Saturday 29 June 2013


Ελλαδάρα και ας τρώγωμεν πέτρες : ) Σοβαρά τώρα, σαν την Ελλάδα μας καμία!
Συγχαρητήρια στο παιδί για το κατόρθωμά του, στα μούτρα των ψευδοπατριωτών της άκρας δεξιάς (και αριστεράς), καθώς και μια ευκαιρία να προβληματιστούμε για το θεμιτό/αθέμιτο, ωφέλιμο/ανώφελο και παραγωγικό/εφήμερο του ονείρου που κυνηγάνε αδίκως οι λαθρομετανάστες απανταχού της γής ...
Ο μαύρος μετανάστης χωρίς χαρτιά, ο "λαθραίος" όπως τον έλεγαν, ο παράνομος μικροπωλητής για να ζήσει την οικογένειά του, επιλέχτηκε στο νο 15 από τους Bucks στο ΝΒΑ!!! Και τι έκανε αυτός ο μαύρος λαθραίος με το περίεργο όνομα; Έβγαλε την Ελληνική Σημαία για να πανηγυρίσει την προσωπική του επιτυχία!!!
Κατάλαβες μικρόψυχε ηλίθιε Χρυσαυγίτη τι είναι τελικά πατρίδα, που το παίζεις πατριώτης με τις σβάστικες τατουαζ και τα μαχαίρια στην τσέπη; "From Greece, Giannis Adetokunbo..."
Αυτό δεν ήταν μια απλή γροθιά στον ρατσισμό. Ηταν... μπουνιά, κλωτσιά, κεφαλοκλείδωμα και "χαντούκεν" μαζί!!! via gazzeta.gr

Saturday 22 June 2013

On the movie «The Ides of March» (2011)


COMMENTARY
On the movie «The Ides of March» (2011)
This movie reveals the truth on Politics, both on issues relating to the candidates, as well as on their campaigns and staff!
The first half, at least, of the film, realistically presents the way things run on current politics and the role that massive media play, how political marketing is over-ruling substantive political issues of a debate and how political cynicism prevails between candidates and their staff, even when they are coming from the same Party during the primaries' election for granting the candidature to lead a country.
The same modus vivendi in politics is observed in any modern liberal democracy, including Greece and Cyprus, though in a much higher degree of unorganized, populist and clumsy way!

Monday 10 June 2013

Λίγα λόγια και απλά για την ... Κριτική Θεωρία της Σχολής της Φρανκφούρτης!


Ο H. Marcuse, αποσαφηνίζοντας και εμβαθύνοντας στο περιεχόμενο της Κριτικής Θεωρίας, της προσέδωσε ένα αισιόδοξο στίγμα, το οποίο απουσίαζε στην μέχρι τότε ανάλυση των θεωρητικών της Σχολής της Φρανκφούρτης, όπως ονομάστηκαν οι στοχαστές του Ινστιτούτου για την Κοινωνική Έρευνα του πανεπιστημίου της ομώνυμης πόλης.
Διάμεσω δε του J. Habermas η Κριτική Θεωρία συνεχίζει να συνεισφέρει στην Κοινωνική Θεωρία, έστω στις παρυφές της, κρίσιμα μεταεπιστημονικά θέματα, προσεγγίζοντας την Κοινωνία Ολιστικά και επιχειρώντας να εξηγήσει τα κοινωνικά φαινομένα με βάση τις συνθήκες μέσα από τις οποίες αυτά αναδύονται!
Βλ. Ο Μονοδιάστατος Άνθρωπος (1971) [1964].

Thursday 6 June 2013

Το καζάνι του κοινωνικού αναβρασμού στην Τουρκία εκρήγνυται, με άγνωστες προς το παρόν συνέπειες! και μια ΕΡΓΑΣΙΑ – ΠΕΡΙΛΗΨΗ ΑΡΘΡΟΥ Περί Νεότουρκων...


Το καζάνι του κοινωνικού αναβρασμού στην Τουρκία εκρήγνυται, με άγνωστες προς το παρόν συνέπειες!
και
μια ΕΡΓΑΣΙΑ – ΠΕΡΙΛΗΨΗ ΑΡΘΡΟΥ Περί Νεότουρκων...
Mέσα στη δίνη του κοινωνικού αναβρασμού στη γείτονα χώρα, διακυβεύονται ύψιστα εθνικά μας συμφέροντα.
Σε κάθε ενδεχόμενο αποτέλεσμα και αναλόγως έκβασης των εξελίξεων, η πολιτιστική αυτή εξέγερση, σύμφωνα με τον γνωστό Τούρκο δημοσιογράφο Yavuz Baydar, απότοκος του νεοΟθωμανικού νεποτισμού της κυβερνώσας ελίτ του Κόμματος "Δικαιοσύνης και Ανάπτυξης" (AKP) και του εσαεί ελλείμματος Δημοκρατίας που βασανίζει το τουρκικό κράτος, δύναται να έχει, με άγνωστες πιθανότητες, είτε θετική έκβαση εκδημοκρατικοποίησης της χώρας και βελτίωσης των διεθνών σχέσεων με Ελλάδα - Κύπρο, είτε να οδηγήσει σε ένταση, κλιμάκωσή της και ένα νέο ατέρμονο αδιέξοδο στο Κυπριακό.
Η κρυφή-άγνωστη απειλή παραμένει η αντίδραση του βαθέως στρατοκρατικού κράτους, των μυστικών υπηρεσιών και η πιθανή ενεργοποίηση σεναρίων πολέμων στην ΑΟΖ Κύπρου και Ελλάδος.
ΕΡΓΑΣΙΑ – ΠΕΡΙΛΗΨΗ ΑΡΘΡΟΥ
Περί Νεότουρκων...
Βασίλης ΚΟΙΛΙΑΡΗΣ, Οικονομολόγος - Διεθνολόγος
Πανεπιστημιακή εργασία για το μάθημα Τουρκία: Κοινωνία, Οικονομία & Πολιτικό Σύστημα, του τμήματος Διεθνών και Ευρωπαϊκών Σπουδών, Πανεπιστήμιο Μακεδονίας.
Νεότουρκοι
Το άρθρο ακολουθεί μία περιγραφική, ιστορική και ιδεολογική προσέγγιση του Κινήματος των Νεότουρκων, που έδρασαν στην τότε Οθωμανική Αυτοκρατορία για μια περίοδο τριών περίπου δεκαετιών, στα τέλη του 19ου αιώνα και στις αρχές του 20ου.
Το κίνημα αυτό αποτελείτο από μία συσσωμάτωση ομάδων συμφερόντων και προσωπικοτήτων, διαφορετικής εθνοτικής καταγωγής, μεταξύ άλλων, Τουρκικής, Εβραϊκής, Ελληνικής και Αρμενικής, που είχαν ως κοινή επιθυμία τη μεταρρύθμιση της Αυτοκρατορίας, την επανεισαγωγή συντάγματος και εν τέλει την πρόοδο και τον εκσυγχρονισμό της χώρας και της κοινωνίας. “Εννοιολογικά, οι Νεότουρκοι αναφέρονται σε οποιαδήποτε ομάδα ή προσωπικότητα εντός μιας οργάνωσης, η οποία επιθυμεί την απόκτηση προεξέχουσας θέσης, δύναμης και πολιτικής εξουσίας”.
Σήμερα πολλοί καταλογίζουν στους Νεότουρκους θετικά και αρνητικά στοιχεία, με κυριότερο, αμφότερα, αυτό που θεωρείται σήμερα ως σύγχρονη Τουρκία. Η Επανάσταση δε των Νεότουρκων οδήγησε αρχικά στην εγκαθίδρυση της 2ης Συνταγματικής εποχής (1908) και αργότερα στην πτώση του Σουλτάνου Abtul Hamit ΙΙ (1909), καθώς και στην επανάσταση του Atatürk (1919 – επανάσταση η οποία στην σημερινή Τουρκία είναι γνωστή ως Τουρκικός Πόλεμος της Ανεξαρτησίας) εναντίον των συμμαχικών δυνάμεων που κατείχαν οθωμανικά εδάφη μετά την ήττα των δυνάμεων των Κεντρικών Δυνάμεων στον Α' Παγκόσμιο Πόλεμο (Α΄ΠΠ), την επακόλουθη ήττα της Ελλάδας στην μικρασιατική εκστρατεία (1922) και στην ίδρυση της Τουρκικής Δημοκρατίας (1923).
Αναφέρονται οι κυριότεροι αρθρογράφοι, ακτιβιστές και στρατιωτικοί εμπνευστές, ιδεολόγοι και πολιτικοί του Κινήματος, με κυριότερους εκφραστές τον “Θεσσαλονικιό” (τότε η Θεσσαλονίκη ήταν γνωστή ως Salonica, πόλη της οθωμανικής αυτοκρατορίας), μετέπειτα Υπουργό Οικονομικών, Mehmet Cavit Bey (εβραϊκής καταγωγής, αργότερα καταδικάστηκε για εσχάτη προδοσία και κρεμάστηκε), τον επίσης “Θεσσαλονικιό” Munis Tekinalp (επίσης εβραϊκής καταγωγής), εκ των πατέρων-ιδρυτών της εθνικιστικής ιδεολογίας του Παν-Τουρκισμού, όπως επίσης και τον στρατιωτικό Ismail Enver Pasha, ηγέτη της Επανάστασης των Νεότουρκων και αμφιλεγόμενη προσωπικότητα [κατηγορείται για τη γενοκτονία των Αρμενίων (1915) και την εμπλοκή της Αυτοκρατορίας στον Α΄ΠΠ χωρίς ερείσματα νομιμοποίησης και εξυμνείται για την δράση του στο Κίνημα και την Επανάσταση των Νεότουρκων (1908), η οποία αποτέλεσε θεμέλιο λίθο της μετέπειτα δράσης του Atatürk (ίδε πιο πάνω)].
Το κείμενο καταπιάνεται με τρεις ιστορικές περιόδους. Στην πρώτη (1889-1906), γίνεται αναφορά στην μυστικότητα του κινήματος και την πανεπιστημιακή του προέλευση, με ιδιαίτερη αναφορά στο 1ο Συνέδριο της Τουρκικής Αντιπολίτευσης, στο οποίο συμμετείχαν και ελληνικής καταγωγής υπήκοοι της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας. Στη δεύτερη περίοδο (1906-08), αναφέρεται η αρχική οργάνωση του κινήματος στη Θεσσαλονίκη και η γιγάντωσή του, με αιτία το Μακεδονικό Ζήτημα, που οδήγησε στη Συνταγματική Μοναρχία. Τέλος, στην τρίτη περίοδο (1914-17), στις πολιτικές εξελίξεις (Επιτροπή Ένωσης και Προόδου – Committee of Union and Progress), που οριοθετούνται από τη 2η Συνταγματική περίοδο και, εν μέσω του Α΄ΠΠ, στα μικρασιατικά μέτωπα, ανατολικά και δυτικά, στην εθνοκάθαρση των Αρμενίων και τον εκτοπισμό των Κούρδων, εντοπίζονται τα στρατιωτικά αίτια της κατάλυσης της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας.
Ακολούθως, το άρθρο περιγράφει συνοπτικά τις ιδεολογικές-φιλοσοφικές ρίζες του Κινήματος, ήτοι τον Φιλελευθερισμό (Gustave Le Bon), τον Υλισμό και Θετικισμό (συνδυασμός θρησκείας-επιστήμης – Auguste Comte, Order and Progress), τον συγκεντρωτικό Κρατισμό-Κυβερνητισμό (από μια παγιωμένη κυβερνητική ελίτ που υποστήριζε απολυταρχικές θεωρίες) και τον Εθνικισμό [ο οποίος εξελίχθηκε από τις αρχικές μεταρρυθμίσεις (Tanzimat), στην ιδεολογία του Οθωμανισμού, προτού καταλήξει στην ιδεολογία του Τουρκισμού (Ahmer Riza, 1902) και την ψευδό-επιστημονική θεώρηση της ανώτερης φυλής].
Τέλος, στον άρθρο παρουσιάζονται οι επιδράσεις που είχε στην σύγχρονη Τουρκική Δημοκρατία το Κίνημα των Νεότουρκων, με κυριότερη επίδραση το γεγονός ότι έθεσε τις βάσεις για την επανάσταση του Atatürk. Εν κατακλείδι, τα κυριότερα χαρακτηριστικά του Κινήματος των Νεότουρκων μπορούν να συνοψιστούν στο συγκεντρωτικό κράτος και την πίστη στην πολιτική-ιδεολογική σοφία της ελίτ, καθώς και στις ιδεολογίες του εθνικισμού και θετικισμού, με αποτέλεσμα την υπέρβαση της ιδεολογίας σε μια ευρύτερη χρονική περίοδο επί των πολιτικών συνεπειών της συγκεκριμένης περιόδου που έδρασε το Κίνημα.

Monday 27 May 2013

Εισήγηση για εισαγωγή Πιθκιαυλιού στα δημοτικά σχολεία


Πολιτιστικές Υπηρεσίες, Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού, Λευκωσία.
Λευκωσία, Δευτέρα, 27 Μαΐου 2013
Θέμα: Εισήγηση για εισαγωγή Πιθκιαυλιού στα δημοτικά σχολεία
Κυρίες, κύριοι,
Ονομάζομαι Μιχαλάκης Κοιλιαρής και είμαι παραδοσιακός μουσικός και οργανοπαίχτης βιολιού, σαξοφώνου και πιθκιαυλιού. Καθώς είμαι και καθοδηγητής εκμάθησης πιθκιαυλιού με μουσικές νότες, σκέφτηκα να εισηγηθώ στο Υπουργείο να εισαχθεί το πιθκιαύλι στο πρόγραμμα σπουδών των δημόσιων σχολείων, προτείνω στη δημοτική εκπαίδευση, ως κανονικό μουσικό όργανο, με νότες και ορθούς δακτυλισμούς, ως περαιτέρω μουσική επιλογή οργάνου αντί του αυλού και άλλων μουσικών οργάνων που σήμερα προσφέρονται. Δεν είναι πολύ ακριβό μουσικό όργανο, εξού και στην Υπηρεσία Κυπριακής Χειροτεχνίας (Λεωφόρος Αθαλάσσας) πωλείται προς 4.80 € συν ΦΠΑ, τουτέστιν στοιχίζει 5.66 € έκαστο.
Κατέβαλα αρκετή προσπάθεια και πέτυχα να βρω τους κατάλληλους δακτυλισμούς στο πιθκιαύλι για δυο οκτάβες του Ντο (C) έως 5η Σολ (G), με χρωματική ανιούσα και κατιούσα, καθώς και με πίνακα δακτυλισμών, στο πρότυπο του αυλού. Καθότι είναι πιο εύκολοι οι δακτυλισμοί του πιθκιαυλιού από τον αυλό, επειδή έχει έξι τρύπες αντί επτά, μετατρέπεται ο δακτυλισμός του Ρε (D) του αυλού σε νέο Ντο (C) του πιθκιαυλιού.
Οποιοσδήποτε γνώστης μουσικής μπορεί να επιχειρηματολογήσει ότι το πιθκιαύλι δεν είναι κουρδισμένο ορθά. Η απάντηση μου στην καλοδεχούμενη αυτή κριτική είναι ότι αυτό δεν παίζει κανένα ουσιαστικό ρόλο όταν κάποιο παιδί θα παίζει ατομικά και για σκοπούς εκμάθησης. Αργότερα, όταν κάποιος θα παίξει με ορχήστρα, τότε μπορεί να αγοράσει κουρδισμένο πιθκιαύλι σε τονική Ντο (C), όπου δεν θα ακούγεται φάρσα ή θα παίξει σε άλλο τόνο όπως κάνουν συνήθως οι μουσικοί με το σαξόφωνο τενόρε και το κλαρίνο, που είναι σε τονική Σι (B).
Αν ενδιαφέρεται το Υπουργείο να εισαγάγει το πιθκιαύλι στα δημοτικά σχολεία, αφού είναι ένα από τα πιο αρχαία κυπριακά μουσικά όργανα, με προ Χριστού ιστορία, επικοινωνήστε μαζί μου να σας στείλω πίνακα δακτυλισμών για να τον μελετήσετε και να σας προσφέρω, ως παραδοσιακός μουσικός, τις υπηρεσίες μου αφιλοκερδώς.
Με εκτίμηση,
Μιχαλάκης Κοιλιαρής
Παραδοσιακός Μουσικός

Thursday 16 May 2013

Επιμνημόσυνο αφιέρωμα στον Καθηγητή δρ Kenneth Neal Waltz


Επιμνημόσυνο αφιέρωμα στον Καθηγητή δρ Kenneth Neal Waltz
Ο Μέγιστος θεωρητικός των σύγχρονων διεθνών σχέσεων, Καθηγητής δρ Kenneth Neal Waltz, ο οποίος τίμησε όσο κανείς άλλος και ανέδειξε τη διανόηση του πρώτου διεθνολόγου Θουκυδίδη, κοιμήθηκε στις 13 Μαΐου 2013. Ο Θεός να αναπαύει τη ψυχή του και να συνεχίζει να αποτελεί πρότυπο ερευνητή στις πολιτικές επιστήμες, ακαδημαΐκού διδασκάλου και ανθρώπου!
Δείτε Conversations with History: Kenneth Waltz http://www.youtube.com/watch?v=F9eV5gPlPZg και
Waltz, K. N. (1954). MAN, THE STATE, AND THE STATE SYSTEM IN THEORIES OF THE CAUSES OF WAR, ProQuest Dissertations and Theses; ProQuest Dissertations & Theses
Waltz, K. N. (2010). Θεωρία διεθνούς πολιτικής, Εισαγωγή για την ελληνική έκδοση: Αθανάσιος Πλατιάς, Αθήνα: Ποιότητα
The Great theorist of modern international relations, Professor Dr. Kenneth Neal Waltz, who was honored as noone else and highlighted the intellect of the first International Relations sofist, i.e. Thucydides, died on 13 May 2013.
God rests his soul and fingers crossed to continue being a paradigm of researcher in political science, academic teacher and human being!
http://www.foreignpolicy.com/articles/2013/05/15/requiem_for_a_realist_kenneth_waltz
Kenneth Waltz and His Legacy The Man and The State of War
Robert Art and Robert Jervis May 22, 2013
Article Summary and Author Biography In his scholarship, Waltz asked the tough questions about the difficult and important issues. He was motivated by both theoretical and policy questions, the latter often setting the agenda for the former. He was intellectually courageous, usually staking out iconoclastic positions -- some of which were initially derided, many of which ended up becoming mainstream thinking. No matter what one’s theoretical persuasion, he was an intellectual force that had to be reckoned with.
ROBERT ART is Christian A. Herter Professor of International Relations at Brandeis University and Fellow at MIT Center for International Studies.
ROBERT JERVIS is Adlai E. Stevenson Professor of International Politics at Columbia University and a member of the Saltzman Institute of War and Peace Studies.
Ken was the leading realist theorist of his generation, and arguably the leading international politics theorist of the last half century. His first publication, Man, the State, and War, came out in 1959 and remains in print today;
http://www.foreignaffairs.com/articles/139400/robert-art-and-robert-jervis/kenneth-waltz-and-his-legacy?page=show

Saturday 27 April 2013

Περί αιτιών και θεραπείας της οικονομικής κρίσης


Λευκωσία, Σάββατο, 27 Απριλίου 2013
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Περί αιτιών και θεραπείας της οικονομικής κρίσης
Τα αίτια
Σε μια χώρα όπου η ανοχή, η αναξιοκρατία, η ευθυνοφοβία, η απόσειση ευθύνης, μερικές φορές η απαξίωση των νόμων και σίγουρα η απαξίωση των θεσμών, «μια ανθρώπινη τραγωδία όπως ήταν το Μαρί και μια οικονομική τραγωδία όπως είναι η σημερινή κατάσταση» ήταν περίπου προδιαγεγραμμένες, ήταν το καταληκτικό σχόλιο της Γενικής Ελέγκτριας της Δημοκρατίας Χρυστάλλας Γιωρκάτζη, η οποία κατέθεσε χθες στην Ερευνητική Επιτροπή για την οικονομία.
«Το Μαρί και οι τράπεζες διέλυσαν την κυπριακή οικονομία», δήλωσε χθες ενώπιον της Ερευνητικής Επιτροπής για την οικονομία ο πρώην Υπουργός Οικονομικών Χαρίλαος Σταυράκης, προσθέτοντας πως εκ των υστέρων και εκ του αποτελέσματος τα μέτρα δεν ήταν αρκετά, επιρρίπτοντας την ευθύνη για αυτό σε δύο εξωγενείς παράγοντές, και συγκεκριμένα στην έκρηξη στο Μαρί και στις ζημιές των Τραπεζών. Πηγή: ΚΥΠΕ
Αναμένουμε αντιπροτάσεις για την επίτευξη αξιοκρατίας και δημιουργίας κινήτρων για ανάληψη ευθύνης, με τη μορφή της διοικητικής ευθύνης για ανάληψη πρωτοβουλιών προς την κατεύθυνση της χρηστής διοίκησης, της καινοτομίας και της αύξησης της παραγωγικότητας.
Οι εξωγενείς παράγοντες ήταν ταυτόχρονα και συστημικοί παράγοντες της οικονομίας, ο ενεργειακός και ο χρηματοοικονομικός. Το τραπεζικό και το δημόσιο διοικητικό σύστημα ευθύνονται για τη διάλυση της κυπριακής οικονομίας.
Η Θεραπεία
Ioannis Papadopoulos
Βλέπω τον Κύπριο Νομπελίστα Οικονομικών Χριστόφορο Πισσαρίδη* στην εκπομπή της Βίκυς Φλέσσα. Αυτός ο νηφάλιος, μειλίχιος και οικονομικά πολύ φιλελεύθερος άνθρωπος έχει γίνει ακόμα πιο αντιγερμανός και από τον μέσο Ελλαδίτη. * Πρόεδρος του Συμβουλίου Εθνικής Οικονομίας της Κύπρου, ο οποίος έλεγε πριν από τις 15 Μαρτίου 2013 ότι "αποκλείεται το Eurogroup να κουρέψει καταθέσεις και να τινάξει έτσι στον αέρα την τραπεζική πίστη στην ευρωζώνη".
Vasilis Kiliaris
@περί εκπομπής: Κρίμα που δεν μεταδίδεται η εκπομπή, ζωντανά και στην Κύπρο. Το τηλεοπτικό τοπίο είναι αναχρονιστικό και σε μεγάλο βαθμό (μεγαλύτερο από ότι ισχύει στην Ελλάδα) καθοδηγούμενο και κομματικά ελεγχόμενο.
@σχόλια ελλαδίτης: στην Κύπρο χρησιμοποιείται συνήθως η έννοια αυτή, αν και τελευταία την ακούω όλο και περισσότερο από τον ελληνισμό της διασποράς όταν αναφερόμαστε στους Έλληνες που διαβιούν/γεννήθηκαν στην Ελλάδα, ήτοι ως έννοια γεωγραφικής κατανομής/προέλευσης. Αρνητικό περιεχόμενο προσδίδουν, ατυχώς, οι κύπριοι όταν αναφέρονται στους Έλληνες της Ελλάδας ως "καλαμαράδες". Δυστυχώς η στενόμυαλη και κοντόφθαλμη αντίληψη περί του ελληνισμού, βρίσκει την απόλυτη συνταγή καταστροφής στην "Μεγαλόνησο".
@Μνημόνιο και συζήτησης περί αυτού: Χωρίς να μπορώ να παρακολουθήσω την εκπομπή, πιστεύω ότι οι συζητήσεις θα πρέπει να επικεντρωθούν στο πώς θα μπορέσουμε να αξιοποιήσουμε τις μνημονιακές ρήτρες και όρους με τον καλύτερο δυνατόν τρόπο έτσι ώστε να απεμπλακούμε το συντομότερο δυνατόν από την Τρόικα. Η λίρα και η πειραματική επιστροφή στο παρελθόν, δεν είναι η λύση. Λύση είναι μεν η ταχύτερη έξοδος από τροϊκανά τελεσίγραφα και μνημόνια με το σωστό τρόπο δε, αφού πετύχουμε την αποκατάσταση της εθνικής μας κυριαρχίας, μέσω μιας ισχυρής και εκσυγχρονισμένης οικονομίας! Προσωπικά πιστεύω ότι η λύση είναι εντός ΟΝΕ, Ευρώ και Συνεταιρισμού για την Ειρήνη! Συνάμα προκρίνω ότι ο μόνος δρόμος για την απεξάρτηση από την οικονομική κρίση και τις υπόλοιπες απειλές εναντίον της κυριαρχίας και ακεραιότητας της Κυπριακής Δημοκρατίας (και της Ελληνικής Δημοκρατίας) είναι η ΑΛΛΑΓΗ του Κυπριακού (και του Ελληνικού-Ελλαδικού) πολιτικού, οικονομικού και γενικότερα κοινωνικού ιστού της χώρας μας σε ένα διαφορετικό εκσυγχρονισμένο μοντέλο σκέψης, πολιτικής και οικονομίας.

Tuesday 16 April 2013

Σκέψεις για την απεμπλοκή της κοινωνίας από το πολιτικό-οικονομικό αδιέξοδο που μας περιβάλλει.


ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ
Σκέψεις για την απεμπλοκή της κοινωνίας από το πολιτικό-οικονομικό αδιέξοδο που μας περιβάλλει.
Βασίλης ΚΟΙΛΙΑΡΗΣ,
Οικονομολόγος - Διεθνολόγος
Στις φοιτητικές εκλογές στην Ελλάδα, η αποχή και η απουσία διακυβεύματος πρωταγωνιστούν και στην τόσο δα μικρούλα Κύπρο, οι κομματικές αντιπαραθέσεις δίνουν και παίρνουν χωρίς ουσία και αποτέλεσμα. Στο Μαραθώνιο της Βοστώνης, η τρομοκρατία επισκιάζει το ευ αγωνίζεσθε και παιχνίδια εξουσίας στη Β. Κορέα αναγάγουν την πυρηνική κρίση, στην περιοχή της Άπω Ανατολής, σε παίγνιο μηδενικού αθροίσματος ψυχροπολεμικής έμπνευσης.
Πίσω στα καθημάς, διερωτώμαι: ποιος θα αναλάβει την ευθύνη να ελέγξει τα καλώς νοούμενα συμφέροντα του κράτους και των πολιτών;
Ας αναλάβει η Κοινωνία των Πολιτών να δράσει παραγωγικά, με προτάσεις-ιδέες-τοποθετήσεις και πολιτικό ακτιβισμό, να εκδημοκρατικοποιήσει την κομματοκρατία που έχει διαλύσει το ελλαδικό - κυπριακό κράτος. Έχοντας πάντα ως πυξίδα και οδηγό το διεθνοπολιτικό πλαίσιο στο οποίο δρούμε, μακριά από κοντόφθαλμες πολιτικές και λαϊκιστές πολιτικούς, μακριά δε από το αρχοντοχωριάτικο πνεύμα (Zeitgeist) που διαπνέει την καθημερινότητά μας.
Ας ξεκινήσουμε από τα πανεπιστήμια, απαγορεύοντας καταρχάς τη δράση κομματικών παρατάξεων και εισαγάγοντας στις φοιτητικές εκλογές την ατομική υποψηφιότητα και όχι την παραταξιακή. Οι πολίτες ας συμμετέχουν δε στα κοινά, μέσω κομμάτων, κινημάτων, δεξαμενών σκέψης, fora και κοινωνικά δίκτυα, επιλέγοντας τους καλύτερους, βάσει βιογραφικού, γνώσεων, ικανοτήτων και δράσης, αντί του σύνηθες των κουμπαριών, των συναντήσεων τσαγιού ή καφέ, των χαιρετούρων σε γάμους, βαφτίσια και λοιπές ανούσιες μαζικές συνάξεις, ή λόγω επιθέτου, κομματικών οικογενειοκρατικών καταβολών ή δογματικής φανατικής πίστης στο Κόμμα.
Ας περάσουμε τα μηνύματα του εκσυγχρονισμού της κοινωνίας από τη βάση, αντιστρέφοντας την πυραμίδα των κομματικών μηχανισμών.
Ας επιλέξουμε επιτέλους τους Αντιπροσώπους μας που ιεραρχούν πρωτίστως τον συνάνθρωπό τους, τον συμπολίτη και την κοινωνία μας!
Πότε επιτέλους θα αντιληφθούμε, σύσσωμος ο Ελληνισμός, ότι το συμφέρον μας βρίσκεται στο αέναο ρητό "η ισχύς εν τη ενώσει";
Όπως λέει και ο φίλος Γιάννης, αναβιώνοντας Α. Σαμαράκη:
ΖΗΤΕΙΤΑΙ ΕΛΠΙΣ !!!

Thursday 28 March 2013

Περί εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης (Σχεδίου «Αθηνά») και στόχων Πανεπιστημίου Μακεδονίας


ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ – ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ στο άρθρο της εφημερίδας Αγγελιοφόρος (28.3.2013)
Περί εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης (Σχεδίου «Αθηνά») και στόχων Πανεπιστημίου Μακεδονίας
Ως μεταπτυχιακός απόφοιτος του Πανεπιστημίου Μακεδονίας (τμήμα Διεθνών και Ευρωπαϊκών Επιστημών), επιθυμώ να αναφέρω μερικά βιωματικά στοιχεία, τα οποία επιχειρηματολογούν υπέρ των δυνατοτήτων του ιδρύματος, ώστε να καταστεί ένα από τα πιο ανταγωνιστικά και προσήκοντα στην ακαδημαϊκή και ερευνητική αριστεία ελληνικά πανεπιστήμια, στους επιστημονικούς κλάδους των κοινωνικών και οικονομικών επιστημών.
Κατά τη διάρκεια των σπουδών μου στο Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών στις Διεθνείς Σχέσεις, μου δόθηκε δυο φορές η ευκαιρία να εκπροσωπήσω το τμήμα, υπό την ιδιότητα του μεταπτυχιακού φοιτητή, σε ακαδημαϊκά συνέδρια στο εξωτερικό, με επιδότηση εξόδων διαμονής, μεταφορικών και συμμετοχής, στη Σόφια [University of National and World Economy (UNWY)] και στο Λονδίνο [London School of Economics and Political Science (LSE)].
Τα γεγονότα αυτά αποτελούν ένδειξη ότι το πανεπιστήμιο έχει ικανοποιητική αναγνωρισιμότητα ώστε φοιτητές του να προσκαλούνται ή να γίνονται αποδεκτές οι αιτήσεις τους να παρουσιάσουν ερευνητικές εργασίες σε ανώτατο επιστημονικό επίπεδο. Αντίθετα, η υποστήριξη που έτυχα από τους καθηγητές μου στο τμήμα, σε σχέση με την αναγκαία καθοδήγηση για την καλύτερη δυνατή παρουσίαση των εργασιών μου, κυμάνθηκε από χαμηλό ενδιαφέρον έως και πλήρη αδιαφορία.
Παραταύτα, οι δυνατότητες υπάρχουν. Αυτό που χρειάζεται να γίνει είναι να ωθηθεί η εξωστρέφεια, να δοθεί η απαραίτητη υποστήριξη από τους καθηγητές προς τους φοιτητές τους και να διευρυνθεί η αντιληπτική προσέγγιση των μελών της ακαδημαϊκή κοινότητας ως προς τα συνολικά οφέλη που αποκομίζονται μέσω αυτών των δράσεων.
Η εσωστρεφής προσέγγιση και η μέχρι σήμερα αντίληψη της απόδοσης ερευνητικής καθοδήγησης αλλά και προβολής των μελών που αριστεύουν ή έστω συμμετέχουν σε διεθνή επιστημονικές και ερευνητικές δράσεις μόνο εφόσον αυτές έχουν άμεσο αντίκρισμα, οικονομικό ή επιστημονικό, στα μέλη της κοινότητας ή σ’ αυτό καθ’ αυτό το ίδρυμα, όπως επίσης και η ευνοιοκρατία προς την ακαδημαϊκή οικογενειοκρατία πρέπει επιτέλους να εξοβελισθούν και να αντικατασταθούν από διαφανείς, αξιοκρατικές και δίκαιες διαδικασίες που να ωφελούν συνολικά το εκπαιδευτικό σύστημα και να δίδουν τα πολυπόθητα κίνητρα για μια σε βάθος εκπαιδευτική εμπειρία των μελών, καθηγητών, φοιτητών αλλά και διοικητικών, της έκαστης ακαδημαϊκής κοινότητας.

Friday 22 March 2013

SAVE CYPRUS ECONOMY: SAVE THE EUROZONE !!!


Παρεμβαση
Save Cyprus Economy: Save the Eurozone !!!
Cyprus has been on the news all over the world, without any ads' cost, though for the wrong reasons!
The principle of European SOLIDARITY is NOT sound and NOT present!
The EC law, in regard with the deposits guarantee of the first 100 000 EUR per depositor, has been nearly breached!!
The democratic deficit and untransparency in decision-making in Cyprus and the EU are on their highest level ever.
Strategy politics [i.e. Politics by practitioners (elected officials)] have almost no place and role in domestic Cypriot politics, even since Cyprus' independence in 1960, even more after the disastrous coup' etat in 1974 and its subsequent Turkish invasion that resulted the division of the island, as well as since the disastrous explosion in the military naval-base in Mari (South coast of Cyprus) in 2011. Rather tactical policy-implementation and media politics (Political marketing) prevail in today's political scene.
Our Politicians failed Cyprus Today, Citizens failed their selves, too !!!
Probably, the only potentially accepted by Troika solution is Bail-In (Levy In) the deposits OVER 100 000 EUR in parallel with the other measures already included in Cyprus Plan B ...