Wednesday, 22 December 2021

Περί πανδημίας κορωναϊού #SARS_CoV_2 και νόσου #COVID19 #ΔενEφησυχάζουμε (v.Χ)

 Περί πανδημίας κορωνοϊού #SARS_CoV_2 και νόσου #COVID19: Περιοδική ενημέρωση κατάστασης-δεδομένων, περιλαμβανομένης καταγραφής απολογισμών αρχής γενομένης 17ης Μαρτίου 2020, ως ελάχιστος φόρος τιμής-μνημόνευσης θυμάτων πανδημίας.

Περί πανδημίας κορωναϊού #SARS_CoV_2 και νόσου #COVID19

#ΔενEφησυχάζουμε (v.Χ)

Αξιοποιώντας πρότερη επιστημονική γνώση στη βάση της οικονομικής και πολιτικής επιστήμης, καθώς και των διεθνών σχέσεων, επιχειρείται περιοδική αποτίμηση και μονογράφηση των επιπτώσεων της εν λόγω πανδημίας, καθώς και τρόπων θεραπείας ή/και εισηγήσεων θετικοποίησής τους, ως αντίδοτο των παθογενειών της κοινωνίας μας.


Προοίμιο
Η παρούσα πανδημία έχει να μας διδάξει πάρα πολλά, τόσο στην καθημερινή επαφή με τον κοινωνικό μας περίγυρο (οικογενειακό, φιλικό, επαγγελματικό και γενικότερα των όποιων επαφών κατά την εκπλήρωση των καθημερινών μας αναγκών και επιθυμιών), όσο και στην ημερήσια τήρηση βασικών υγειoνομικών κανόνων και συμπεριφορών. Κατά πόσον αυτές οι διδαχές θα εμπεδωθούν από μια κρίσιμη μάζα, ικανή να τις μεταλαμπαδεύσει στην επικοινωνιακή κουλτούρα της πλειοψηφίας της κοινωνίας, μετουσιωμένες σε μια νέα πραγματικότητα βίου, κοινωνικοποίησης και συμπεριφοράς, αποτελεί το διακύβευμα του παρόντος εγχειρήματος.

Ανασκόπηση γεγονότων:
Σε μεγάλο αριθμό χωρών εφαρμόστηκε σχεδόν καθολικός ή απόλυτος, λόγω και των θρησκευτικών εορτών περιόδου (Πάσχα, Ανάσταση, Ραμαζάνι), περιορισμός μετακινήσεων και σειρά άλλων μέτρων κοινωνικής αποστασιοποίησης. Παράλληλα, ο οικονομικός υφεσιακός αντίκτυπος της εν εξελίξει κρίσης πανδημίας είναι ήδη πάρα πολύ βαρύς, σε επίπεδο, αν όχι μεγαλύτερο, οικονομικών κρίσεων 2007-2013, δεκαετίας ΄70 και κραχ 1929-1933. Εξού και ξεκίνησε η άρση των περιορισμών, δίχως όμως συντονισμό μεταξύ των κρατών, ακόμα και σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης, καθότι η πανδημία έχει διαφορετικά χρονικά σημεία εμφάνισης, επέκτασης, κορύφωσης και αναμενόμενης καταστολής της σε κάθε χώρα. Για αρκετές χώρες, η εβδομάδα που ακολούθησε το "εορταστικό" τριήμερο της Πρωτομαγιάς, αποτέλεσε ορόσημο σταδιακής επαναφοράς στην πρό της κρίσης κατάσταση (ante). Συνεχίστηκε παράλληλα η υιοθέτηση νέων συμπεριφορικών καθημερινών συνηθειών, ήτοι της υιοθέτησης μέτρων υγιεινής και αποστασιοποιημένης κοινωνικοποίησης. Αρχικά, υπήρξε βούληση για δρομολόγηση-δημιουργία ζωνών ασφαλούς διέλευσης μεταξύ χωρών, όπως π.χ. Κύπρου-Ελλάδας-Ισραήλ και άλλων κρατών με συγκεκριμένα επιδημιολογικά κριτήρια, στις οποίες θα μπορούσαν να ενταχθούν και άλλες χώρες με παρόμοια στατιστικά χαρακτηριστικά, βάσει γεωγραφικής και πολιτιστικής τους ομοιότητας, όπως πχ με Βαλκανικές Χώρες (Σερβία κ.ά.), Βαλτικές Χώρες, Χώρες του Βίσεγκραντ (Τσεχία και Σλοβακία) και Σκανδιναβικές Χώρες (εκτός Σουηδίας). Δυστυχώς, όμως, η αρχική ευφορία για τον έλεγχο της εξάπλωσης της πανδημίας δεν είχε διάρκεια και αρκετές χώρες εισήλθαν, αρχικά, στη φάση του λεγόμενου 2ου κύματος και στη συνέχεια στο 3ο κύμα, ενώ επίκειται το 4ο κύμα ("ινδικής") μετάλλαξης Δέλτα. 

Αρκετά κράτη εφάρμοσαν εθνικά συστήματα κατάταξης σε κατηγορίες επικινδυνότητας των άλλων χωρών, για σκοπούς ελέγχου και θεωρήσεως της εισόδου των δυνάμει ταξιδιωτών στην επικράτειά τους. Ξεκίνησε δε η εφαρμογή του  "Ευρωπαϊκού Ψηφιακού Πιστοποιητικού Covid-19" που εναρμονίζει τους ταξιδιωτικούς κανόνες και διευκολύνει τις διασυνοριακές μετακινήσεις των πολιτών, με ασφάλεια, εντός της Ευρώπης.

Το Ευρωπαϊκό Ψηφιακό Πιστοποιητικό COVID έχει στόχο να διευκολύνει την ασφαλή και ελεύθερη κυκλοφορία των πολιτών στην ΕΕ κατά τη διάρκεια της πανδημίας COVID-19. Το Ευρωπαϊκό Ψηφιακό Πιστοποιητικό COVID είναι η ψηφιακή απόδειξη ότι ένα πρόσωπο είτε έχει εμβολιαστεί κατά της νόσου COVID-19 είτε έχει υποβληθεί σε διαγνωστική εξέταση με αρνητικό αποτέλεσμα είτε έχει αναρρώσει από τη νόσο COVID-19.

Σε ένα παρεμφερές πεδίο ανάλυσης, η επαναφορά στην ειδησεογραφία θεματικών που άπτονται διεθνοπολιτικών ζητημάτων και δη εντάσεων και συγκρούσεων, καθώς και θεμάτων εσωτερικής μικροπολιτικής αντιπαράθεσης, αποτελούν ενδείξεις επαναφοράς στην πρό της κρίσης κατάσταση και #καθημερινότητα (#ante), ενώ, παράλληλα, καταδεικνύεται ως γεγονός η αποδοχή των επιπτώσεων της πανδημίας, περιλαμβανομένης της καθημερινής εκατόμβης θυμάτων, ως μέρος μιας νέας #κανονικότητας (#post).

Οιονεί Διάλογος Πολιτών εν καιρώ πανδημίας:
Πολίτης 1 (Π1): Δηλαδή, εάν κρατούμε αποστάσεις, φοράμε τη μάσκα κανονικά, πλενόμαστε συχνά και δεν ακουμπάμε το πρόσωπο χωρίς καθαρά χέρια, τα περιοριστικά μέτρα καταπολέμησης της πανδημίας θα αρθούν νωρίτερα;
Πολίτης 2 (Π2): Τηρώντας τις ανωτέρω απλές στη βάση τους συνήθειες, η νόσος COVID-19 θα υποχωρήσει πιό άμεσα, μέχρι και την ολική της εκμηδένιση όταν εδραιωθεί η χρήση σχετικού εμβολίου.
Π1: Δηλαδή, πειθαρχώντας στις οδηγίες Επιδημιολογικής Επιτήρησης και Ελέγχου Λοιμωδών Νοσημάτων των Ιατρικών Υπηρεσιών και Υπηρεσιών Δημόσιας Υγείας, όπως αυτά ισχύουν σε κάθε χώρα και κυρίως στις ευρωπαϊκές, αν και χρήζει η δημιουργία κοινού πρωτοκόλλου στα πλαίσια των δυνατοτήτων της ΕΕ, η εν εξελίξει υγεινομική κρίση και επερχόμενη οικονομική καταιγίδα που θα κατακλύσει την ανθρωπότητα, μπορεί να αποφευχθεί;
Π2: Όχι εντελώς, αλλά σε μεγάλο βαθμό οι επιπτώσεις τους θα είναι αρκετά λιγότερες. Φτάνει να τηρηθούν, για όσο χρόνο ακόμα χρειαστεί, οι νέες συμπεριφορικοί κανόνες και υιοθετηθεί ως στάση ζωής αυτή η νέα καθημερινότητα.
Π1: Γιατί τότε αρκετοί δυνάμει φορείς υποκρίνονται ότι ακολουθούν τις οδηγίες, φοβούμενοι το πρόστιμο αντί τον ιό αυτόν καθαυτόν;
Π2: Αυτό, αγαπητέ συμπολίτη, χρήζει ανάλυσης της κοινωνιολογικής συμπεριφοράς των μαζών και δη της ψυχολογίας του αρχέγονου λαού μας ...

Προτείνονται για πληρέστερη πληροφόρηση

Κριτικό σημείωμα υποφ. I:
Έχοντας σχετική επιφύλαξη (βλ. ακολούθως), συστήνεται η παρακολούθησή του ντοκιμαντέρ “#Παρόντες”, με σκοπό την εγρήγορση ενόψει του επερχόμενου 4ου πανδημικού κύματος ... Χωρίς να απεμπολείται η ευθύνη των ιθυνόντων σε κάθε επίπεδο, κυβερνητικό (πολιτικές αποφάσεις), εκκλησιαστικό (θρησκοληψία αντί θρησκευτικότητα), συνδικαλιστικό (πορείες, συγκεντρώσεις), υγειονομικό (εισηγήσεις, μέτρα), επιχειρηματικό (άνοιγμα αγοράς), πολιτειακό (εγκλεισμοί, απαγορεύσεις), αλλά και των ίδιων των πολιτών, περιλαμβανομένων των πολιτικών αντιπροσώπων τους και άλλων αρχών εξουσίας (ανεπάρκεια κριτικής σκέψης, νεποτισμός και ανευθυνότητα), η προσέγγιση του Γ. Αυγερόπουλου [Ντοκιμαντέρ “ΠΑΡΟΝΤΕΣ” (Ελλάδα, 2021)] θα μπορούσε να ήταν πιό ισορροπημένη, ιδιαίτερα αναφορικά με την κατανομή της εξουσίας και της οικονομικής δραστηριότητας μεταξύ δημόσιας και ιδιωτική σφαίρας. Η πλήρης αποδόμηση του νεοφιλελεύθερου οικονομικού προτάγματος έναντι του κρατικοδίαιτου καπιταλισμού δεν προάγει την οικοδόμηση κριτικού πνεύματος και την περαιτέρω μεγέθυνση της συμμετοχικής ιδιότητας που θα έπρεπε να διακατέχει τον κάθε πολίτη σε κάθε σύγχρονη δημοκρατική κοινωνία!

Κριτικό σημείωμα υποφ. II:
Ενόψει επερχόμενου 5ου κύματος Όμικρον, ενώ οδεύουμε στον 3ο χρόνο της πανδημίας, ακόλουθη κινηματογραφική εισήγηση, ως οπτικοακουστικό μάθημα αυτογνωσίας και θεραπεία σωφροσύνης, ενσυναίσθησης και προκοπής !
Ταινία υγειονομικός θυσαυρός, σχεδόν προφητική, με ψυχρές απεικονίσεις της πραγματικότητας μιας Πανδημίας που τόσο πολύ μοιάζει με την παρούσα κορωναϊκή, των εκατομβών θυμάτων και των λοιπών κοινωνιολογικό-οικονομικών της συνεπειών. Mια εικονοληπτική πραγματικότητα, με πλειάδα κινηματογραφικών αστέρων που δεν διστάζουν να "θυσιάσουν" και να παραμορφώσουν το προβεβλημένο τους όνομα, ως φυσικές ανθρώπινες απώλειες κατά τη ροή του σεναρίου. Καλή θέαση!! Contagion
Ας συνδυαστεί με το εξαιρετικό επιστημονικό άρθρο του αγαπητού Κωνσταντίνου Βοσκαρίδη (Konstantinos Voskarides) με τίτλο "Η προέλευση και η μοριακή εξέλιξη του SARS-CoV-2". Προβάλλοντας με κατανοητό τρόπο τη συνεχιζόμενη αυτή Ιο-βιωματική εμπειρία της ανθρωπότητας, στο άρθρο επιτυγχάνεται να αποδοθεί μια συνοπτική επεξήγηση της εν εξελίξει παγκόσμιας υγειονομικής κρίσης, απευθύνοντας εμμέσως έκκληση για το αυτονόητο, καθότι "το πρόβλημα είναι ότι η εξάπλωση του SARS-CoV2 στους ανθρώπινους πληθυσμούς είναι τεράστια. Εάν δεν περιορίσουμε (τονίζεται) τη μετάδοση μέσω εμβολιασμών, η ανθρωπότητα θα πρέπει να περιμένει αρκετό καιρό πριν ο ιός γίνει λιγότερο επιβλαβής μέσω φυσικών προσαρμοστικών διαδικασιών".
Καλή μελέτη!!!

No comments: