Saturday 11 January 2014

Α. Σαμαράκη "Εν Ονόματι" (1998) - ΣΧΟΛΙΑ ΕΠΙ ΤΕΛΕΥΤΑΙΩΝ ΚΕΦΑΛΑΙΩΝ (σελ. 110-115)


Δευτέρα, 30 Δεκεμβρίου 2013
Α. Σαμαράκη "Εν Ονόματι" (1998) - ΣΧΟΛΙΑ ΕΠΙ ΤΕΛΕΥΤΑΙΩΝ ΚΕΦΑΛΑΙΩΝ (σελ. 110-115)

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ Οκτωβρίου 2016

To Kill a Mockingbird (1962)

Imagine, I am only half way through this out standing motion picture and indeed, this is one of the best pragmatic #films ever, based on a novel (Harper Lee 1960), which I guess everybody should read at least once in their lives!

https://en.wikipedia.org/wiki/To_Kill_a_Mockingbird

---
"Τι πιό φανταστικό (άλλωστε) από την πραγματικότητα", τάδε έφη #Ντοστογιέφσκι (#Достоевский) [«Αδελφοί Καραμάζοφ» (1880)].

---------------------------------------------

Το Πρόβλημα, Σιωπή v. Αντίδραση!
Αν Αντίσταση τότε Νόσος, συμπτώματά της και βασική της εκδήλωση, ήτοι η “επιδημία σωτήρων¨(Χριστός) απαιτεί Αγώνα, όχι μάταιο, και επισήμανση των εν Ονόματι ως η Πραγματικότητα.
Παραθέτω αυτούσια αποσπάσματα από το έργο του μ. Α. Σαμαράκη "Εν Ονόματι" (1998), με σχολιασμό μου σε αγκύλες και παρεμβάσεις τονισμών, υπογραμμίσεων, κεφαλαίων, θαυμαστικών κλπ. Ο διάλογος που ακολουθεί αποτελεί μία εσωτερική διαλεκτική αναζήτηση του νοήματος και αποδόμησης της ματαιότητας:
Το Πρόβλημα, νομίζω, είναι απλό κατά βάθος. Ας το δούμε έτσι. Τον δέχεσαι αυτόν τον απάνθρωπο, τον παρανοϊκό κόσμο μας όπως είναι, ναι ή όχι; Αν ναι, τότε πάω πάσο. Αν όμως όχι,ερώτημα: Τί θα κάνεις εσύ ο ίδιος για να γίνει ο κόσμος μας όμορφος ή έστω λιγότερο άσχημος; [Βλ. και Εργογραφία Ν. Καζαντζάκη].
[...]
Δεν θέλει και πολλή σκέψη. Ή θα διαλέξεις τη Σιωπή για να μη χάσεις τη βολή σου, την ησυχία σου, ή θα Αντιδράσεις, θα Αντισταθείς, θα Αγωνιστείς σε όλα αυτά τα αποτρόπαια, τα εφιαλτικά που γίνονται για σένα, υποτίθεται, αλλά χωρίς εσένα.
Θα μιλήσω. Η Σιωπή είναι φυγή, λιποταξία.
Καλά πάμε. Η σιωπή, η αδιαφορία, η απάθεια αντίκρυ στη θέα του κόσμου μας δεν ταιριάζει σ΄ ένα παιδί, σ' έναν νέο όπως εσύ. [Νέος και ώριμα ορθολογικός στην καρδιά και την ψυχή!].
Θα διαλέξω την ελευθερία να πω όχι, αρνούμαι θα πω σ' αυτήν την απάνθρωπη ανθρωπόπητα και
Φτάνει, τα έχεις ξαναπεί, κάτι καινούργιο επιτέλους.
Εντάξει, θα προσπαθήσω.
Πρόσεξε, μην αρχίσεις τα ίδια, για πολέμους, εμφύλιους σπαραγμούς, για ολοκληρωτικά, φασιστικά [και κομμουνιστικά] καθεστώτα, για ρατσισμό, για πείνα, για ανεργία [Νέων] και τα λοιπά.
Μονότερμα με πήρες. Θα βρω την άκρη μόνος μου.
Όλα αυτά που έχω πει είναι απλώς συμπτώματα της νόσου. Ποια είναι η Νόσος;
Η όλη υποδομή και δομή της πολιτικής, κοινωνικής και οικονομικής [και δικαιικής] οργάνωσης του κόσμου μας [Πυραμοειδής Δομή Συστήματος]. Αν δεν αλλάξουν αυτά, φως δεν πρόκειται να δούμε.
Σωστό είναι. Αλλά πολύ γενικό, βρε παιδί μου.
Α, δεν προφταίνω τώρα να κάνω επεξηγήσεις και αναλύσεις. Εσύ πάντως νιώθεις τι εννοώ [και τι αισθάνομαι].
Εντάξει. Από δω και πέρα σ΄αφήνω ελεύθερο να πεις ό,τι θέλεις. Υπόσχομαι.
Τη νόσο λοιπόν πρέπει να χτυπήσουμε. Πώς όμως;
Να επισημάνουμε πρώτα μια βασική εκδήλωσή της.
Βλέπω μια επιδημία σωτήρων. Δεν είναι φαινόμενο μόνο του καιρού μας [αλλιώς θα ήμουν και εγώ υπόδουλος του πνεύματος του χρόνου – Zeitgeist που λένε και στη γερμανική] αλλά και κάθε εποχής. Ανά τους αιώνες, ξεφύτρωναν κάθε τόσο σωτήρες, ο ένας φιλοδοξούσε να σώσει τον τόπο του και τον κόσμο από έναν άλλο σωτήρα, τον προηγούμενο, και ούτω καθεξής. Η ιστορία αυτή επαναλαμβάνεται, με κάτι παραλλαγές πότε πότε.
Κι εσύ όμως ήρθες να παίξεις ρόλο σωτήρα σ΄ αυτό το σίριαλ των σωτήρων. [Περιλαμβανομένης της παρούσης ιστολογιογραφίας].
Χμ... έτσι είναι, ομολογώ!
Δον Κιχώτης λοιπόν, έτσι;
Ας πούμε Δον Κιχώτης. Και ο Χριστός ένας δον Κιχώτης και αυτός, ένας σωτήρας... ένας ωραίος τρελός. Ο πρώτος επαναστάσης. Είπε: “Μή νομίσετε ὄτι ἦλθον βαλεῖν εἰρήνην, ἀλλά μάχαιραν”.
Τι μπερδεύεις τώρα τον Χριστό;
Δεν τον μπερδεύω εγώ, αυτός ήρθε επί της Γης και μπερδέυτηκε στα ανθρώπινα.
Είδες όμως τι έπαθε.
Τον σταύρωσαν, εντάξει. Αλλά, σίγουρα, θα είχε νιώσει, με την εμφυΐα που είχε και τη διαίσθησή του, ότι η περίπτωση άνθρωπος είναι, από την ίδια της τη φύση, περιπεπλεγμένη, έχει γρανάζια μέσα σε γρανάζια, εγγενείς δυσχέρειες.
[...]. Πολλά ξέρεις φίλε.
[...]. Και αν δεν τον σταύρωναν, συνονόματε [......], θα σταυρωνόταν μόνος του. Για να πληρώσει με το αίμα του το λάθος, το κρίσιμο λάθος που είχε κάνει ο πατέρας του, ο Δημιουργός, όταν κατασκεύασε τον άνθρωπο. Να πληρώσει την ενοχή του που τόλμησε να ταράξει την ηρεμία, τη μακαριότητα των πολλών.
Όχι μόνο ξέρεις πολλά αλλά και πολλά λες.
Ασεβείς!
[...]
Επισήμανα λοιπόν τα εν ονόματι. [Επισήμανα την κοινωνική υποκουλτούρα]. Κι εκεί χτύπησα με την προκήρυξή μου [αρθρογραφία, ιστολογιογραφία κλπ μορφές παρεμβάσεων]. Είδα τι έγινε μετά. Προκηρύξεις από άλλες οργανώσεις, υπαρκτές ή φανταστικές όπως η δική μου, δεν μπορώ να ελέγξω. Ύστερα οι εκδηλώσεις βίας, φαύλος κύκλος. Με κατάληξη να χυθεί αίμα αθώων. Και δεν μπορεί κανείς να προφητέψει τι θα ξημερώσει αύριο, μπορεί και χειρότερα.
Εσύ τι λες τώρα; Ο αγώνας που θέλησες να ξεκινήσεις βλέπεις πού έφτασε;
Ναι. Και νιώθω παγιδευμένος μέσα στο δίχτυ που έφτιαξα εγώ. Αισθάνομαι ένοχος. Δεν μπορώ να το αντέξω αυτό, πρέπει να πληρώσω εγώ, ο ένοχος. Έπαιξα κι έχασα, είναι οι κανόνες του παιχνιδιού. [Αδιέξοδο!].
Οπότε, τι συμπέρασμα βγάζεις; Ο αγώνας για τον εξανθρωπισμό του ανθρώπου και της κοινωνίας είναι λοιπόν μάταιος;
Α, όχι! Πότε πετυχαίνει αυτός ο αγώνας, πότε όχι. Αλλά μόνο ο αγώνας μπορεί να μας οδηγήσει σε κάτι λιγότερο σκοτεινό από το σήμερα. Οι άνθρωποι θα διψάνε πάντα για ειρήνη, ελευθερία, κοινωνική δικαιοσύνη. Είναι ένα πανίσχυρο ένστικτο, καμιά δύναμη, κανένας και τίποτα δεν μπορεί να το σβήσει από την ψυχή του ανθρώπου.
[[Βλ. συνεχείς και συνεχιζόμενες, ειρηνικές και βίαιες, επαναστάσεις, διαδηλώσεις και αντιδιαδηλωσεις, τρομοκρατικές ενέργειες και καταπολέμησή τους, πραξικοπήματα, Άνοιξες και Φθινόπωρα, εμφύλιες και ενδοκρατικές συγκρούσεις και διεθνείς επεμβάσεις]
[“Ανθρωπιστικές” και Ευθύνης Προστασίας – βλ. Μεταπτυχιακή μου Διπλωματική: Ο ρόλος των διεθνών περιφερειακών οργανισμών στην επίλυση συγκρούσεων: ο Οργανισμός του Βόρειο-Ατλαντικού Συμφώνου (ΝΑΤΟ) (2011) https://www.academia.edu/1014965/_- _]]
Αν αυτή η ιστορία που ξεκίνησες στην πόλη μας την έγραφες μυθιστόρημα, θα σου έλεγαν μερικοί ότι είναι εξωπραγματική, φανταστική. [Αυτοκριτική/Μετακριτική Α. Σαμαράκη].
Μα εγώ δεν γράφω μυθιστόρημα. Την πραγματικότητα καταγράφω, αυτήν τη συγκεκριμένη πραγματικότητα.
Ν.Ξυλουρης-Γ.Ριτσος - Και Να Αδερφε Μου (1975)
[...] "Κι έτσι που να χαμογελάνε οι άλλοι και να λένε
Τέτοια ποιήματα σου φτιάχνω εκατό την ώρα.
Αυτό θέλουμε κι εμείς.
Γιατί εμείς δεν τραγουδάμε για να ξεχωρίσουμε, αδελφέ μου, απ' τον κόσμο.
Εμείς τραγουδάμε για να σμίξουμε τον κόσμο”.
Στίχοι: Γιάννης Ρίτσος
Μουσική: Χρήστος Λεοντής
Πρώτη εκτέλεση: Γιάννης Ρίτσος & Νίκος Ξυλούρης ( Ντουέτο ) http://www.youtube.com/watch?v=5vOn7IhfhzE
(...) Ή μήπως ο Ντοστογιέφσκι (Достоевский) δεν είπε:
“Τι πιο φανταστικό από την πραγματικότητα;” [«Αδελφοί Καραμάζοφ» (1880)].
---
O καθηγητής Γραμματικάκης φωνάζει: Συλλάβετέ με, είμαι υποψήφιος τρομοκράτης... Πηγή: O καθηγητής Γραμματικάκης φωνάζει: Συλλάβετέ με, είμαι υποψήφιος τρομοκράτης... | iefimerida.gr http://www.iefimerida.gr/node/138098#ixzz2q7y7UXMJ
Όσο περνάει ο καιρός, τόσο θα πολλαπλασιάζονται οι διανοούμενοι, οι στοχαστές, οι ακαδημαϊκοί και οι "πολιτικοί", σε εισαγωγικά γιατί δεν αναφέρομαι στους κατ' ευφημισμόν πολιτικοποιούς μας αλλά στους υπεύθυνους συμπολίτες μας, που θα αντιδρούν νοητικά και ουσιαστικά ενάντια στην πολιτική, οικονομική, κοινωνική και πολιτιστική μας κατάπτωση ...
Μου άρεσε ιδιαίτερα ο νεολογισμός του καθηγητή περί τεχνολογικής εξέλιξης του εξοστρακισμού : ), ως τη δική του μορφή επαναστατικής δράσης ενάντια στο μόρφωμα που λέγεται σύγχρονη δημοκρατία, στον ευρύτερο ελληνισμό!
Αναμένοντας τη σύγχρονη Ιθάκη (Καστελλόριζο), και συνεχίζοντας το ταξίδι της ζωής, σας χαιρετώ, αναμένοντας τη διάψευση ή την επιβεβαίωση του κεντρικού νοήματος που ο μ. Α. Σαμαράκης μας κληρονόμησε με το "Εν Ονόματί" του !!

Friday 27 December 2013

Σύνοψις Ιστολογιογραφίας ΔΕΚ 2013


Λευκωσία, Παρασκευή, 27 Δεκεμβρίου 2013
Σύνοψις Ιστολογιογραφίας ΔΕΚ 2013
Περί Ελληνικής κληρονομιάς στον κόσμο, ΕΕ και Ευρώ, Εκπαίδευσης στην ΕΕ και Κληρονομιάς Νέλσον Μαντέλα !!!!
ΝΤΟΚΥΜΑΝΤΕΡ του PEDRO OLALLA
ΓΙΑΤΙ Η ΕΛΛΑΔΑ...
Ένα αμάλγαμα προσφοράς στην ανθρωπότητα, από ένα φιλέλληνα, θυμίζοντας και σε μας τους Έλληνες τις καταβολές μας αλλά και τη λύση στα τρέχοντα προβλήματα που μας ταλανίζουν !!
Δείτε, μεταξύ άλλων, την κωδικοποίηση, που πέτυχαν οι αρχαίοι Έλληνες μέσω του αλφαβήτου, λέξεων και αφηρημένων εννοιών, που χρησιμοποιούνται σε πληθώρα γλωσσών [idea, logic, problem, method, theory, analysis, system, dialogue, dialectic, ethos, politics, music, melody, rhythm, harmony, comedy, tragedy, philosophy (βλ. 24:46)] και που περιβάλλουν τις Ανθρωπιστικές Επιστήμες και οτιδήποτε αφορά την Ιστορία, τους Νόμους, την Πολιτική και αυτή καθαυτήν την Επιστήμη, καθώς και τις Τέχνες, τη Λογοτεχνία, το Θέατρο και τη Μουσική.
Ίσως η λύση στην παρούσα κρίση, αλλά και σε κάθε καθημερινό και εφήμερο ζήτημα που μας απασχολεί, να είναι η επαναπροσέγγιση του παρελθόντος μας και των Ουμανιστικών Επιστημών, διότι οι θετικές, κοινωνικές, οικονομικές και άλλες επιστήμες καταντούν απλές τεχνοκρατικές και ρομποτικές (τροϊκανές) συνταγές, με ό,τι αυτό συνεπάγεται στην κοινωνία και τον Άνθρωπο!
Εναλλακτικά, οι Ανθρωπιστικές Επιστήμες δύναται να συμβάλλουν στην εξέλιξη κάθε λαού, κράτους και κοινωνίας, καθώς και στην επίλυση των όποιων προβλημάτων που τους ταλανίζουν!!
http://www.youtube.com/watch?v=81qD7Yiroi4&feature=share
---
Telegraph: Ο νομπελίστας οικονομολόγος του LSE Πισσαρίδης, αποκηρύσσει το ευρώ και ζητά την διάλυση του
Η αποκήρυξη αυτή, σκοπεί, ευελπιστώ, στην αφύπνιση της εθνοκρατικής ηγεσίας των κρατών-μελών της Ένωσης, προς μία νέα ώθηση του ευρωπαϊκού μοντέλου ολοκλήρωσης, με προσήκουσα φιλοευρωπαϊκή προσέγγιση, που θα μεριμνεί για τις επόμενες γενεές, την ευημερία τους και την αξιοποίηση των ικανοτήτων, δεξιοτήτων και γνώσεών τους !!
http://www.iefimerida.gr/node/134645#ixzz2ohivBg6Y
---
Προτεινόμενη Ευρωπαϊκή Πρωτοβουλία Πολιτών:
Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΑΞΙΖΕΙ! ΜΗΝ ΤΗΝ ΥΠΟΛΟΓΙΖΕΙΣ ΣΤΟ ΕΛΛΕΙΜΜΑ!
Please, sign the petition!! https://ec.europa.eu/citizens-initiative/REQ-ECI-2013-000015/public/index.do
Youth unemployment now exceeds 25% in most of the EU member states, while in Spain and Greece it hits record high of 60+%. Distinguished politicians, economists, academics, authors and artists warn that unless a way is found to resolve the problem, we are a lost generation (if we haven't become lost already). 
We need to influence European leaders to reflect on our future!
We need to influence the media to deliberate on our prospects!! 
We need to be able to make use of our legal rights as stipulated in the Treaty of Lisbon, i.e. to sign petitions with at least one million signatures to be sent to the European Commission inviting it to take legislative initiatives on us!!!
For all these reasons I am asking you to sign this petition-initiative of DIKTIO-NETWORK for REFORM in Greece (Cyprus) and Europe, supported by the European Youth Movement http://todiktio.eu/index.php/topics/euroelections/item/358-initiative-mme
---
7Up South Africa
In 1992 apartheid South Africa, we meet 20 lively seven-year-olds, who we follow every seven years in times of change.
Μακάρι να είχαμε και μεις Μαντέλα και Ντε Κλερκ, ήτοι οραματιστές, εμπνευσμένους και διορατικούς πολιτικούς (που είχαμε εν μέρει και κατά περιόδους), παράλληλα με ένα ευνοϊκό διεθνές και περιφερειακό πολιτικό περιβάλλον (που δεν είχαμε ή αδυνατούσαμε να αντιληφθούμε την ύπαρξή του), διότι μόνο έτσι θα είχαμε αποφύγει το διχασμό και τη διχοτόμηση! 
Γιατί έτσι μόνο θα είχαμε πετύχει την ειρηνική συμβίωση με τις άλλες αυτοπροσδιοριζόμενες εθνότητες/κοινότητες της Νήσου, γιορτάζοντας την έλευση του νέου Έτους σ΄ολόκληρη την Κύπρο !! http://www.aljazeera.com/programmes/specialseries/2013/11/7up-south-africa-2013112612014146921.htm
This is the first of eight films that follows 20 lively seven-year-olds at the ages of 7, 14, 21 & 28.

Monday 9 December 2013

"Τι πιο φανταστικό από την πραγματικότητα;"


Τηλεμαραθώνιος UNICEF
ΔΕΥΤΕΡΑ 9 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2013 από τη Δημόσια Τηλεόραση Ελλάδας.
http://www.unicef.gr/emergncs/tm13.php
Για την καταπολέμηση της Φτώχειας και του υποσιτισμού των παιδιών "Υποσιτίζονται και είναι παιδιά". Επισημαίνεται ότι υποστηρίζονται και ορφανοτροφεία στην Ελλάδα της κρίσης.
---
Εις μνήμην του μ. Αντώνη Σαμαράκη, Πρεσβευτή UNICEF: http://www.unicef.gr/samarkis.php
Παραθέτω από το "Εν Ονόματι" (1998), σσ. 111-112:
Αναρωτιέται και αυτολογοκρίνεται ο ήρωας του μυθιστορήματος Δημήτρης: "Το πρόβλημα, νομίζω, είναι απλό κατά βάθος. Ας το δούμε έτσι. Τον δέχεσαι αυτόν τον απάνθρωπο, τον παρανοϊκό κόσμο μας όπως είναι, ναι ή όχι; Αν ναι, τότε πάω πάσο. Αν όμως όχι, ερώτημα: Τι θα κάνεις εσύ ο ίδιος για να γίνει ο κόσμος μας όμορφος ή έστω λιγότερο άσχημος;" Και απαντά: "Δεν θέλει πολλη σκέψη. Ή θα διαλέξεις τη σιωπή για να μη χάσεις τη βολή σου, την ησυχία σου, ή θα αντιδράσεις, θα αντισταθείς, θα αγωνιστείς σε όλα αυτά τα αποτρόπαια, τα εφιαλτικά που γίνονται για σένα, υποτίθεται, αλλά χωρίς εσένα".
Άλλωστε, όπως είπε και ο Ντοστογιέφσκι (σελ. 115):
"Τι πιο φανταστικό από την πραγματικότητα;"

Tuesday 19 November 2013

Υπερείδη Επιτάφιος !!


Λευκωσία, Τρίτη, 19 Νοεμβρίου 2013
Παρέμβαση – Ιστολογιογραφία
Υπερείδη Επιτάφιος !!
Βασίλη ΚΟΙΛΙΑΡΗ, Οικονομολόγου - Διεθνολόγου
Ο ευρύτερος Ελληνισμός απώλεσε ένα πρώην πρόεδρο δημοκρατίας. Όχι της παράταξης που υποστηρίζω, χωρίς αυτό να έχει σημασία. Πήγα ιδιωτικά στην κηδεία σήμερα, όπως θα όφειλαν όλοι οι εργαζόμενοι στον ευρύτερο δημόσιο τομέα της Κύπρου, μια και κηρύχθηκε τριήμερο πένθος και δημόσια αργία.
Ο πολιτικός Υπερείδης[1], έδρασε στην αρχαία Αθήνα, την εποχή της Μακεδονικής κυριαρχίας και οφείλει το προσωνύμιό του στις αγορεύσεις του, ως ηγέτη της αντιμακεδονικής παράταξης, καθώς και στα εμφυολογήματά του, δηλαδή τα έξυπνά του αστεία. Ετυμολογικά σημαίνει αυτός στον οποίον μπορεί κάποιος να βασιστεί.[2]
Ο μ. Γλαύκος Κληρίδης «βαπτίσθηκε» με το ψευδώνυμο «Υπερείδης», ανταποκρινόμενος πλήρως στα δύο προαναφερθέντα χαρακτηριστικά του αρχαίου Αθηναίου πολιτικού. Αγόρευσε πολλάκις υπέρ των αγωνιστών της ΕΟΚΑ, που συνελήφθηκαν από τους Βρετανούς αποικιοκράτες, όπως επίσης γνωστό ήταν το πηγαίο του χιούμορ, καθόλη τη διάρκεια της δεκαετούς του διακυβέρνησης της Κύπρου. Στους πολιτικούς “ώμους” του Γλαύκου Κληρίδη στηρίχθηκε και συνεχίζει να βασίζεται μεγάλη μερίδα της πολιτικής ηγεσίας του τόπου, καθώς και πλήθος πολιτών της κεντροδεξιάς παράταξης.
Σήμερα επικήδειοι λόγοι ειπώθηκαν πολλοί και άρθρα δημοσιοποιήθηκαν ήδη αρκετά, από γνώστες της βιογραφίας, της προσωπικότητας και της πολιτικής δράσης του τέως Προέδρου της Κυπριακής Δημοκρατίας (ΚΔ). Η δική μου μινιμαλιστική συνεισφορά στο δημόσιο λόγο αποσκοπεί στη σύνδεση της σημαδιακής ημέρας κοίμησης του μ. Γλαύκου Κληρίδη με την ανακήρυξη του ψευδοκράτους.
15 Νοεμβρίου 1983, το κατοχικό καθεστώς επιχειρεί, ανεπιτυχώς μέχρι σήμερα, να νομιμοποιήσει τη ντε φάκτο διχοτόμηση.
15 Νοεμβρίου 2013, μια ιστορική-πολιτική προσωπικότητα της Κύπρου, των τελευταίων έξι δεκαετιών, κοιμήθηκε πλήρης ημερών.
Πώς συνδέονται τα δύο αυτά γεγονότα, πέραν της ημερολογιακής σύμπτωσης;
Καταρχάς, ο μακαριστός Πρόεδρος αποτέλεσε έναν από τους κύριους εκπροσώπους της δεύτερης γενεάς ακραιφνών πολιτικών της σύγχρονης ΚΔ. Όπως αναφέρει ο ίδιος στο τετράτομο συγγραφικό του έργο[3]:
Σπάνια μια χώρα ήταν τόσο τυχερή ώστε να έχει δύο εθνικούς ηγέτες με τόσο μεγάλες ικανότητες, ο καθένας στον τομέα του – ο Μακάριος στην καθοδήγηση του πολιτικού αγώνα για την Ένωση κι ο Γρίβας στη διοίκηση του στρατιωτικού. Κι όμως, μόλις ο αγώνας για την Ένωση έληξε ή μπήκε στο ράφι με το συμβιβασμό της ανεξαρτησίας, σπάνια ένα νεογέννητο δικοινοτικό κράτος είχε μεγαλύτερη ανάγκη για πολιτικούς και μικρότερη για εθνικούς ηγέτες.
Το τέλος της πρώτης γενιάς ηγετών του κυπριακού ελληνισμού, οδήγησε το λαό στο διχασμό μεταξύ μακαριακής-αντιγριβικής και γριβικής-αντιμακαριακής παράταξης, που επέφερε τα γνωστά απεχθή αποτελέσματα του πραξικοπήματος, της εισβολής και της συνεχιζόμενης κατοχής μέρους της κοινής μας πατρίδας με τους Τουρκοκυπρίους. Η εκκλησία αφοσιώθηκε, θεωρητικά, εκτός μερικών της, θνησιγενούς φύσεως, πολιτικών ξεσπασμάτων, στον πνευματικό της ρόλο. Ο στρατός υποκλίθηκε έναντι της δημοκρατίας και της πολιτικής εξουσίας, ως όφειλε, τελώντας το ρόλο που του αναλογεί, της διατήρησης της ειρήνης και της ασφάλειας στην εδαφική περιοχή που σήμερα ρεαλιστικά μπορεί να επιληφθεί. Η εποχή των εθνικών ηγετών έκλεισε από καιρό τον ιστορικό της κύκλο.
Η δεύτερη γενεά ηγετών της σύγχρονης ιστορίας της Κύπρου, βίωσε δια ζώσης τα σημαντικότερα γεγονότα που σημάδεψαν με αίμα, βία, καταστροφή και υποδούλωση τον κυπριακό λαό. Η γενιά αυτή επανδρώθηκε από πολιτικούς που εντρύφησαν στο Κυπριακό πρόβλημα έχοντας διαφορετικές ιδεολογικές καταβολές. Εξ αυτών, ο Γλαύκος Κληρίδης, ως η προσωποποίηση της σχολής του πατριωτικού ρεαλισμού, γεννημένος σε μια εποχή όπου το έθνος και η θρησκεία καθόριζαν εν πολλοίς την ταυτότητα του λαού της Νήσου, στα πλαίσια πάντοτε της Βρετανικής Αυτοκρατορίας, φεύγοντας από τα κόσμια, οδηγεί προς κλείσιμο το δεύτερο ιστορικό κύκλο της πατρίδας μας.
Το ιστορικό ατύχημα μιας ανεπιθύμητης γέννησης-δημιουργίας της ΚΔ, τα εμφυλιακά λάθη της πρόσφατής μας ιστορίας, οι εθνικοί διχασμοί και η διχόνοια[4] που μικροπολιτικά συμφέροντα επιβάλλουν στη σύγχρονη κυπριακή κοινωνία, ας ταφούν επιτέλους οριστικά και να αποτελούν απλά θύμηση και μαθήματα ιστορίας, αποκρουστικά επαναλήψεώς τους.
Είθε η μέρα αυτή, η 15η Νοεμβρίου, να αποτελέσει σταθμό μνημόνευσης της ιστορίας μας και απαρχή του τέλους της ντε φάκτο διχοτόμησης της Νήσου. Μακάρι δε η Κύπρος, ο λαός και η πολιτική ηγεσία, καθώς και η κοινωνία των πολιτών, ως μια νέα, τρίτη, γενιά φορέων πολιτικής ευθύνης, πολιτικών και πολιτών, να συνδράμουν στην επανένωση, στη βάση πραγματιστικών και βιώσιμων σχεδίων επίλυσης του Προβλήματος. Τέλος, η τριακονταετία της ντροπής που φόρτωσε στις “πλάτες” του λαού ο στραβός εθνικισμός ημετέρων και υμετέρων, ας μπει στο χρονοντούλαπο της ιστορίας, φέρνοντας την Επανένωση της Νήσου εγγύτερα.
---
[1] http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/Suggrafeis/Ypereidis.htm
[2] ερείδομαι [eríδome] Ρ : (λόγ.) στηρίζομαι ή βασίζομαι σε κτ. [λόγ. < αρχ. ἐρείδω μέσο κατά το στηρίζομαι]. http://www.greek-language.gr
[3] Κληρίδης Γ. (1988). Η Κατάθεσή μου. Εκδ. Αλήθεια, τ. 1, σ. 23.
[4] Όπ. πρ., σσ. 17-29.

Sunday 17 November 2013

Ανοικτοί Διάλογοι ΕΕ: «Ευρώπη και Νέοι» - 9 Μαίου 2013

http://www.youtube.com/watch?v=VSGt_x6Oemw&list=PLRpy27s0zWwHdweCIX_vdDg80Vgf4a1G7
Ανοικτοί Διάλογοι ΕΕ: «Ευρώπη και Νέοι» - 9 Μαίου 2013
Συνέντευξη στον περιθώριο της εκδήλωσης με θέμα: «Ευρώπη και Νέοι» που διοργανώθηκε στα πλαίσια ανοικτού διαλόγου με την Ευρωπαία Επίτροπο Εκπαίδευσης, Πολιτισμού, Πολυγλωσσίας και Νεολαίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης κα Ανδρούλλα Βασιλείου.

Friday 15 November 2013

E-Shop: Προτροπή για βελτίωση της εξυπηρέτησης πελατών.


Λευκωσία, Δευτέρα, 9 Δεκεμβρίου 2013
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Προς το διευθυντή εξυπηρέτησης πελατών της εταιρίας E-Shop Ελλάδας και Κύπρου (στο εξής E-Shop): Προτροπή για βελτίωση της εξυπηρέτησης πελατών.
Η παρούσα επικοινωνία σκοπό έχει να προτρέψει τη διεύθυνση και τους ιδιοκτήτες (στο εξής μάνατζμεντ) του E-Shop όπως προβούν στις αναγκαίες ενέργειες που θα διορθώσουν τα προβλήματα συμπεριφοράς κάποιων υπαλλήλων και θα βελτιώσουν έτσι την εξυπηρέτηση των πελατών.
Σε αντίθεση με την κουλτούρα εξυπηρέτησης πελατών που συναντώ στη Θεσσαλονίκη, η αντίστοιχη στη Λευκωσία δεν κρίνεται ικανοποιητική. Αντιλαμβάνομαι ότι η νοοτροπία λειτουργίας και συμπεριφοράς στο Νησί δεν έχει ακόμα φτάσει τα πρότυπα επαγγελματικής συμπεριφοράς στην Ελλάδα. Για αυτό ακριβώς επικοινωνώ μαζί σας, με όλη την καλή διάθεση, για να σας προτρέψω να διορθώσετε τα όποια λάθη και αίτια αυτής της συμπεριφοράς του προσωπικού σας. Σε οποιαδήποτε άλλη ευρωπαϊκή χώρα, μια αγενής και απαθής συμπεριφορά θα είχε οδηγήσει το μάνατζμεντ στη λήψη μέτρων.
Με βάση περιστατικό που έγινε με όχι και τόσο ευγενικό τρόπο, τόσο στον τρόπο που υπάλληλος απηύθυνε το λόγο σε συνάδελφό του όσο και προς πελάτες, θεωρώ μη πρέπουσα από πλευράς σας την εξυπηρέτηση των πελατών σας.
Ευελπιστώ δε ότι θα βελτιωθεί η εξυπηρέτηση πελατών, έτσι ώστε να συνεχίσω απρόσκοπτα τη συνεργασία μου μαζί σας.
Παρακαλώ για τις δικές σας ενέργειες.
ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΤΟΥ E-SHOP ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΕ, ΠΡΟΣ ΤΙΜΗΝ ΤΟΥΣ, ΑΜΕΣΑ ΜΑΖΙ ΜΟΥ ΚΑΙ ΑΝΕΦΕΡΕ ΟΤΙ ΘΑ ΕΠΙΛΗΦΘΕΙ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ.

Monday 21 October 2013

Η κρίση μέσα από μια άλλη ματιά


Ο Μητροπολίτης Σισανίου και Σιατίστης Παύλος, στην εκδήλωση στο πανεπιστήμιο Κύπρου, με θέμα "Η κρίση μέσα από μια άλλη ματιά".
Θυμίζουμε ότι ο Μητροπολίτης, ο οποίος εδώ και ένα χρόνο μάχεται τις πρακτικές της Χρυσής Αυγής, είχε προειδοποιήσει πως «ο ναζισμός δεν έχει φίλους, έχει μόνο θύματα», μέσω ανοιχτής επιστολής του και που είχε δημοσιευτεί πρόσφατα στον Τύπο.
Εύγε στον Πνευματικό αυτό άνθρωπο και είθε να είχε ο ευρύτερος ελληνισμός περισσότερους πνευματικούς πατέρες σαν κι αυτόν, σε αντίθεση με τους κοσμικούς "πνευματοπατέρες" της εκκλησίας μας.
Βλ. Μητροπολίτης Σιατίστης: Ο ναζισμός δεν έχει φίλους, μόνο θύματα
«Ίσως δεν ξέρατε. Ίσως παρασυρθήκατε. Τώρα καταλάβατε; Τώρα ξυπνήσατε; Τώρα δεν μπορείτε να επικαλείσθε ούτε την άγνοια, ούτε την διαμαρτυρία, ούτε την απόγνωση. Μεγαλύτερη απόγνωση από το Ναζισμό δεν υπάρχει. Αλλιώς ετοιμασθείτε να κλάψετε και το δικό σας το παιδί», συνεχίζει ο μητροπολίτης.
Πηγή: http://www.skai.gr/news/greece/article/242643/mitropolitis-siatistis-o-nazismos-den-ehei-filous-mono-thumata/#ixzz2iOHbYKjl
Δικαιώματα: http://vkiliaris.blogspot.com/2013/10/blog-post.html

Tuesday 1 October 2013

Περί δυσμένειας των εργαζομένων στην Μπανανία Νήσον Κύπρον !


ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ – ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΓΡΑΦΙΑ
Περί δυσμένειας των εργαζομένων στην Μπανανία Νήσον Κύπρον !
Ξεκίνησαν εδώ και καιρό οι απολύσεις προσωπικού, κυρίως μεγάλων εταιριών που ανήκουν στους λεγόμενους μεγάλους, σε χρήμα, της κυπριακής οικονομίας, όμως μικρόψυχους και ανθρωπάκους σε καρδιά.
Ουσιαστικά υποχρεώνουν σε παραίτηση το προσωπικό τους, με διάφορα προσχήματα, χρησιμοποιώντας νομικίστικα παραθυράκια που τους επιτρέπουν να εμπαίζουν τους εργαζομένους τους, συνήθως χαμηλόμισθους, με αποτέλεσμα να οδηγούν τα παιδιά στην ανεργία και στην αναζήτηση εργασίας με όλο και πιο δυσμενείς όρους απασχόλησης και ελαχιστοποίησης των εργασιακών τους δικαιωμάτων.
Μην με παρεξηγείτε, δεν έγινα ξάφνου εργατοπατέρας και συνδικαλιστής, εκπροσωπώντας τους εργαζομένους για τη δική μου τσέπη και συμφέρον. Απλά ήδη δυο γνωστοί μου βίωσαν την προαναφερθείσα ατυχή εμπειρία.
Καλό είναι να αρχίσουμε να κατονομάζουμε τις εταιρίες των περιπτώσεων που γνωρίζουμε. Η κοινωνική μας ευθύνη και αλληλεγγύη προς τους συμπολίτες μας, καθώς και η δύναμή μας, ως καταναλωτές, μπορεί να απαμβλύνει κάπως το επιδεινούμενο πρόβλημα της ανεργίας, αναγκάζοντας εν μέρει τις επιχειρήσεις και το δημόσιο σε αναπροσαρμογή της μέχρι πρότινος ανορθολογικής τους οικονομικής διαχείρισης και αντιεπαγγελματικής συμπεριφοράς προς τους εργαζομένους τους.
Η μια αλυσίδα επιχειρήσεων είναι η θνησιγενής εταιρία εστίασης GREAT, που ούτως ή άλλως πάει για κλείσιμο και μόνο υπέροχη δεν είναι. Η άλλη προσφέρει υπηρεσίες ασφαλείας στο MALL Λευκωσίας, μόνο που δεν κατοχυρώνει καμία ασφάλεια στους υπαλλήλους της που αναγκάζονται να εργάζονται με όλο και πιο χαμηλούς μισθούς, χωρίς σταθερό ωράριο που επεμβαίνει στην προσωπική τους ζωή.
Κοινοποιείστε
!!!

Wednesday 18 September 2013

Περί ασύγγνωστης αμέλειας !!


Περί ασύγγνωστης αμέλειας !!
Στην ουσία, οι κατηγορούμενοι ήσαν υπόλογοι για προδοσία των εθνικών συμφερόντων, όχι «εκ προθέσεως», αλλά από βαρύτατη και ασυγχώρητη («ασύγγνωστη[1]») αμέλεια και ανευθυνότητα.
Από τη Μικρασιατική εκστρατεία-καταστροφή του 1921 στην Κυπριακή τραγωδία του 2011, 90 χρόνια μετά, υπό μία έννοια η υπόθεση των "έξι" επανεμφανίζεται στο ιστοριογράφημα του σύγχρονου Ελληνισμού, όπου το κατηγορητήριο των Επιτροπών διερεύνησης της κυπριακή καταστροφής της οικονομίας, της επερχόμενης διασάλευσης του κοινωνικού ιστού και η συνεχιζόμενη αποτυχία στην εξεύρεση βιώσιμης λύσης στο Κυπριακό αποτελούν ζητήματα που χρήζουν άμεσης λύσης, η οποία θα επέλθει μόνο με την καταδίκη των άμεσων υπεύθυνων της κατάρρευσης του τραπεζικού συστήματος, των θεσμών της δημόσιας διοίκησης και των πολιτικών υπευθύνων των προαναφερθέντων θεμάτων.
Μόνο που αυτή τη φορά το "πάνω" χέρι το έχουν οι πολιτικοί-πολιτικάντηδες της Νήσου !!
[1] ασύγγνωστος -η -ο [asíŋγnostos] Ε5 : (λόγ.) ασυγχώρητος: Aσύγγνωστη αμέλεια / επιπολαιότητα. || (νομ.) ασύγγνωστη πλάνη, αδίκημα που καταλογίζεται σε κάποιον για άγνοια του νόμου. http://www.greek-language.gr/greekLang/modern_greek/tools/lexica/triantafyllides/index.html ασύγγνωστος*, -η, -ο = αυτός που δεν μπορεί να συγχωρηθεί, ο ασυγχώρητος, ο αδικαιολόγητος: πχ. ασύγγνωστη αμέλεια | ασύγγνωστη προχειρότητα κ.λπ. Ετυμολογία: < α- στερητ. + συγγνωστός (επιτρεπτός, συγχωρητός) < συγγιγνώσκω] http://offsite.com.cy

Monday 16 September 2013

Η αλήθεια του Φαρισαϊσμού!


ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ – ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΓΡΑΦΙΑ
Η αλήθεια του Φαρισαϊσμού!
Τάσιος Θεοδόσης Π.
«Αθωότητες» και φαρισαϊσμοί
Τώρα που αναζητείται το μή-χείρον (εκεί ασκείται η φιλολαϊκή πολιτική - όχι στις ζητωκραυγές), τώρα ξέρομε οτι ούτως ή άλλως το αύριο θα είναι τελείως διαφορετικό απ' το χθές. Ωστόσο, ο κυπριακός λαός έχει ενα εξελικτικό πλεονέκτημα έναντι του ελλαδικού: Είναι πιό μορφωμένος, είναι πιό εργατικός και πιό καινοτόμος - και θα βγεί πολύ ταχύτερα απ' την Κρίση.
(Είδατε τί σας έλεγα; Με τόσες «αθωότητες» και τόσους πολλαπλούς φαρισαϊσμούς πού να βγάλεις άκρη...)
Ο κ. Θεοδόσης Τάσιος είναι ομότιμος καθηγητής του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου.
-----
Πράγματι, έτσι έγινε! Με μια μικρή όμως αντιγνωμία. Ότι δηλαδή η Κύπρος ίσως διαφέρει από τον κορμό του Ελληνισμού στο γεγονός ότι κινείται περισσότερο αυτόνομα σε σχέση με τις λοιπές περιφέρειες του Ελλαδικού κράτους και έτσι μπορεί να πάρει αποφάσεις πιο ευέλικτα και ταχύτερα, έστω μέσω της κεντρικής κυβέρνησης, αν και διαφωνώ με τον τρόπο αυτό διακυβερνήσεως της χώρας, παρόλο που στο τέλος δεν το πράττει και τόσο ηθικά και οικονομικά. Πιστεύω δε ότι τόσο οι Έλληνες στην Ελλάδα όσο και της Κύπρου είναι το ίδιο εργατικοί και καινοτόμοι, καθώς και ότι οι νησιώτες ίσως υστερούν, αναλογικά, μορφωτικά των αδελφών ηπειρωτών.