Saturday, 26 December 2020

Περί πανδημίας κορωναϊού #SARS_CoV_2 και νόσου #COVID19

Περί πανδημίας κορωναϊού #SARS_CoV_2 και νόσου #COVID19


Εβδομαδιαία ενημέρωση κατάστασης-δεδομένων, περιλαμβανομένης καταγραφής απολογισμών αρχής γενομένης 17.03.20, ως ελάχιστος φόρος τιμής-μνημόνευσης θυμάτων #πανδημίας, ακολούθως:
https://vkiliaris.blogspot.com/2020/05/sars-cov-2-covid-19.html

#ΒγαίνουμεΜεΠροσοχή υιοθετώντας #ΝέεςΣυνήθειες
#οΚορωνοϊόςΠαραμονεύει - #ΔεύτεροΚύμα - #ΔενEφησυχάζουμε (v.VΙΙ) Ο πόλεμος ενάντια στον #κορωνοϊό #κορωναϊό συνεχίζεται ...

----------------------------------------------------
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ:
* = καταστροφικός απολογισμός λόγω, μεταξύ άλλων παραγόντων, πληθυσμιακού μεγέθους.
*? = με ερωτηματικό λόγω ελλείμματος δημοκρατίας και εμπιστοσύνης ως προς την ακρίβεια καταγραφής κρουσμάτων και θυμάτων.
** = #Iris, ένα αυτόματο σύστημα για την κωδικοποίηση πολλαπλών αιτιών θανάτου και για την επιλογή της υποκείμενης (τελικής) αιτίας θανάτου. Βασίζεται στο διεθνές έντυπο πιστοποίησης θανάτου που παρέχεται από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας (ΠΟΥ/WHO) και οι αιτίες θανάτου κωδικοποιούνται σύμφωνα με τους κανόνες Ταξινόμησης των Νοσημάτων (ICD-10).
*** = τροχιά εκθετικής αύξησης: τροχιά είναι το σύνολο των σημείων -θέσεων από τα οποία διέρχεται κατά το χρόνο της κίνησης μίας καταμέτρησης γεγονότων, ήτοι το σύνολο των διαδοχικών θέσεών τους στο χώρο συναρτήσει του χρόνου. Εκθετική αύξηση συμβαίνει όταν ο ρυθμός μεταβολής της τιμής μιας συνάρτησης είναι θετικός και ανάλογος με την τιμή της συνάρτησης, με αποτέλεσμα η ανάπτυξή της συναρτήσει του χρόνου να είναι μια εκθετική συνάρτηση. Εκθετική απόσβεση παρουσιάζεται με τον ίδιο τρόπο, όταν ο ρυθμός μεταβολής είναι αρνητικός.
^ = Οι χώρες όπου έχει επιτευχθεί ευθυγράμμιση/επιπεδοποίηση της καμπύλης κρουσμάτων και θυμάτων, αντικατοπτρίζοντας τον μειωμένο ή και μηδενικό ρυθμό αύξησης θυμάτων σε ημερήσια βάση.
----------------------------------------------------
Περί πανδημίας κορωναϊού #SARS_CoV_2 και νόσου #COVID19: Εβδομαδιαία ενημέρωση κατάστασης-δεδομένων, περιλαμβανομένης καταγραφής απολογισμών αρχής γενομένης 17 Μαρτίου 2020, ως ελάχιστος φόρος τιμής-μνημόνευσης θυμάτων πανδημίας.

Αξιοποιώντας πρότερη επιστημονική γνώση στη βάση της οικονομικής και πολιτικής επιστήμης, καθώς και των διεθνών σχέσεων, επιχειρείται εβδομαδιαία αποτίμηση και μονογράφηση των επιπτώσεων της εν λόγω πανδημίας, καθώς και τρόπων θεραπείας ή/και εισηγήσεων θετικοποίησής τους, ως αντίδοτο των παθογενειών της κοινωνίας μας.

Προοίμιο
Η παρούσα πανδημία έχει να μας διδάξει πάρα πολλά, τόσο στην καθημερινή μας επαφή με τον κοινωνικό μας περίγυρο (οικογενειακό, φιλικό, επαγγελματικό και γενικότερα των όποιων επαφών κατά την εκπλήρωση των καθημερινών μας αναγκών και επιθυμιών), όσο και στην ημερήσια τήρηση βασικών υγειoνομικών κανόνων και συμπεριφορών. Κατά πόσον αυτές οι διδαχές θα εμπεδωθούν από μια κρίσιμη μάζα, ικανή να την μεταλαμπαδεύσει στην επικοινωνιακή κουλτούρα της πλειοψηφίας της κοινωνίας, μετουσιωμένες σε μια νέα πραγματικότητα βίου, κοινωνικοποίησης και συμπεριφοράς, αποτελεί το διακύβευμα του παρόντος εγχειρήματος.

Ανασκόπηση γεγονότων:
Σε μεγάλο αριθμό χωρών εφαρμόστηκε σχεδόν καθολικός ή απόλυτος, λόγω και των θρησκευτικών εορτών περιόδου (Πάσχα, Ανάσταση, Ραμαζάνι), περιορισμός μετακινήσεων και σειρά άλλων μέτρων κοινωνικής αποστασιοποίησης. Παράλληλα, ο οικονομικός υφεσιακός αντίκτυπος της εν εξελίξει κρίσης πανδημίας είναι ήδη πάρα πολύ βαρύς, σε επίπεδο, αν όχι μεγαλύτερο, οικονομικών κρίσεων 2007-2013, δεκαετίας ΄70 και κραχ 1929-1933. Εξού και ξεκίνησε η άρση των περιορισμών, δίχως όμως συντονισμό μεταξύ των κρατών, ακόμα και σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης, καθότι η πανδημία έχει διαφορετικά χρονικά σημεία εμφάνισης, επέκτασης, κορύφωσης και αναμενόμενης καταστολής της σε κάθε χώρα. Για αρκετές χώρες, η εβδομάδα που ακολούθησε το "εορταστικό" τριήμερο της Πρωτομαγιάς, αποτέλεσε ορόσημο σταδιακής επαναφοράς στην πρό της κρίσης κατάσταση (ante). Συνεχίζεται παράλληλα η υιοθέτηση νέων συμπεριφορικών καθημερινών συνηθειών, ήτοι της υιοθέτησης μέτρων υγιεινής και αποστασιοποιημένης κοινωνικοποίησης. Αρχικά, υπήρξε βούληση για δρομολόγηση-δημιουργία ζωνών ασφαλούς διέλευσης μεταξύ χωρών, όπως π.χ. Κύπρου-Ελλάδας-Ισραήλ και άλλων κρατών με συγκεκριμένα επιδημιολογικά κριτήρια, στις οποίες θα μπορούσαν να ενταχθούν και άλλες χώρες με παρόμοια στατιστικά χαρακτηριστικά, βάσει γεωγραφικής και πολιτιστικής τους ομοιότητας, όπως πχ με Βαλκανικές Χώρες (Σερβία κ.ά.), Βαλτικές Χώρες, Χώρες του Βίσεγκραντ (Τσεχία και Σλοβακία) και Σκανδιναβικές Χώρες (εκτός Σουηδίας). Δυστυχώς, όμως, η αρχική ευφορία για τον έλεγχο της εξάπλωσης της πανδημίας δεν είχε διάρκεια και αρκετές χώρες έχουν ήδη εισέλθει στη φάση του λεγόμενου 2ου κύματος. Αρκετά κράτη πλέον εφαρμόζουν εθνικά συστήματα κατάταξης σε κατηγορίες επικινδυνότητας των άλλων χωρών, για σκοπούς ελέγχου και θεωρήσεως εισόδου των δυνάμει ταξιδιωτών. 

Οιονεί Διάλογος Πολιτών εν καιρώ πανδημίας:
Πολίτης 1 (Π1): Δηλαδή, εάν κρατούμε αποστάσεις, φοράμε τη μάσκα κανονικά, πλενόμαστε συχνά και δεν ακουμπάμε το πρόσωπο χωρίς καθαρά χέρια, τα περιοριστικά μέτρα καταπολέμησης της πανδημίας θα αρθούν νωρίτερα;
Πολίτης 2 (Π2): Τηρώντας τις ανωτέρω απλές στη βάση τους συνήθειες, η νόσος COVID-19 θα υποχωρήσει πιό άμεσα, μέχρι και την ολική της εκμηδένιση όταν εδραιωθεί η χρήση σχετικού εμβολίου.
Π1: Δηλαδή, πειθαρχώντας στις οδηγίες Επιδημιολογικής Επιτήρησης και Ελέγχου Λοιμωδών Νοσημάτων των Ιατρικών Υπηρεσιών και Υπηρεσιών Δημόσιας Υγείας, όπως αυτά ισχύουν σε κάθε χώρα και κυρίως στις ευρωπαϊκές, αν και χρήζει η δημιουργία κοινού πρωτοκόλλου στα πλαίσια των δυνατοτήτων της ΕΕ, η εν εξελίξει υγεινομική κρίση και επερχόμενη οικονομική καταιγίδα που θα κατακλύσει την ανθρωπότητα, μπορεί να αποφευχθεί;
Π2: Όχι εντελώς, αλλά σε μεγάλο βαθμό οι επιπτώσεις τους θα είναι αρκετά λιγότερες. Φτάνει να τηρηθούν, για όσο χρόνο ακόμα χρειαστεί, οι νέες συμπεριφορικοί κανόνες και υιοθετηθεί ως στάση ζωής αυτή η νέα καθημερινότητα.
Π1: Γιατί τότε αρκετοί δυνάμει φορείς υποκρίνονται ότι ακολουθούν τις οδηγίες, φοβούμενοι το πρόστιμο αντί τον ιό αυτόν καθαυτόν;
Π2: Αυτό, αγαπητέ συμπολίτη, χρήζει ανάλυσης της κοινωνιολογικής συμπεριφοράς των μαζών και δη της ψυχολογίας του αρχέγονου λαού μας ...

Προτείνονται για πληρέστερη πληροφόρηση:

Monday, 16 November 2020

A New Economic Plan for Greece: what future?

 Topic

A New Economic Plan for Greece: what future?
Greece has come through a major debt crisis, with austerity imposed by its ‘bailout’ programmes. It now has to manage the COVID-19 impact. So, what now? How can it chart a way forward to a stronger economic future? The committee chaired by Professor Sir Christopher Pissarides was tasked by the PM with developing a plan for sustainable economic growth in Greece. Here, Professor Pissarides will outline the main elements of the plan and Louka Katseli and Michael Haliassos will give their comments.

*This event is hosted by the Hellenic Observatory and EENE- Hellenic Association of Entrepreneurs

Nov 16, 2020 04:00 PM in London



Vasilis Ellinas Kiliaris (You) 07:24 PM 

Since the European Citizens' Initiative "Invest In Education" and a relevant event in Cyprus, both in Greece and Cyprus the education system is still lacking competitiveness and productivity compared to the rest of the developed world. Covid19 pandemic revealed its weakenesses, since teachers and students are still trying to find solutions for implementing distance learning. 

How can we finally overcome the well known in the hellenic realm obstacles which prevent the utilization of the new technologies in the benefit of the educational system and the society at large.



Events

A New Economic Plan for Greece: what future?

Hosted by the Hellenic Observatory and the Hellenic Association of Entrepreneurs

ONLINE PUBLIC EVENT, UNITED KINGDOM

Speakers

Professor Sir Christopher Pissarides

Professor Sir Christopher Pissarides

Professor Michael Haliassos

Professor Michael Haliassos

Discussant

Professor Louka T. Katseli

Professor Louka T. Katseli

Discussant

Welcome Address: Dr Vassili G. Apostolopoulos

Welcome Address: Dr Vassili G. Apostolopoulos

President, Hellenic Entrepreneurs Association (EENE)

Chair

Professor Kevin Featherstone

Professor Kevin Featherstone

Greece has come through a major debt crisis, with austerity imposed by its ‘bailout’ programmes. It now has to manage the COVID-19 impact. So, what now? How can it chart a way forward to a stronger economic future? The committee chaired by Professor Sir Christopher Pissarides was tasked by the PM with developing a plan for sustainable economic growth in Greece. Here, Professor Pissarides will outline the main elements of the plan and Louka Katseli and Michael Haliassos will give their comments.

Sir Christopher Pissarides is the 2010 Nobel Prize laureate in economics. He holds the Regius Chair of Economics at the London School of Economics and Political Science and the Chair of European Studies at the University of Cyprus. He is a macroeconomist who specialises in the economics of labour markets, economic growth and structural change, especially as they relate to obstacles to free-market clearing. In the last decade he has worked extensively on the employment implications of automation and artificial intelligence and on the emergence of China as a global economic power. He has written several books and contributed extensively to professional journals, magazines and the press. He has received several prizes, awards and prestigious Academy fellowships for his work, including the Grand Cross of the Republic of Cyprus and a knighthood from Queen Elizabeth II.

Michael Haliassos (@Haliassos) holds the Chair of Macroeconomics and Finance, Goethe University Frankfurt, is Director of the CEPR Network on Household Finance, and advisor to the ECB. He is Fellow of CEPR and NETSPAR, and Board Member of IMFS and of the Think Forward Initiative. Professor Haliassos studied Economics at Cambridge, obtained his PhD at Yale, and is among the early researchers in household finance. He has been Director of the Center for Financial Studies (2010-15), co-editor of Greek Economists for Reform (2010-18), and member of the Economic Policy board (2010-11) and of the Greek National Council on Research and Technology (ESET, 2010-13).

Louka T. Katseli is Professor Emeritus of International Economics and Development, Department of Economics of the National Kapodistrian University of Athens (1987 -), Chair of the Board of Directors of the National Bank of Greece in Cyprus, (11/2015 - ) and CEO of the Rightholders Cooperative EDEM. She is also Vice-Chair of the Executive Board and Chair of the Finance & Human Resources Committee of the African Capacity Building Foundation (ACBF), and member of the Independent Commission for Sustainable Equality, Progressive Alliance of Socialists and Democrats - S&D, (Progressive Society). She has served as Chair of the Board of Directors of the National Bank of Greece (3/15 – 11/16) and Chair of the Hellenic Banking Association (4/15 – 11/16). She was Greece’s Minister of Labor and Social Security (2010 - 2011), Minister of Economy, Competitiveness and Shipping (2009-2010) and a member of the Hellenic Parliament (2007-2012). 

Dr Vassili G. Apostolopoulos is the CEO of Athens Medical Group and the President of the Hellenic Entrepreneurs Association (EENE). 

Kevin Featherstone is Eleftherios Venizelos Professor in Contemporary Greek Studies and Professor in European Politics and the Director of the Hellenic Observatory.

The twitter Hashtag for this event is: #LSEGreece

The Hellenic Observatory (@HO_LSE) is internationally recognised as one of the premier research centres on contemporary Greece and Cyprus. It engages in a range of activities, including developing and supporting academic and policy-related research; organisation of conferences, seminars and workshops; academic exchange through visiting fellowships and internships; as well as teaching at the graduate level through LSE's European Institute.

The Hellenic Association of Entrepreneurs was established in Athens in 1987 and consists of a significant number of more than 100 dynamic Greek entrepreneurs who are active and key players in the Greek and international market in a wide range of important industries. Its principal aim is to support and foster entrepreneurship in Greece through constructive dialogue and engagement with: the country’s political leaders, the society, the growing community of young and startup entrepreneurs, as well as significant opinion makers.

From time to time there are changes to event details so we strongly recommend checking back on this listing on the day of the event if you plan to attend. Whilst we are hosting this listing, LSE Events does not take responsibility for the running and administration of this event. While we take responsible measures to ensure accurate information is given here this event is ultimately the responsibility of the organisation presenting the event.
How can I attend? Add to calendar

Twitter

Hellenic Observatory  HO_LSE

❗️Now❗️ Professor Pissarides is outlining the main elements of the New Economic Plan for Greece and Professors Lou… twitter.com/i/web/status/1…

1 hour ago

ReplyRetweetFavorite

Hellenic Observatory  HO_LSE

Today❗️ Join our event 'A New Economic Plan for Greece:what future?' with Professors Sir C. Pissarides, @Haliassos… twitter.com/i/web/status/1…

5 hours ago

ReplyRetweetFavorite

  Sign up for news about events

Αριστουργημάτων Διάλογοι και Αποφθέγματα: σε διαθεματικές συνέχειες ...

Θεματική Ενότητα: Πολιτική Επιστήμη

M. Weber (2019). Η πολιτική ως κάλεσμα και επάγγελμα. Politik als Beruf (1919).

Π.1 "Υπάρχουν δύο δρόμοι για να κάνει κανείς επάγγελμά του την πολιτική: να ζει 'για' τη πολιτική ή 'από' την πολιτική. Τα δύο αυτά ενδεχόμενα σε καμία περίπτωση δεν αλληλοαποκλείονται ... Εκείνος που ζεί  'για' την πολιτική, αφιερώνει σ' αυτήν 'τη ζωή του', με μια εσώτερη έννοια ... (με) αυτή την εσώτερη έννοια, κάθε σοβαρός άνθρωπος που ζει για ένα σκοπό, ζει και από αυτόν. Η διάκριση, συνεπώς, αφορά μια πολύ πιο κρίσιμη πλευρά του ζητήματος: την οικονομική. Ο άνθρωπος που ζεί 'από' την πολιτική ως επάγγελμα, πασχίζει να την καταστήσει μόνιμη πηγή εισοδήματος. Αντιθέτως, εκείνος που ζει 'για' την πολιτική, δεν το κάνει αυτό" (Weber 2019: 24-25).

Π.2 "Όλοι οι κομματικοί αγώνες δεν γίνονται μόνον στο όνομα ενός σκοπού, αλλά προπάντων για τη μοιρασιά των δημόσιων αξιωμάτων ...  Με τη διόγκωση της σύγχρονης γραφειοκρατίας όσο αυξάνεται ο αριθμός των διαθέσιμων αξιωμάτων και μεγαλώνει η ζήτηση γι' αυτά ως ειδική μορφή εξασφαλισμένης απασχόλησης, τόσο περισσότερο τα κόμματα τείνουν να γίνουν για τους οπαδούς τους όργανα εξυπηρέτησης αυτού του σκοπού" (Weber 2019: 29-30).

"Τρεις μπορούμε να πούμε ότι είναι οι ιδιότητες οι κρίσιμες για τον πολιτικό: το πάθος, το αίσθημα ευθύνης, το μέτρο ... Κάθε μέρα, κάθε ώρα, λοιπόν, ο πολιτικός έχει να υπερνικήσει έναν εχθρό εντελώς τετριμμένο, αλλά τόσο μα τόσο ανθρώπινο: την κοινή ματαιοδοξία, τον θανάσιμο εχρθό κάθε αφοσίωσης και κάθε απόστασης, σ' αυτή δε την περίπτωση, της απόστασης απέναντι στον ίδιο του τον εαυτό" (Weber 2019: 78-80).

Θεματική ΕνότηταΠολιτική Φιλοσοφία

Γ. Θεοτοκάς (2009). Ελεύθερο Πνεύμα (Ορέστη Διγενή 1929).

Π.3 "Δυστυχώς λείπουν από τους Έλληνες οι πνευματικοί ορίζοντες, η παράδοση μιας ανώτερης πνευματικής ζωής, η ελεύθερη σκέψη, και δεν μπορούν να συζητήσουν χωρίς να ριχτούν μέσ' στο δόγμα. Δεν έχουν ακόμα οι ελληνικοί εγκέφαλοι τη δύναμη να απλωθούν ελεύθερα στον κόσμο των ιδεών και σε κάθε βήμα, στη φιλοσοφία, στην αισθητική, στην ιστορία, στις κοινωνικές επιστήμες, ακόμα και στη γλωσσολογία, γυρεύουν την απόλυτη Αλήθεια, δηλαδή μια φυλακή. Αυτή η μανία του απόλυτου, του οριστικού, του ασάλευτου, που εκδηλώνεται σ' όλες τις ελληνικές συζητήσεις, φανερώνει καλά το επίπεδο της πνευματικής ανάπτυξής μας" (Θεοτοκάς 2009: 19-20). 

"Αν φιλοδοξούμε να είμαστε διανοούμενοι άξιοι του ονόματος, ας φροντίσουμε να διατηρούμε πάντα την ανεξαρτησία του πνεύματός μας ... Ο στοχασμός οδηγεί τους ανθρώπους στη συνείδηση της ατέλειας και της αδυναμίας του πνεύματός τους και στη διανοητική μετριοφροσύνη. Όσο περισσότερο σκέπτεται κανείς, τόσο περισσότερο απομακρύνεται από τις κοσμοθεωρίες και τις απόλυτες αρχές. Οι (δε) δογματικοί μικραίνουν τα ζητήματα για να τα χωρέσουν μεσ' στο δόγμα"  (Θεοτοκάς 2009: 26--28). 

Π.4 "Και δεν μπορώ να υποτάξω σε εξωτερικές κοινωνικές συνήθειες (και δυνάμεις) το Δαιμόνιο (το Ηγεμονικόν), που είναι Δαιμόνιο γιατί δεν υποτάσσεται σε τίποτα, γιατί αναγνωρίζει μονάχα τη δική του λογική και υπακούει μονάχα στο δικό του νόμο" (Θεοτοκάς 2009: 33). 

"Ερευνάτε ωστόσο. Αλλά μην ανέχεστε φραγμούς στη σκέψη σας, μην ικανοποιείστε με τα συστήματα που σας προσφέρουν έτοιμα και τελειωμένα εκ των προτέρων, μην πιστεύετε στις αφαιρεμένες γενικεύσεις που ιδρύουνται έξω από την πραγματικότητα γιατί δεν μπορούν να χωρέσουν την ανεξάντλητη ποικιλία της πραγματικότητας. Βγείτε από όλα τα σχήματα και κοιτάζετε κατ' ευθείαν τη ζωή, τη ζωντανή σάρκα, και προσπαθείτε, ελεύθεροι από τις πιέσεις των άλλων, να καταλάβετε κάτι - κάτι που να είναι δικό σας" (Θεοτοκάς 2009: 74). 

Θεματική ΕνότηταΠανδημίες

A. Camus (1990). Η πανούκλα. La peste (1947).

Π.1 "(Έ)μαθα τι θα πει μετριοφροσύνη. Και μόνο ένα έχω να πω: ότι πάνω στη γη υπάρχουν και μάστιγες και θύματα, και πρέπει, όσο περνάει απ' το χέρι σου, να μην πηγαίνεις με το μέρος της μάστιγας ... και τώρα ξέρω πως όλη η δυστυχία των ανθρώπων πηγάζει απ' το ότι δε μιλούν καθαρά. Αποφάσισα λοιπόν να μιλώ και να κινούμαι καθαρά, για να είμαι στον καλό δρόμο. Γι' αυτό λέω μόνο πως υπάρχουν μάσιτγες και θύματα, τίποτ' άλλο" (Camus 1990: 232).

Π.2 "Ο ύπνος των ανθρώπων είναι ιερότερος κι απ'τη ζωή των θυμάτων της πανούκλας. Κανείς δεν επιτρέπεται να ταράξει τον ύπνο των αγαθών. Θα ήταν ακαλαίσθητο, και καλαισθησία θα πει να μην επιμένεις, αυτό το ξέρουν όλοι. Όμως εγώ, εγώ από τότε δεν ξανακοιμήθηκα καλά. Η ακαλαισθησία φώλιασε στο στόμα μου, και δεν έπαψα ποτέ να επιμένω, δηλαδή να σκέφτομαι" (Camus 1990: 229).

"... η θάλασσα ήταν χλιαρή, χλιαρή σαν τις θάλασσες του φθινοπώρου, που παίρνουν από τη στεριά όλη τη ζέστη που μάζευε τόσους μήνες" (Camus 1990: 234).

"Το μόνο που μπορούσε να κερδίσει ένας άνθρωπος στο παιχνίδι της πανούκλας και της ζωής, ήταν η γνώση κι η ανάμνηση ... Κι όμως, αν αυτό θα πει να κερδίζεις το παιχνίδι (της ζωής και της πολιτικής), πόσο σκληρό θα 'ταν να ζεις μόνο με όσα ξέρεις και όσα θυμάσαι, χωρίς να ελπίζεις τίποτα" (Camus 1990: 265-266).

Π.3 "Γιατί τα ζευγαράκια, συνεπαρμένα, σφιχταγκαλιασμένα και λιγομίλητα, επιβεβαίωναν μέσα στο σαματά, με όλο το θρίαμβο και το άδικο της ευτυχίας τους, πως η πανούκλα είχε τελειώσει, και μαζί της οι μέρες του τρόμου ... κι αρνούνταν, τέλος, ότι υπήρξαμε κάποτε ένας πανικόβλητος λαός, που κάθε μέρα ένα κομμάτι του τάιζε του φούρνους του κρεματορίου κι εξατμζόταν σε λιπαρή καμπιά, εν το άλλο του κομμάτι, αλυσοδεμένο από την ανημπόρια και το φόβο, περίμενε να' ρθει η σειρά του" (Camus 1990: 272).

Θεματική ΕνότηταΠολιτική Φιλοσοφία

Σ. Μακρής (2008).  Ελληνικός Φιλελευθερισμός και Γενιά του Τριάντα: Το Φιλελεύθερο Πνεύμα του Γιώργου Θεοτοκά (1905-1966) και η πορεία προς έναν ελληνότροπο φιλελευθερισμό.

"Το Ελεύθερο Πνεύμα είναι, αναφανδόν, το κατεξοχήν δοκίμιο της μοντέρνας Νεοελληνικής Γραμματείας και μαζί η επιτομή το ελληνικού φιλελευθερισμού ... το κατεξοχήν φιλελεύθερο είδος γραφής" (Μακρής 2008: 85).

Π.4 "Η έννοια της πολιτικής ελευθερίας .. αποτελεί για το Θεοτοκά μία πολιτική μέθοδο, έναν τρόπο λειτουργίας των θεσμών, ένα κρατικό καθεστώς ... ένα ζήτημα πολιτικής ηθικής και περαιτέρω ηθικού πολιτισμού τόσο για τα έθνη όσο και για την ατομική αξιοπρέπεια των πολιτών" (Μακρής 2008: 88).