Saturday, 10 August 2024

Backpack trip II [Baltic states n' Scandinavia] & Balkan Road trip VI (11 August - 1 September 2024)

#Helsinki (City glimpse)
11 August 
@Latvia #Riga (Frontex mission II)
12 - 19 August 
@Estonia #Talinn (Sightseeing,  culture n' people first sight knowledge)
15 - 18 August 
@Sweden #Gothenburg (City glimpse)
19 August

Here we are ... Blogging  once again !!


Saturday, 29 June 2024

Σειρά Αποτυπώνοντας: Αποστολή ΔΣΟ @ΙΤΑΛΙΑ/ΣΙΚΕΛΙΑ (Κατάνια, Μεσσήνη, Παλέρμο), 25 -- 30 Ιουνίου 2024

Αποτυπώνοντας ιστορικά, πολιτιστικά, θρησκευτικά και άλλα μνημεία και τοπία, καθώς και χαρακτηριστικά στιγμιότυπα στο πλαίσιο και το περιθώριο της Αποστολής αντιπροσωπείας της Διακοινοβουλευτικής Συνέλευσης της Ορθοδοξίας (#ΔΣΟ) στη Σικελία, Περιφέρεια Ειδικού Καθεστώτος της Ιταλίας, η οποία πραγματοποιήθηκε στην πρωτεύουσα του μεγαλύτερου νησιού της Μεσογείου, Παλέρμο και στη Μεσσήνη, στα βορειοανατολικά της Σικελίας, μεταξύ 25 και 30 Ιουνίου 2024.

Το πρόγραμμα της αποστολής της ΔΣΟ στη Σικελία περιλάμβανε τις εργασίες της 31ης Γενικής Συνέλευσης της ΔΣΟ στο Παλέρμο, ενώ προηγήθηκε επίσκεψη αντιπροσωπίας της ΔΣΟ, στη Μεσσήνη, τη Νάξο και το Ταυρομένιο, με αρχαιοελληνικά και άλλα στοιχεία του πιο σύγχρονου πολιτισμικού χαρακτήρα του ελληνισμού, αλλά και σε άλλες πόλεις ειδικού πολιτισμικού ενδιαφέροντος, όπως Cefalú, San Fratello και Piana degli Albanesi.

Πραγματοποιήθηκαν, μεταξύ άλλων, συναντήσεις με τοπικούς πολιτειακούς και εκκλησιαστικούς φορείς, καθώς και με εκπροσώπους των ελληνικών κοινοτήτων του Στενού Μεσσήνης, όπως επίσης και επισκέψεις σε πολιτιστικά και θησκευτικά μνημεία και αξιοθέτα της Σικελίας. 

Έγιναν περαιτέρω παρουσιάσεις του αφιερωματικού τόμου της ΔΣΟ με τίτλο «Αγία Σοφία: Οι Ναοί της του Θεού Σοφίας ανά τον Κόσμο», στο Δημαρχείο της Μεσσήνης και στην Περιφερειακή Συνέλευση της Σικελίας, στο Παλέρμο. 

Σχετικές ανακοινώσεις/δελτία τύπου:

Thursday, 26 October 2023

Σειρά Αποτυπώνοντας: Αποστολή ΔΣΟ @ΗΠΑ (Ουάσιγκτον και Ν. Υόρκη), (7) 8 -- 15 (16) Οκτωβρίου 2023

Αποτυπώνοντας ιστορικά, πολιτιστικά, θρησκευτικά και άλλα μνημεία και τοπία, καθώς και χαρακτηριστικά στιγμιότυπα στο πλαίσιο και το περιθώριο της Αποστολής αντιπροσωπείας της Διακοινοβουλευτικής Συνέλευσης της Ορθοδοξίας (#ΔΣΟ) στις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής (ΗΠΑ), η οποία πραγματοποιήθηκε στην πρωτεύουσα των ΗΠΑ Ουάσιγκτον και στην πρωτεύσουσα του Οργανισμού των Ηνωμένων Εθνών (ΟΗΕ) Νέα Υόρκη, μεταξύ 8 και 15 Οκτωβρίου 2023 [Σύνδεσμος: https://eiao.org/ipa-8-15-oktovriou-2023-parousiasi-tou-tomou-stin-ouasigkton-episkepsi-sto-state-department-episkepsi-ston-oie-sti-nea-yorki].

Το πρόγραμμα της αποστολής της ΔΣΟ στις ΗΠΑ περιλάμβανε χωριστές συναντήσεις με εκπροσώπους του Γραφείου του Υπουργείου Εξωτερικών των ΗΠΑ για την Θρησκευτική Ελευθερία και της Αμερικανικής Επιτροπής για τη Διεθνή Θρησκευτική Ελευθερία, καθώς και με ομογενείς Άρχοντες του Οικουμενικού Πατριαρχείου στην ευρύτερη περιφέρεια της Ουάσιγκτον. 

Εξάλλου, έγινε παρουσίαση του αφιερωματικού τόμου της ΔΣΟ με τίτλο «Αγία Σοφία: Οι Ναοί της του Θεού Σοφίας ανά τον Κόσμο» και τα εγκαίνια ομώνυμης έκθεσης φωτογραφιών στο Μουσείο της Βίβλου στην Ουάσιγκτον.

Η αντιπροσωπεία είχε συνάντηση στο Κογκρέσο των Ηνωμένων Πολιτειών με τον ελληνικής καταγωγής Αμερικανό βουλευτή Τζον Σαρμπάνη, τον οποίο ενημέρωσε για τη διεθνή εκστρατεία διαφώτισης της ΔΣΟ αναφορικά με το ζήτημα της βεβήλωσης και της αλλαγής της χρήσης χώρων λατρείας και ναών.

Στη Νέα Υόρκη, η αντιπροσωπεία είχε συναντήσεις με διάφορους φορείς, περιλαμβανομένου του Οργανισμού των Ηνωμένων Εθνών για τη Συμμαχία των Πολιτισμών, με κύριο αντικείμενο την προστασία της παγκόσμιας πολιτιστικής και θρησκευτικής κληρονομιάς και την ανταλλαγή απόψεων για δυνατούς τρόπους ενδυνάμωσης της συνεργασίας και της δρομολόγησης κοινών πρωτοβουλιών με τη ΔΣΟ. Επισημάνθηκε ιδιαίτερα ο κίνδυνος εξάλειψης που διατρέχει ο Χριστιανισμός στη Μέση Ανατολή, εν μέσω της σύγκρουσης Ισραήλ-Χαμάς στη Γάζα, η οποία συμπτωματικά εξελίχθηκε παράλληλα με τις ημερομηνίες της εν λόγω αποστολής της ΔΣΟ. 

Σχετικές ανακοινώσεις/δελτία τύπου:

Monday, 28 August 2023

Βαλκανιοπεριήγηση V (15--28 Αυγούστου 2023) Σερβία (Beograd n' Užice) & Βοσνία-Ερζεγοβίνη (Tuzla, Sarajevo, Višegrad)

Διακοπές στη Σερβία, πριν και μετά από ολιγοήμερη περιήγηση και μάθηση στη Βοσνία-Ερζεγοβίνη, περιδιαβαίνοντας κάπου μεταξύ Σέρβων, Μουσουλμάνων και Κροατών. Έχουμε πολλά να μάθουμε και από δω! 


15-18 και 27-28 Αυγούστου 2023: Σερβία (Beograd n' Užice)

Εν αρχήν και εν τέλει ήταν μια καλοκαιρινή διέξοδος από το κυπριακόν γίγνεσθαι ... στους πρόποδες και εντός του Εθνικού Δρυμού Fruska Gora, 

ήτοι του παλαιότερου και ίσως ενός από τα σπουδαιότερα εθνικά πάρκα φυσικής ομορφιάς, γαλήνης και προστασίας της χλωρίδας και πανίδας στη Σερβία! Η κατακλείδα δε υπήρξε τόσο η κατά την προσωπική άποψη ομορφότερη, με υπέροχους και ευγενέστατους κατοίκους, περιφερειακή πρωτεύουσα της Σερβίας στο Ούζιτσε, 

καθώς και το παραποτάμιο Βελιγράδι, όπου συνυπάρχει ο ανθρώπινος πολιτισμός με το φυσικό περιβάλλον, ιδιαίτερα στο σημείο μετατροπής του Σάβα σε παραπόταμο του Δούναβη !!

Το Θεάρεστο Užice,
από το κάστρο που επιθεωρεί την "πόλη του Τίτο"
[αναλυτικό αφιέρωμα σε γιουγκοσλαβικά μνημεία στον σύνδεσμο]

18-27 Αυγούστου 2023: Βοσνία-Ερζεγοβίνη (Tuzla, Sarajevo, Višegrad)

Στο ενδιάμεσο, υπήρξε μια καλοκαιρινή περιήγηση σε μιά χώρα πολύπαθη και ίσως λιγότερο διεφθαρμένη κατά τη γενική αντίληψη, λόγω κυρίως του διεθνούς παράγοντα εκτιμώ που την επιτηρεί από το 1995. Ερευνώντας δε περαιτέρω επί του πεδίου τη σύγχρονη ιστορική περίοδο των Βαλκανίων εν γένει, με απώτερο ορίζοντα την ευρωπαϊκή προοπτική της Βοσνίας-Ερζγοβίνης (Β-Ε), αλλά και της Σερβίας, καθώς και του συνόλου των κρατών και λαών των Δυτικών Βαλκανίων και συνειδητοποιώντας την κοινή μοίρα των χωρών μας και τα κοινά χαρακτηριστικά που δένουν (ή χωρίζουν) τους ανθρώπους στην ευρύτερη αυτή περιφέρεια του κόσμου !!  


Εισήλθαμε στη Σερβική Δημοκρατία, 
μίας εκ των δύο συνιστώσων πολιτικών οντότήτων που συναποτελούν τη Β-Ε, ήτοι τη Σερβική Δημοκρατία της Βοσνίας και την Ομοσπονδία της Βοσνίας και Ερζεγοβίνης.
 










Πραγματοποιήθηκε δε στάση στη Bijeljina (Бијељина-Μπιγιέλινα) για συναπάντημα γνωστών και μια, 
ίσως δεύτερη, γνωριμία με την πόλη.
Ακολούθησε διαδρομή για διήμερη διανυκτέρευση στην Tuzla (Тузла-Τούζλα), μέσω μιας σχεδόν "προσκηνυματικής" στάσης στο Zavidovići (Завидовићи-Ζαβιντόβιτσι).

Η πορεία κατέληξε στο Ανατολικό Σαράγεβο (γεωγραφικώς νοτιοδυτικά της πρωτεύουσας της Β-Ε) για, εν τέλει, πενθήμερη διαμονή. 

Πέραν της "ανακάλυψης" του 
σερβικού Σαράγεβο 
και της επανεξερεύνησης 
του ιστορικού κέντρου του 
Σαράγεβου· 




πραγματοποιήθηκαν παράλληλα αυθημερών εκδρομές εξερεύνησης στα Ολυμπιακά Όρη πέριξ της πόλης (όπου διεξήχθησαν οι Χειμερινοί Ολυμπιακοί Αγώνες στο Σαράγεβο το 1984)


και στo Konjic (Коњиц-Κόνγιτς).










Στο ενδιάμεσο, διεξήχθη μια ενδιαφέρουσα επίσκεψη στο Κοινοβούλιο της Β-Ε, μετά από σχετική πρόσκληση συναδελφικής γνωριμίας.

Αποχαιρετώντας το Σαράγεβο από τα υψίπεδα της πρωτεύουσας, 

με πορεία επιστροφής στη Σερβία, έγινε έκτακτη διανυκτέρευση στο ιστορικό Višegrad (Вишеград-Βίσεγκραντ), σκιαζόμενο από το σκοτεινό του παρελθόν ... [βλ. εξαιρετικό αφιέρωμα στο ιστολόγιο της Αικατερίνης Τεμπέλη) 
Υπέρτατο αξιοθέατο είναι το Γεφύρι του Δρίνου [το οποίο εκθιάζεται στο ομώνυμο έργο (1945) του βραβευμένου με Νόμπελ Λογοτεχνίας (1961) Ivo Andrić)*. Καταξιωμένο ως Μνημείο Πολιτιστικής Κληρονομιάς της Unesco θεμελιώθηκε (1571-77 μ.Χ.) από τον εξισλαμισθέντα Μεγάλο Βεζύρη της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας Mehmed Paša Sokolović και ενώνει τις δύο όχθες του ποταμού Δρίνου, αλλά όχι και τους λαούς της μετα-εμφυλιοπολεμικής αυτής χώρας!

*Η πόλη επίσης "φιλοξενεί" το Andrićgrad που ίδρυσε ο βραβευμένος σκηνοθέτης Emir Kusturica (ταινία Underground 1995, την οποία συνυπογράφει με μουσική ο Goran Bregović), μια εικονική πόλη αφιερωμένη στον Γιουγκοσλάβο συγγραφέα Ivo Andrić.


Wednesday, 22 December 2021

Περί πανδημίας κορωναϊού #SARS_CoV_2 και νόσου #COVID19 #ΔενEφησυχάζουμε (v.Χ)

 Περί πανδημίας κορωνοϊού #SARS_CoV_2 και νόσου #COVID19: Περιοδική ενημέρωση κατάστασης-δεδομένων, περιλαμβανομένης καταγραφής απολογισμών αρχής γενομένης 17ης Μαρτίου 2020, ως ελάχιστος φόρος τιμής-μνημόνευσης θυμάτων πανδημίας.

Περί πανδημίας κορωναϊού #SARS_CoV_2 και νόσου #COVID19

#ΔενEφησυχάζουμε (v.Χ)

Αξιοποιώντας πρότερη επιστημονική γνώση στη βάση της οικονομικής και πολιτικής επιστήμης, καθώς και των διεθνών σχέσεων, επιχειρείται περιοδική αποτίμηση και μονογράφηση των επιπτώσεων της εν λόγω πανδημίας, καθώς και τρόπων θεραπείας ή/και εισηγήσεων θετικοποίησής τους, ως αντίδοτο των παθογενειών της κοινωνίας μας.


Προοίμιο
Η παρούσα πανδημία έχει να μας διδάξει πάρα πολλά, τόσο στην καθημερινή επαφή με τον κοινωνικό μας περίγυρο (οικογενειακό, φιλικό, επαγγελματικό και γενικότερα των όποιων επαφών κατά την εκπλήρωση των καθημερινών μας αναγκών και επιθυμιών), όσο και στην ημερήσια τήρηση βασικών υγειoνομικών κανόνων και συμπεριφορών. Κατά πόσον αυτές οι διδαχές θα εμπεδωθούν από μια κρίσιμη μάζα, ικανή να τις μεταλαμπαδεύσει στην επικοινωνιακή κουλτούρα της πλειοψηφίας της κοινωνίας, μετουσιωμένες σε μια νέα πραγματικότητα βίου, κοινωνικοποίησης και συμπεριφοράς, αποτελεί το διακύβευμα του παρόντος εγχειρήματος.

Ανασκόπηση γεγονότων:
Σε μεγάλο αριθμό χωρών εφαρμόστηκε σχεδόν καθολικός ή απόλυτος, λόγω και των θρησκευτικών εορτών περιόδου (Πάσχα, Ανάσταση, Ραμαζάνι), περιορισμός μετακινήσεων και σειρά άλλων μέτρων κοινωνικής αποστασιοποίησης. Παράλληλα, ο οικονομικός υφεσιακός αντίκτυπος της εν εξελίξει κρίσης πανδημίας είναι ήδη πάρα πολύ βαρύς, σε επίπεδο, αν όχι μεγαλύτερο, οικονομικών κρίσεων 2007-2013, δεκαετίας ΄70 και κραχ 1929-1933. Εξού και ξεκίνησε η άρση των περιορισμών, δίχως όμως συντονισμό μεταξύ των κρατών, ακόμα και σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης, καθότι η πανδημία έχει διαφορετικά χρονικά σημεία εμφάνισης, επέκτασης, κορύφωσης και αναμενόμενης καταστολής της σε κάθε χώρα. Για αρκετές χώρες, η εβδομάδα που ακολούθησε το "εορταστικό" τριήμερο της Πρωτομαγιάς, αποτέλεσε ορόσημο σταδιακής επαναφοράς στην πρό της κρίσης κατάσταση (ante). Συνεχίστηκε παράλληλα η υιοθέτηση νέων συμπεριφορικών καθημερινών συνηθειών, ήτοι της υιοθέτησης μέτρων υγιεινής και αποστασιοποιημένης κοινωνικοποίησης. Αρχικά, υπήρξε βούληση για δρομολόγηση-δημιουργία ζωνών ασφαλούς διέλευσης μεταξύ χωρών, όπως π.χ. Κύπρου-Ελλάδας-Ισραήλ και άλλων κρατών με συγκεκριμένα επιδημιολογικά κριτήρια, στις οποίες θα μπορούσαν να ενταχθούν και άλλες χώρες με παρόμοια στατιστικά χαρακτηριστικά, βάσει γεωγραφικής και πολιτιστικής τους ομοιότητας, όπως πχ με Βαλκανικές Χώρες (Σερβία κ.ά.), Βαλτικές Χώρες, Χώρες του Βίσεγκραντ (Τσεχία και Σλοβακία) και Σκανδιναβικές Χώρες (εκτός Σουηδίας). Δυστυχώς, όμως, η αρχική ευφορία για τον έλεγχο της εξάπλωσης της πανδημίας δεν είχε διάρκεια και αρκετές χώρες εισήλθαν, αρχικά, στη φάση του λεγόμενου 2ου κύματος και στη συνέχεια στο 3ο κύμα, ενώ επίκειται το 4ο κύμα ("ινδικής") μετάλλαξης Δέλτα. 

Αρκετά κράτη εφάρμοσαν εθνικά συστήματα κατάταξης σε κατηγορίες επικινδυνότητας των άλλων χωρών, για σκοπούς ελέγχου και θεωρήσεως της εισόδου των δυνάμει ταξιδιωτών στην επικράτειά τους. Ξεκίνησε δε η εφαρμογή του  "Ευρωπαϊκού Ψηφιακού Πιστοποιητικού Covid-19" που εναρμονίζει τους ταξιδιωτικούς κανόνες και διευκολύνει τις διασυνοριακές μετακινήσεις των πολιτών, με ασφάλεια, εντός της Ευρώπης.

Το Ευρωπαϊκό Ψηφιακό Πιστοποιητικό COVID έχει στόχο να διευκολύνει την ασφαλή και ελεύθερη κυκλοφορία των πολιτών στην ΕΕ κατά τη διάρκεια της πανδημίας COVID-19. Το Ευρωπαϊκό Ψηφιακό Πιστοποιητικό COVID είναι η ψηφιακή απόδειξη ότι ένα πρόσωπο είτε έχει εμβολιαστεί κατά της νόσου COVID-19 είτε έχει υποβληθεί σε διαγνωστική εξέταση με αρνητικό αποτέλεσμα είτε έχει αναρρώσει από τη νόσο COVID-19.

Σε ένα παρεμφερές πεδίο ανάλυσης, η επαναφορά στην ειδησεογραφία θεματικών που άπτονται διεθνοπολιτικών ζητημάτων και δη εντάσεων και συγκρούσεων, καθώς και θεμάτων εσωτερικής μικροπολιτικής αντιπαράθεσης, αποτελούν ενδείξεις επαναφοράς στην πρό της κρίσης κατάσταση και #καθημερινότητα (#ante), ενώ, παράλληλα, καταδεικνύεται ως γεγονός η αποδοχή των επιπτώσεων της πανδημίας, περιλαμβανομένης της καθημερινής εκατόμβης θυμάτων, ως μέρος μιας νέας #κανονικότητας (#post).

Οιονεί Διάλογος Πολιτών εν καιρώ πανδημίας:
Πολίτης 1 (Π1): Δηλαδή, εάν κρατούμε αποστάσεις, φοράμε τη μάσκα κανονικά, πλενόμαστε συχνά και δεν ακουμπάμε το πρόσωπο χωρίς καθαρά χέρια, τα περιοριστικά μέτρα καταπολέμησης της πανδημίας θα αρθούν νωρίτερα;
Πολίτης 2 (Π2): Τηρώντας τις ανωτέρω απλές στη βάση τους συνήθειες, η νόσος COVID-19 θα υποχωρήσει πιό άμεσα, μέχρι και την ολική της εκμηδένιση όταν εδραιωθεί η χρήση σχετικού εμβολίου.
Π1: Δηλαδή, πειθαρχώντας στις οδηγίες Επιδημιολογικής Επιτήρησης και Ελέγχου Λοιμωδών Νοσημάτων των Ιατρικών Υπηρεσιών και Υπηρεσιών Δημόσιας Υγείας, όπως αυτά ισχύουν σε κάθε χώρα και κυρίως στις ευρωπαϊκές, αν και χρήζει η δημιουργία κοινού πρωτοκόλλου στα πλαίσια των δυνατοτήτων της ΕΕ, η εν εξελίξει υγεινομική κρίση και επερχόμενη οικονομική καταιγίδα που θα κατακλύσει την ανθρωπότητα, μπορεί να αποφευχθεί;
Π2: Όχι εντελώς, αλλά σε μεγάλο βαθμό οι επιπτώσεις τους θα είναι αρκετά λιγότερες. Φτάνει να τηρηθούν, για όσο χρόνο ακόμα χρειαστεί, οι νέες συμπεριφορικοί κανόνες και υιοθετηθεί ως στάση ζωής αυτή η νέα καθημερινότητα.
Π1: Γιατί τότε αρκετοί δυνάμει φορείς υποκρίνονται ότι ακολουθούν τις οδηγίες, φοβούμενοι το πρόστιμο αντί τον ιό αυτόν καθαυτόν;
Π2: Αυτό, αγαπητέ συμπολίτη, χρήζει ανάλυσης της κοινωνιολογικής συμπεριφοράς των μαζών και δη της ψυχολογίας του αρχέγονου λαού μας ...

Προτείνονται για πληρέστερη πληροφόρηση

Κριτικό σημείωμα υποφ. I:
Έχοντας σχετική επιφύλαξη (βλ. ακολούθως), συστήνεται η παρακολούθησή του ντοκιμαντέρ “#Παρόντες”, με σκοπό την εγρήγορση ενόψει του επερχόμενου 4ου πανδημικού κύματος ... Χωρίς να απεμπολείται η ευθύνη των ιθυνόντων σε κάθε επίπεδο, κυβερνητικό (πολιτικές αποφάσεις), εκκλησιαστικό (θρησκοληψία αντί θρησκευτικότητα), συνδικαλιστικό (πορείες, συγκεντρώσεις), υγειονομικό (εισηγήσεις, μέτρα), επιχειρηματικό (άνοιγμα αγοράς), πολιτειακό (εγκλεισμοί, απαγορεύσεις), αλλά και των ίδιων των πολιτών, περιλαμβανομένων των πολιτικών αντιπροσώπων τους και άλλων αρχών εξουσίας (ανεπάρκεια κριτικής σκέψης, νεποτισμός και ανευθυνότητα), η προσέγγιση του Γ. Αυγερόπουλου [Ντοκιμαντέρ “ΠΑΡΟΝΤΕΣ” (Ελλάδα, 2021)] θα μπορούσε να ήταν πιό ισορροπημένη, ιδιαίτερα αναφορικά με την κατανομή της εξουσίας και της οικονομικής δραστηριότητας μεταξύ δημόσιας και ιδιωτική σφαίρας. Η πλήρης αποδόμηση του νεοφιλελεύθερου οικονομικού προτάγματος έναντι του κρατικοδίαιτου καπιταλισμού δεν προάγει την οικοδόμηση κριτικού πνεύματος και την περαιτέρω μεγέθυνση της συμμετοχικής ιδιότητας που θα έπρεπε να διακατέχει τον κάθε πολίτη σε κάθε σύγχρονη δημοκρατική κοινωνία!

Κριτικό σημείωμα υποφ. II:
Ενόψει επερχόμενου 5ου κύματος Όμικρον, ενώ οδεύουμε στον 3ο χρόνο της πανδημίας, ακόλουθη κινηματογραφική εισήγηση, ως οπτικοακουστικό μάθημα αυτογνωσίας και θεραπεία σωφροσύνης, ενσυναίσθησης και προκοπής !
Ταινία υγειονομικός θυσαυρός, σχεδόν προφητική, με ψυχρές απεικονίσεις της πραγματικότητας μιας Πανδημίας που τόσο πολύ μοιάζει με την παρούσα κορωναϊκή, των εκατομβών θυμάτων και των λοιπών κοινωνιολογικό-οικονομικών της συνεπειών. Mια εικονοληπτική πραγματικότητα, με πλειάδα κινηματογραφικών αστέρων που δεν διστάζουν να "θυσιάσουν" και να παραμορφώσουν το προβεβλημένο τους όνομα, ως φυσικές ανθρώπινες απώλειες κατά τη ροή του σεναρίου. Καλή θέαση!! Contagion
Ας συνδυαστεί με το εξαιρετικό επιστημονικό άρθρο του αγαπητού Κωνσταντίνου Βοσκαρίδη (Konstantinos Voskarides) με τίτλο "Η προέλευση και η μοριακή εξέλιξη του SARS-CoV-2". Προβάλλοντας με κατανοητό τρόπο τη συνεχιζόμενη αυτή Ιο-βιωματική εμπειρία της ανθρωπότητας, στο άρθρο επιτυγχάνεται να αποδοθεί μια συνοπτική επεξήγηση της εν εξελίξει παγκόσμιας υγειονομικής κρίσης, απευθύνοντας εμμέσως έκκληση για το αυτονόητο, καθότι "το πρόβλημα είναι ότι η εξάπλωση του SARS-CoV2 στους ανθρώπινους πληθυσμούς είναι τεράστια. Εάν δεν περιορίσουμε (τονίζεται) τη μετάδοση μέσω εμβολιασμών, η ανθρωπότητα θα πρέπει να περιμένει αρκετό καιρό πριν ο ιός γίνει λιγότερο επιβλαβής μέσω φυσικών προσαρμοστικών διαδικασιών".
Καλή μελέτη!!!

Sunday, 1 August 2021

Περί πανδημίας κορωναϊού #SARS_CoV_2 και νόσου #COVID19: οδεύοντας προς την ύφεση της νόσου και καταστολή της πανδημίας (υπό συνεχή επεξεργασία) και τανάπαλιν προς το 4ο πανδημικό κύμα και την έξαρση της νόσου!!

Περί πανδημίας κορωνοϊού #SARS_CoV_2 και νόσου #COVID19: Περιοδική (μηνιαία) ενημέρωση κατάστασης-δεδομένων, περιλαμβανομένης καταγραφής απολογισμών αρχής γενομένης 17ης Μαρτίου 2020, ως ελάχιστος φόρος τιμής-μνημόνευσης θυμάτων πανδημίας.

Περί πανδημίας κορωναϊού #SARS_CoV_2 και νόσου #COVID19

#ΔενEφησυχάζουμε (v.IΧ)

Αξιοποιώντας πρότερη επιστημονική γνώση στη βάση της οικονομικής και πολιτικής επιστήμης, καθώς και των διεθνών σχέσεων, επιχειρείται περιοδική αποτίμηση και μονογράφηση των επιπτώσεων της εν λόγω πανδημίας, καθώς και τρόπων θεραπείας ή/και εισηγήσεων θετικοποίησής τους, ως αντίδοτο των παθογενειών της κοινωνίας μας.

Προοίμιο
Η παρούσα πανδημία έχει να μας διδάξει πάρα πολλά, τόσο στην καθημερινή επαφή με τον κοινωνικό μας περίγυρο (οικογενειακό, φιλικό, επαγγελματικό και γενικότερα των όποιων επαφών κατά την εκπλήρωση των καθημερινών μας αναγκών και επιθυμιών), όσο και στην ημερήσια τήρηση βασικών υγειoνομικών κανόνων και συμπεριφορών. Κατά πόσον αυτές οι διδαχές θα εμπεδωθούν από μια κρίσιμη μάζα, ικανή να τις μεταλαμπαδεύσει στην επικοινωνιακή κουλτούρα της πλειοψηφίας της κοινωνίας, μετουσιωμένες σε μια νέα πραγματικότητα βίου, κοινωνικοποίησης και συμπεριφοράς, αποτελεί το διακύβευμα του παρόντος εγχειρήματος.

Ανασκόπηση γεγονότων:
Σε μεγάλο αριθμό χωρών εφαρμόστηκε σχεδόν καθολικός ή απόλυτος, λόγω και των θρησκευτικών εορτών περιόδου (Πάσχα, Ανάσταση, Ραμαζάνι), περιορισμός μετακινήσεων και σειρά άλλων μέτρων κοινωνικής αποστασιοποίησης. Παράλληλα, ο οικονομικός υφεσιακός αντίκτυπος της εν εξελίξει κρίσης πανδημίας είναι ήδη πάρα πολύ βαρύς, σε επίπεδο, αν όχι μεγαλύτερο, οικονομικών κρίσεων 2007-2013, δεκαετίας ΄70 και κραχ 1929-1933. Εξού και ξεκίνησε η άρση των περιορισμών, δίχως όμως συντονισμό μεταξύ των κρατών, ακόμα και σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης, καθότι η πανδημία έχει διαφορετικά χρονικά σημεία εμφάνισης, επέκτασης, κορύφωσης και αναμενόμενης καταστολής της σε κάθε χώρα. Για αρκετές χώρες, η εβδομάδα που ακολούθησε το "εορταστικό" τριήμερο της Πρωτομαγιάς, αποτέλεσε ορόσημο σταδιακής επαναφοράς στην πρό της κρίσης κατάσταση (ante). Συνεχίστηκε παράλληλα η υιοθέτηση νέων συμπεριφορικών καθημερινών συνηθειών, ήτοι της υιοθέτησης μέτρων υγιεινής και αποστασιοποιημένης κοινωνικοποίησης. Αρχικά, υπήρξε βούληση για δρομολόγηση-δημιουργία ζωνών ασφαλούς διέλευσης μεταξύ χωρών, όπως π.χ. Κύπρου-Ελλάδας-Ισραήλ και άλλων κρατών με συγκεκριμένα επιδημιολογικά κριτήρια, στις οποίες θα μπορούσαν να ενταχθούν και άλλες χώρες με παρόμοια στατιστικά χαρακτηριστικά, βάσει γεωγραφικής και πολιτιστικής τους ομοιότητας, όπως πχ με Βαλκανικές Χώρες (Σερβία κ.ά.), Βαλτικές Χώρες, Χώρες του Βίσεγκραντ (Τσεχία και Σλοβακία) και Σκανδιναβικές Χώρες (εκτός Σουηδίας). Δυστυχώς, όμως, η αρχική ευφορία για τον έλεγχο της εξάπλωσης της πανδημίας δεν είχε διάρκεια και αρκετές χώρες εισήλθαν, αρχικά, στη φάση του λεγόμενου 2ου κύματος και στη συνέχεια στο 3ο κύμα, ενώ επίκειται το 4ο κύμα ("ινδικής") μετάλλαξης Δέλτα. 

Αρκετά κράτη εφάρμοσαν εθνικά συστήματα κατάταξης σε κατηγορίες επικινδυνότητας των άλλων χωρών, για σκοπούς ελέγχου και θεωρήσεως της εισόδου των δυνάμει ταξιδιωτών στην επικράτειά τους. Ξεκίνησε δε η εφαρμογή του  "Ευρωπαϊκού Ψηφιακού Πιστοποιητικού Covid-19" που εναρμονίζει τους ταξιδιωτικούς κανόνες και διευκολύνει τις διασυνοριακές μετακινήσεις των πολιτών, με ασφάλεια, εντός της Ευρώπης.

Το Ευρωπαϊκό Ψηφιακό Πιστοποιητικό COVID έχει στόχο να διευκολύνει την ασφαλή και ελεύθερη κυκλοφορία των πολιτών στην ΕΕ κατά τη διάρκεια της πανδημίας COVID-19. Το Ευρωπαϊκό Ψηφιακό Πιστοποιητικό COVID είναι η ψηφιακή απόδειξη ότι ένα πρόσωπο είτε έχει εμβολιαστεί κατά της νόσου COVID-19 είτε έχει υποβληθεί σε διαγνωστική εξέταση με αρνητικό αποτέλεσμα είτε έχει αναρρώσει από τη νόσο COVID-19.

Σε ένα παρεμφερές πεδίο ανάλυσης, η επαναφορά στην ειδησεογραφία θεματικών που άπτονται διεθνοπολιτικών ζητημάτων και δη εντάσεων και συγκρούσεων, καθώς και θεμάτων εσωτερικής μικροπολιτικής αντιπαράθεσης, αποτελούν ενδείξεις επαναφοράς στην πρό της κρίσης κατάσταση και #καθημερινότητα (#ante), ενώ, παράλληλα, καταδεικνύεται ως γεγονός η αποδοχή των επιπτώσεων της πανδημίας, περιλαμβανομένης της καθημερινής εκατόμβης θυμάτων, ως μέρος μιας νέας #κανονικότητας (#post).

Οιονεί Διάλογος Πολιτών εν καιρώ πανδημίας:
Πολίτης 1 (Π1): Δηλαδή, εάν κρατούμε αποστάσεις, φοράμε τη μάσκα κανονικά, πλενόμαστε συχνά και δεν ακουμπάμε το πρόσωπο χωρίς καθαρά χέρια, τα περιοριστικά μέτρα καταπολέμησης της πανδημίας θα αρθούν νωρίτερα;
Πολίτης 2 (Π2): Τηρώντας τις ανωτέρω απλές στη βάση τους συνήθειες, η νόσος COVID-19 θα υποχωρήσει πιό άμεσα, μέχρι και την ολική της εκμηδένιση όταν εδραιωθεί η χρήση σχετικού εμβολίου.
Π1: Δηλαδή, πειθαρχώντας στις οδηγίες Επιδημιολογικής Επιτήρησης και Ελέγχου Λοιμωδών Νοσημάτων των Ιατρικών Υπηρεσιών και Υπηρεσιών Δημόσιας Υγείας, όπως αυτά ισχύουν σε κάθε χώρα και κυρίως στις ευρωπαϊκές, αν και χρήζει η δημιουργία κοινού πρωτοκόλλου στα πλαίσια των δυνατοτήτων της ΕΕ, η εν εξελίξει υγεινομική κρίση και επερχόμενη οικονομική καταιγίδα που θα κατακλύσει την ανθρωπότητα, μπορεί να αποφευχθεί;
Π2: Όχι εντελώς, αλλά σε μεγάλο βαθμό οι επιπτώσεις τους θα είναι αρκετά λιγότερες. Φτάνει να τηρηθούν, για όσο χρόνο ακόμα χρειαστεί, οι νέες συμπεριφορικοί κανόνες και υιοθετηθεί ως στάση ζωής αυτή η νέα καθημερινότητα.
Π1: Γιατί τότε αρκετοί δυνάμει φορείς υποκρίνονται ότι ακολουθούν τις οδηγίες, φοβούμενοι το πρόστιμο αντί τον ιό αυτόν καθαυτόν;
Π2: Αυτό, αγαπητέ συμπολίτη, χρήζει ανάλυσης της κοινωνιολογικής συμπεριφοράς των μαζών και δη της ψυχολογίας του αρχέγονου λαού μας ...

Προτείνονται για πληρέστερη πληροφόρηση
Κριτικό σημείωμα υποφ.:
Έχοντας σχετική επιφύλαξη (βλ. ακολούθως), συστήνεται η παρακολούθησή του ντοκιμαντέρ “#Παρόντες”, με σκοπό την εγρήγορση ενόψει του επερχόμενου 4ου πανδημικού κύματος ... Χωρίς να απεμπολείται η ευθύνη των ιθυνόντων σε κάθε επίπεδο, κυβερνητικό (πολιτικές αποφάσεις), εκκλησιαστικό (θρησκοληψία αντί θρησκευτικότητα), συνδικαλιστικό (πορείες, συγκεντρώσεις), υγειονομικό (εισηγήσεις, μέτρα), επιχειρηματικό (άνοιγμα αγοράς), πολιτειακό (εγκλεισμοί, απαγορεύσεις), αλλά και των ίδιων των πολιτών, περιλαμβανομένων των πολιτικών αντιπροσώπων τους και άλλων αρχών εξουσίας (ανεπάρκεια κριτικής σκέψης, νεποτισμός και ανευθυνότητα), η προσέγγιση του Γ. Αυγερόπουλου [Ντοκιμαντέρ “ΠΑΡΟΝΤΕΣ” (Ελλάδα, 2021)] θα μπορούσε να ήταν πιό ισορροπημένη, ιδιαίτερα αναφορικά με την κατανομή της εξουσίας και της οικονομικής δραστηριότητας μεταξύ δημόσιας και ιδιωτική σφαίρας. Η πλήρης αποδόμηση του νεοφιλελεύθερου οικονομικού προτάγματος έναντι του κρατικοδίαιτου καπιταλισμού δεν προάγει την οικοδόμηση κριτικού πνεύματος και την περαιτέρω μεγέθυνση της συμμετοχικής ιδιότητας που θα έπρεπε να διακατέχει τον κάθε πολίτη σε κάθε σύγχρονη δημοκρατική κοινωνία!

=> Αναφορά Κυριακής, 1 Αυγούστου 2021:
Παγκόσμια Σύνοψη: ο μέσος όρος ημερήσιων απωλειών παραμένει πενταψήφιος ενώ εξελίσσεται το λεγόμενο 3ο κύμα (νέοι κεκοιμημένοι: περίπου 9 400 ημερησίως, 66 000 εβδομαδιαίως, 264 000 μηνιαίως). Θέμα που χρήζει περαιτέρω ποσοτικής και ποιοτικής ανάλυσης-επιβεβαίωσης είναι το ζήτημα των εμβολιασμών και της αποτελεσματικότητάς τους. Μετά από μεγάλο χρονικό διάστημα παρατήρησης αυξομειώσεων στην καθημερινή καταγραφή κρουσμάτων και θυμάτων, συνεχίζει δε να παραμένει ασαφές το χρονικό σημείο εισδοχής του κόσμου ξανά σε πορεία καθόδου προς τροχιά εκθετικής απόσβεσης***. 

Ο κόσμος, άλλωστε, οδεύει ήδη προς το λεγόμενο έτι ισχυρότερο #ΤέταρτοΚύμα διάδοσης του #ιού, ένεκα μεταλλάξεών του και δη της "ινδικής" Δέλτα. Οι εμβολιασμοί, εξάλλου, στην αρχή τουλάχιστον, δεν προχώρησαν με ικανοποιητικούς ρυθμούς εξαιτίας πολλαπλών παραγόντων. Η νέα κατάσταση (post) βίου και καθημερινότητας, αναμένεται έτι περαιτέρω να διαρκέσει πάρα πολύ καιρό, ίσως και χρόνια, τόσον όσον αφορά την υγειονομική όσο και την κοινωνικό-οικονομική της πτυχή!! 

Κατά την προηγούμενη καταγραφή, ο αριθμός των θυμάτων ήταν περίπου στο 93,8% σε σύγκριση με την παρούσα (όσο αυξάνεται το κλάσμα, τόσο εγγύτερα βρισκόμαστε στην καταστολή της πανδημίας). 

Μέχρι σήμερα έχουν αποδημήσει πέραν των Τεσσάρων εκατομμυρίων 220 504 ψυχές, σύμφωνα με επίσημες ανακοινώσεις και άλλες πηγές, ενώ τα επίσης επισήμως δεδηλωμένα ως επιβεβαιωμένα #κρούσματα είναι περίπου 198 εκατομμύρια (λόγω της ακριβέστερης καταγραφής τους σε σειρά κρατών του λεγόμενου Βορρά αλλά και σε άλλες χώρες, καθώς και λόγω μετάθεσης του επίκεντρου της επιδημίας σε άλλες γεωγραφικές περιοχές του κόσμου). Παράλληλα, σε αρκετές χώρες με πιό απολυταρχικά-συγκεντρωτικά καθεστώτα, π..χ  Κίνα, Τουρκία, Ρωσία κ.ά., αναφύονται ζητήματα για την αληθοφάνεια στις καταγραφές που ανακοινώνονται. Συναφώς, εκτιμάται ότι οι αριθμοί των κρουσμάτων και των εκ του κορωνοϊού θανάτων είναι αρκετά μεγαλύτεροι από τις ανακοινωθείσες καταγραφές. Καθιστώντας τοιουτοτρόπως ως αξιοσημείωτο ζήτημα το γεγονός ότι σε μεγάλο αριθμό χωρών του λεγόμενου Νότου αλλά και σε πιό αυταρχικά καθεστώτα ή σε κράτη εκτός πλαισίου φιλελεύθερης δημοκρατίας, κυρίως στην Ανατολή, δεν μπορεί να εξακριβωθεί ο ακριβής αριθμός θυμάτων ένεκα του ιού, ενώ ο συνολικός τους αριθμός σε παγκόσμιο επίπεδο είναι ίσως αρκετά μεγαλύτερος, καθότι δεν αποδίδονται όλες οι περιπτώσεις ως θάνατοι με κύρια αιτία των ιό, όταν άλλοι παράγοντες-υποκείμενα νοσήματα υπερτερούν και βάσει της μεθοδολογίας #IRIS** καταγράφονται αυτά ως κύριες αιτίες κατάληξης των νοσούντων. Σε χώρες της Δύσης επίσης μεγάλος αριθμός κεκοιμημένων, π.χ. σε ιδρύματα ευγηρίας, δεν αποδίδεται ως αποτέλεσμα της εν λόγω νόσου. 



=> Αναφορά Παρασκευής, 2 Ιουλίου 2021:
Παγκόσμια Σύνοψη: ο μέσος όρος ημερήσιων απωλειών παραμένει πενταψήφιος ενώ εξελίσσεται το λεγόμενο 3ο κύμα (νέοι κεκοιμημένοι: περίπου 14 400 ημερησίως, 101 000 εβδομαδιαίως, 404 000 μηνιαίως). Θέμα που χρήζει περαιτέρω ποσοτικής και ποιοτικής ανάλυσης-επιβεβαίωσης είναι το ζήτημα των εμβολιασμών και της αποτελεσματικότητάς τους. Μετά από μεγάλο χρονικό διάστημα παρατήρησης αυξομειώσεων στην καθημερινή καταγραφή κρουσμάτων και θυμάτων, συνεχίζει δε να παραμένει ασαφές το χρονικό σημείο εισδοχής του κόσμου ξανά σε πορεία καθόδου προς τροχιά εκθετικής απόσβεσης***. 

Ο κόσμος, άλλωστε, οδεύει ήδη προς το λεγόμενο έτι ισχυρότερο #ΤέταρτοΚύμα διάδοσης του #ιού, ένεκα μεταλλάξεών του και δη της "ινδικής" Δέλτα. Οι εμβολιασμοί, εξάλλου, στην αρχή τουλάχιστον, δεν προχώρησαν με ικανοποιητικούς ρυθμούς εξαιτίας πολλαπλών παραγόντων. Η νέα κατάσταση (post) βίου και καθημερινότητας, αναμένεται έτι περαιτέρω να διαρκέσει πάρα πολύ καιρό, ίσως και χρόνια, τόσον όσον αφορά την υγειονομική όσο και την κοινωνικό-οικονομική της πτυχή!! 

Κατά την προηγούμενη καταγραφή, ο αριθμός των θυμάτων ήταν περίπου στο 90,0% σε σύγκριση με την παρούσα (όσο αυξάνεται το κλάσμα, τόσο εγγύτερα βρισκόμαστε στην καταστολή της πανδημίας). 

Μέχρι σήμερα έχουν αποδημήσει πέραν των Τριών εκατομμυρίων 956 753 ψυχές, σύμφωνα με επίσημες ανακοινώσεις και άλλες πηγές, ενώ τα επίσης επισήμως δεδηλωμένα ως επιβεβαιωμένα #κρούσματα είναι περίπου 182,5 εκατομμύρια (λόγω της ακριβέστερης καταγραφής τους σε σειρά κρατών του λεγόμενου Βορρά αλλά και σε άλλες χώρες, καθώς και λόγω μετάθεσης του επίκεντρου της επιδημίας σε άλλες γεωγραφικές περιοχές του κόσμου). Παράλληλα, σε αρκετές χώρες με πιό απολυταρχικά-συγκεντρωτικά καθεστώτα, π..χ  Κίνα, Τουρκία, Ρωσία κ.ά., αναφύονται ζητήματα για την αληθοφάνεια στις καταγραφές που ανακοινώνονται. Συναφώς, εκτιμάται ότι οι αριθμοί των κρουσμάτων και των εκ του κορωνοϊού θανάτων είναι αρκετά μεγαλύτεροι από τις ανακοινωθείσες καταγραφές. Καθιστώντας τοιουτοτρόπως ως αξιοσημείωτο ζήτημα το γεγονός ότι σε μεγάλο αριθμό χωρών του λεγόμενου Νότου αλλά και σε πιό αυταρχικά καθεστώτα ή σε κράτη εκτός πλαισίου φιλελεύθερης δημοκρατίας, κυρίως στην Ανατολή, δεν μπορεί να εξακριβωθεί ο ακριβής αριθμός θυμάτων ένεκα του ιού, ενώ ο συνολικός τους αριθμός σε παγκόσμιο επίπεδο είναι ίσως αρκετά μεγαλύτερος, καθότι δεν αποδίδονται όλες οι περιπτώσεις ως θάνατοι με κύρια αιτία των ιό, όταν άλλοι παράγοντες-υποκείμενα νοσήματα υπερτερούν και βάσει της μεθοδολογίας #IRIS** καταγράφονται αυτά ως κύριες αιτίες κατάληξης των νοσούντων. Σε χώρες της Δύσης επίσης μεγάλος αριθμός κεκοιμημένων, π.χ. σε ιδρύματα ευγηρίας, δεν αποδίδεται ως αποτέλεσμα της εν λόγω νόσου. 



=> Αναφορά Τρίτης, 1 Ιουνίου 2021:
Παγκόσμια Σύνοψη: ο μέσος όρος ημερήσιων απωλειών παραμένει πενταψήφιος ενώ εξελίσσεται το λεγόμενο 3ο κύμα (νέοι κεκοιμημένοι: περίπου 15 000 ημερησίως, 116 000 εβδομαδιαίως, 465 000 μηνιαίως). Θέμα που χρήζει περαιτέρω ποσοτικής και ποιοτικής ανάλυσης-επιβεβαίωσης είναι το ζήτημα των εμβολιασμών και της αποτελεσματικότητάς τους. Μετά από μεγάλο χρονικό διάστημα παρατήρησης αυξομειώσεων στην καθημερινή καταγραφή κρουσμάτων και θυμάτων, συνεχίζει δε να παραμένει ασαφές το χρονικό σημείο εισδοχής του κόσμου ξανά σε πορεία καθόδου προς τροχιά εκθετικής απόσβεσης***. 

Ο κόσμος, άλλωστε, έχει ήδη εισέλθει στο λεγόμενο ισχυρότερο #ΤρίτοΚύμα διάδοσης του #ιού, ένεκα μεταλλάξεών του. Οι εμβολιασμοί, εξάλλου, στην αρχή τουλάχιστον, δεν προχώρησαν με ικανοποιητικούς ρυθμούς εξαιτίας πολλαπλών παραγόντων. Η νέα κατάσταση (post) βίου και καθημερινότητας, αναμένεται έτι περαιτέρω να διαρκέσει πάρα πολύ καιρό, ίσως και χρόνια, τόσον όσον αφορά την υγειονομική όσο και την κοινωνικό-οικονομική της πτυχή!! 

Κατά την προηγούμενη καταγραφή, ο αριθμός των θυμάτων ήταν περίπου στο 85,0% σε σύγκριση με την παρούσα (όσο αυξάνεται το κλάσμα, τόσο εγγύτερα βρισκόμαστε στην καταστολή της πανδημίας). 

Μέχρι σήμερα έχουν αποδημήσει πέραν των Τριών εκατομμυρίων 552 697 ψυχές, σύμφωνα με επίσημες ανακοινώσεις και άλλες πηγές, ενώ τα επίσης επισήμως δεδηλωμένα ως επιβεβαιωμένα #κρούσματα είναι περίπου 171 εκατομμύρια (λόγω της ακριβέστερης καταγραφής τους σε σειρά κρατών του λεγόμενου Βορρά αλλά και σε άλλες χώρες, καθώς και λόγω μετάθεσης του επίκεντρου της επιδημίας σε άλλες γεωγραφικές περιοχές του κόσμου). Παράλληλα, σε αρκετές χώρες με πιό απολυταρχικά-συγκεντρωτικά καθεστώτα, π..χ  Κίνα, Τουρκία, Ρωσία κ.ά., αναφύονται ζητήματα για την αληθοφάνεια στις καταγραφές που ανακοινώνονται. Συναφώς, εκτιμάται ότι οι αριθμοί των κρουσμάτων και των εκ του κορωνοϊού θανάτων είναι αρκετά μεγαλύτεροι από τις ανακοινωθείσες καταγραφές. Καθιστώντας τοιουτοτρόπως ως αξιοσημείωτο ζήτημα το γεγονός ότι σε μεγάλο αριθμό χωρών του λεγόμενου Νότου αλλά και σε πιό αυταρχικά καθεστώτα ή σε κράτη εκτός πλαισίου φιλελεύθερης δημοκρατίας, κυρίως στην Ανατολή, δεν μπορεί να εξακριβωθεί ο ακριβής αριθμός θυμάτων ένεκα του ιού, ενώ ο συνολικός τους αριθμός σε παγκόσμιο επίπεδο είναι ίσως αρκετά μεγαλύτερος, καθότι δεν αποδίδονται όλες οι περιπτώσεις ως θάνατοι με κύρια αιτία των ιό, όταν άλλοι παράγοντες-υποκείμενα νοσήματα υπερτερούν και βάσει της μεθοδολογίας #IRIS** καταγράφονται αυτά ως κύριες αιτίες κατάληξης των νοσούντων. Σε χώρες της Δύσης επίσης μεγάλος αριθμός κεκοιμημένων, π.χ. σε ιδρύματα ευγηρίας, δεν αποδίδεται ως αποτέλεσμα της εν λόγω νόσου. 



=> Αναφορά Κυριακής, 18 Απριλίου 2021:
Παγκόσμια Σύνοψη: ο μέσος όρος ημερήσιων απωλειών επανήλθε σε πενταψήφιο αριθμό ενώ εξελίσσεται το λεγόμενο 3ο κύμα (νέοι κεκοιμημένοι: περίπου 11 700 ανά ημέρα, 82 000 εβδομαδιαία). Θέμα που χρήζει περαιτέρω ποσοτικής και ποιοτικής ανάλυσης-επιβεβαίωσης είναι το ζήτημα των εμβολιασμών και της αποτελεσματικότητάς τους. Μετά από μεγάλο χρονικό διάστημα παρατήρησης αυξομειώσεων στην καθημερινή καταγραφή κρουσμάτων και θυμάτων, συνεχίζει δε να παραμένει ασαφές το χρονικό σημείο εισδοχής του κόσμου ξανά σε πορεία καθόδου προς τροχιά εκθετικής απόσβεσης***. 

Ο κόσμος, άλλωστε, έχει ήδη εισέλθει στο λεγόμενο επιθετικότερο #ΤρίτοΚύμα μεταλλαγμένης διάδοσης του #ιού, διάδοσης αρκετά ευκολότερης από τις αρχικές υγειονομικές προβλέψεις! Οι εμβολιασμοί, εξάλλου, δεν προχωρούν με ικανοποιητικούς ρυθμούς εξαιτίας πολλαπλών παραγόντων. Η νέα κατάσταση (post) βίου και καθημερινότητας, αναμένεται έτι περαιτέρω να διαρκέσει πάρα πολύ καιρό, ίσως και χρόνια, τόσον όσον αφορά την υγειονομική όσο και την κοινωνικό-οικονομική της πτυχή!! 

Μια εβδομάδα προηγουμένως ο αριθμός των θυμάτων ήταν περίπου στο 97,0% σε σύγκριση με την παρούσα καταγραφή (όσο αυξάνεται το κλάσμα, τόσο εγγύτερα βρισκόμαστε στην καταστολή της πανδημίας). 

Μέχρι σήμερα έχουν αποδημήσει πέραν των Τριών εκατομμυρίων 20 112 ψυχές, σύμφωνα με επίσημες ανακοινώσεις και άλλες πηγές, ενώ τα επίσης επισήμως δεδηλωμένα ως επιβεβαιωμένα #κρούσματα είναι περίπου 141 εκατομμύρια (λόγω της ακριβέστερης καταγραφής τους σε σειρά κρατών του λεγόμενου Βορρά αλλά και σε άλλες χώρες, καθώς και λόγω μετάθεσης του επίκεντρου της επιδημίας σε άλλες γεωγραφικές περιοχές του κόσμου). Παράλληλα, σε αρκετές χώρες με πιό απολυταρχικά-συγκεντρωτικά καθεστώτα, π..χ  Κίνα, Τουρκία, Ρωσία κ.ά., αναφύονται ζητήματα για την αληθοφάνεια στις καταγραφές που ανακοινώνονται. Συναφώς, εκτιμάται ότι οι αριθμοί των κρουσμάτων και των εκ του κορωνοϊού θανάτων είναι αρκετά μεγαλύτεροι από τις ανακοινωθείσες καταγραφές. Καθιστώντας τοιουτοτρόπως ως αξιοσημείωτο ζήτημα το γεγονός ότι σε μεγάλο αριθμό χωρών του λεγόμενου Νότου αλλά και σε πιό αυταρχικά καθεστώτα ή σε κράτη εκτός πλαισίου φιλελεύθερης δημοκρατίας, κυρίως στην Ανατολή, δεν μπορεί να εξακριβωθεί ο ακριβής αριθμός θυμάτων ένεκα του ιού, ενώ ο συνολικός τους αριθμός σε παγκόσμιο επίπεδο είναι ίσως αρκετά μεγαλύτερος, καθότι δεν αποδίδονται όλες οι περιπτώσεις ως θάνατοι με κύρια αιτία των ιό, όταν άλλοι παράγοντες-υποκείμενα νοσήματα υπερτερούν και βάσει της μεθοδολογίας #IRIS** καταγράφονται αυτά ως κύριες αιτίες κατάληξης των νοσούντων. Σε χώρες της Δύσης επίσης μεγάλος αριθμός κεκοιμημένων, π.χ. σε ιδρύματα ευγηρίας, δεν αποδίδεται ως αποτέλεσμα της εν λόγω νόσου. 





Friday, 28 May 2021

Περί Βουλευτικών Εκλογών Κυπριακής Δημοκρατίας: Ο Λόγος των Πολιτών

 Έλαβε δημοσιότητα ακολούθως:

Φιλελεύθερος (28.5.2021). Πολιτικό Δοκίμιο - Ο Λόγος των Πολιτών

Το Νόμισμα (28.5.2021). Περί Βουλευτικών Εκλογών Κυπριακής Δημοκρατίας: Ο Λόγος των Πολιτών

 

Λευκωσία,

Τρίτη, 1 Ιουνίου 2021

ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΔΟΚΙΜΙΟ


Περί Βουλευτικών Εκλογών Κυπριακής Δημοκρατίας:

Ο Λόγος των Πολιτών

Ζητήματα: πολιτικής αντιπροσώπευσης, φιλελεύθερης δημοκρατίας, πολιτικών προσωπικοτήτων, βέλτιστης ψήφου, κομβικών κομμάτων.

Περίληψη: Σε μια εποχή συνεχιζόμενης απαξίωσης της πολιτικής και των πολιτικών, επιχειρείται διόρθωση της απόκλισης από την ακραιφνή πολιτική αντιπροσώπευση. Λαμβάνοντας υπόψη τις ιδιαιτερότητες της διεθνοπολιτικής μας ετερότητας και για την περαιτέρω μεταστροφή της κοινωνίας προς το ιδεώδες της φιλελεύθερης δημοκρατίας, κατά την αναζήτηση του αναγκαίου και ικανού κομματικού σχηματισμού που δύναται να μορφοποιήσει το εγχώριο γίγνεσθαι προς τη Νεωτερικότητα της Εσπερίας, προκρίνεται η επιλογή προσωπικοτήτων που έχουν επιδείξει μια περισσότερο ανιδιοτελή δράση και συμπεριφορά, δημοσιοποιημένης και προβεβλημένης είτε αυτοβούλως είτε αυτοδικαίως. Παράλληλα, επιχειρώντας αξιολογική εκτίμηση και προσδιορισμό της βέλτιστης ψήφου, πέραν της κομβικής σημασίας ορισμένων κομμάτων και της εκπεφρασμένης διακριτικής βούλησής τους να συμπράξουν με το ηγεμονικό κόμμα, η διά ζώσης δημιουργία ευμενώς διακείμενης στάσης για τους δυνάμει βουλευτές από έκαστο πολίτη λαμβάνονται ως κύριες παράμετροι/κριτήρια απόφασης για την τελική επιλογή των προσώπων που θα λάβουν την ψήφο αντιπροσώπευσής μας για την επόμενη πενταετία.

Λέξεις Κλειδιά: πολιτική, αντιπροσώπευση, δημοκρατία, κόμμα, εκλογές, πολίτες, συμμετοχή.


Σε μια εποχή συνεχιζόμενης απαξίωσης της πολιτικής και των πολιτικών, αναρριχώμενης σε νέα υψίπεδα, στο επίκεντρο της εκλογικής απόφασης επανέρχονται τα χαρακτηριστικά του υποψηφίου και ο άνθρωπος ως ενεργή προσωπικότητα που επιθυμεί τη συμμετοχή στα κοινά, αντιπροσωπεύοντας τους συμπολίτες του. Σε αντίθετη φορά, οι κοσμοθεωρίες και τα κόμματα καταδεικνύονται, σε αρκετές περιπτώσεις, ως στίβος και πεδίο ανάδειξης φιλόδοξων προσωπικοτήτων στη δημόσια σφαίρα. Οι ιδεολογίες και τα πολιτικά κόμματα που τις ενστερνίζονται, εν γένει και εν τέλει, δεν έχουν τη σημασία που τους είχε προσδώσει το άτομο και οι ομάδες συμφερόντων σε πρότερες εποχές.

Προσβλέποντας στη διόρθωση της απόκλισης από την ακραιφνή πολιτική αντιπροσώπευση, αξιοποιείται η παρούσα φάση πολιτικής (εκλογική ανανέωση κοινοβουλευτικού θεσμού) και πολιτειακής (πανδημία, διαφθορά, εθνικό) εξέλιξης της χώρας, στη βάση των αξιών της πολιτισμένης διαβούλευσης και της ενεργότερης συμμετοχής των πολιτών στα κοινά, καθώς και βάσει της δημοκρατικής/πλειοψηφικής αρχής και της αρχής του πολυκομματισμού/πλουραλισμού, εντός του πλαισίου της πολιτικής αντιπροσώπευσης, Η παρέμβαση επίσης αποσκοπεί στην περαιτέρω μεταστροφή της κοινωνίας προς το ιδεώδες της φιλελεύθερης δημοκρατίας, σ’ ένα πλαίσιο εγγύτερο στις κοινές ευρωπαϊκές αρχές και αξίες. Έχοντας δε ως σκοπό την ενδυνάμωση της συμμετοχής των πολιτών στις εκλογές και την περαιτέρω μετεξέλιξη της κοινωνίας στο ανωτέρω σύστημα, το εκλογικό δικαίωμα δυνητικά εξασκείται με ευμενέστερες προοπτικές για το κοινωνικό σύνολο όταν ψηφίζονται τα καταλληλότερα άτομα ως εξέχουσες προσωπικότητες και όχι ένεκα της ένταξής τους σε ιδεολογικές συσσωματώσεις (κομματικοί σχηματισμοί) ή λόγω ηθικοπλαστικής συμπεριφοράς, πρόταξης συνοπτικών γενικεύσεων και μικροκομματικών σκοπιμοτήτων.

Οι προαναφερθέντες συλλογισμοί οδηγούν, συνακόλουθα, στην αναζήτηση του αναγκαίου και ικανού κομματικού σχηματισμού που δύναται να μορφοποιήσει το εγχώριο γίγνεσθαι προς τη Νεωτερικότητα της Εσπερίας, λαμβάνοντας υπόψη τις ιδιαιτερότητες της διεθνοπολιτικής μας ετερότητας. Ευκταία είναι η σταυροδότηση υποψήφιων βουλευτών με καινοφανή, καινοτόμο και πηγαίο πολιτικό Λόγο, βάσει της εμπειρογνωμοσύνης τους, όπως αυτή προβάλλεται με διαφάνεια και διαύγεια στο βιογραφικό τους σημείωμα και τις προγραμματικές τους θέσεις, τα οποία θέτουν σε κοινή θέα στα έντυπα και ψηφιακά Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης (ΜΜΕ), καθώς και στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης (ΜΚΔ).

Οι ψηφοφόροι καλούνται να επιλέξουν τους εκλεκτούς τους σε μια χρονικά ανεπαρκή και ταυτόχρονα συμπιεσμένη προεκλογική περίοδο. Η αυξανόμενη και απεριόριστη παροχή πληροφόρησης, μέσω της πληθώρας μέσων κάλυψης της προεκλογικής εκστρατείας, σε αντίθεση με τις περιορισμένες και πεπερασμένες δυνατότητες απορρόφησης της πληροφορίας από το εκλογικό σώμα, καθίστανται ζητήματα περαιτέρω ανάλυσης με αντιθετικό γνώρισμα. Συναφώς, η προεκλογική εκστρατεία εξαντλείται στη συνθηματολογία και τους απλοϊκούς συνειρμούς, επαυξάνοντας περαιτέρω την αδιαφορία των πολιτών για τα πολιτικά ζητήματα, απομειώνοντας έτι περαιτέρω την πολιτική συμπεριφορά και συμμετοχή του ψηφοφόρου-πολίτη. Ως αποτέλεσμα, κυριαρχεί το πολιτικό μάρκετινγκ και η εκτεταμένη χρήση των ΜΚΔ έναντι του αυθεντικού πολιτικού Λόγου, είτε ο τελευταίος λαμβάνει τη μορφή αρθρογραφίας στα παραδοσιακά έντυπα και στα πιο σύγχρονα ηλεκτρονικά μέσα, είτε είναι ρητορικής φύσεως, μεταδιδόμενος μέσω των ραδιοτηλεοπτικών συχνοτήτων και του διαδικτύου.

Συνεπώς, οι δυνατότητες και ικανότητες των υποψηφίων δεν αξιολογούνται βάσει βιογραφίας, εμπειρογνωμοσύνης και πηγαίου πολιτικού Λόγου. Δεν συγκρίνεται επαρκώς η ιδεολογικό-πολιτική τους αντίληψη. Η υποχώρηση των Ιδεών έναντι του θεαθήναι, η επικράτηση του ξύλινου λόγου και της ιδεολογικής κενότητας, όπου η συντριπτική πλειοψηφία των υποψηφίων ακολουθούν μεν διαφορετική προσέγγιση, δίχως δε να αλλάζει η ουσία της αφήγησής τους, η ισοπέδωση των πολιτικών ιδεολογιών και η διατήρηση της καφενειακής λογικής αναμετάδοσης τυποποιημένης ρητορείας, έχουν σχεδόν εκμηδενίσει το ενδιαφέρον των πολιτών για τα κοινά, εξαλείφοντας παράλληλα τη συναίσθησή τους για το όφελος που απολαμβάνει στο σύνολό της μια κοινωνία όταν ενωμένη πορεύεται στο χρόνο και στο διεθνές γίγνεσθαι.

Αναφορικά με τους πολιτικούς, προκρίνεται η επιλογή: Προσώπων που έχουν αναδειχθεί στο κοινωνικό σύνολο ως πρότυπα στο δημόσιο και ιδιωτικό χώρο, με γερά θεμέλια επαγγελματικού και προσωπικού βίου. Προσωπικοτήτων που έχουν επιδείξει μια περισσότερο ανιδιοτελή δράση και συμπεριφορά, δημοσιοποιημένης και προβεβλημένης, είτε αυτοβούλως είτε αυτοδικαίως. Υποψηφίων βάσει των βιογραφικών και προγραμματικών τους θέσεων και, ει δυνατόν, βάσει γνώμης που δημιουργείται μέσω δια ζώσης επικοινωνίας. Ίσως ο τελευταίος αυτός παράγοντας να έχει την περισσότερη σημασία. Άλλωστε, με τόση πληθώρα κομματικών συνδυασμών και υποψηφίων, είναι στατιστικά απίθανο να μην έχει υπάρξει κάποια διαπροσωπική επαφή, η οποία, εν τέλει, υπερκεράζει την όποια αξιοποίηση και εκμετάλλευση των λεγόμενων ΜΚΔ από τους δυνάμει βουλευτές ή, λόγω οικονομικής ευμάρειας, επιρροή τους στα ΜΜΕ και στη δημόσια σφαίρα εν γένει.  

Αναφορικά με την Πολιτική, επιχειρείται αξιολογική εκτίμηση και προσδιορισμός της βέλτιστης ψήφου στις επικείμενες εκλογές: Θεωρώντας ως εξαρτημένη μεταβλητή το κομβικό κόμμα, υποθέτοντας ότι το πρώτο κόμμα (ηγεμονικό) αναδεικνύεται με ποσοστό 25-30% και έχοντας ως ανεξάρτητες μεταβλητές μια επτά ή οκτώ-κομματική Βουλή και άθροισμα ποσοστών στο 8-10% όσων κομμάτων δεν εξασφαλίζουν το όριο 3,6% για είσοδο στη Βουλή, αναμένεται να επιδιωχθεί συνεργασία με άλλο/α κόμμα/τα που μαζί προσθέτουν την 29η βουλευτική έδρα (ορισμός κομβικού κόμματος). Εγγύτερα στο εναπομείναν 20-25%, ώστε προσθετικά να επιτυγχάνεται η απόλυτη πλειοψηφία για την εύρυθμη λειτουργία του κοινοβουλευτικού έργου μιας προεδρικής δημοκρατίας, όπως επίσης και για την εκλογή Προέδρου του νομοθετικού της Σώματος, κατατάσσονται πληθώρα μικρότερων κομμάτων (δυνάμει κομβικά).

Ο λογισμός που προηγήθηκε αναδεικνύει το σημαίνοντα ρόλο τόσο του πρώτου όσο και του κομβικού κόμματος, παράλληλα με την εκπεφρασμένη διακριτική βούληση του τελευταίου να συμπράξει με το ηγεμονικό κόμμα, στη βάση συμβιβασμών σε αρχές, θέσεις και πολιτικές.

Εν κατακλείδι και τελεολογικά σκεπτόμενοι, πέραν της κομβικής σημασίας ορισμένων κομμάτων, η διά ζώσης δημιουργία ευμενώς διακείμενης στάσης για τους δυνάμει βουλευτές από έκαστο πολίτη λαμβάνονται ως κύριες παράμετροι/κριτήρια απόφασης για την τελική επιλογή των προσώπων που θα λάβουν την ψήφο αντιπροσώπευσής μας για την επόμενη πενταετία.

 

Βασίλης Έλληνας Κοιλιαρής,

Οικονομολόγος – Πολιτειολόγος - Διεθνολόγος