομικού Π. Πολυβίου (2011) καταδεικνυόταν η θεσμική και προσωπική ευθύνη του Προέδρου Χριστόφια (το πόρισμα εδώ) ∙ β) στην κομμουνιστική ιδεολογία όπου η προπαγάνδα και το φαινομενικό κατέχουν σημαίνοντα θέση κατά την άσκηση πολιτικής παρά η σε βάθος υλοποίηση πολιτικών προς όφελος της κοινωνίας και των πολιτών του κράτους (εξού και η «πτώχευση» της ΚΔ και το επικείμενο τροϊκανό μνημόνιο) ∙ γ) στις συμφωνίες «κυρίων» για διακομματική συνεργασία που σκοπεί στον διαμοιρασμό των υπουργικών θώκων και άλλων θέσεων ευθύνης εξουσίας όπως έγινε πχ στις τελευταίες δημοτικές εκλογές και κυρίως στις διαβουλεύσεις μεταξύ των κομμάτων της κεντροδεξιάς (εξού και η υποστήριξη στην υποψηφιότητα Ν. Αναστασιάδη από το λεγόμενο Κέντρο) ∙ και, τέλος, δ) στο γεγονός ότι φαινομενικά, τουλάχιστον, οι κύπριοι πάσχουν από συλλογικά σύνδρομα αυτοκτονίας, καθώς δεν εξηγείται η αθρόα υποστήριξη των ψηφοφόρων προς υποψηφίους του Ναι στο Σχέδιο Ανάν 5, υποψηφίους που στο παρελθόν υπερασπίστηκαν παράφρονες εγκληματίες – προδότες – πραξικοπηματίες ή υποψηφίους που στηρίζονται από κομματικούς μηχανισμούς οι οποίοι δεν σεβάστηκαν το συλλογικό αίτημα για έκπτωση του προεδρικού αξιώματος όπως αυτό κατατέθηκε σύσσωμα από το λαό με τις μαζικές διαδηλώσεις του προπέρσινου καλοκαιριού. Ειδικά για το τελευταίο σημείο δες το άρθρο του ακαδημαϊκού Καθηγητή Π. Ήφαιστου, Γιατί Γ. Λιλλήκα για Πρόεδρο της ΚΔ, δημοσιευμένο στον Φιλελεύθερο, http://www.philenews.com/digital/ (απόψεις και άρθρα) 22.12.2012.
[4] Δες την επίσημη ιστοσελίδα του Γραφείου Τύπου και Πληροφοριών (ΓΤΠ) και της Υπηρεσίας Εκλογών: http://www.proedrikes2013.gov.cy/index.htm.
[5] Βλ. Clogg R. (2003). Συνοπτική ιστορία της Ελλάδας, Αθήνα: Κάτοπρο.
[6] Σχετικά με το δημοσίευμα της Καθημερινής Κύπρου (15.2.13) «Με νοοτροπίες του ’80 ο έφορος εκλογών»: http://www.kathimerini.com.cy/index.php?pageaction=kat&modid=1&artid=123080.

Wednesday 13 February 2013

Η πεζοδρόμηση (και ποδηλατοδρόμηση) ήρθε για να μείνει!


ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Η πεζοδρόμηση (και ποδηλατοδρόμηση) ήρθε για να μείνει!
Η οικονομική κρίση ευτυχώς οδήγησε την κοινωνία των πολιτών σε ακτιβιστική δράση, όπως είναι και η παρούσα, υπέρ δηλαδή της πεζοδρόμησης και ποδηλατοδρόμησης, προσθέτω εγώ, της τέως οδού αυτοκίνησης της Αγίας Σοφίας.
Η πτώση του κύκλου εργασιών των αγαπητών μας συμπολιτών και καταστηματαρχών επί της οδού δεν οφείλεται στην απουσία των αυτοκινήτων, ούτε στην οχλαγωγία που αυτά προκαλούν, αλλά ούτε και στην επιβάρυνση της περιβαλλοντικής μόλυνσης που αυτά επιφέρουν στην ατμόσφαιρα. Η πτώση του τζίρου τους οφείλεται στην παρωχημένη τους νοοτροπία που μας κατάντησαν επαίτες της Ευρώπης.
Δήμαρχε, προχώρα!

Monday 4 February 2013

Η κρίση ως μάθημα για το μέλλον


Λευκωσία, Τετάρτη, 30 Ιανουαρίου 2013
Αξιολογότατο το συνέδριο που συνδιοργάνωσαν ο ΟΠΕΚ Κύπρου και το ΚΕΒΕ με θέμα "Η κρίση ως μάθημα για το μέλλον".
Σύμφωνα με την πρώην Υπουργό, Βουλευτή και Ευρωβουλευτή του ΠΑΣΟΚ, κα Α. Διαμαντοπούλου, "Η Ανάπτυξη στα χρόνια της Κρίσης", η οποία έχει τρεις διαστάσεις, ήτοι διεθνή, ευρωπαϊκή και εθνική διάσταση, μπορεί να επιτευχθεί εφόσον αποφύγουμε τον σκόπελο της επαναλαμβανόμενης προεκλογικής πλάνης και, μεταξύ άλλων, περιφρουρήσουμε τους φυσικούς και τους ανθρώπινους πόρους της οικονομίας μας.
Σύμφωνα με τον νομπελίστα οικονομικών Καθηγητή Χ. Πισσαρίδη, το μάθημα που αγνοήθηκε με την εφαρμογή των μέτρων "Λιτότητας και Αναδιάρθρωσης" των περιφερειακών οικονομιών της ΕΕ, είναι ότι το υφεσιακό σοκ και οι ταχύρρυθμες αλλαγές "μπορεί να σκοτώσουν τον ασθενή". Οι αλλαγές και οι μεταρρυθμίσεις πρέπει να γίνονται σε περιόδους ανάπτυξης, σε βάθος χρόνου και με τέτοιο τρόπο όπου θα εξαιρούνται οι επενδύσεις σε αναπτυξιακά έργα και έργα υποδομής, η εκπαίδευση και τα προγράμματα κατάρτισης ανέργων, αποφεύγοντας έτσι τη δημιουργία μίας ακόμα χαμένης γενεάς εργαζομένων και πολιτών θα προσέθετα εγώ. Έδωσε δε ιδιαίτερη έμφαση στο υποδειγματικό σοσιαλδημοκρατικό μοντέλο της ευελιξίας στην εργασία (Flexicurity) που εφαρμόζεται στη Δανία και την Ολλανδία. Θα πρότεινα, εξάλλου, τη άντληση ιδεών και εμπειρογνωμοσύνης και από το λεγόμενο νορβηγικό μοντέλο, ΣΗΜΕΡΑ, προτού να είναι και πάλι αργά ...

Monday 28 January 2013

Περί 2ου κυπριακού debate !!


Η προσπάθεια επίλυσης του Κυπριακού μέσω της προοπτικής του Συνεταιρισμού για την Ειρήνη έχει μεγάλες πιθανότητες να ευοδωθεί, σίγουρα μεγαλύτερες απ' ότι αν η Κύπρος δεν είχε αυτή την προοπτική. Αλλά ακόμα και στην περίπτωση που δεν θα προκύψει ένταξη, λόγω αρνησικυρίας της Τουρκίας, θα έχει τουλάχιστον ενισχυθεί διεθνώς η υπόσταση της Κυπριακής Δημοκρατίας και θα έχει σε μεγάλο βαθμό κατοχυρωθεί ο Κυπριακός Ελληνισμός στα πλαίσια μιας ευρύτερης Ευρωατλαντικής οικογένειας. Η κατάσταση που η Τουρκία επιδιώκει να συντηρεί στην Κύπρο είναι αναχρονιστική. Ο Συνεταιρισμός για την Ειρήνη μπορεί να προσφέρει εκείνο το πλαίσιο μέσα στο οποίο η Κύπρος και όλοι οι κάτοικοί της, Έλληνες (Χριστιανοί) και Τούρκοι (Μουσουλμάνοι), καθώς και οι λοιπές θρησκευτικές κοινότητες, θα μπορούν να συμβιώσουν ειρηνικά προσβλέποντας στο μέλλον (με αισιοδοξία, όραμα, τάξη και ασφάλεια).
Η Κυπροκεντρική προσέγγιση έχει δοκιμαστεί και έχει αποδειχθεί ανεπαρκής! Στο Συνεταιρισμό για την Ειρήνη συμμετέχουν 22 κράτη, από τα Βαλκάνια και την Σκανδιναβία, τον Καύκασο μέχρι και την Κεντρική Ασία, περιλαμβανομένης της Ρωσίας (http://www.nato.int/cps/en/natolive/topics_82584.htm). Είναι ένα πρόγραμμα του ΝΑΤΟ, στο οποίο να μην ξεχνάμε ότι είναι πλήρες μέλος και η σύμμαχη χώρα Ελλάδα. Αν ήταν εκτός ΝΑΤΟ, η Ελλάδα και η Τουρκία θα είχαν περιπέσει σε πόλεμο, με εκατόμβες χιλιάδων νεκρών και άλλες καταστροφικές συνέπειες. Αναγκάζοντας σε συνεργασία τον εσαεί εχθρό σου, στον 21ο αιώνα, είναι μία διεθνοπολιτική τέχνη της εφικτής διαπραγμάτευσης και επίτευξης πλεονεκτημάτων για την οριστική επίλυση του Κυπριακού.
Το ΝΑΤΟ είναι μία Συμμαχία κρατών, όπου οι αποφάσεις λαμβάνονται με ομοφωνία. Αυτό, για τους αδαείς, σημαίνει ότι όλοι πρέπει να συμφωνήσουν για οποιαδήποτε πολιτική, δράση ή στρατιωτική εμπλοκή. Συνεπώς, τα κράτη μέλη του ΝΑΤΟ δεν θα μπορούσαν να ζητήσουν από τον εαυτό τους, αφού μέλος είναι και η Τουρκία, να δράσουν ενάντια στη θέληση τους.
Τα σοβιετικά όνειρα της Αριστεράς και ο δογματισμός τους εναντίον του μέχρι πρότινος "δυτικού" εχθρού δεν έχει καμία διαφορά από τον ιμπεριαλιστικό καπιταλισμό. Είναι η άλλη όψη του ιδίου νομίσματος.
Μέσω του Συνεταιρισμού για την Ειρήνη, ίσως, λόγω του αναγκαστικού εκσυγχρονισμού της Εθνικής Φρουράς και της εμπειρίας που θα αποκόμιζε από τη συνεργασία με την πιο προηγμένη στρατιωτική συμμαχία στον κόσμο, ίσως επαναλαμβάνω, να είχε αποφευχθεί το Μαρί.

Friday 25 January 2013

‘’Η ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΡΙΣΗ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ ΚΑΙ Η ΘΕΣΗ ΤΩΝ ΣΟΣΙΑΛΙΣΤΩΝ"



Λευκωσία, Παρασκευή, 25 Ιανουαρίου 2013
ΚΑΤΑ ΤΟΝ H. SWOBODA
«Η ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΡΙΣΗ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ ΚΑΙ Η ΘΕΣΗ ΤΩΝ ΣΟΣΙΑΛΙΣΤΩΝ»
Βασίλης Κοιλιαρής, Οικονομολόγος - Διεθνολόγος
Ο Hannes Swoboda, πολλάκις τοποθετήθηκε στο Ευρωκοινοβούλιο υπέρ της Κύπρου, σε ζητήματα που σχετίζονται τόσο με το Κυπριακό όσο και με το Οικονομικό και το επερχόμενο μνημόνιο της ΚατασΤρόικα (DesTroika, όπως ο ίδιος την ονομάζει χαριτολογώντας !)
Αναφέρθηκε σε 10 + 1 Σημεία στην τοποθέτησή του, στην εκδήλωση που διοργάνωσε το Σ.Κ. ΕΔΕΚ [Κίνημα Σοσιαλδημοκρατών - Ενιαία Δημοκρατική Ένωση Κέντρου] με το πιο πάνω θέμα (24.1.13), τα οποία μπορούν να μας οδηγήσουν σε απεμπλοκή από το μνημόνιο, έξοδο από την κρίση και προς μια πορεία ανάπτυξης και περισσότερης Ευρώπης:
1. Ρύθμιση των Αγορών από τα Κράτη και όχι το αντίθετο (ρύθμιση από τις αγορές των κρατικών πολιτικών).
2. Σμίκρυνση (αν όχι ελαχιστοποίηση) της απόστασης βιοτικού επιπέδου, ανάπτυξης, παραγωγικότητας κλπ μεταξύ «Βορρά και Νότου» στην ΕΕ.
3. Ελαχιστοποίηση των μπόνους (δώρων επί των πωλήσεων) των τραπεζιτών και των διευθυντικών στελεχών των μεγάλων (και όχι μόνο) χρηματοοικονομικών οργανισμών.
4. Εξορθολογικοποίηση των εθνικών προϋπολογισμών των κρατών μελών της ΕΕ (χρυσός κανόνας = μηδενικός ή πλεονασματικό ισολογισμός).
5. Ολοκλήρωση της Ευρωπαϊκής Τραπεζικής Ένωσης το συντομότερο δυνατό.
6. Ενίσχυση του προϋπολογισμού της ΕΕ (που αντιστοιχεί μόλις στο 1% του ΑΕΠ των 27 Κρατών - Μελών της Ένωσης.
7. Εφαρμογή των αναγκαίων μεταρρυθμίσεων που προτείνει η DesTroika, όχι όμως στην πλήρη αποσάθρωση του ευρωπαϊκού κοινωνικού συστήματος.
8. Ισορροπία στην Οικονομία, ήτοι στρατηγικός σχεδιασμός των οικονομικών πολιτικών.
9. Δίκαιη και νομότυπη φορολόγηση.
10. Μείωση της απόστασης μεταξύ πλουσίων και φτωχών (η μεσαία τάξη είναι αυτή που δίνει ώθηση, με την κατανάλωσή της, στις αναπτυξιακές προοπτικές σε ένα κράτος).
11. (+1) Προώθηση του Συμφώνου - Εγγύησης Νεανικής Πρώτης Απασχόλησης (European Youth Guarantee - http://www.youth-guarantee.eu), για την καταπολέμηση της ανεργίας, κυρίως των νέων.

Saturday 19 January 2013

Περί Εθνικισμού: αφιέρωμα στη δολοφονία του ατυχούς νόμιμου μετανάστη Σαχτζάτ Λουκμάν, μόλις 26 ετών, από το Πακιστάν.


Βλ. δημοσίευσή μου στην ηλεκτρονική έκδοση της εφημερίδας Το Βήμα: Περί Εθνικισμού

Χωρίς καμία υπόνοια εφησυχασμού, θεωρώ ότι η απειλή της αναβίωσης του εθνικιστικού κινήματος στη χώρα είναι μικρή, συγκριτικά πάντοτε με το πρόσφατο παρελθόν του προηγούμενου σκοτεινού αιώνα της Ηπείρου μας, όπως τον περιέγραψε χαρακτηριστικά ο Mark Mazower.
Εν απουσία χαρισματικής ηγεσίας, τα εθνικιστικά κόμματα της ΧΑ και του ΕΛΑΜ, παρουσιάζουν τραγελαφικό "πολιτικό" λόγο και προσπαθώντας να καλύψουν την ανεπάρκειά τους, καταφεύγουν σε εθνικιστικές εξάρσεις βίας, τραμπουκισμούς και δολοφονίες. Οργανωτικά και ιδεολογικά υστερούν σε σχέση με τους αντίστοιχους ακροδεξιούς χώρους στη Δ. Ευρώπη και κυρίως στη Γερμανία, όπως αντίστοιχα υστερούν και οι κρατικοί μηχανισμοί στον σύγχρονο ελληνικό χώρο δράσης των δύο μας συλλογικών κρατικών οντοτήτων.
Ευτυχώς που η Ευρώπη έχει αποδείξει, έστω καθυστερημένα, ότι διαθέτει αντιστάσεις, τόσο εναντίον των ακραίων αυτών κινημάτων, όσο και ενάντια στις κερδοσκοπικές ενέργειες των διεθνών αγορών χρήματος. Το στενό όμως κρατικό συμφέρον των Μελών της ΕΕ, δυστυχώς, ακόμα υπερτερεί, αφού αντιμετωπίζει μυωπικά την έννοια της ευρωπαϊκής ολοκλήρωσης, δίνοντας έδαφος στους ευρωσκεπτικιστές και στους σοβινιστές να δρούν σχεδόν ανεξέλεγκτα.
Αντίδραση από το δημοκρατικό χώρο υπάρχει, τόσο μέσω των θεσμών, των κοινοβουλίων, της δικαστικής εξουσίας, της ασφάλειας του κράτους και της τέταρτης εξουσίας, όσο και εξωθεσμικά, μέσω διαδηλώσεων και άλλων εκδηλώσεων καταδίκης του ρατσισμού και της ξενοφοβίας. Ο κρατικός μηχανισμός όμως επιβάλλεται να δράσει άμεσα, εξίσου δυναμικά και να απωθήσει το εθνικιστικό κίνημα στο περιθώριο και τον υπόκοσμο όπου μόνο εκεί του "αξίζει" να υπάρχει, γιατί μόνο εκεί μπορούν να βρουν καταφύγιο και "κατανόηση" οι αδύναμοι, οι κομπλεξικοί και οι ιδιοτελείς. Η νόμιμη διαβίωση του συγκεκριμένου ατυχούς μετανάστη στην Ελλάδα αποτελεί ακόμα ένα κίνητρο για το κράτος να δράσει άμεσα προς την κατεύθυνση της διαφανούς και απόλυτης εξιχνίασης του δειλού αυτού εγκλήματος.
Η νομιμότητα όμως του Σαχτζάτ Λουκμάν δεν πρέπει να αποτελεί άλλοθι για εφησυχασμό, αφού παρόμοιες ενέργειες από θρασύδειλους στο μέλλον πάντοτε θα εγκυμονούν. Η αγορά εργασίας έχει επίσης τις άμυνες της, πόσους εργατικούς μετανάστες δηλαδή μπορεί να δεχτεί. Η ατελής όμως αγορά εργασίας, όπως είναι η ελληνική και η κυπριακή, οδηγεί τους νόμιμους και μόνιμους κάτοικους της κάθε χώρας στην ανεργία και την ένδεια, δίνοντας ψήφους στους εθνικιστές. Επιπλέον, η ημεδαπή υπογεννητικότητα, σε περιόδους ανάπτυξης και οικονομικής ευφορίας, έδινε τη δυνατότητα απορρόφησης του νεανικού κυρίως αλλοδαπού πληθυσμού, σε χαμηλής κυρίως πνευματικής ανάγκης εργασίες, ενός πληθυσμού που προέρχεται από νόμιμη εργατική μετανάστευση αλλά και αρκετά μεγάλη, σε ανησυχητικό βαθμό, λαθρομετανάστευση από χώρες με μεγάλη γεννητικότητα, του λεγόμενου Λιγότερο Ανεπτυγμένου Κόσμου.
Λύσεις για την αντιμετώπιση του ζητήματος του Εθνικισμού υπάρχουν, όπως είναι, μεταξύ άλλων, η εφαρμογή του νόμου για την απέλαση όλων των λαθρομεταναστών και την απόδοση καρτών διαμονής και εργασίας μόνο στους κλαδικούς τομείς της οικονομίας που υπάρχει πραγματική ανάγκη και την αποδοχή του καθεστώτος ασύλου, βάσει του ευρωπαϊκού νομοθετικού πλαισίου, στα πλαίσια της ευρωπαϊκής αλληλεγγύης και ισότιμης κατανομής των βαρών από την λαθρομετανάστευση και την "αγορά" ασύλου. Τέλος, η υλοποίηση της πολιτικής της αναπλήρωσης, τουλάχιστον, του ημεδαπού πληθυσμού (2,1 παιδιά ανά γυναίκα σε γόνιμη αναπαραγωγική ηλικία) αποτελεί την μόνη πραγματική διέξοδο από την κρίση, αφού το μέλλον είναι τα παιδιά,τα οποία όταν θα ενηλικιωθούν θα αποτελούν την ασπίδα του κοινωνικού κράτους, εφόσον βρίσκουν εργασία σε μια υγιή και ανταγωνιστική οικονομία υψηλής παραγωγικότητας στα πλαίσια της βιώσιμης ανάπτυξης [1].
[1] Υπενθυμίζεται ότι η έννοια της βιώσιμης ανάπτυξης καθορίστηκε στην Έκθεση της Επιτροπής Brundland (1987) ως “η ανάπτυξη η οποία ανταποκρίνεται στις ανάγκες της παρούσας γενιάς, αλλά δεν θέτει σε κίνδυνο της αναπτυξιακές δυνατότητες των επόμενων γενιών”. Η βιώσιμη ανάπτυξη προϋποθέτει δύο βασικούς άξονες: α) την κεντρική ιδέα των 'αναγκών', συγκεκριμένα των βασικών εκείνων αναγκών των φτωχώτερων κοινωνικών στρωμάτων του κόσμου, στις οποίες θα πρέπει να δίδεται επιτακτικά η αναγκαία προτεραιότητα· και β) η κεντρική ιδέα της επιβολής κρατικών περιορισμών στην τεχνολογία και την οργάνωση της κοινωνίας βάσει της ικανότητας του περιβάλλοντος να ανταποκριθεί στις ανάγκες της παρούσας και των μελλοντικών γενεών.
Βλ. UN Documents: Gathering a body of global agreements. Our Common Future, Chapter 2: Towards Sustainable Development.
From A/42/427. Our Common Future: Report of the World Commission on Environment and Development: "Sustainable development is development that meets the needs of the present without compromising the ability of future generations to meet their own needs". It contains two key concepts: (I) the concept of 'needs', in particular the essential needs of the world's poor, to which overriding priority should be given; and (ii) the idea of limitations imposed by the state of technology and social organization on the environment's ability to meet present and future needs."

Tuesday 15 January 2013

Περί 1ου κυπριακού ντιμπέιτ


Εξ αριστερών της οθόνης, ο υποψήφιος δείχνει μεν σίγουρος, λόγω του προβαδίσματος που έχει στις δημοσκοπήσεις, είναι όμως δε κουρασμένος από την πολύχρονη αναμονή-προσμονή, σαν να χρωστά η κοινωνία σε οποιοδήποτε να του δώσει εν λευκώ, να αναλάβει τις τύχες της χώρας ...
Στο κέντρο της οθόνης, ο υποψήφιος προβάλλει από τη μία εμπεριστατωμένα επιχειρήματα για τον τρόπο που θα εξέλθουμε από την κρίση, από την άλλη όμως αυτοαναιρείται λόγω της συμμετοχής του στην κυβέρνηση και την αποτυχημένη της πενταετία, την οποία το λεγόμενο κόμμα του εργαζομένου λαού, στην πρώτη του διακυβέρνηση, κατάφερε το ακατόρθωτο, να διαλύσει δηλαδή την κυπριακή οικονομία, το ηθικό ενός λαού και 13 ανθρώπινες ζωές ...
Τέλος, στα δεξιά της οθόνης, ο υποψήφιος προβάλλοντας καινοτόμες ιδέες, προωθεί αισιόδοξα μηνύματα και όχι ξύλινο παρωχημένο πολιτικό λόγο. Αν και η επιμονή του στην άμεση αξιοποίηση του φυσικού αερίου δεν φαίνεται να είναι και τόσο αξιόπιστη, σίγουρα, ο λόγος του είναι περισσότερο ενωτικός και οραματοφόρος από τους άλλους υποψηφίους!
Για να πετύχουμε την έξοδο από την Κρίση, την Αλλαγή και την Ανάκαμψη, (ΚΑλΑ), πρέπει να αλλάξουμε το πρότυπο Ανάπτυξης της χώρας, βασισμένο όχι στην Ιδιοτέλεια, την Εσωστρέφεια, τον Ωχαδελφισμό και τον Υπερκαταναλωτισμό, (ΙδΕσΩχΥ), αλλά στην Παραγωγικότητα, την Εξωστρέφεια, την Ομαδικότητα και την Ευθύνη (ΠΕξΟμΕ).
ΙδΕσΩχΥ αρνητισμός και ματαιοδοξία, αλλά ΚΑλΑ ΠεξΟμΕ αισιοδοξία και θετική σκέψη!
Σχόλια:
Επειδή ακριβώς τώρα πια είναι άκαιρη η επιμονή... όταν ακόμα μπορούσαμε, δεν το δέχτηκαν οι υπόλοιποι!!!
Όταν δεν γνωρίζεις την τιμή της βενζίνης σημαίνει ότι είτε δεν έχεις αυτοκίνητο, είτε οικονομικά είσαι πολύ ανοιχτοχέρης και από τζάκι και δεν σε απασχολούν τέτοια κοσμικά και υποτυπώδη ζητήματα, είτε ότι ο κομματικός μηχανισμός που σε γαλουχεί, πέραν της δογματικής τροφής σου προσφέρει και την τροφή για τις μετακινήσεις σου, με αποτέλεσμα όμως να βρίσκεσαι εκτός πραγματικότητας και να αδυνατείς να εκπροσωπείς τους απλούς συνανθρώπους σου.
Καλές δεν λέω οι γνωριμίες στην εσπερία και η πολύχρονη πείρα στα πολιτικά πράγματα του τόπου. Με τόσες όμως διαπροσωπικές σχέσεις στο βάθος γενεών, πριν και μετά το πραξικόπημα και την τουρκική εισβολή, τόσα πολιτικά ανοίγματα και οφειλές - υποσχέσεις, τα πολιτικά ελλείμματα διογκώνουν και το συνολικό μας χρέος, οδηγώντας μας, πέραν της οικονομικής και σε πολιτική χρεωκοπία της Κυπριακής Δημοκρατίας, ήτοι στην ανανικής προέλευσης κατάργησή της.

Wednesday 9 January 2013

Σχετικά με το Διάβημα προς την ΠΑΣΥΔΥ


Σχετικά με το Διάβημα προς την ΠΑΣΥΔΥ (ίδε πιο κάτω)
Δεν με βρίσκει σύμφωνο το διάβημα αυτό, γιατί, πολύ απλά, με την αποχώρηση από το μοναδικό μας συλλογικό όργανο εκπροσώπησης, το μόνο που θα επιτύχουμε είναι να εξατομικεύσουμε την εργασιακή μας σχέση με το δημόσιο προς όφελος του ισχυρού, που σε κάθε περίπτωση αυτός δεν πρόκειται να είμαστε εμείς. Το κράτος λειτουργεί συνήθως με παρωχημένες αντιλήψεις και ανορθολογικές τακτικές (π.χ. όταν δίνει επίδομα σπουδών καθολικά, ακόμα και στους εκατομμυριούχους ενώ αποκόβει εξίσου καθολικά μισθούς και συντάξεις, ακόμα και στους μη έχοντες).
Μπορεί ένας Άνθρωπος να διαπραγματευτεί ατομικά ένα αμοιβαία αποδεκτό και ωφέλιμο συμβόλαιο με ένα παράλογο νεωτερικό δημιούργημα όπως είναι το Κράτος; Προφανώς ΟΧΙ, γι' αυτό το λόγο δημιουργήθηκαν μετά από αγώνες, αίμα, θυσίες και συγκρούσεις οι συντεχνίες και το συνδικαλιστικό κίνημα [βλ. Σικάγο 1886 – Πώς “γεννήθηκε” η εργατική Πρωτομαγιά (http://www.asxetos.gr/links/job-ergasia/ergatiki-protomagia-labor-day-1may/default.html#axzz2HTFq6TEw & http://en.wikipedia.org/wiki/International_Workers'_Day )].
Δυστυχώς το συνδικαλιστικό κίνημα έμεινε στάσιμο, ελλείψει προοδευτικής αντίληψης και λόγω της επανάπαυσης των εργαζομένων και κυρίως των εκπροσώπων τους στην αρχή της μονιμότητας, στο ανήθικο του μέσου και του βολέματος ημετέρων και τα χαρακτηριστικά του ωχαδερφισμού και της αναλγησίας.
Συμφωνώ απόλυτα ότι η ΠΑΣΥΔΥ απέτυχε να υλοποιήσει τον κυριότερο της λόγο ύπαρξης, την προστασία των καλώς νοουμένων εργασιακών συμφερόντων των μελών της, σε ένα βιώσιμο πλαίσιο για τον εργοδότη μας, που είναι ο κυπριακός λαός, που χρηματοδοτεί με το υστέρημά του, μέσω των δημοσίων εσόδων, τις απολαβές μας.
Θα πρότεινα, εναλλακτικά, να σταλεί προς την ΠΑΣΥΔΥ ένα διάβημα για την άμεση σύγκλιση των κλαδικών συνελεύσεων, τη συζήτηση περί των μέτρων που μας έχουν επιβληθεί μέσω των νόμων στα πλαίσια του τροϊκανού Μνημονίου και εφόσον αυτό γίνει αποδεκτό, να τεθούν υπό ανάκληση οι αιρετοί μας εκπρόσωποι, ήτοι να προκηρυχθούν νέες εκλογές, μετά τις προεδρικές εκλογές, για να αναδείξουμε ικανούς ηγήτορες προς προάσπιση των συλλογικών μας αιτημάτων και συμφερόντων.
Συναδελφικά και φιλικά,
Βασίλης ΚΟΙΛΙΑΡΗΣ
---
Με την παρούσα αίτηση ζητούμε την προσοχή όλων εσάς, δημοσίων υπαλλήλων και συναδέλφων, για ένα θέμα μείζονος σημασίας και, πλέον, οικονομικής επιβίωσης.
Δυστυχώς, έχει παρατηρηθεί έντονη αδιαφορία από πλευράς της συντεχνίας μας (ΠΑΣΥΔΥ) για τα συμφέροντα μας και αποτυχία εκ μέρους της να διασφαλίσει τα δικαιώματα μας. Ήδη έχουμε δεχτεί μεγάλο ποσοστό αποκοπών από τους μισθούς μας και είναι πολύ πιθανόν να υπάρξουν επιπρόσθετες αποκοπές και δυσμενέστερα ακόμη μέτρα σε βάρος μας. Κινδυνεύουμε, επίσης, να χάσουμε την ιατροφαρμακευτική μας περίθαλψη, αλλά και να δεχτούμε περαιτέρω επέκταση του εργασιακού μας ωραρίου, καθώς και επιπρόσθετες μειώσεις μισθού στις επερχόμενες συζητήσεις με την Τρόικα. Λυπόμαστε να παρατηρήσουμε ότι, όπως αποδεικνύεται, και οι Κλαδικές μας είναι ανήμπορες να βοηθήσουν την κατάσταση. Επιπρόσθετα, είναι απαράδεκτη και η γενικότερη εικόνα που έχει δημιουργηθεί για τους δημοσίους υπαλλήλους στον κόσμο και την οποία η ΠΑΣΥΔΥ επέτρεψε να κυριαρχήσει. Μια εικόνα που καμία σχέση δεν έχει με την πραγματικότητα. Η «ευνοούμενη τάξη», όπως μας αποκαλούν κάθε άλλο παρά ευνοούμενη είναι και αυτό δεν μπορεί να παραβλέπεται συνεχώς.
Το αίσθημα αγανάκτησης μας για την ανευθυνότητα με την οποία μας αντιμετωπίζει η ΠΑΣΥΔΥ πρέπει να ακουστεί και να ληφθεί σοβαρά υπόψη. Μόνο ένας τρόπος υπάρχει για να κινητοποιηθούν οι «εκπρόσωποι» μας να πολεμήσουν για μας, και αυτός έχει να κάνει με τους δικούς τους μισθούς.
Έχουμε αποφασίσει ότι, εκτός και αν κινητοποιηθούν για να μας διασφαλίσουν τα λίγα πράγματα που μας έχουν απομείνει, μια μεγάλη μερίδα από εμάς είμαστε διατεθειμένοι να ζητήσουμε τη διαγραφή μας από την ΠΑΣΥΔΥ. Αν συμφωνείτε και θέλετε να ενωθείτε μαζί μας για να πιέσουμε την ΠΑΣΥΔΥ να κάνει τη δουλειά της, υπογράψτε την αίτηση καθιστώντας σαφές ότι δεν θα μείνετε άπραγοι όσο κάποιοι άλλοι παίζουν με τις ζωές μας. Τώρα είναι η ώρα για δράση.
Το γράμμα με τις υπογραφές θα σταλεί και στην ΠΑΣΥΔΥ η οποία θα ενημερωθεί, με όλη την υπευθυνότητα που μας διακατέχει, ότι εκτός και αν υπάρξει σθεναρή υπεράσπιση των συμφερόντων μας, τα μέλη τους θα μειωθούν δραματικά.
Αν συμφωνείτε, ενωθείτε μαζί μας υπογράφοντας την πιο κάτω αίτηση στο διαδίκτυο:
http://www.ipetitions.com/petition/pasydypetition/

Monday 7 January 2013

Απάντηση στο Δούκα


ΕΛΛΑΔΑ «Να δουλέψουν όπου τους χρειάζεται η Πολιτεία» Δωρεάν εργασία για όλους τους ανέργους προτείνει ο Πέτρος Δούκας ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ: Δευτέρα 07 Ιανουαρίου 2013 Τελευταία ενημέρωση: 07/01/2013 09:36 Web-Only ΒΛ ΠΑΡΑΚΑΤΩ
Από ένα Γράμμα
Εφόσον δεν έχεις να πληρώνεις νοίκια κλπ, θα σου έλεγα να διαθέσεις το χρόνο σου κάπου εθελοντικά, σε ένα ΜΚΟ, ένα οποιοδήποτε οργανισμό, ή σε κάποια πρακτική άσκηση κλπ για ένα μικρό διάστημα (2-3 μήνες). Παράλληλα μπορείς να συνεχίσεις το ψάξιμο για εργασία. Στο προτείνω αυτό και εμπειρικά. Ίσως σε μια συνέντευξη, αυτή η εθελοντική σου συνεισφορά να εκτιμηθεί αλλιώς και ιδιαίτερα αυτό που θα έχεις ήδη μάθει. Π.χ. αν πας στη δημοτική βιβλιοθήκη να βοηθάς εθελοντικά, και ας μην είσαι βιβλιοθηκονόμος, ίσως σου δώσει την εμπειρία που χρειάζεται για να δουλέψεις σε ένα βιβλιοπωλείο. Όπως και να έχει, δες τι θα σου άρεσε να κάνεις και ψάξε το, είτε αυτό λέγεται πωλήσεις, είτε βιβλιοθηκονομία, είτε λογιστική, είτε πινγκ πονγκ : )
Με την παράθεση του παραπάνω αποσπάσματος από το γράμμα που είχα αποστείλει, αποσκοπώ στην εισαγωγή της τοποθέτησής μου σε σχέση με την πρόταση του Δούκα. Καλή σαν ιδέα, δεν αντιλέγω, απλά το αποτέλεσμα και ο τρόπος υλοποίησης της με βρίσκουν κριτικό απέναντί της.
Ο κάθε δούκας, βαρόνος, αριστοκράτης, οικονομικά, κοινωνικά και αλλιώς βολεμένος – αποκατεστημένος στην ελληνική και όχι μόνο κοινωνία είναι εύλογο να διαθέσει εθελοντικά χρόνο για την αποκόμιση επαγγελματικής εμπειρίας. Αυτός όμως ο γόνος μπορεί να κάνει συνεχόμενες πρακτικές ασκήσεις και εθελοντικές εργασίες με ελάχιστα ή καθόλου χρήματα, γιατί πολύ απλά ξεκινά τη ζωή του με ένα ασφαλές χρηματοοικονομικό κομπόδεμα, κληρονομιά και βοήθεια από την οικογένειά του. Η πλειοψηφία όμως του κόσμου δεν έχει αυτή τη δυνατότητα. Συμφωνώ μεν να διαθέσουν οι άνεργοι τον χαμένο ούτως ή άλλως χρόνο τους προς την εθελοντική συνεισφορά που θα τους αποφέρει πολλαπλάσια ευεργετήματα, κυρίως ηθικολογικής μορφής. Διαφωνώ δε ότι το αποτέλεσμα των ευεργετημάτων τους θα έχει πιθανή εργασιακή τους αποκατάσταση, άμεσα τουλάχιστον, αφού τις θέσεις που θα ανακύπτουν από την αύξηση της ζήτησης εργασίας από τις επιχειρήσεις θα τις αρπάζουν πρώτοι οι προαναφερθέντες γόνοι, οι οποίοι σε ζητήματα πληροφόρησης και δεξιοτήτων αναζήτησης εργασίας προηγούνται των δύστυχων χρόνιων ή νεοεισερχομένων στον κύκλο της ανεργίας νέων ανθρώπων.
Τέλος, θυμίζουμε ότι αυτοί που έχουν ανάγκη την εργασία στις πρώιμες παραγωγικές ηλικίες, μαθητές και φοιτητές, τα καλοκαίρια ούτως ή άλλως εργάζονταν για να μαζέψουν το απαραίτητο κομπόδεμα για μία ευτυχέστερη βίωση της επόμενης χρονιάς ή για να βοηθήσουν οικονομικά τις οικογένειές τους ή απλά για να ικανοποιήσουν την επιθυμία – τρέλα τους που αλλιώς δεν θα ήταν σε θέση να υλοποιήσουν. Η αυξημένη όμως πλέον προσφορά εργασίας από μεγάλο μέρος του πληθυσμού και η έλλειψη ικανοποιητικής προσφοράς εργασίας που οφείλεται σε σειρά παραγόντων, όπως, μεταξύ άλλων, διαρθρωτικά προβλήματα της αγοράς, ανεργία τριβής, μη ανταγωνιστικότητα και χαμηλή παραγωγικότητα της οικονομίας, οδηγεί τα άτομα στην εξαθλίωση, την επαιτεία, την αυτοκτονία, ψυχολογική και σωματική, καθώς και στην ανάλωση των αποταμιεύσεών τους στην καλύτερη των περιπτώσεων. Η κατάθεση ιδεών από τους βολεμένους στο πλαίσιο αυτό, χωρίς την παράλληλη προτροπή προς την πολιτεία να συνδράμει στο προτεινόμενο εθελοντικό έργο, ή χωρίς την εφαρμογή πολιτικών προς την κατεύθυνση αυτή όσο καιρό ο κάθε πολιτικός άρχοντας κατέχει ανάλογες αιρετές θέσεις ευθύνης, καταντούν κενά πολιτικά ευφυολογήματα.
Θα αναμέναμε από τον κάθε λογής πολιτικό «δούκα» να αναφερθεί σε πιο συγκεκριμένες και υλοποιήσιμες προτάσεις, όπως στο παράδειγμα της κοινωνικής ευθύνης των ΜΜΕ και πιο συγκεκριμένα του ΣΚΑΙ, να διαθέσει το κράτος τα απαραίτητα γάντια, σακούλες και λοιπό αναγκαίο εξοπλισμό π.χ. για την αποκομιδή των ελιών από τους ελαιώνες, το μάζεμα των σκουπιδιών από τις παραλίες και το φύτεμα των σπόρων για τη δενδροφύτευση. Κατ ‘αντίστοιχο τρόπο, οι υπηρεσίες του κράτους και της κοινωνίας των πολιτών στην αγορά εργασίας, μέσω των ΚΕΠ, του ΟΑΕΔ και άλλων φορέων, δήμων, ΜΚΟ και επιμελητηρίων, θα μπορούσαν να αποτελέσουν τον ενδιάμεσο φορέα μεταξύ της προσφοράς και της ζήτησης στην αγορά εργασίας, όπου θα παραπέμπουν τους ενδιαφερομένους άνεργους εθελοντές στις επιχειρήσεις για τρίμηνες πρακτικές σε βοηθητικά πόστα, χωρίς οικονομικές επιβαρύνσεις στους εργοδότες, οι οποίοι όμως θα αναμένεται, τουλάχιστον, να πιστοποιούν την προσφορά του κάθε δυστυχούς ανέργου εθελοντή.
---
Πρόγραμμα... δωρεάν εργασίας για όλους τους ανέργους προτείνει ο πρώην υφυπουργός Οικονομικών, Πέτρος Δούκας μέσα από την προσωπική του ιστοσελίδα, παρουσιάζοντας ένα μανιφέστο προτάσεων για την έξοδο της Ελλάδας από την κρίση. Όπως γράφει ο κ.Δούκας όλοι οι άνεργοι θα πρέπει να κληθούν να δουλέψουν όπου τους χρειάζεται η Πολιτεία. «Από το να μαζεύουν ελιές (χιλιάδες τόνοι παραμένουν αμάζευτες), ή άλλα αγροτικά προϊόντα, να καθαρίσουν τις παραλίες ή δρόμους, να φυτέψουν δένδρα, να κάνουν βοηθητικές εργασίες σε τεχνικά έργα, σε μαγαζιά, συνεργεία, επιχειρήσεις, ανάλογα με την ηλικία, τις δεξιότητες, την έφεση και την όρεξη του καθενός. Ταυτόχρονα, να ζητηθεί από τις επιχειρήσεις αν θα τους ενδιέφεραν κάποιοι εργάτες, ή υπάλληλοι για τρεις μήνες χωρίς επιβάρυνση (για τις επιχειρήσεις, κλπ). »Ακόμα και οι τελειόφοιτοι του Γυμνασίου και οι πρωτοετείς και δευτεροετείς των ΑΕΙ, κλπ., να εργάζονται το καλοκαίρι πέντε βδομάδες σε αντίστοιχες εργασίες για να αποκτήσουν κάποια στοιχειώδη εργασιακή εμπειρία» γράφει στην προσωπική του ιστοσελίδα. Ο πρώην υφυπουργός Οικονομικών τονίζει ότι οι επιχειρήσεις είναι καταχρεωμένες και δεν μπορούν να πληρώνουν επιπλέον υπαλλήλους, ενώ από την άλλη πλευρά οι άνεργοι με την εθελοντική εργασία θα «ξετριφτούν», θα «μπούνε σε κάποια δράση, έστω και ταπεινή«, θα «έρθουν σε επαφή με τους αυριανούς εργοδότες». «Παράλληλα, θα βγει και κάποιο επωφελές έργο για την χώρα, τώρα που υπάρχει ανάγκη! Το ένα θα ανατροφοδοτεί το άλλο! Η παραγωγή κάποιου έργου θα δημιουργήσει ευκαιρίες και ανάγκη και πραγματική ζήτηση για περισσότερο έργο (και περισσότερες πραγματικές και κανονικά αμειβόμενες θέσεις εργασίας)» αναφέρει.
http://www.tanea.gr/ellada/article/?aid=4779985

Monday 31 December 2012

Letter to a "friend" !


Hello my dearest "friend"!
First of all I would like to wish you happy - merry Christmas and enjoyable season holidays! Hope you could find the true meaning of this season celebration, or getting closer to The reason Christos was born, like the way I am still trying to find out!
I am really happy that you sent me this email, assuming that you have included me in your special inner circle of friends, like the way I have included you in my dedication circle of people I will keep in a special place in my life, heart and mind, and always adding these people on my New Year's Resolutions to meet as soon as possible sine qua non that my economics, work and personal happiness is fulfilled.
Regarding the song, the lyrics and your hypothesis [1], I also agree with you, that time is priceless and we should enjoy life whenever and where-ever we are, i.e. Always. However, depending on our mood, personality, character and life situations that mess our lives without our will, this is not always possible. I wish I was rich, a genius and having more often a happy mood, so I could visit Bilbao, Shanghai, Brussels, Rio, Tokyo and Paris every month or at least once a year : ) This way I could see You and Leticia this year that was not possible due to the afore mentioned reasons.
To end this letter in a happy manner, my wish for this year is to make it possible to meet each other, finally, during 2013 !!!
Be happy, healthy, smarty and funny like you do, this New Year as well ...
Many hugs and kisses!
Vasilis
[1] Hello Friends,
Last Friday I was driving the car when I heart this song in the radio. All the atoms of my body entered automatically in perfect resonance with the vibration of the song.
In one hand, I recognize that everything told there is deeply TRUE: I only remember how healthy I was when I'm lying in the bed.
But in the other hand, there is an unstoppable force inside myself that makes me stand up AGAINST this message! In fact, I totally disagree !!!!!!
I want to be aware and grateful to the Sun while it is up there, heating and lighting us. But I also want to enjoy the snow, because it makes us get closer to the people around us, and allows us to change our environment meeting a new reality.
I don't want to wait until I lose something to recognize its value. I want to Live, to enjoy my Life as it is, no matter if there is the sun or the snow out there.
In this sense, it's a good moment to make an overview of the almost finished year. And I realize I haven't been as much as I would have loved with all of you. This is a point for my dreams-list for next year.
I just wanted to say that you already count for me. No need to "let you go" for that !
And hope you also have lots of dreams for next year!
Let Her Go
http://www.youtube.com/watch?v=RBumgq5yVrA