Friday 23 August 2013

Περί Λήδρας!


Περί Λήδρας!
Για τη Λευκωσία, συνοπτικά, έχω να σας πω ότι είναι μια ανεπτυσσόμενη πόλη, με τα καλά της και τα άσχημά της. Ίσως κάτι από Λάρισσα να θυμίζει, αν και δεν έχω ζήσει εκεί ποτέ, απλά περαστικός ήμουνα.
Εγώ εδώ μεγάλωσα, προτού ζήσω στη Θεσσαλονίκη για κάμποσα χρόνια. Ποτέ δεν μου πολυάρεσε σαν πόλη, οι άνθρωποί της, σαν πρωτεύουσα και τόπος να ζεις, ειδικά σαν νέος. Η επιστροφή μου όμως, πριν δύο χρόνια, μου αποκάλυψε ένα άλλο πρόσωπο της πόλης.
Το κέντρο της πόλης, που πάντοτε μου άρεσε να βγαίνω, αναζωογονήθηκε. Βοήθησε σε αυτό και το άνοιγμα της πράσινης γραμμής και η ξένη χρηματοδότηση των περιοχών της εντός των τοιχών πόλης, που κάνει πιο ενδιαφέρουσα την εμπειρία διαβίωσης μεταξύ δύο κόσμων, στη βόρεια-κατεχόμενη και στη νότια Λευκωσία.
Πολλά μαγαζιά και στέκια άνοιξαν επίσης τα τελευταία χρόνια. Οι ντόπιοι επιτέλους άρχισαν να κυκλοφορούν περισσότερο και σε λιγότερο "δήθεν" μέρη.
Επίσης πολλοί Έλληνες εξ Ελλάδος και ξένοι, κοινοτικοί εννοώ, έχουν έρθει εδώ για εργασία. Εκτός από τους παιδικούς μου φίλους, κυρίως εδώ κάνω παρέα με τους προαναφερθέντες.
Τα μόνα αρνητικά για μένα της πόλης, εν ολίγοις, παραμένουν η αναχρονιστική συμπεριφορά των κατοίκων της και η νεογιάππικη τους νοοτροπία, η σχετική απόσταση από τις παραλίες για τα κυπριακά δεδομένα, η συνεχιζόμενη αναγκαστική συνειδητοποίηση των συνεπειών και της πραγματικότητας της τουρκικής εισβολής και κατοχής του βορείου τμήματος της Νήσου, καθώς και η αφόριτη ζέστη του καλοκαιριού.
Εύχομαι να σας κατατόπισα κάπως και για όσους σκέφτονται να μετοικήσουν στην πόλη τούτη, να πάρετε την καλύτερη δυνατή για σας απόφαση!
Βασίλης
Βλ. επίσης: http://www.ledraproperties.com/el-gr/home/

No comments: