Η οδηγική συμπεριφορά στην Κύπρο:
Μια βιωματική διαπίστωση και μια πρόταση αντιμετώπισης της επικίνδυνης οδηγητικής συμπεριφοράς!!
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ:
http://www.typos.com.cy/cat/14/article/20023
Πρόβλημα μείζονος σημασίας, καθότι,
η γνώση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας γίνεται σε επίπεδο θεωρητικής απομνημόνευσης (ακόμα και εδώ το εκπαιδευτικό σύστημα κινείται στη βάση της απουσίας ανατροφοδότησης και σωφροσύνης, καθώς και εκτός πλαισίου αποτελεσματικότητας), ενώ
η πρακτική εκμάθηση της οδήγησης, του παρκαρίσματος και της συμπεριφοράς που πρέπει να διέπει τους οδηγούς έναντι των συμπολιτών τους (πεζών, ποδηλατιστών, μοτοποδηλατιστών και άλλων οδηγών), γίνεται σε ένα κουτοπόνηρο πλαίσιο, στη βάση του αναμενόμενου ελέγχου από τους εξεταστές (απομνημόνευση διαδρομών, έμφαση στην τυπικό της οδηγητικής συμπεριφοράς και παρκάρισμα σε ένα εντελώς φαντασιακό επίπεδο), κατά τη διαδικασία απόκτησης του διπλώματος οδήγησης. Ακολούθως και αφού θρηνήσουμε αρκετούς νεαρούς εγκληματίες οδηγούς και τα αθώα θύματά τους, σε διάφορα ανόητα αυτοκινητιστικά δυστυχήματα, με αίτια, μεταξύ άλλων, την απουσία του αναγκαίου δικτύου Μέσων Μαζικής Μεταφοράς και δίχως ένα ικανοποιητικό ποδηλατικό δίκτυο, με ελλιπή σήμανση και κυρίως
εν πλήρη απουσία συναίσθησης κατά την οδηγητική μας συμπεριφορά (απουσία σεβασμού στους συμπολίτες μας και εχθρική-επιθετική οδήγηση), απλώς αναμένουμε κάθε χρόνο την καταγραφή των θυμάτων του εμφυλίου αυτού πολέμου, γιατί για
εμφύλιο πρόκειται!
Η
αστυνομία βέβαια κάνει αυτό που αναμένεται να κάνει, βάσει των οδηγιών, κανονισμών και του συναφούς νομοθετικού πλαισίου.
Δυστυχώς όμως, εφαρμόζει μια σχεδόν κοστοκεντρική προσέγγιση (στήσιμο καμερών σε διάφορα σημεία, έχοντας κυρίως έναν εισπρακτικό σκοπό και όχι τη διόρθωση της εν γένει οδηγητικής συμπεριφοράς του πληθυσμού).
Οι κάμερες δεν πρέπει μόνο να καταγράφουν την ταχύτητα αλλά και τη γενικότερη συμπεριφορά των οδηγών και κυρίως τα επιθετικά προσπεράσματα που οδηγούν συνήθως στο θάνατο ή τον ακρωτηριασμό των επιβατών των εν δυνάμει νεκροφόρων που χρησιμοποιούμε στην καθημερινότητά μας. Όπως επίσης και τα παράνομα παρκαρίσματα, που οδηγούν επίσης στο βιολογικό τέλος πεζούς και ποδηλάτες, που εξαναγκάζονται να χρησιμοποιήσουν τον αυτοκινητόδρομο για τη συνέχιση της πορείας τους.
Η παρούσα παρέμβαση έγινε με αφορμή την απειλητική σε ακραιφνή επίπεδα οδήγηση έτερου οδηγού, στον αυτοκινητόδρομο Λευκωσίας-Λεμεσού, όπου ο ανόητος εγκληματίας βρέθηκε όπισθεν του οχήματός μου στη λωρίδα προσπέρασης, σε απόσταση αναπνοής, καθότι νόμιζε και συνεχίζει να νομίζει, μέχρι και αυτός να καταλήξει ως ανωτέρω, ότι ο δρόμος του ανήκει και ότι όλοι οφείλουν να κάνουν στην άκρη για να περάσει η αυτού ηλιθιότης! Ακολούθως, με απείλησε με διάφορους τρόπους, ενώ αδυνατώ να περιγράψω ευκρινώς το τι λεκτικώς και χειρονακτικώς επακολούθησε, έως ότου βρέθηκε στο δρόμο μας η αστυνομία, οπότε αυτός δειλά δειλά εξαφανίστηκε!
Κατ' αρχάς, όλοι μας είναι σώφρον, πέραν του ότι απαιτείται από το νόμο, να
κρατάμε επαρκή απόσταση ασφαλείας από το προπορευόμενο αυτοκίνητο.
Σε κάθε άλλη περίπτωση και όποτε τυγχάνει να βρεθούμε απέναντι σε τέτοιες καταστάσεις, υπάρχει μια
επιστημονικώς επιχειρηματολογούμενη αντιμετώπιση για την έστω εν μέρει θεραπεία του φαινομένου αυτού. Εφόσον προσπερνάμε κάποιο αμάξι ή ακόμα και όταν βρισκόμαστε στην πορεία μας και ξάφνου γίνεται αντιληπτό ότι ένα ακόλουθο αμάξι μας αναβοσβήνει τα φώτα και κατευθύνεται με ταχύτητα προς σύγκρουση με το όχημά μας,
εμείς δεν πανικοβαλλόμαστε και απλά συνεχίζουμε την πορεία μας, με την ίδια ταχύτητα, σαν να μην συμβαίνει τίποτα και απλά αφήνουμε τον υποτακτικό οδηγό που μας ακολουθεί, να συμπεριφέρεται ανοήτως και απρεπώς. Μόνο στην περίπτωση που βρισκόμαστε σε λωρίδα ταχείας οδήγησης και στα πλαίσια του νόμου (επίσημου και ανεπίσημου, ήτοι με ταχύτητα 100-120 χλμ/ώρα) και εφόσον νιώσουμε ασφαλείς, τότε και μόνο τότε επιστρέφουμε στην λωρίδα μή ταχείας οδήγησης. Φυσικά, κατά τη φάση που ο υποτακτικός οδηγός μας προσπερνά, εμείς του κορνάρουμε επανειλημμένως αλλά ποτέ δεν του δείχνουμε το δάχτυλο που του αξίζει, ούτε και τον κοιτάμε στα μάτια, ενώ αν είναι βράδυ, με το που ξαναβρίσκεται μπροστά μας, τον τυφλώνουμε με τα μεγάλα φώτα πορείας!
Επιστημονικώς και εμπειρικώς έχει αποδειχθεί ότι αυτός που οδηγεί επικίνδυνα και τρέχει αρκετά πέραν του ορίου ταχύτητος βάσει νόμου, εφόσον βρίσκει εμπόδιο μπροστά του, δεν θα κάνει την κίνηση αυτοκτονίας να κτυπήσει το προπορευόμενο όχημα. Άλλωστε, το ρίσκο ατυχήματος αν μείνουμε εμείς σταθεροί στην πορεία μας χωρίς να επιστρέψουμε πανικοβλημένοι σε άλλη λωρίδα, είναι μικρότερο και στη χειρότερη θα εξολοθρεύσουμε τον επιτιθέμενο οδηγό. Ενώ αν κάνουμε χώρο στον εχθρό, επαυξάνουμε τις πιθανότητες δικού μας ατυχήματος, ενώ ο πρώην υποτακτικός ακόλουθος οδηγός θα συνεχίζει αμέριμνος να σκορπά το θάνατο στους συμπολίτες μας.
Πόσοι εξάλλου έχουν μείνει ατιμώρητοι, αφού σκόρπισαν το Μολώχ* της ασφάλτου; Πόσοι επίσης, έχοντας κάνει χρήση του ασύλου ή δωροδοκώντας, συνεχίζουν να κυκλοφορούν ελεύθεροι και αμετανόητοι στους δρόμους ΜΑΣ; Στους δρόμους που ανήκουν σε όλους μας!!
Επιθυμία είναι, αντί επιλόγου, να αναφερθούμε και σε κάτι θετικό. Μετά το συναπάντημα με την αστυνομία και αφού σταμάτησα για να καταγγείλω το γεγονός, θα ήθελα να απονείμω τα εύσημα και να ευχαριστήσω και δημοσίως το Λοχία της Αστυνομικής Δύναμης Κύπρου, Χ........, ο οποίος προσπάθησε επανειλημμένως να εντοπίσει τον οδηγό και το όχημα που προανέφερα, για να του επιστήσει την προσοχή και να του δώσει προειδοποιητική παρατήρηση για την επικίνδυνή του οδηγική συμπεριφορά. Δυστυχώς, είτε επειδή δεν συγκράτησα ορθώς τις πινακίδες του είτε επειδή ο υποτακτικός οδηγούσε με παράνομες πινακίδες, αυτό δεν κατέστη δυνατόν. Ο αστυνομικός όμως διέθεσε χρόνο και προσπάθησε να κάνει ό,τι είναι δυνατόν για να με στηρίξει στο θέμα αυτό.
Δυστυχώς και πάλι, το νομικό πλαίσιο, οι ελεγκτικοί μηχανισμοί και η όλη λογική που διέπει το σύστημα μεταφορών και οδήγησης στην Κύπρο, δεν επαρκούν για την αντιμετώπιση του φαινομένου αυτού, το οποίο κοινή διαπίστωση είναι ότι έχει πολλαπλασιαστεί με τα χρόνια και στην εφήμερη σύγχρονή μας εποχή**!!
*Σχεδόν κάθε μέρα στα δελτία ειδήσεων, στα ρεπορτάζ των τροχαίων δυστυχημάτων, ακούμε για τους νεκρούς στο «Μολώχ της ασφάλτου». Μολώχ ή Μολέκ, είναι το όνομα ενός αρχαίου θεού ο οποίος λατρευόταν από τους Φοίνικες και τους Χαανατίτες. Σύμφωνα με την Παλαιά Διαθήκη, στην κοιλάδα Γεενά, που βρισκόταν κοντά στην Ιερουσαλήμ, οι ειδωλολάτρες ακόλουθοι του Μολώχ θυσίαζαν σε αυτόν τα παιδιά τους ρίχνοντάς τα στην πυρά. Σήμερα ο Μολώχ χρησιμοποιείται μεταφορικά για να περιγράψει μια ενέργεια που για να συντελεστεί απαιτεί θυσίες που έχουν πολύ μεγάλο κόστος σε ανθρώπινες ζωές, όπως π.χ. η οδήγηση αφού τα θύματα είναι αθώα, όπως ήταν τα παιδιά που θυσιάζονταν παλαιότερα από τους γονείς τους.
Πηγή: http://www.mentality10.com/10-seconds/item/%CF%83%CE%B5-10-%CE%B4%CE%B5%CF%85%CF%84%CE%B5%CF%81%CF%8C%CE%BB%CE%B5%CF%80%CF%84%CE%B1-%CF%80%CE%BF%CE%B9%CE%BF%CF%82-%CE%AE%CF%84%CE%B1%CE%BD-%CE%BF-%CE%BC%CE%BF%CE%BB%CF%8E%CF%87-%CF%84%CE%B7%CF%82-%CE%B1%CF%83%CF%86%CE%AC%CE%BB%CF%84%CE%BF%CF%85
Όπως φαίνεται και ακολούθως, κανείς δεν έχει ασυλία και αλάθητο στο ζήτημα αυτό:
Παντελής Παντελίδης: Ένα «αστέρι» που έφυγε νωρίς
http://www.cnn.gr/news/ellada/story/22132/pantelis-pantelidis-ena-asteri-poy-efyge-noris
Και να μην ξεχνάμε ότι, πρώτος λάνσαρε, στο σύγχρονο εν γένει Ελληνισμό, ή έστω πρόβαλε με τη δημοσιότητά του, τη μόδα του να διατηρείς περιποιημένο και ψιλοκουρεμμένο μούσι!!
-------------------------------------
Ο Λάμπρος Γκαραγκάνης γράφει στο SPORTIT για την παρακαταθήκη που αφήνει πίσω του ο Παντελής Παντελίδης, η οποία είναι ανώτερη του καλλιτεχνικού του έργου.
Στην Ελλάδα δεν χωρούν Παντελίδηδες…
Ο Παντελίδης τούς έφταιξε που ανέφερε σε τραγούδι του (πλέον δεν έχει σημασία πια πώς και γιατί) τα Κατεχόμενα. Δεν φταίνε οι δωσίλογοι που δημιούργησαν τα Κατεχόμενα, τους έφταιξε ένας τραγουδιστής! Άργησα πολύ και τώρα που δεν είναι εδώ είναι άσχημα… Έτσι συμβαίνει, όμως, σ΄ αυτόν τον τόπο: Ορισμένοι κερδίζουν ακόλουθους μετά θάνατον. Λυπάμαι ειλικρινά που ανήκω σ΄ αυτήν την κατηγορία εν προκειμένω. Έπρεπε να έχω ξυπνήσει πιο νωρίς.
Να καταλάβω έγκαιρα την προσπάθεια του ανθρώπου αυτού να πάει κόντρα σε όλα. Στην υδροκέφαλη χώρα που ζει για μία θέση στο Δημόσιο, αυτός το άφησε για να κυνηγήσει το όνειρό του. Τι άλλο ήθελα να πειστώ; Για να ισοφαρίσω τη χαζομάρα μου θα κρατήσω την ιστορία του Παντελή, κάτι που πρέπει να το κάνετε όλοι. Στον γιο μου που συμπληρώνει αυτές τις ημέρες τέσσερις μήνες εδώ θα επιχειρήσω να διηγηθώ τι συνέβη, όταν είναι σε ηλικία να καταλάβει και είμαι άξιος να βρίσκομαι πλάι του.
Με τέτοιο τρόπο, ώστε να πιστέψει ότι σ΄ αυτήν τη ζωή όλα γίνονται και να μην χάσει ποτέ το κουράγιο του. Να κυνηγήσει τα όνειρά του με όση δύναμη έχει, όπως τότε που ένα απλό παιδί που ανάγκασε όλη την Ελλάδα να μιλά γι΄ αυτό άσχημα ή καλά. Ο τόπος αυτός, πλέον, δεν έχει πολλούς τέτοιους. Βασιλεύει η ανομία, το βόλεμα ακόμη και τώρα, το ρουσφέτι, η ισοπέδωση αρχών και αξιών. Η απογοήτευση, η κατήφεια, τα σκυθρωπά πρόσωπα… Δεν υπάρχει χώρος για Παντελίδηδες. Μοιάζουν ξένοι στο μουντό σκηνικό.
http://www.sportit.gr/stin-ellada-den-choroun-pantelidides/
**
Δελτίο Τύπου 4 - Οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλης – Τροχαία αδικήματα - 14/02/2016
*** Γύρω στις 7.20 π.μ. σήμερα, μέλη της Τροχαίας Λεμεσού, ανέκοψαν αυτοκίνητο που οδηγούσε 47χρονος στη Λεμεσό, το οποίο εισήλθε στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας, με κίνδυνο να συγκρουστεί με άλλα οχήματα.
Ο 47χρονος υποβλήθηκε σε προκαταρκτικό έλεγχο αλκοόλης με ένδειξη 105μg% αντί 22μg%, ενώ όπως διαπιστώθηκε, οδηγούσε χωρίς πιστοποιητικό ασφάλειας, πιστοποιητικό καταλληλόλητας και χωρίς άδεια κυκλοφορίας.
Ο 47χρονος συνελήφθη για αυτόφωρο αδίκημα και τέθηκε υπό κράτηση.
*** Επίσης, γύρω στις 11 μ.μ. χθες, μέλη της Τροχαίας Λεμεσού, κατά τη διάρκεια ελέγχων τροχαίας στη Λεμεσό, ανέκοψαν για έλεγχο
ποδήλατο που οδηγούσε 48χρονος.
Ο 48χρονος υποβλήθηκε σε προκαταρκτικό έλεγχο αλκοόλης με ένδειξη 100μg% αντί 22μg% και στη συνέχεια σε τελικό έλεγχο αλκοόλης, με ένδειξη 111μg%.
Ο 48χρονος συνελήφθη για αυτόφωρο αδίκημα και τέθηκε υπό κράτηση.
Σύλληψη
*** Συνελήφθη σήμερα για αυτόφωρο αδίκημα και τέθηκε υπό κράτηση 31χρονος, για διευκόλυνση των ανακρίσεων, σχετικά με διερευνώμενη υπόθεση πρόκλησης ανησυχίας και διασάλευσης της ειρήνης σε δημόσιο χώρο.
Ο Αστυνομικός Σταθμός Παραλιμνίου διερευνά την υπόθεση.
Δελτίο Τύπου 1 - Θανατηφόρα τροχαία οδική σύγκρουση – Έχασε τη ζωή του 18χρονος – Σύλληψη 54χρονου - 14/02/2016
*** Γύρω στις 8.15 μ.μ. χθες, αυτοκίνητο που οδηγούσε 54χρονος έχοντας ως συνοδηγό του 49χρονη, κάτω από συνθήκες που διερευνώνται, συγκρούστηκε στα φώτα τροχαίας της διασταύρωσης της Λεωφόρου Σπύρου Κυπριανού με την οδό Μαχαιριώτου και Παπανικολή στη Λάρνακα, με μοτοσικλέτα που οδηγούσε 18χρονος.
Οι δύο οδηγοί μεταφέρθηκαν με ασθενοφόρο στο Γενικό Νοσοκομείο Λάρνακας, όπου διαπιστώθηκε ο θάνατος του 18χρονου Αντρέα Παύλου από τη Λάρνακα.
Αργά χθες το βράδυ, ο 54χρονος συνελήφθη με δικαστικό ένταλμα και τέθηκε υπό κράτηση για διευκόλυνση των ανακρίσεων.
Η υπόθεση διερευνάται από την Τροχαία Λάρνακας.
---
Στην χειρότερη θέση του σχετικού πίνακα της Ευρωπαϊκής Ένωσης βρίσκεται η Κύπρος σε σχέση με την αύξηση των θανατηφόρων τροχαίων συγκρούσεων για το 2015, σύμφωνα με ανακοίνωση του REACTION Youth for the Prevention. - See more at:
http://www.sigmalive.com/news/local/322891/xeiroteri-xora-stin-europi-sta-dystyximata-i-kypros#.dpuf