Το παρόν Ιστολογιογράφημα αποσκοπεί στην αρχειοθέτηση και προβολή της συγγραφικής έρευνας και ακτιβισμού, περί Πολιτικής, Ακαδημίας-φιλοσοφίας, Οικονομίας και Κοινωνίας (ΠΑΟΚ), της αρθρογραφίας στον τύπο, τα ΜΜΕ και το διαδίκτυο[*], καθώς και της εν δυνάμει ακαδημαϊκής ενασχόλησης του υποφαινόμενου !! [*]Σειρά απόψεων/τοποθετήσεων, βγαλμένων από τα σπλάχνα της νέας Κοινωνίας των Πολιτών (ΚτΠ), που έχει Λόγο και ρόλο στα δημόσια ζητήματα του τόπου, μέσω της χρήσης της (νέας) τεχνολογίας !!
Saturday 21 July 2018
Εισήγηση για απλοποίηση των φορολογικών δηλώσεων
Thursday 19 July 2018
Φοβού τους πατριδοκάπηλους! Καιρός γαρ εγγύς ... να λυθεί το "Μακεδονικό"!!
Καιρός γαρ εγγύς ... να λυθεί το "Μακεδονικό"!!
Συνέχιση της συζήτησης και ψηφοφορία επί της προτάσεως δυσπιστίας κατά της Κυβέρνησης [...] σύμφωνα με τα άρθρα 84 του Συντάγματος και 142 του Κανονισμού της Βουλής (των Ελλήνων).
PRESPES, Greece (Reuters) - The foreign ministers of Greece and Macedonia signed an accord on Sunday to rename the former Yugoslav republic as the “Republic of North Macedonia.”
http://www.kathimerini.gr/…/oloklhrh-h-symfwnia-gia-to-skop…
«Severna»: εικόνες και αντίλαλοι από την «άλλη» Μακεδονία
Saturday 30 June 2018
25χρονα της Διακοινοβουλευτικής Συνέλευσης της Ορθοδοξίας
Friday 29 June 2018
Στο Προεδρικό Μέγαρο, μετά την ομιλία του ΠτΕΔ, με αναφορές από το σύγγραμμά του με τίτλο "Στο λίκνο του Ευρωπαϊκού Πολιτισμού: Οι συμβολισμοί της 'Σκεπτομένης Αθηνάς'".
Tuesday 19 June 2018
Ποια είναι η δική σου Ευρώπη; Δώσε τη δική σου απάντηση στο ερωτηματολόγιο «Imagine Europe» που δημιούργησε το Ποτάμι
Η Ευρώπη ως Ιδέα:
Η Ισχύς εν τη Ενώσει
Κοινές Αξίες Ευρωπαίων:
Ως Κοινότητα Ειρήνης και Οικονομικής Ανάπτυξης, καθώς και αξιοποίησης του πολιτιστικού αποθέματος και κεφαλαίου, απότοκος της Αναγέννησης και του Διαφωτισμού!!
Προτεραιότητες Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ):
- Εκδημοκρατισμός-απομείωση δημοκρατικού ελλείμματος
- Οικονομική Μεγένθυνση
- Προαγωγή ευρωπαϊκου πολιτισμού και αρχών και αξιών Ένωσης
Αποτελεσματικότητα ευρωπαϊκών θεσμών:
Η μέθοδος λήψης αποφάσεων μέσω της "σύνηθους νομοθετικής διαδικασίας" (πρώην "διαδικασία συναπόφασης") Ευρωκοινοβουλίου-Συμβουλίου, με μεσάζοντα την Επιτροπή.
Αδυναμία ΕΕ:
Η Δημοκρατική Νομιμοποίηση, με αποτέλεσμα να υπάρχει δημοκρατικό έλλειμμα.
Αντίκτυπος ΕΕ στην καθημερινότητα των πολιτών:
Κυρίως στην Ποιότητα καταναλωτικών αγαθών και υπηρεσιών και στις μετακινήσεις εντός της Ζώνης Σένγκεν.
Όφελος-Ζημιά Ελλάδας λόγω ένταξης στην ΕΕ:
Κάλυψη χαμένου χρόνου ανάπτυξης κράτους, θεσμών και κοινωνικής συναντίληψης, ένεκα Οθωμανοκρατίας
Β.
Απώλεια ευελιξίας χρήσης εργαλείων οικονομικής και νομισματικής πολιτικής.
Τι απαιτείται να αλλάξει στην ΕΕ:
Πρόσληψη λειτουργών στα θεσμικά όργανα της Ένωσης με πίστη στο ευρωπαϊκό ιδεώδες, μέσω αλλαγής του συστήματος αξιολόγησης των υποψηφίων, δίνοντας ευκαιρίες σε όπου γης Ευρωπαίους να συμμετάσχουν σε αξιοκρατικές διαδικασίες, αξιοποιώντας τη νέα τεχνολογία, δίχως μεσάζοντες, χωρίς συμβόλαια μερικής απασχόλησης ή ορισμένου χρόνου εργασίας, καθώς και άνευ κομματικής ή άλλου τύπου ελιτιστικής επιρροής, οπότε, ο ρόλος της εκπαίδευσης στις ευρωπαϊκές και διεθνείς σπουδές, στις πολιτικές επιστήμες εν γένει, καθίσταται κομβικής σημασίας !
Friday 8 June 2018
Πώς δύναται να επιτευχθεί η κοινωνική αλλαγή: η κρίσιμη μάζα του 25%
Η κοινωνική αλλαγή εφικτή με έναν «μαγικό» μειοψηφικό αριθμό
Εδώ και 50 χρόνια, οι κοινωνικοί και άλλοι επιστήμονες προσπαθούν να εντοπίσουν ποιό ποσοστό είναι το σημείο καμπής της κοινωνικής δυναμικής πέρα από το οποίο ανατρέπεται μια κατεστημένη άποψη και συμπεριφορά.
[…]
Τουλάχιστον το 25%, δηλαδή ένας στους τέσσερις, είναι μια νέα επιστημονική απάντηση.
Αυτό το ποσοστό φαίνεται να χρειάζεται για να γείρει η ζυγαριά της κοινής γνώμης υπέρ μιας αλλαγής σε ευρύτερη κλίμακα, προκειμένου να επικρατήσει μια νέα νοοτροπία και πρακτική σε μεγάλα στρώματα του πληθυσμού.
[…]
Περίπου το 25%, σύμφωνα με τη νέα μελέτη, με επικεφαλής τον αναπληρωτή καθηγητή Ντέιμον Σέντολα του Πανεπιστημίου της Πενσιλβάνια των ΗΠΑ, η οποία δημοσιεύθηκε στο περιοδικό “Science”.
Εδώ και 50 χρόνια, οι κοινωνικοί και άλλοι επιστήμονες προσπαθούν να εντοπίσουν ποιό ποσοστό είναι το σημείο καμπής της κοινωνικής δυναμικής πέρα από το οποίο ανατρέπεται μια κατεστημένη άποψη και συμπεριφορά. Έχουν έως τώρα προταθεί διάφορα ποσοστά που κυμαίνονται από 10% έως 40%.
Είναι φανερό ότι η κοινωνική δυναμική στον πραγματικό κόσμο είναι πολύπλοκη και δεν μπορεί ένας επιστήμονας να επαναλάβει την ιστορία στο εργαστήριο, αλλά μπορούν να γίνουν πειράματα και έτσι να εξαχθούν συμπεράσματα. Αυτό έκανε η νέα έρευνα, που ζήτησε από δέκα ομάδες των 20 ατόμων η κάθε μία να «παίξουν» online σενάρια αλλαγής.
[…]
Ένα βασικό συμπέρασμα από μελέτες αυτού του είδους είναι ότι αυτό που φαίνεται να αποτελεί καθαρά προσωπική προτίμηση κάθε ανθρώπου για διάφορα ζητήματα, στην πραγματικότητα δεν έχει να κάνει μόνο με το τι θέλει ο καθένας ως άτομο, αλλά επίσης με την αφανή -πλην τρομερά ισχυρή- κοινωνική δυναμική που αλλάζει τον τρόπο σκέψης και συμπεριφοράς των ανθρώπων.
Όμως, σύμφωνα και με τον Σέντολα, ασφαλώς στον πραγματικό κόσμο δεν είναι εξίσου εύκολο η δυναμική αυτή να «δουλέψει» στα πάντα. Για παράδειγμα, στα θέματα θρησκευτικών πεποιθήσεων και πολιτικού προσανατολισμού, η αντίσταση στην αλλαγή είναι γνωστό ότι μπορεί να είναι μεγάλη.
Πηγή: http://www.skai.gr/news/technology/article/375558/i-koinoniki-allagi-efikti-me-enan-magiko-meiopsifiko-arithmo/#ixzz5HrkIYegZ
Βλ. Centola D. (2018). “How Behavior Spreads: The Science of Complex Contagions”
https://press.princeton.edu/titles/11279.html
Friday 1 June 2018
Επικαιροποίηση Ρεμπέτικου
Friday 25 May 2018
Περί εκπαιδευτικού συστήματος στον Ελληνισμό εν γένει
Στον Ελληνισμό εν γένει, όπου ο κομματικός και συνδικαλιστικός πατριωτισμός και εν τέλει η ιδιοτέλεια και το ατομικό συμφέρον αποτελούν παράσημα κοινωνικής αναγνώρισης και ανοδικής επαγγελματικής σταδιοδρομίας, το Φιλανδικό εκπαιδευτικό σύστημα μόνο μετά από μια ακόμα αθέμιτη καταστροφή, οικονομική, κοινωνική, πολεμική κ.ο.κ. ίσως επέλθει, ή έστω στην καλύτερη μετά από ακόμα μερικές χαμένες γενεές!
Μετά άλλωστε από μια περίπου δεκαετή μνημονιακή εποχή, ελάχιστα πράγματα έχουν αλλάξει, τουλάχιστον αναφορικά σε επίπεδο νοοτροπίας και αντιλήψεων περί εξέλιξης του κοινωνικού, οικονομικού, πολιτιστικού, πνευματικού και γενικά πολιτικού γίγνεσθαι!!
Ισοπεδωτική ίσως τοποθέτηση, αλλά τα βιώματα στη δημόσια και ιδιωτική ζωή στον τόπο μας, αυτήν δυστυχώς καταδεικνύουν
Sunday 28 January 2018
Περί Προεδρικών εκλογών Κυπριακής Δημοκρατίας (ΚΔ) 2018 - Β'
Λευκωσία,Πέμπτη, 1 Φεβρουαρίου 2018
ΕΙΣΗΓΗΣΗ/ΠΡΟΤΑΣΗΠερί Προεδρικών εκλογών Κυπριακής Δημοκρατίας (ΚΔ) 2018 - Β':
Δημοσκοπικοί κ.ά τύπου στατιστικοί Τακτικισμοί Vs (έναντι) Ιδεολογικών κ.ά τύπου δογματικών Πολιτικών.
Προοίμιο:Επιχειρώντας μια απλουστευμένη προσέγγιση του πολιτικού συστήματος στην ΚΔ, ενώ παράλληλα αντλώντας σχετική πληροφόρηση από τις τηλεοπτικές και ραδιοφωνικές εκπομπές, καθώς και την διαδικτυακή ειδησεογραφική πληροφόρηση αφιερωμένη στις εκλογές ανάδειξης του επόμενου Προέδρου της Κύπρου για ανάληψη της εξουσίας κατά την πενταετία 2018-2023, διαπιστώνεται εν πρώτοις μια επικυριαρχία του λεγόμενου πολιτικού μιντιακού μάρκετινγκ, ήτοι της εικόνας που προβάλλεται και προωθείται στα ΜΜΕ και τα ΜΚΔ από τις επίδοξες κομματικές συνενώσεις συμφερόντων, πολιτικών, οικονομικών, επιχειρηματικών, δογματικών κ.ά. τύπων. Μια επικυριαρχία ενάντια στην πολιτική ιδεολογία, τις στρατηγικές προγραμματικές θέσεις πολιτικής φύσεως και το ρόλο τον οποίο θα' πρεπε να καλούμαστε ως ενεργοί πολίτες να επιτελούμε σε μια σύγχρονη, δυτικού τύπου, δημοκρατία.Το ζήτημα:Εν συντομία, σε μια εκλογική διαδικασία δύο γύρων, πενταετούς θητείας ανάληψης της διακυβέρνησης ενός κράτους, εφόσον κάποιος υποψήφιος δεν εκλέγεται με την απόλυτη πλειοψηφία (50%+1 των ψήφων σε μια ψηφοφορία) από τον Α' γύρο, τότε, στο Β' γύρο, διαμορφώνονται νέες συμμαχίες μεταξύ των δύο πολιτικών μονομάχων και των μικρότερων πολιτικών δυνάμεων της χώρας, όπως αυτές εκτείνονται στο κλασικό ιδεολογικό φάσμα Δεξιάς-Αριστεράς.Η εκάστοτε τρίτη δύναμη είθισται να διαδραματίζει το ρόλο του ρυθμιστή των εκλογών, ενώ περαιτέρω είθισται να εξαργυρώνει αυτό το ρυθμιστικό ρόλο με προσυμφωνία, μεταξύ των δύο γύρων εκλογών, ανάληψης υπουργικών θώκων και άλλων οφίκιων, συνδιαμορφώνοντας τοιουτοτρόπως το ευκταίο πολιτικό πρόγραμμα του εν δυνάμει Προέδρου, οδηγώντας το σε παραπλήσια ή άλλη πολιτική κατεύθυνση από την αρχική. Η επίκληση άλλωστε του τρίτου πόλου, μόνο κατά τις προεκλογικές περιόδους και όχι ως συνεχές πρόταγμα-επιδίωξη, καταδεικνύεται ως ένα ακόμη πολιτικό αφήγημα ουτοπικής φύσεως, το οποίο αποσκοπεί στην πολιτικό-οικονομικό-επαγγελματική επιβίωση συγκεκριμένων ομάδων συμφερόντων και πολιτικών ελίτ, οι οποίες είτε εξοβελίστηκαν από την εξουσία είτε διακαώς καταφεύγουν στο τέχνασμα αυτό για τη διασφάλιση της συνέχειάς τους.Εφόσον δεν τροχιοδρομείται εξ αρχής μια προσυμφωνία μεταξύ των κυρίαρχων υποψήφιων πολιτικών δυνάμεων της χώρας, οι όποιες προτασσόμενες προγραμματικές θέσεις και τοποθετήσεις εν όψει των εκλογών και δη του Α' γύρου, καθίστανται αναξιόπιστες εν όψει του Β΄ γύρου, καθότι αυτές κατευθύνονται προς άλλες κατευθύνσεις, οι οποίες εξαργυρώνονται σε πολιτειακά και άλλα αξιώματα.Ο προβληματικός αυτός χαρακτήρας του πολιτικού συστήματος στην Κύπρο παραμένει αναλλοίωτος αφότου εγκαθιδρύθηκε η ΚΔ στις 16 Αυγούστου 1960. Την αιματηρή διαμάχη μεταξύ πατριωτών v. αποικιοκρατών, ακολούθησε μια νέα αιμοσταγής σύγκρουση μεταξύ Ελληνοκυπρίων (Ε/Κ) v. Τουρκοκυπρίων (Τ/Κ), παράλληλα με μια ενδοεμφυλιακή σύγκρουση εντός της Ε/Κ κοινότητας, τις οποίες επακολούθησε η εμφύλια (Ε/Κ) διαμάχη μεταξύ δημοκρατικών (Εφεδρικό) v. πραξικοπηματικών (ΕΟΚΑ Β') δυνάμεων, ήτοι μεταξύ της νόμιμης κυβέρνησης ενάντια στην πατριδοκάπηλο, εθνικόφρων δεξιά, περαιτέρω μεταξύ Ε/Κ και Τ/Κ, έτι περαιτέρω μεταξύ Εθνικής Φρουράς (ΕΦ – κυπριακός στρατός) και Ελληνικής Δύναμης Κύπρου (ΕΛΔΥΚ – στρατιωτικό απόσπασμα Ελλάδας) v. ΑΤΤΙΛΑ Ι & ΙΙ (τουρκική στρατιωτική εισβολή), Τουρκικής Οργάνωσης Αντίστασης (τουρκοκυπριακή παραστρατιωτική οργάνωση - τουρκικά: Türk Mukavemet Teskilati - TMT) και Τουρκικής Δύναμης Κύπρου (ΤΟΥΡΔΥΚ – στρατιωτικό απόσπασμα Τουρκίας). Ακολούθως, έως σήμερα, υφίσταται μια απομειούμενη υφεσιακή αντιπαλότητα μεταξύ Αριστεράς και Δεξιάς, καθώς και του λεγόμενου Ενδιάμεσου Χώρου, ως άλλος τρίτος πόλος, έως και τις μέρες που διανύουμε, όπου εν πολλοίς έχει εκλείψει η ακραιφνής δογματική αντιπαράθεση των κοσμοθεωριών εν γένει.Η εισήγηση:Το εκλογικό σύστημα δύο γύρων δεν ενδείκνυται ως ιδεατό για τον 21ο αιώνα, ιδίως δε στα πλαίσια της Ευρωπαϊκής Ένωσης, όπου οι πολιτικοί συμβιβασμοί επίσης δρομολογούνται είτε πριν είτε μετά τη διεξαγωγή εκλογών, οι οποίοι επίσης περαιτέρω μετουσιώνονται σε θέσεις εξουσίας και ευθύνης.Η διαφορά έγκειται στην απουσία απόλυτης εξουσίας του ενός (Πρόεδρου), για πέντε ολόκληρα έτη, καθότι ο Επικεφαλής της εκάστοτε Κυβέρνησης στα κράτη της ΕΕ (Πρόεδρος ή Πρωθυπουργός), πλην της Κύπρου, υπόκειται τόσο στον έλεγχο της εσωτερικής αντιπολίτευσης, στο κόμμα του και στις συνεργαζόμενες δυνάμεις, όσο και στην πολιτική πίεση την οποία εξασκεί η εκάστοτε αξιωματική και μείζονα αντιπολίτευση, σε καθημερινή βάση μέσω του Κοινοβουλίου της χώρας του, μέχρι και το μέγιστο βαθμό, ήτοι της αποπομπής του εφόσον απολέσει την κοινοβουλευτική πλειοψηφία.Η μέσου βεληνεκούς θεωρία του κοινωνιολόγου Michael Mann (1942-), μετεξελίσσει το κλασικό τριμερές βεμπεριανό [Max Weber (1864-1920)] μοντέλο "υψηλής θεωρίας" της Κοινωνικής Εξουσίας (κοινωνική τάξη - κοινωνική θέση/status - πολιτική εξουσία), σε "ένα θεωρητικό τετράγωνο, το οποίο αναπαριστά και ανασυνθέτει την έννοια εξουσία μέσα από τέσσερα αλληλένδετα είδη κοινωνικής εξουσίας", ήτοι την ιδεολογική, οικονομική, ασφάλειας (στρατιωτική και αστυνομική - ελέγχου της βίας) και την αμιγώς (ελέγχου της διακυβέρνησης του κράτους) πολιτική εξουσία (Μακρής Σ. 2015: 340-343, Πολιτική Επιστήμη: κοινωνικός μετασχηματισμός και θεωρίες της δημοκρατίας).Καθότι στη σύγχρονη φιλελεύθερη δημοκρατία η ασφάλεια του κράτους βρίσκεται υπό τον έλεγχο της πολιτικής εξουσίας και αξιοποιώντας την ανωτέρω επιστημολογική και θεωρητική συνεισφορά, παρούσα τοποθέτηση είναι ότι το ημεδαπό πολιτικό σύστημα χρήζει αναθεωρητικής προσέγγισης από τους κομματικούς κλπ δρώντες, στη βάση της λογικής εκλογών ενός γύρου και συνάμα μιας μειωμένης προεδρικής θητείας. Περαιτέρω, χρήζει αναθεώρησης στη βάση ενός νέου, συνταγματικά κατοχυρωμένου, συστήματος διακυβέρνησης, το οποίο αποβλέπει σε μια επανενωμένη χώρα, δημοκρατική και ομοσπονδιακή, καθώς και σε μία ενιαία διεθνή κυριαρχία και εδαφική ακεραιότητα. Τουτέστιν, μιας πολιτικής αναθεώρησης βάσει συμπεφωνημένων προγραμματικών πολιτικών στρατηγικών μεταξύ των εκάστοτε δύο πόλων, οι οποίες θα λαμβάνουν υπόψη τα τρίπτυχο της εξουσίας, αποτελούμενο από διάφορους δρώντες με ισχυρή ιδεολογική, οικονομική και πολιτική επιρροή!Αποβλέποντας εν τέλει, μέσω της προτεινόμενης αναθεώρησης, στην εξισορρόπηση του κοινωνικού γίγνεσθαι, κατά την ιστορική διαμάχη μεταξύ της προόδου και της συντήρησης, μεταξύ αυθορμητισμού και επιφυλακτικότητας, μεταξύ νεωτερικότητας και παράδοσης, ή με άλλα λόγια μεταξύ νέου και παλαιού κατά τη διαγενεακή αντιπαλότητα στο ιστορικό γίγνεσθαι της ανθρώπινης εξέλιξης και διανόησης.Παραπολιτικά:Η τ(τ)ενέκ(κ)α (μεταλλική εκλογική κάλπη) παραμένει στο επίκεντρο των εικόνων από την εκλογική διαδικασία, συνεχίζοντας να παιδεύει δίχως λογική τους επί καθήκοντι εργαζόμενους στα εκλογικά κέντρα.-----Διευκρινιστικό σχόλιο:Η εισήγηση επικεντρώνεται στην πολιτική αλλαγή του εκλογικού συστήματος, έως ότου καταστεί δυνατή και η συνταγματική του αλλαγή. Εξ αρχής οι κύριες πολιτικές δυνάμεις του τόπου θα 'πρεπε να επιδιώκουν τέτοιες συνεργασίες οι οποίες θα τους δίνουν εκλογή από τον Α' γύρο, παράλληλα με την κοινοβουλευτική πλειοψηφία, απαραίτητος παράγοντας διακυβέρνησης στις υπόλοιπες χώρες της ΕΕ.Βασίλειος ΚοιλιαρήςΟικονομολόγος – Πολιτειολόγος - Διεθνολόγος
Περί Προεδρικών εκλογών Κυπριακής Δημοκρατίας (ΚΔ) 2018 - Α'
Πρόταση – Παρέμβαση Για Δημοσίευση
Εν έτει 2017, στη διεθνή επικαιρότητα κυριάρχησε ο εμφύλιος πόλεμος στη Συρία, η καταπολέμηση της Daesh σε Συρία και Ιράκ, τα κύμματα προσφύγων κ.ά. μεταναστών, οι τρομοκρατικές επιθέσεις σε Ευρώπη και αλλού, καθώς και οι ιαχές πολεμικών συρράξεων και πυρηνικού ολέθρου μεταξύ ΗΠΑ και Β. Κορέας καθώς και Ισραήλ v. Ισλαμικής Δημοκρατίας του Ιράν, παράλληλα με την αλλαγή στην ηγεσία των ΗΠΑ.Περί Προεδρικών εκλογών Κυπριακής Δημοκρατίας (ΚΔ) 2018 - Α'
Στο Ευρωπαϊκό και περιφερειακό γίγνεσθαι, η πιθανολογούμενη έξοδος της Βρετανίας από την ΕΕ, η συνεχιζόμενη κρίση μνημονίων στην Ελλάδα, η δυνητική ανεξαρτησία της Καταλονίας, το αποτυχημένο πραξικόπημα στην Τουρκία και η κλιμακούμενη ένταση σχέσεων Δύσης-Ρωσίας ένεκα της επαναπροσάρτησης της Κριμαίας στη Ρωσική Ομοσπονδία, αποτέλεσαν κύρια ειδησεογραφικά γεγονότα. Στη δε ΚΔ, ζητήματα ήδη λυμένα προ πολλού στον ανεπτυγμένο κόσμο κατέλαβαν κυρίαρχη θέση κατά την ανασκόπηση των γεγονότων της χρονιάς.
Μετά την αποτυχία στις διαπραγματεύσεις για την επίλυση του Κυπριακού στο Κραν Μοντανά, η αναζήτηση της εθνοκρατικής ταυτότητας της ΚΔ παραμένει ανοικτή. Περαιτέρω, εγκλήματα για τον έλεγχο της νύχτας και της μαύρης οικονομίας, όπως και ζητήματα σήψης και διαφθοράς, κατέλαβαν υψηλή θέση στα ειδησεογραφικά τοπικά ΜΜΕ, όπως επίσης και η δρομολόγηση του ΓΕΣΥ και η αξιοποίηση των υδρογονανθράκων στην κυπριακή ΑΟΖ.
Ενώ έτρεξαν και συνεχίζουν να εξελίσσονται τα ανωτέρω γεγονότα, μια ψυχρή και τριπολική προεκλογική εκστρατεία εξελίχθηκε για την ανάδειξη του επόμενου Προέδρου της Κύπρου, παρά την γενικώς αναμενόμενη παραδοχή της επανεκλογής του νυν ΠΔ στο ύπατο εκτελεστικό αξίωμα της χώρας.
Οι Πολίτες, νέοι ηλικιακά και όχι μόνο, παρακολουθούν παθητικά και με αδιαφορία τις θέσεις ένθεν και ένθεν του Προεδρικού θώκου, ενώ η αποχή αναμένεται να κτυπήσει ξανά κόκκινο. Παράλληλα, η φασιστοειδής συμπεριφορά της νεολαίας επαυξάνεται, ενώ, παρά τη μνημονιακή έξοδο της Νήσου, τα καθημερινά κοινωνικά και οικονομικά προβλήματα συνεχίζουν να ταλανίζουν μεγάλη μερίδα του Κυπριακού λαού. Ενός λαού ο οποίος ναι μεν δεν πείνασε, ούτε οδηγήθηκε σε εξανδραποδισμό, ούτε βρέθηκε άστεγος και πειναλέος, όμως έχασε δε το όποιο όραμα κατείχε επανένωσης της χώρας, πόσο έτι δε μάλλον κατέστησε την νεολαία αυτού άνευ προσδοκιών, βάσει σπουδών, ικανοτήτων και δεξιοτήτων, καθότι μόνη του ελπίδα είναι η άκοπη και εύκολη επιτυχία τύπου ριάλιτι και οιονεί καλλιτεχνικής και άλλης φύσεως ολοκληρώσεως.
Καλή μας ψήφο λοιπόν με όπλο την παρακαταθήκη του μακαριστού Αντώνη Σαμαράκη:
ΖΗΤΕΙΤΑΙ ΕΛΠΙΣ !!!