Saturday 26 September 2015

Συνεχίζοντας τη διάλεξη και συζήτηση με θέμα 'Η Φιλοσοφία της πολιτικής και η εφαρμογή της σήμερα'.


Πρόταση για όσους είναι Φίλοι της Σοφίας, κριτικοί έναντι της Πολιτικής και προσβλέπουν στη "φιλοσοφημένη" εφαρμογή της!!

Διάλεξη και συζήτηση με θέμα 'Η Φιλοσοφία της πολιτικής και η εφαρμογή της σήμερα'.
Εισηγητής ο Δρ Γιάννης Χριστοδούλου, λέκτορας Φιλοσοφίας στο Πανεπιστήμιο Κύπρου.

Ακολουθούν αποσπάσματα από την ομιλία του δρ Χριστοδούλου και συμπληρωματικές τοποθετήσεις του υποφαινόμενου:
---
"Οι πολιτείες έχουν πυργοειδή μορφή. Όσοι γεννιούνται στα κάτω διαμερίσματα, βλέπουν τον πύργο και τον ορίζοντα από χαμηλά. Όσοι στα πάνω διαμερίσματα, βλέπουν τον πύργο και τον ορίζοντα από ψηλά. Και οι δύο θεωρούν τη θέα αυτή φυσική. Δεν προβληματίζονται για τη θέση τους, παρά μόνο όταν καταλαβαίνουν ότι ο τρόπος που βλέπουν την κοινή τους πόλη οι άλλοι, οι ένοικοι των άλλων διαμερισμάτων, διαφέρει.
Έτσι, όταν εκείνοι που βρίσκονται κάτω αντιλαμβάνονται ότι εκείνοι που βρίσκονται πάνω δεν τους βλέπουν, αρχίζουν να αναρωτιούνται τί βλέπουν οι ένοικοι των πάνω διαμερισμάτων του πύργου. Οι δεύτεροι προβληματίζονται για τη σχέση τους με τους πρώτους όταν η συμπεριφορά των πρώτων τούς κάνει να αναρωτιούνται γιατί εποφθαλμιούν τη θέση τους. Η αντίληψη που διαμορφώνουν οι δυο αυτές κατηγορίες ανθρώπων για τη θέση τους συνοψίζεται στις πολιτικές ιδεολογίες ή θεωρίες τους."

ΤΟ ΠΛΗΡΕΣ ΚΕΙΜΕΝΟ ΤΗΣ ΟΜΙΛΙΑΣ ΣΤΟΝ ΑΚΟΛΟΥΘΟ ΣΥΝΔΕΣΜΟ:
http://animeroslogos.blogspot.com.cy/2015/09/blog-post_25.html?spref=fb

---
Όπως αναφέρει άλλωστε ο καθηγητής σε προηγούμενη τοποθέτηση (βλ. "Η επιστροφή του πολιτικού λόγου"), "η πολιτική, στην καλύτερη περίπτωση, σημαίνει τη διαλεκτική της αντιπαράθεσης επιχειρημάτων για την υποστήριξη αντίπαλων θέσεων-στάσεων ζωής. Η πολιτική αντιπαλότητα, στο εσωτερικό της Ευρωπαϊκής Ένωσης, είχε εκλείψει πριν την εκλογή του ΣΥΡΙΖΑ στην Ελλάδα".

Δυστυχώς όμως, παρά το ότι η Ευρώπη περιέπεσε σε πολιτική αδράνεια των πολιτών της, λόγω της αδιαφορίας τους, όπως έγινε και στις πρόσφατες εκλογές με την αποχή που συνεχίζει να τηρεί η πλειοψηφία των ψηφοφόρων-πολιτών στις εκάστοτε εκλογικές αναμετρήσεις, ο ελληνικής αρχέγονης προέλευσης συγκροτημένος πολιτικός λόγος δεν επανήλθε στο προσκήνιο σε ικανοποιητικό βαθμό που θα ανήγαγε την πολιτική ρητορική και ιδεολογική αντιπαλότητα μεταξύ Αριστεράς και Δεξιάς ως πρόταγμα-κίνητρο επαναφοράς του πολίτη στην ενεργό εμπλοκή του στην πολιτική.

Εξάλλου, η "ψευδοενδιάμεση" μεσαία τάξη, που αδίκως προσδοκεί την άνοδο στα ανώτερα στρώματα της εξουσίας (άνω δώμα του Πύργου), αν δεν κατασταλάξει-επιλύσει τα τρία καίρια ζητήματα που άπτονται του βίου μιας μέσης προσδόκιμης ζωής (έστω 80 έτη), ήτοι το Εθνοκρατικό Γίγνεσθαι (σε ποια διεθνή ετερότητα ανήκει, άρα και υπομέρους ζητήματα ταυτότητας και ιστοριογνωσίας), την Αντιπαραγωγική Γραφειοκρατία της δημόσιας-κρατικής διοίκησης (υπέρβαση αναχρονιστικής κουλτούρας και αντιλήψεων) και τον Οικονομικό Παράγοντα-προσδοκίες βίου στο σύγχρονο καπιταλιστικό σύστημα (υπερκαταναλωτισμός και ευθυνοδικία), η στέρεη, εξαρχής, στο διηνεκές, απ' τη στιγμή της γέννησής μας, δόμηση του Πύργου, δεν πρόκειται ποτέ να διαρραγεί, ως αναγκαία προϋπόθεση επαναφοράς του Πολίτη στο προσκήνιο, σύμφωνα με τις θεωρίες του πολίτη και μια δυνητική "διαβουλευτική στροφή, με βάση κυρίως τον ενεργό ή όχι ρόλο των πολιτών στις δημόσιες υποθέσεις" (Weale 1999:19), καθώς και στα πλαίσια της συμμετοχικής δημοκρατίας και της διαδικασίας της δημοκρατικής διαβούλευσης που ο Elster (1998:1) όρισε ως εξής:
δημοκρατική διαβούλευση καλείται η διαδικασία μετασχηματισμού των προτιμήσεων ίσων και ελεύθερων πολιτών, διαμέσου μίας ορθολογικής, επιχειρηματολογικής και κατά μείζονα λόγο αμερόληπτης επικοινωνίας.

[συμπληρωματική πηγή: Μακρής Σπυρίδων, Δικαιώματα του Ανθρώπου, «Η διαβούλευση ως φιλοσοφική θεωρία της δημοκρατίας: Κανονιστικές, διαδικασιακές και κριτικές όψεις» (10 ΔΤΑ Ν° 51/2011: 824-828)]

Monday 14 September 2015

Περί πολιτικού συστήματος και διπολισμού στις εκλογικές αναμετρήσεις: Το διακύβευμα των εκλογών της 20ης Σεπτεμβρίου 2015.

Λευκωσία,
Δευτέρα, 14 Σεπτεμβρίου 2015

ΓΝΩΜΗ–ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ - ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΓΡΑΦΙΑ
________________________________________
Περί πολιτικού συστήματος και διπολισμού στις εκλογικές αναμετρήσεις:
Το διακύβευμα των εκλογών της 20ης Σεπτεμβρίου 2015.

Αν ευσταθεί η «θεωρία» ότι κάθε σύστημα, μονοπολικό (ζεύγος-γάμος/ενιαίο-εθνικό κόμμα/έθνος-κράτος) ή πολυπολικό (οικογένεια/πολυκομματισμός/διεθνής ετερότητα), εν τέλει ή έστω για κάποια χρονική περίοδο καταλήγει στο διπολισμό (χωρισμός/δικομματισμός/ψυχρός πόλεμος), τότε η επίκληση του τρίτου πόλου, μόνο κατά τις προεκλογικές περιόδους και όχι ως συνεχές πρόταγμα-επιδίωξη, καταδεικνύεται ως απλά ένα πολιτικό αφήγημα παραμυθένιας φύσης, το οποίο αποσκοπεί στην πολιτικό-οικονομικό-επαγγελματική επιβίωση συγκεκριμένων ομάδων συμφερόντων και πολιτικών ελίτ που εξοβελίστηκαν από την εξουσία και που διακαώς καταφεύγουν στο τέχνασμα αυτό για τη διασφάλιση της συνέχειάς τους.

Ο διπολισμός δε, ιδιαίτερα στις εκλογικές αναμετρήσεις, κάποτε οδηγείται εγγύτερα, κάποτε ενδιάμεσα και κάποτε στα δύο άκρα του πολιτικό-ιδεολογικού εκκρεμούς μεταξύ Αριστεράς-Δεξιάς. Παραδείγματος χάριν, ενδεικτικά παρουσιάζεται ο ακόλουθος πίνακας, ο οποίος αναφέρεται σε επιλεγμένες ιστορικές περιπτώσεις διπολισμού προσήκουσες σε διαφορετικές εθνοκρατικές ετερότητες, βάσει εκτίμησης του υποφαινόμενου:


Αναφορικά με την Πολιτική, αξιωματικά λαμβανομένου ότι η άσκηση του εκλογικού δικαιώματος (ψήφος) ενασκείται βάσει της αρχής του μέγιστου κοινού παρονομαστή, ενώ η διακυβέρνηση και η εξουσία βάσει της αρχής του ελάχιστου κοινού παρονομαστή, επιχειρείται μια αξιολογική εκτίμηση και προσδιορισμός της βέλτιστης ψήφου, στις επικείμενες εθνικές εκλογές της 20ης Σεπτεμβρίου 2015.

Επεξηγηματικά, αφενός, ο πολίτης-ψηφοφόρος καλείται να επιλέξει τον κομματικό σχηματισμό που προσήκει περισσότερο στα κοσμοθεωρητικά του πιστεύω και πολιτικά ιδεολογήματα, που στην ιδανική/ορθολογική περίπτωση συνεπάγεται τον αποκλεισμό όσων κομματικών προγραμμάτων δεν ανταποκρίνονται στις προσδοκίες και τα πιστεύω του, υπό την προϋπόθεση ότι μελέτησε συγκριτικά όσα κόμματα αναμένεται ή πιθανολογούνται ότι θα εισέλθουν στο Κοινοβούλιο, αναλόγως και του εκλογικού συστήματος που ισχύει βάσει του Συντάγματος. Αφετέρου, οι κομματικές συσσωματώσεις καλούνται να συμμετάσχουν στη διακυβέρνηση της χώρας, ανάλογα με τη θέση που κατέλαβαν στις εκλογές και τη δυναμική εδρών που τους αναλογεί, υπό τη διττή προϋπόθεση ότι τόσο το πρώτο κόμμα θα τους προτείνει να συμμετάσχουν στο συνασπισμό εξουσίας όσο και ότι το συμφωνηθέν πρόγραμμα διακυβέρνησης θα συμπεριλαμβάνει κάποιες ελάχιστες κοινές διακηρύξεις και πολιτικές, βάσει του ιδεολογικό-πολιτικού αφηγήματος κάθε συνιστώσας κομματικής παράταξης. Συνυπολογίζονται δε, στον παραπάνω συλλογισμό, το προφανές ότι κανένα κόμμα δεν θα έχει πετύχει την αυτοδυναμία και ότι, ως είθισται, το πρώτο κόμμα θα επιδιώξει να συγκυβερνήσει με το κομβικό κόμμα, που σύμφωνα με την υποεπιστημονική πειθαρχία της Συγκριτικής Πολιτικής, αντιστοιχεί στο κόμμα που καταλαμβάνει θέση εγγύτερη του στατιστικού διάμεσου, όπου με την ελάχιστη αναγκαία σύμπραξη των αναλογούντων του εδρών στη Βουλή ικανοποιείται η συνθήκη της πλειοψηφίας των 151 βουλευτών.

Για παράδειγμα, θεωρώντας ως εξαρτημένη μεταβλητή το κομβικό κόμμα, υποθέτοντας ότι το πρώτο κόμμα αναδεικνύεται με ποσοστό 33% και έχοντας ως ανεξάρτητες μεταβλητές μια επτά-κομματική Βουλή και άθροισμα ποσοστών στο 9% όσων κομμάτων δεν εξασφαλίζουν το όριο εισόδου 3% στη Βουλή [βλ. σχετικό ενδεικτικό πίνακα ακολούθως (πηγή: εταιρία δημοσκοπήσεων PULSE)], θα επιδιωχθεί συγκυβέρνηση με ένα ακόμη κόμμα που προσθετικά κατέχει την 151η βουλευτική έδρα (ορισμός κομβικού κόμματος), ήτοι βρίσκεται εγγύτερα στο εναπομείναν περίπου 4%, έτσι ώστε προσθετικά να επιτυγχάνεται η απόλυτη πλειοψηφία για την απόκτηση ψήφου εμπιστοσύνης στη 17η Κοινοβουλευτική Περίοδο αφότου εγκαθιδρύθηκε η Μεταπολίτευση.


Ο λογισμός που προηγήθηκε αναδεικνύει το σημαίνοντα ρόλο του κομβικού κόμματος παράλληλα με την εκπεφρασμένη του διακριτική διαθεσιμότητα να συμπράξει με το ηγεμονικό κόμμα στη βάση της αρχής του ελάχιστου κοινού παρονομαστή θέσεων και πολιτικών.

Όσον αφορά τον ψηφοφόρο, η ατομική συμμετοχή στις εκλογικές διαδικασίες αποτελεί την ελάχιστη δυνατή πράξη ενεργούς πολιτότητας, η οποία μεγιστοποιείται μέσω της ένταξης ή έστω σύμπραξης-υποστήριξης σε κάποιο Κόμμα ή Κίνημα. Σημειωτέου ότι «τα πολιτικά κόμματα είναι η σημαντικότερη πολιτική εφεύρεση της σύγχρονης πολιτικής ζωής», που ο Weber ανήγαγε ως ένοικους «στον οίκο της εξουσίας» και ο Ostrogorski διέγνωσε ότι στην εποχή της δημοκρατικής πολιτείας «οι κομματικοί οργανισμοί αποτελούν το κύριο μέσο για την έκφραση των πολιτικών συναισθημάτων και της ενεργού βούλησης των πολιτών», θα πρέπει εξίσου να ληφθεί υπόψη η ιδεολογική θέση του κάθε Κόμματος στον ιδεολογικό άξονα μεταξύ αριστεράς και δεξιάς, αλλά και μεταξύ απολυταρχισμού και φιλελευθερισμού (υπόψη σχετικός πίνακας ακολούθως), προτού καταλήξει ο ψηφοφόρος ΠΟΥ θα αποδώσει την αντιπροσώπευση της ιδιότητάς του ως πολίτη που συμβιώνει με όμοιούς του σε μια κοινωνία, κατά την αναζήτηση ιδεολογικής εστίας στο οριζόντιο εκκρεμές αριστεράς-δεξιάς, με κάθετο άξονα την ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ.


Καθότι η ιδεολογία αποτελεί «ένα σύστημα αναφορών και αξιών που επικαλούνται οι πολιτικοί σχηματισμοί προκειμένου να αιτιολογήσουν τη δράση τους» (Hague & Harrop), που εξάλλου ο Hamilton όρισε «ως ένα συλλογικό σύστημα πεποιθήσεων και στάσεων, το οποίο προτάσσει συγκεκριμένο πρότυπο κοινωνικών διευθετήσεων (και που οι) υποστηρικτές κάθε ιδεολογίας επιδιώκουν την προώθηση και διαφύλαξή του», η αναζήτηση του αναγκαίου και ικανού κομματικού μορφώματος που δύναται να μορφοποιήσει το γίγνεσθαι στον εν γένει Ελληνισμό προς τη νεωτερικότητα της Εσπερίας, λαμβάνοντας υπόψη τις ιδιαιτερότητες της διεθνούς μας ετερότητας, ευκταίο είναι να αντιπαρέλθει τη συνέχιση της εξουσίας από την καθεστηκυία ελιτιστική τάξη, δίνοντας σε κάποιο πραγματικά νέο πρόταγμα τη δυνατότητα να ηγηθεί ή έστω να συμμετάσχει στη διακυβέρνηση της χώρας.

Εν κατακλείδι, τόσο τα μεμονωμένα άτομα-υποψήφιοι βουλευτές, όσο και οι κομματικοί μηχανισμοί και οι τοποθετήσεις τους σε περιόδους διπολισμού, όπως είναι και οι επικείμενες εκλογές, κατέχουν σημαντική θέση στην απόφαση ψήφου, η οποία όμως σε καμία περίπτωση δεν νοείται να αντιστοιχεί στην αποχή ή σε ψήφο υπέρ θέσης εκτός του δημοκρατικού φάσματος, μιας αποχής που ούτως ή άλλως ευνοεί στατιστικά είτε το διπολισμό, τεχνητό ή αναθεωρητικό, είτε την Κομματοκρατία και το πελατειακό κράτος.

Αντί επιλόγου, επιθυμία είναι να γίνει γνωστό το Διάβημα πολιτών για απόδοση δικαιώματος ψήφου στους Έλληνες του εξωτερικού, το οποίο εξελίσσεται εδώ και τρεις μήνες, με αφορμή το δημοψήφισμα. Το δικαίωμα της ψήφου, ως βασικό ανθρώπινο δικαίωμα, μπορεί να γίνει σεβαστό και στη χώρα μας, εάν διαμορφωθεί επιτέλους ένας προσαρμοστικός νόμος κατάλληλα, έτσι ώστε να μπορούμε να ψηφίζουμε, όπως στις ευρωεκλογές, σε κάλπες στις κατά τόπους Πρεσβείες και Προξενεία της Ελλάδος στο εξωτερικό.

Καλείστε να υπογράψετε το διάβημα, για να δοθεί η δυνατότητα και στους Έλληνες του εξωτερικού να ψηφίζουν στον προσωρινό τόπο διαμονής και εργασίας τους, όπου αναγκάστηκαν να ξενιτευτούν, γιατί η πατρίδα δεν μπόρεσε να παράσχει τις κατάλληλες συνθήκες και ευκαιρίες εργοδότησης, σε μια ανοιχτή αγορά εργασίας, δίχως αποκλεισμούς και διακρίσεις.

Περισσότερες πληροφορίες στον ακόλουθο σύνδεσμο:
https://secure.avaaz.org/el/petition/Ypoyrgeio_Esoterikon_Ellinikis_Dimokratias_Voyli_ton_Ellinon_Sas_kaloyme_na_apodosete_dikaioma_psifoy_stoys_Ellines_toy_/?twi

και στην ιστοσελίδα κοινωνικής δικτύωσης: www.facebook.com/VoteforGreeksAbroad




Βασίλης ΚΟΙΛΙΑΡΗΣ,
Οικονομολόγος – Πολιτειολόγος - Διεθνολόγος

Saturday 4 July 2015




Αγαπητοί φίλοι,

Εδώ και λίγες ημέρες, ξεκινήσαμε ένα ψήφισμα και σας παρακαλώ να το συνυπογράψετε. Το ψήφισμα απευθύνεται προς το Υπουργείο Εσωτερικών της Ελληνικής Δημοκρατίας & προς τη Βουλή των Ελλήνων και ονομάζεται "Σας καλούμε να αποδώσετε δικαίωμα ψήφου στους Έλληνες του εξωτερικού".

Αυτό το ζήτημα σημαίνει πολλά για' μας και γι' αυτό προσπαθούμε να μαζέψουμε 300,000 υπογραφές. Ελπίζουμε στη συμμετοχή σας, την κρίσιμη αυτή χρονική περίοδο που βιώνει ο Ελληνισμός και η Ευρώπη!

Διαβάστε περισσότερα για το ψήφισμα και βάλτε την υπογραφή σας πατώντας εδώ:
https://secure.avaaz.org/el/petition/Ypoyrgeio_Esoterikon_Ellinikis_Dimokratias_Voyli_ton_Ellinon_Sas_kaloyme_na_apodosete_dikaioma_psifoy_stoys_Ellines_toy_/?Day2Share

Ψηφίσματα όπως αυτό ξεκινούν πάντα από πολύ χαμηλά αλλά μεγαλώνουν γρήγορα όταν απλοί πολίτες σαν κι εμάς συμμετέχουν.

Παρακαλώ βοηθήστε υπογράφοντας και διαδίδοντας αυτό το ψήφισμα.

Ευχαριστώ πολύ,

Βασίλης

Friday 8 May 2015

16 MAY 2015_INVITATION/PROGRAMME & PRESS RELEASE – Open Discussion: Lessons learnt from the success in Cyprus of the European Citizens’ Initiative (ECI) “Invest in Education”


INVITATION/PROGRAMME – Lessons learnt from the success of the European Citizens’ Initiative in Cyprus “Invest in Education” Under the patronage of the European Commission Representation in Cyprus Saturday, 16th May, 2015 (09:00 -13:20) University of Cyprus, Room B108 (building «AG Leventis»).

INVITATION

We cordially invite you to the open discussion:

Lessons learnt from the success of the European Citizens’ Initiative in Cyprus “Invest in Education”
Under the patronage of the European Commission Representation in Cyprus

EU in CY logo_en

Saturday, 16th May, 2015 (09:00 -13:20)
University of Cyprus, Room B108 (building «AG Leventis»).

Working Languages: Greek, Turkish, English with simultaneous interpretation

Organisers:
The Cyprus Volunteers’ Team of Supporters
of the European Citizens’ Initiative “Invest in Education”
InvEd
Philosophy Association of the University of Cyprus (UCY)
ΣυΝΚ

Co-organisers:
Friedrich-Ebert-Stiftung (FES) Office in Cyprus
FES
Cyprus Youth Council (CYC)
ΣυΝΚ

Supporters:
Diktyo-Network for Reform in Greece and Europe
DIKTIO

Sponsors:
Friedrich-Ebert-Stiftung (FES)

Media Sponsors:
Φιλελεύθερος
Cyprus Weekly

PROGRAMME:

9:00-09:30 Welcome coffee and registration.

PART A
09:30-09:35 Welcome address by Alexandros Tambakis, Chair of Organising Committee & Zoe Papageorgiou, President of UCY Philosophy Association.

09:35-09:55 Addresses:
• Georgios Markopouliotis: Director of the Representation of the European Commission in Cyprus.
• Constantinos P. Constantinou: Vice Rector for International Relations, Economics and Management
• Yiannis Yiannakis: Presidential Commissioner for Volunteerism and NGOs.
• Despina Chapoupi: President of the Cyprus Youth Council.

09:55-10:00 Mertkan Hamit: The contribution of Turkish Cypriots to the Initiative
10:00-10:15 Iacovos Psaltis: The Cypriot Member of the 7-European ECI Organising Committee – The local results and how we worked
10:15-10:30 Vasilis Kiliaris & Yiannis Trimithiotis from the Cyprus Volunteers’ Team of Supporters of the European Citizens’ Initiative Invest in Education – Lessons learned from the Initiative Invest in Education and the next day.
10:30-10:50 Ioannis Christodoulou: Lecturer of Philosophy of the University of Cyprus – Education: the future of an investment with sustainable performance.
10:50-11:10 Anestis Anastasiou, Academy of Entrepreneurship (AKEP) «Increased employability via innovation, partnerships and mobility»

11:10-11:40 Discussion with the audience

11:40-12:10 Coffee break
PART B
12:10-12:30 Anna Diamantopoulou: President of Diktyo, ex Education Minister of Greece & ex European Commissioner – ECI Invest in Education, the idea, the realisation, the outcome and the next steps.
12:30-12:50 Androulla Vassiliou: Former EU Commissioner for Education, Culture, Multiculturalism and Youth – The place of education under Europe 2020 Strategy and the MFF 2014-2020.

12:50-13:20 Discussion with the audience

Moderator: Christina Kyriakidou: Editor for Educational Issues in Phileleftheros Newspaper

Rapporteur Hakan Karahasan

RSVP by Thursday 14th May 2015: Email: invedcy@gmail.com
Communication: Alexandros Tambakis: + 357 96 892 031
Hakan Karahasan: Tel.:+90 542 855 34 72

——————————-

Nicosia , 4 Μαΐου 2015

PRESS RELEASE

Open Discussion:

Lessons learnt from the success in Cyprus of the European Citizens’ Initiative (ECI) “Invest in Education”

The Cyprus Volunteers’ Team of Supporters to the European Citizens’ Initiative “Invest in Education” and the Philosophy Association of the University of Cyprus, organise the above event under the patronage of the European Commission Representation in Cyprus on Saturday, 16th May 2015, (09:00–13:20 at the University of Cyprus (Amphitheatre Β108, Council –Senate Building A.G. Leventis, UCY Campus, Aglantzia).

The event is coorganised by the Friedrich-Ebert-Stiftung (FES) office in Cyprus, as the main sponsor, and the Cyprus Youth Council (CYC), with the support of the Think-Tank DIKTIO for Reform in Greece and Europe.

The main objectives of the event are the presentation of an overview of the success of the Initiative in Cyprus and the launching of a public consultation around current educational issues. Furthermore, besides the main pillars around which the petition focused – better education and increased spending on research development – the main conclusion that we would like to put forward is that equally important to the securing of the required support statements is the active involvement of tens of local citizens, which resulted in a European first and at the same time in the foundation of a Forum of Active Citizens, which will pursue the goals of the Initiative further, despite the fact that the overall goal of securing 1000000 signatures was not met.[i]

Main speakers at the event, among other distinguished scientists, will be two outstanding political personalities, the President of DIKTIO for Reform in Greece and Europe Ms Anna Diamantopoulou, former EU Commissioner for Employment and Social Affairs & Equal Opportunities and ex Minister of Education, Lifelong Learning and Religious Affairs of Greece, and Ms Androulla Vassiliou, former EU Commissioner for Education, Culture, Multilingualism and Youth. Furthermore, the event programme features presentations by distinguished guests from the academic and European fields, on topics related to Educational issues in Cyprus and Europe. The public consultation that will follow, will bring to the forth the key role of active citizenship in the modern European world.

The working languages of the event will be Greek, Turkish and English with simultaneous interpretation, thus highlighting the importance of multiculturalism and multilingualism.

RSVP by, 14 May 2015
Communication: Email invedcy@gmail.com
Alexandros Tambakis + 357 96 892 031
Hakan Karahasan +90 542 855 34 72

USEFUL CONTACT DETAILS:
Official Email invedcy@gmail.com
Organizing Committee for the Event
Vasilis Kiliaris (Coordinator of the Cyprus Volunteers' Team) +357 99 097 777
Alexandros Tambakis (Chair of the Organising Committee) +357 96 892 031
Zoe Papageorgiou (President of the UCY Philosophy Association) +357 96 517 531

For more information visit our website: http://invedcy.eu
& Facebook Page https://www.facebook.com/invedcy
(Invest in Education – Cyprus)

Better education – Answering to the Crisis

[i] The Cyprus Volunteers’ Team of Supporters to the European Citizens’ Initiative “Invest in Education” is functioning as an informal Forum of Active Citizens, who have a keen interest in European educational issues and in matters that concern the local educational system.

Thursday 31 July 2014

ΣΥΝΟΨΗ - Η Ευρωπαϊκή Πρωτοβουλία Πολιτών «Επενδύστε στην Παιδεία» στην Κύπρο: πως μπορεί ένας ενεργός πολίτης να διαδραματίσει ρόλο και να έχει Λόγο στα κοινωνικό-οικονομικά ζητήματα της χώρας του, συμμετέχοντας στο ευρωπαϊκό πολιτικό γίγνεσθαι!!



Σύνοψη Πρωτοβουλίας

Η Ευρωπαϊκή Πρωτοβουλία Πολιτών «Επενδύστε στην Παιδεία» στην Κύπρο: πως μπορεί ένας ενεργός πολίτης να διαδραματίσει ρόλο και να έχει Λόγο στα κοινωνικό-οικονομικά ζητήματα της χώρας του, συμμετέχοντας στο ευρωπαϊκό πολιτικό γίγνεσθαι!!

Λευκωσία, Πέμπτη, 31 Ιουλίου 2014

Το άρθρο ανέβηκε στις εξής ιστοσελίδες:
http://www.sigmalive.com/news/opinions_sigmalive/148893

http://todiktio.eu/index.php/topics/youth-education-employment/item/503-ependuste-stin-paideia-stin-kupro

και δημοσιεύτηκε στην έντυπη έκδοση της εφημερίδας Ο Φιλελεύθερος, τη Δευτέρα, 4 Αυγούστου 2014 (το πλήρες άρθρο ακολούθως και στην ιστοσελίδα μας http://invedcy.eu/?p=480):

Η Εκπαίδευση είναι η πρώτη ύλη που κινεί την οικονομία, η ενέργεια δηλαδή που παράγοντας απτά αποτελέσματα στηρίζει την κοινωνία. Αντίθετα, η καλπάζουσα Ανεργία των νέων υποβαθμίζει τις προοπτικές ανάπτυξης, υποσκάπτοντας την κοινωνική συνοχή και ρηγματώνοντας το ευρωπαϊκό οικοδόμημα. Η Ποιότητα στην Παιδεία είναι η απάντηση στην απειλή αυτή, αφού η εκπαίδευση συνιστά επένδυση και δεν θα έπρεπε να λογίζεται ως δαπάνη, αυξάνοντας το δημοσιονομικό έλλειμμα της κάθε χώρας.

Εξάλλου, όπως αναφέρει ο Καθηγητής Οικονομίας Χριστόφορος Πισσαρίδης, «οι κρίσεις στην οικονομία έρχονται και παρέρχονται, αλλά οι νέοι έχουν μόνο μία ευκαιρία να αποκτήσουν τα σωστά εφόδια που θα τους οδηγήσουν σε μία παραγωγική και πετυχημένη καριέρα. Η περικοπή στα χρήματα που χρειάζονται για την Παιδεία, προκειμένου να αντιμετωπιστεί η κρίση, είναι μια κοντόφθαλμη πολιτική. Ενέχει τον κίνδυνο να χαθεί μία ολόκληρη γενιά! Η επένδυση στην Παιδεία είναι επένδυση στο μέλλον και το ποσό που δαπανάται για την Παιδεία δεν πρέπει να υπολογίζεται στο έλλειμμα των χωρών».

Το συναφές ερώτημα που προκύπτει είναι πώς μπορεί να προφυλαχθεί το επίπεδο εκπαίδευσης στις χώρες που βρίσκονται σε υφεσιακή τροχιά κατά τον οικονομικό τους κύκλο και να αποφευχθεί έτσι ένας φαύλος κύκλος ύφεσης-ανεργίας-υποβάθμισης παιδείας-μηδενικής ανάπτυξης;

Η απάντηση είναι εξίσου απλή αλλά συγχρόνως πολυσχιδής· με μια πρόταση πολιτικής.

Την 1η Απριλίου 2012, ένα καθόλα πιστευτό γεγονός τέθηκε σε ισχύ! Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θέσπισε την «Ευρωπαϊκή Πρωτοβουλία Πολιτών», την οποία εισήγαγε η Συνθήκη της Λισαβόνας, ως ένα νέο νομοθετικό εργαλείο που επιτρέπει σε τουλάχιστον 1.000.000 πολίτες να προτείνουν νομοθεσία σε τομείς στους οποίους έχει αρμοδιότητα, ανάμεσά τους και η Παιδεία.

Ουσιαστικές προϋποθέσεις του εν λόγω εγχειρήματος είναι

α) οι δηλώσεις υποστήριξης των πολιτών (δηλαδή οι ηλεκτρονικές υπογραφές που αποθηκεύονται σε ασφαλές λογισμικό πρόγραμμα στην Επιτροπή) να προέρχονται από άτομα με δικαίωμα ψήφου στις Ευρωεκλογές,

β) η συγκέντρωση ενός ελάχιστου αριθμού υπογραφών από εφτά τουλάχιστον χώρες της ΕΕ (για την Κύπρο απαιτούνται 4500 υπογραφές, ενώ για την Ελλάδα 16500) και

γ) οι υπογραφές να συγκεντρωθούν εντός διαστήματος ενός έτους.

Η Πρωτοβουλία, γενικότερα, δίνει στον Πολίτη το δικαίωμα εισήγησης συγκεκριμένων προτάσεων πολιτικής, αναβαθμίζοντας τον πολιτικό του ενεργό ρόλο και Λόγο να συμμετέχει απευθείας στη διαμόρφωση της γενικότερης πολιτικής της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ), στα πολιτικά πράγματα του τόπου διαβίωσής του και στα εν γένει κοινωνικό-οικονομικά ζητήματα που τον απασχολούν. Απώτερος δε σκοπός είναι η ενεργοποίηση της πολιτότητας, του ενεργού δηλαδή πολίτη.

Ειδικότερα, η Πρωτοβουλία του ΔΙΚΤΥΟΥ Επενδύστε στην Παιδεία (InvestinEducation), εντάσσεται στις πρώτες δεκαεφτά Πρωτοβουλίες που έχουν καταχωρηθεί στο παραπάνω πλαίσιο. Αναγνωρίζοντας την τεράστια σημασία της παιδείας στην αναπτυξιακή προοπτική όλων των χωρών της ΕΕ, προτείνεται η εξαίρεση από τον υπολογισμό του δημοσιονομικού ελλείμματος του ποσοστού των δαπανών για την εκπαίδευση, κάθε εθνικού προϋπολογισμού, που υπολείπεται του μέσου όρου των χωρών της ευρωζώνης, τα πέντε τελευταία χρόνια. Η πρόταση αποβλέπει με τον τρόπο αυτό στην άμβλυνση των διαφορών στις δαπάνες στην εκπαίδευση, μεταξύ των κρατών-μελών της ΕΕ και την εν δυνάμει σύγκλιση της ποιότητας και των αποτελεσμάτων που παραγάγουν τα εκπαιδευτικά τους συστήματα.

Με απλά λόγια, αν ο μ.ο. δαπανών εκπαίδευσης την πενταετία 2009-2014 στην Ευρώπη των 17 είναι 5,5% και για παράδειγμα η Ελλάδα δαπανά για την Παιδεία 4,5%, τότε, ακόμα και υπό καθεστώς μνημονίου, θα μπορεί να δρομολογηθεί μια αύξηση στις επενδύσεις για την Εκπαίδευση έως και 1%, η οποία δεν θα λογίζεται στο δημοσιονομικό της έλλειμμα. Η δε χρηματοδότηση θα προέλθει από τον Ευρωπαϊκό Μηχανισμό Σταθερότητας, την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων και από αναπροσαρμογή του εθνικού προϋπολογισμού και των ευρωπαϊκών πόρων του Εθνικού Στρατηγικού Πλαισίου Αναφοράς, ενώ θα κατευθύνεται μόνο σε συγκεκριμένες εκπαιδευτικές αναπτυξιακές πολιτικές.

Στη δε Κύπρο, όπου το ποσοστό αυτό, σήμερα, υπερβαίνει το μ.ο. της Ευρώπης των 17, η ενεργός συμμετοχή των εθελοντών στην Πρωτοβουλία αποσκοπεί σε μια ποιοτικότερη και καλύτερη στοχευμένη κατανομή των πόρων που αποδίδονται στο εκπαιδευτικό σύστημα, τόσο από ιδιωτικούς όσο και από δημόσιους και ευρωπαϊκούς φορείς. Εστίαση, εξάλλου, προσδίδεται στο αίτημα για αύξηση των δαπανών για την έρευνα και την ανάπτυξη, τουλάχιστον στο επίπεδο του μέσου όρου της ΕΕ που είναι στο 2%, αφού σήμερα βρισκόμαστε στην προτελευταία θέση παγκοσμίως με ένα ελάχιστο ποσοστό 0,49% επί του ΑΕΠ. Μια τέτοια εξέλιξη θα δημιουργήσει τις προϋποθέσεις για ανάπτυξη της καινοτομίας, θα ενισχύσει την επιχειρηματικότητα, θα αυξήσει την ανταγωνιστικότητα και θα οδηγήσει στην δημιουργία καινούργιων θέσεων για τους άνεργους νέους μας, το ποσοστό των οποίων έχει ξεπεράσει το 40%.

Τις παραπάνω πληροφορίες, θέσεις και τοποθετήσεις, της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, της Δεξαμενής Σκέψης ΔΙΚΤΥΟ για τη Μεταρρύθμιση στην Ελλάδα και την Ευρώπη, Πρόεδρος της οποίας είναι η κυρία Άννα Διαμαντοπούλου, πρώην Επίτροπος της ΕΕ και Υπουργός Παιδείας της Ελλάδας, του Πρεσβευτή της Πρωτοβουλίας δρ. Χριστόφορου Πισσαρίδη, κατόχου Νόμπελ Οικονομίας, του Κύπριου εκπροσώπου στην 7-Μελή Ευρωπαϊκή Οργανωτική Επιτροπή της Πρωτοβουλίας δρ. Ιάκωβου Ψάλτη και του υποφαινόμενου, υποστηρίζουν ενεργά Κύπριοι εθελοντές, με δράσεις που περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων, εκστρατεία ενημέρωσης του κοινού για τη συγκέντρωση των απαιτούμενων υπογραφών για την Κύπρο. Εναρκτήριο λάκτισμα δόθηκε με μια κεντρική εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στο Σπίτι της ΕΕ στη Λευκωσία, στις 16 Μαΐου 2014 και με θέμα «Σε τι είδους Παιδεία πρέπει να επενδύσει η Κύπρος σήμερα!». Χρονικός ορίζοντας της εκστρατείας είναι η 6η Αυγούστου 2014, οπότε και κλείνει η προθεσμία συλλογής υπογραφών.

Κατά την εκδήλωση, διεξήχθη μια εποικοδομητική και διεξοδική συζήτηση και προέκυψαν συμπεράσματα και συγκεκριμένες προτάσεις για τους τρόπους αποσόβησης της υποβάθμιση της Εκπαίδευσης στις ευρωπαϊκές χώρες, περιλαμβανομένης της Κύπρου, όταν, μεταξύ άλλων, λόγω δημοσιονομικής προσαρμογής, μετά τη σύναψη Μνημονίου Συναντίληψης με την Τρόικα, αυτές υπεισέρχονται σε ένα κυκεώνα μνημονιακών μέτρων που οδηγούν με μαθηματική ακρίβεια σε οριζόντιες αποκοπές στις δημόσιες δαπάνες, μη εξαιρουμένης της Παιδείας

Κύριος ομιλητής και ένας από τους πρεσβευτές της Πρωτοβουλίας, ήταν ο Καθηγητής Χριστόφορος Πισσαρίδης, κάτοχος Νόμπελ Οικονομικών Επιστημών, ο οποίος ανέπτυξε την επιστημονική του επιχειρηματολογία σχετικά με τους λόγους που η εκπαίδευση συνιστά επένδυση και δεν θα πρέπει να λογίζεται στο δημοσιονομικό έλλειμμα της κάθε χώρας. Ακολούθησε συζήτηση στρογγυλής τραπέζης με ένα εκλεκτό επιτελείο καταξιωμένων ακαδημαϊκών και άλλων επιστημόνων, με τη συμμετοχή του κοινού και επιμέρους θεματικό τίτλο «Το Παρελθόν, το Παρόν και το Μέλλον της Εκπαίδευσης και της Παιδείας στην Κύπρο».

Στο Α” Μέρος, η κα Χαρά Μακρυγιάννη και οι κ.κ. Niyazi Kizilyurek, Παύλος Παύλου, Παναγιώτης Περσιάνης και Μίμης Σοφοκλέους, προσέγγισαν το στίγμα της Κοινωνιολογίας της Εκπαίδευσης, με ειδικές αναφορές στο σημαίνοντα ρόλο της κριτικής σκέψης, σε ένα ιδιόμορφο δικοινοτικό σύστημα παιδείας στην Κύπρο. Στο Β” Μέρος της εν λόγω συζήτησης, οι κ.κ. Λοΐζος Μιχαήλ, Θεόδωρος Παναγιώτου και Κωνσταντίνος Χατζηστάσου, κατέδειξαν τις αδυναμίες του εκπαιδευτικού συστήματος στην Κύπρο, αντιπροτείνοντας νέες τεχνολογικές δυνατότητες και μεθόδους προσέγγισης της εν γένει Εκπαίδευσης στον τόπο.

Μια Ευρωπαϊκή Πρωτοβουλία Πολιτών διαρκεί κανονικά ένα έτος και όχι μόνο 2-3 μήνες, όπως εκ των πραγμάτων αναγκαστήκαμε να διαχειριστούμε την εκστρατεία στην Κύπρο. Αυτό για να επιτευχθεί, προφανώς, χρειάζεται χρόνος και εντρύφηση σε ένα θέμα, κάτι που μπορεί μόνο να επιτευχθεί είτε με συνεχή ενασχόληση με ένα αντικείμενο (όπως πράττει η ομάδα των εθελοντών της Πρωτοβουλίας στην Κύπρο), είτε μέσω συζητήσεων και συναντήσεων (όπως κάναμε σε διάφορες συνεντεύξεις/παρουσιάσεις στα ΜΜΕ και στις κατ” ιδίαν συναντήσεις μας), είτε, τέλος, μέσω μελέτης ενός θέματος σε προσωπικό επίπεδο (και άρα διαθέτοντας λίγο χρόνο περιδιάβασης στις ιστοσελίδες που αναφέρονται στην Πρωτοβουλία). Αυτοί οι τρόποι πιθανόν να οδηγήσουν κάποιους στην ηλεκτρονική δήλωση υποστήριξης σε ένα ζήτημα που κατά μείζονα λόγο τους βρίσκει σύμφωνους. Εκτιμούμε όμως ότι σημαντικότερο επίτευγμα απ’ την υπογραφή αποτελεί η επιτυχία της ενεργοποίησης των πολιτών perse! Κάπως έτσι μπορούν να λειτουργήσουν οι συγκεκριμένες εκστρατείες της ΕΕ, με αυξημένες πιθανότητες να έχουν επιτυχία στη συλλογή του ελάχιστου απαιτούμενου αριθμού υπογραφών, κατά τη διάρκεια ενός ολόκληρου έτους.

Καταλήγοντας, θέτω για προβληματισμό δύο ζητήματα και τρεις επικλήσεις, αναφορικά με την Παιδεία στην Κύπρο:

1. Πώς θα επιτευχθεί η εισαγωγή στα σχολεία μαθημάτων σχετικών με την πρόσφατή μας ιστορία, δίχως να ολισθήσουμε στην παγίδα ενοχοποίησης της μιας πλευράς έναντι της άλλης;

2. Περαιτέρω, πώς θα προωθηθεί η διδασκαλία μαθημάτων Ελληνικών στους Τ/Κ και Τουρκικών στους Ε/Κ, υποχρεωτικά μέσα από το εκπαιδευτικό σύστημα, λαμβάνοντας υπόψη την ύπαρξη εθνικιστικών και συνδικαλιστικών στοιχείων και στις δύο πλευρές, που εναντιώνονται σε κάθε μεταρρύθμιση της εκπαίδευσης και σε όποια προσπάθεια σύγκλισης των δύο κοινοτήτων;

Η χώρα μας για να ορθοποδήσει χρειάζεται:

Αλλαγή στον τρόπο προσέγγισης της παιδείας,

αλλαγή στη διάρθρωση της εκπαίδευσης, ποσοτικά και ποιοτικά, καθώς και

αλλαγή του ρόλου που ο πολίτης αναμένεται να κατέχει σε μια χρηστή δημοκρατική κρατική οντότητα!

Μπορείτε να υποβάλετε ηλεκτρονικά τη δήλωση υποστήριξής σας στην Πρωτοβουλία εδώ:

https://ec.europa.eu/citizens-initiative/REQ-ECI-2013-000015/public/index.do?lang=el.

Εάν επιθυμείτε να δηλώσετε εθελοντές για περαιτέρω δράσεις της Πρωτοβουλίας, παρακαλώ επικοινωνήστε με τον Επικεφαλής της Ομάδας Εθελοντών Υποστήριξης της Πρωτοβουλίας στην Κύπρο ή με το διαχειριστή του ιστοχώρου της Πρωτοβουλίας στην Κύπρο (http://invedcy.eu/), στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο invedcy@gmail.com.



Βασίλης ΚΟΙΛΙΑΡΗΣ,

Οικονομολόγος – Διεθνολόγος

Συντονιστής της Ομάδας Εθελοντών Υποστήριξης της Πρωτοβουλίας Invest in Education στην Κύπρο. Συνιδρυτής του Ευρωπαϊκού Κινήματος Νέων [EuropeanYouthMovement (EYM)].

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΩ ΜΑΖΙ ΣΑΣ ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΜΟΥ ΙΔΙΟΤΗΤΑ, ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΔΕΣΜΕΥΩ ΤΗΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΜΟΥ ΙΔΙΟΤΗΤΑ ΚΑΤΟΥΔΕΝΑΝ ΤΡΟΠΟ.

Το άρθρο ανέβηκε στις εξής ιστοσελίδες:

http://www.sigmalive.com/news/opinions_sigmalive/148893

http://todiktio.eu/index.php/topics/youth-education-employment/item/503-ependuste-stin-paideia-stin-kupro

Friday 13 June 2014

ΠΟΙΟΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ - ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΗΝ ΚΡΙΣΗ: Ευρωπαϊκή Πρωτοβουλία Πολιτών «Επενδύστε στην Παιδεία» (Invest in Education)



Ευρωπαϊκή Πρωτοβουλία Πολιτών «Επενδύστε στην Παιδεία»
Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΑΞΙΖΕΙ ! ΜΗΝ ΤΗΝ ΥΠΟΛΟΓΙΖΕΙΣ ΣΤΟ ΕΛΛΕΙΜΜΑ !
Η Κυπριακή Ομάδα Εθελοντών Υποστήριξης της Ευρωπαϊκής Πρωτοβουλίας Πολιτών «Επενδύστε στην Παιδεία» (Invest in Education), υπό την αιγίδα της δεξαμενής σκέψης ΔΙΚΤΥΟ για τη Μεταρρύθμιση στην Ελλάδα και την Ευρώπη [@todiktio], σας καλεί να δηλώσετε και εσείς την υποστήριξή σας, με την ηλεκτρονική σας υπογραφή,* στην ιστοσελίδα: https://ec.europa.eu/citizens-initiative/REQ-ECI-2013-000015/public/index.do?lang=el (Καταληκτική ημερομηνία: 6.8. 2014)

Περισσότερες πληροφορίες στην ιστοσελίδα της Ομάδας Εθελοντών Υποστήριξης της Ευρωπαϊκής Πρωτοβουλίας Πολιτών Επενδύστε στην Παιδεία [Twitter: @Invest_in_Edu] στην Κύπρο: http://invedcy.eu

Βρείτε μας και στο Facebook: Invest in Education – Cyprus

________________________________________

Από το 2009, αυστηρά προγράμματα λιτότητας έχουν εφαρμοστεί σε όλη την Ευρώπη, με σκοπό την εξυγίανση των δημόσιων προϋπολογισμών. Πιο πρόσφατα, τόσο η οικονομική αποτελεσματικότητα των μέτρων λιτότητας όσο και οι αιτίες της κρίσης, έχουν τεθεί σε αμφισβήτηση, από διεθνείς εμπειρογνώμονες και οργανισμούς. Οι βραχυπρόθεσμες και μακροπρόθεσμες αρνητικές επιπτώσεις των μέτρων στις δημοκρατικές διαδικασίες και τα πρότυπα κοινωνικών δικαιωμάτων έχουν επίσης δεχθεί κριτική. Το 2011 και το 2012, περικοπές στον προϋπολογισμό για την παιδεία έγιναν σε είκοσι χώρες για τις οποίες υπάρχουν διαθέσιμα στοιχεία. Περικοπές άνω του 5% παρατηρήθηκε στην Ελλάδα, Ιταλία, Κύπρο, Λετονία, Λιθουανία, Ουγγαρία, Πορτογαλία, Ρουμανία, το Ηνωμένο Βασίλειο (Ουαλία ) και την Κροατία, ενώ μειώσεις μεταξύ 1 % και 5 % παρατηρήθηκαν στη Γαλλόφωνη Κοινότητα του Βελγίου, τη Βουλγαρία, την Τσεχική Δημοκρατία, την Εσθονία, την Ιρλανδία, την Ισπανία, τη Γαλλία, την Πολωνία, τη Σλοβενία, τη Σλοβακία και το Ηνωμένο Βασίλειο (Σκωτία). Η ανεργία των νέων (κάτω των 25) έχει πλέον ξεπεράσει το 20% στα περισσότερα από τα κράτη μέλη της ΕΕ , με την Κύπρο να καταγράφει πάνω από 40%, ενώ η Ισπανία και η Ελλάδα κατέγραψαν 55% και 60%, αντιστοίχως (Ενημερωτικό Δελτίο Eurostat, 28.2.2014). Διακεκριμένοι πολιτικοί, οικονομολόγοι, ακαδημαϊκοί, συγγραφείς και καλλιτέχνες προειδοποιούν ότι, αν δεν βρεθεί τρόπος για την επίλυση του προβλήματος, θα είμαστε μια χαμένη γενιά ( αν δεν έχουμε ήδη γίνει).

• Μπορούμε να ευαισθητοποιήσουμε τους Ευρωπαίους ηγέτες να προβληματιστούν για το μέλλον μας !
• Μπορούμε να επηρεάσουμε τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης να δημοσιοποιήσουν τις θέσεις μας !
• Μπορούμε να κάνουμε χρήση των νόμιμων δικαιωμάτων μας, όπως αυτά ορίζονται στη Συνθήκη της Λισαβόνας !


Ο Κύπριος νομπελίστας οικονομολόγος, Sir Χριστόφορος Αντωνίου Πισσαρίδης, Πρεσβευτής της Πρωτοβουλίας, αναφέρει :

«οι κρίσεις στην οικονομία έρχονται και παρέρχονται, αλλά οι νέοι έχουν μόνο μία ευκαιρία να αποκτήσουν τα σωστά εφόδια που θα τους οδηγήσουν σε μία παραγωγική και πετυχημένη καριέρα. Η περικοπή στα χρήματα που χρειάζονται για την Παιδεία, προκειμένου να αντιμετωπιστεί η κρίση, είναι μια κοντόφθαλμη πολιτική. Ενέχει τον κίνδυνο να χαθεί μία ολόκληρη γενιά! Η επένδυση στην Παιδεία είναι επένδυση στο μέλλον και το ποσό που δαπανάται για την Παιδεία δεν πρέπει να υπολογίζεται στο έλλειμμα των χωρών»

Γι’ αυτό το λόγο, σας ζητάμε να υπογράψετε την παρούσα Πρωτοβουλία, ΕΔΩ: http://invest-in-education.eu

Εκ μέρους του Κυπριακού τμήματος εθελοντών που υποστηρίζουν την Πρωτοβουλία « Επενδύστε στην Εκπαίδευση»

Ιάκωβος ΨΑΛΤΗΣ (δείτε το βίντεο) Διδάκτωρ Επαγγελματικών Σπουδών στην Εκπαιδευτική Διοίκηση.
Μέλος της Επταμελούς Επιτροπής για την Ευρωπαϊκή Πρωτοβουλία Πολιτών «Επενδύστε στην Παιδεία»


Εάν επιθυμείτε να δηλώσετε εθελοντές για περαιτέρω δράσεις της πρωτοβουλίας και να συμβάλετε στην εκστρατεία συλλογής ηλεκτρονικών υπογραφών,** παρακαλώ επικοινωνήστε με το Συντονιστή της Ομάδας Εθελοντών Υποστήριξης της Πρωτοβουλίας Invest in Education στην Κύπρο, στο τηλέφωνο 99 097 777 ή στο E-mail: vkiliaris@gmail.com

Υπό την ιδιότητα του Συντονιστή της Ομάδας Εθελοντών Υποστήριξης της Ευρωπαϊκής Πρωτοβουλίας Πολιτών Invest in Education («Επενδύστε στην Παιδεία») στην Κύπρο, χρειάζομαι τη συνεισφορά σου**, για να φέρουμε εις πέρας με επιτυχία την εκστρατεία την οποία έχουμε αναλάβει από κοινού με μια ομάδα εθελοντών, στηρίζοντας την προσπάθεια συγκέντρωσης ενός ελάχιστου αριθμού από 4.500 υποστηρικτές που απαιτούνται για την Κύπρο*, η οποία αποσκοπεί στη συλλογή 1.000.000 υπογραφών πανευρωπαϊκά, που θα μας επιτρέψουν να προωθήσουμε στα Ευρωπαϊκά Όργανα νομοθεσία δια της οποίας οι δαπάνες για την παιδεία θα εξαιρούνται από τον υπολογισμό του ελλείμματος των ευρωπαϊκών χωρών όπου, λόγω δημοσιονομικής προσαρμογής, μετά τη σύναψη Μνημονίου Συναντίληψης με την Τρόικα, εισέρχονται σε ένα κυκεώνα μνημονιακών μέτρων που οδηγούν με μαθηματική ακρίβεια σε οριζόντιες αποκοπές στις δημόσιες δαπάνες, μη εξαιρουμένης της Παιδείας.

Οι δηλώσεις υποστήριξης πρέπει να προέρχονται από πολίτες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, με δικαίωμα ψήφου στις Ευρωεκλογές και ανεξαρτήτως εθνικότητας
(Τελευταία προθεσμία μέχρι 6 Αυγούστου 2014)

Φιλικά,


Βασίλης Κοιλιαρής (+357 99 097 777 | vkiliaris@gmail.com)
Συντονιστής της Ομάδας Εθελοντών Υποστήριξης της Πρωτοβουλίας Invest in Education στην Κύπρο.
Συνιδρυτής του Ευρωπαϊκού Κινήματος Νέων [European Youth Movement (EYM)].


ΠΟΙΟΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΗΝ ΚΡΙΣΗ

* Για την Κύπρο απαιτείται η συλλογή ενός ελάχιστου αριθμού υπογραφών από 4500 πολίτες της Κυπριακής Δημοκρατίας, οι οποίοι έχουν δικαίωμα ψήφου στις Ευρωεκλογές.

** Για να στηρίξετε και εσείς την Πρωτοβουλία "Επενδύστε στην Παιδεία" χρειάζεται η υπογραφή σας στην ιστοσελίδα μας ΕΔΩ! (Καταληκτική ημερομηνία: 6 Αυγούστου 2014): https://ec.europa.eu/citizens-initiative/REQ-ECI-2013-000015/public/index.do?lang=el

European citizens' initiative "Invest in Education"

DO NOT COUNT EDUCATION SPENDING AS PART OF THE DEFICIT
EDUCATION IS AN INVESTMENT

Please Sign in the initiative's webpage HERE and NOW.
It only takes a couple of minutes to sign it, but this could also save or enhance
Education standards in your country.


Επιγραμμικό σύστημα συγκέντρωσης (1.4.0 DD Edition)

• Αρχική σελίδα
• Δείτε το πιστοποιητικό συμμόρφωσης
• Δείτε τη δήλωση περί προστασίας της ιδιωτικής ζωής

Δήλωση περί προστασίας της ιδιωτικής ζωής: σύμφωνα με το άρθρο 10 της οδηγίας 95/46/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 24ης Οκτωβρίου 1995, για την προστασία των φυσικών προσώπων έναντι της επεξεργασίας δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα και για την ελεύθερη κυκλοφορία των δεδομένων αυτών, τα παρεχόμενα σε αυτό το έντυπο δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα θα τίθενται μόνο στη διάθεση των αρμόδιων αρχών για την επαλήθευση και την πιστοποίηση του αριθμού έγκυρων δηλώσεων υποστήριξης που ελήφθησαν για την παρούσα προτεινόμενη πρωτοβουλία πολιτών [βλέπε άρθρο 8 του κανονισμού (ΕΕ) αριθ. 211/2011 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 16ης Φεβρουαρίου 2011, σχετικά με την πρωτοβουλία πολιτών] και, εάν χρειάζεται, θα τυγχάνουν περαιτέρω επεξεργασίας για σκοπούς δικαστικών ή διοικητικών διαδικασιών σε σχέση με την παρούσα προτεινόμενη πρωτοβουλία πολιτών [βλέπε άρθρο 12 του κανονισμού (ΕΕ) αριθ. 211/2011]. Τα δεδομένα δεν επιτρέπεται να χρησιμοποιηθούν για κανέναν άλλο σκοπό. Τα υποκείμενα των δεδομένων δικαιούνται να έχουν πρόσβαση στα προσωπικά δεδομένα τους. Όλες οι δηλώσεις υποστήριξης θα καταστρέφονται το αργότερο 18 μήνες από την ημερομηνία καταχώρισης της προτεινόμενης πρωτοβουλίας πολιτών ή, στην περίπτωση διοικητικών ή δικαστικών διαδικασιών, το αργότερο μία εβδομάδα από την ημερομηνία ολοκλήρωσης των ανωτέρω διαδικασιών.

Μπορείτε να στηρίξετε το διάβημα ΕΔΩ www.invest-in-education.eu
ή να το κάνετε εγγράφως πιο κάτω, καταχωρώντας τα στοιχεία που απαιτούνται, για να είναι δυνατός ο τυχαίος δειγματοληπτικός έλεγχος που θα διεξαχθεί από την κυβέρνηση της κάθε συμμετέχουσας χώρας, ώστε να διασφαλίζει η Ε.Ε. ότι τα πρόσωπα τα οποία υποστηρίζουν το διάβημα είναι πραγματικά.

Α/Α ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ ΥΠΗΚΟΟΤΗΤΑ ΑΡΙΘΜΟΣ ΚΑΙ ΤΥΠΟΣ ΕΓΓΡΑΦΟΥ ΓΙΑ ΕΠΑΛΗΘΕΥΣΗ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ
Επιλέξετε ανάλογα ταυτότητα ή διαβατήριο και δηλώστε το πιο κάτω:
(Ένα από τα δύο) ΑΡΙΘΜΟΣ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑΣ…………………………… ή ΑΡΙΘΜΟΣ ΔΙΑΒΑΤΗΡΙΟΥ…………………………….
00 (Α΄ Παράδειγμα) Κύπρος Κύπρου Κυπριακή Ταυτότητα: ??????
00 (Β΄ Παράδειγμα) Ελλάδα Κυπραίου Ελληνική Διαβατήριο: ??????
1
2
3

Ποιοτική Παιδεία - Απάντηση στην Κρίση: Ενημερώσεις-Νέα σχετικά με την Ευρωπαϊκή Πρωτοβουλία Πολιτών Invest in Education («Επενδύστε στην Παιδεία»)



Ενημέρωση 29.6.2014
Η συνέχεια με άμεσες ενημερώσεις τόσο στη σελίδα μας στο Facebook όσο και στον ιδιαίτερο "κυπριακό" ιστοχώρο της Πρωτοβουλίας !!

Ενημέρωση 18.6.2014
Συνέντευξη για την Κυπριακή Ομάδα Εθελοντών Υποστήριξης της ECI @Invest_in_Edu στην Κύπρο, @MYCYradio: http://listenagain.mycyradio.eu/index.php?id=2282

Ενημέρωση 8.6.2014
Γερμανία: Χαλάρωση του Συμφώνου Σταθερότητας προτείνει σοσιαλδημοκράτης υπουργός
Τη θέση του ότι θα έπρεπε να εξεταστεί το ενδεχόμενο χαλάρωσης των όρων του Συμφώνου Σταθερότητας της ΕΕ, ώστε οι χώρες που αντιμετωπίζουν προβλήματα χρέους να μπορούν να διαθέτουν χρήματα για την εκπαίδευση, την έρευνα και τις υποδομές, εκφράζει ο σοσιαλδημοκράτης υπουργός Ευρωπαϊκών Υποθέσεων της Γερμανίας, Μίχαελ Ροτ, ερχόμενος έτσι σε αντίθεση με την επίσημη γραμμή των συντηρητικών της Αγκελα Μέρκελ.

Πηγή: Το Έθνος

Thursday 12 June 2014

Ώρα για Μουντιάλ και η Κοινωνία των Πολιτών!


Ώρα για Μουντιάλ και η Κοινωνία των Πολιτών!

«Ας είναι το ποδόσφαιρο πηγή ομαδικότητας και αλληλεγγύης και όχι επίδειξη ρατσισμού και απληστίας», τονίζει ο Ποντίφικας.

Με μια πρώτη όμως ματιά, στην τελετή έναρξης στο Σάο Πάολο, η πλειοψηφία των θεατών ήταν λευκού χρώματος, σε μια χώρα όπου το μαύρο στοιχείο είναι πληθυσμιακά κυρίαρχο .

Ποιος θα το πίστευε πάντως, πριν από μερικά χρόνια, όταν οι Βραζιλιάνοι αυτοκτονούσαν λόγω του αποκλεισμού της Εθνικής τους από την Αργεντινή (1990), ότι σήμερα, ως διοργανώτρια χώρα, θα είχαμε αντιδράσεις ένεκα της κατασπατάλησης δημόσιου πλούτου, ενώ η ανισότητα, οι κοινωνικο-οικονομικοί και πολιτικοί αποκλεισμοί, καθώς και η ζωή στις φαβέλες, θα συνέχιζαν την ύπαρξή τους!

Όπως και να έχει, ας απολαύσουμε όσο μπορούμε καλή μπάλα και μια καλή πορεία στην Εθνικάρα μας ... Ελλάς ολέ !!!

Saturday 17 May 2014

Εκδήλωση με θέμα «Σε τι είδους παιδεία πρέπει να επενδύσει η Κύπρος σήμερα!»: Μια Ανοικτή Συζήτηση στα πλαίσια της Πρωτοβουλίας «Επενδύστε στην Παιδεία».


Εκδήλωση με θέμα «Σε τι είδους παιδεία πρέπει να επενδύσει η Κύπρος σήμερα!»: Μια Ανοικτή Συζήτηση στα πλαίσια της Πρωτοβουλίας «Επενδύστε στην Παιδεία».

Παρασκευή, 16 Μαΐου 2014 (16:00-20:00), στο Σπίτι της ΕΕ στη Λευκωσία
Βλ. αναλυτικές πληροφορίες για την εκδήλωση στο TWITTER
ή στο FACEBOOK

Κάλυψη @cybc2012 Κεντρικό Δελτίο Ειδήσεων 20:00 (46:23) #InvEd_event_16thMay2014 Πρωτοβουλίας "Επενδύστε στην Παιδεία" @EP_CYPRUS @Invest_in_Edu @todiktio

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Δευτέρα, 19 Μαΐου 2014
Ανοικτή Συζήτηση με θέμα:
Σε τι είδους παιδεία πρέπει να επενδύσει η Κύπρος σήμερα!


Η εκδήλωση με θέμα «Σε τι είδους Παιδεία πρέπει να επενδύσει η Κύπρος σήμερα!», ως μέρος της εκστρατείας συγκέντρωσης υπογραφών στην Κύπρο, για την Πρωτοβουλία Επενδύστε στην Εκπαίδευση, πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή, 16 Μαΐου 2014, στο Σπίτι της ΕΕ στη Λευκωσία.

Διεξήχθη μια εποικοδομητική και διεξοδική συζήτηση και προέκυψαν συμπεράσματα και συγκεκριμένες προτάσεις για τους τρόπους αποσόβησης της υποβάθμιση της Εκπαίδευσης στις ευρωπαϊκές χώρες, μεταξύ αυτών και της Κύπρου, όπου, λόγω δημοσιονομικής προσαρμογής, μετά τη σύναψη Μνημονίου Συναντίληψης με την Τρόικα, αυτές υπεισέρχονται σε ένα κυκεώνα μνημονιακών μέτρων που οδηγούν με μαθηματική ακρίβεια σε οριζόντιες αποκοπές στις δημόσιες δαπάνες, μη εξαιρουμένης της Παιδείας.

Κύριος ομιλητής και ένας από τους πρεσβευτές της Πρωτοβουλίας, ήταν ο Καθηγητής Χριστόφορος Πισσαρίδης, κάτοχος Νόμπελ Οικονομικών Επιστημών, ο οποίος ανέπτυξε την επιστημονική του επιχειρηματολογία σχετικά με τους λόγους που η εκπαίδευση συνιστά επένδυση και δεν θα πρέπει να λογίζεται στο δημοσιονομικό έλλειμμα της κάθε χώρας.

Ακολούθησε συζήτηση στρογγυλής τραπέζης με ένα εκλεκτό επιτελείο ακαδημαϊκών και άλλων επιστημόνων, με τη συμμετοχή του κοινού και επιμέρους θεματικό τίτλο "Το Παρελθόν, το Παρόν και το Μέλλον" (της Εκπαίδευσης και της Παιδείας στην Κύπρο).
Στο Α' Μέρος, η κα Χαρά Μακρυγιάννη και οι κ.κ. Niyazi Kizilyurek, Παύλος Παύλου, Παναγιώτης Περσιάνης και Μίμης Σοφοκλέους, προσέγγισαν το στίγμα της Κοινωνιολογίας της Εκπαίδευσης, με ειδικές αναφορές στο σημαίνοντα ρόλο της κριτικής σκέψης, σε ένα ιδιόμορφο δικοινοτικό σύστημα παιδείας στην Κύπρο.
Στο Β' Μέρος της εν λόγω συζήτησης, οι κ.κ. Λοΐζος Μιχαήλ, Θεόδωρος Παναγιώτου και Κωνσταντίνος Χατζηστάσου, κατέδειξαν τις αδυναμίες του εκπαιδευτικού συστήματος στην Κύπρο, αντιπροτείνοντας νέες τεχνολογικές δυνατότητες και μεθόδους προσέγγισης της εν γένει Εκπαίδευσης στον τόπο.

Μπορείτε να υποβάλετε ηλεκτρονικά τη δήλωση υποστήριξής σας στην Πρωτοβουλία ΕΔΩ.

Εάν επιθυμείτε να δηλώσετε εθελοντές για περαιτέρω δράσεις της πρωτοβουλίας και να συμβάλετε στην εκστρατεία συλλογής ηλεκτρονικών υπογραφών, παρακαλώ επικοινωνήστε με το Συντονιστή της Ομάδας Εθελοντών Υποστήριξης της Πρωτοβουλίας Invest in Education στην Κύπρο, στο τηλέφωνο 99 097 777 ή στο TWITTER: #InvEd_event_16thMay2014.


Άρθρο Προβολής της Εκδήλωσης
Δημοσιεύτηκε στην Ιστοσελίδα της Δεξαμενής Σκέψης ΔΙΚΤΥΟ για τη Μεταρρύθμιση στην Ελλάδα και την Ευρώπη, στη Θεματική Ενότητα "Νέοι, Παιδεία και Εργασία".

Η Εκπαίδευση είναι το καύσιμο που κινεί την οικονομία και ο στυλοβάτης που στηρίζει την κοινωνία. Αντίθετα, η καλπάζουσα Ανεργία των νέων υποβαθμίζει τις προοπτικές ανάπτυξης, υποσκάπτοντας την κοινωνική συνοχή και ρηγματώνοντας το ευρωπαϊκό οικοδόμημα. Η ποιότητα στην Παιδεία είναι η απάντηση στην απειλή αυτή, αφού η εκπαίδευση συνιστά επένδυση και δεν θα έπρεπε να λογίζεται στο δημοσιονομικό έλλειμμα της κάθε χώρας.

Εξάλλου, όπως αναφέρει ο Καθηγητής Οικονομίας Χριστόφορος Πισσαρίδης, «οι κρίσεις στην οικονομία έρχονται και παρέρχονται, αλλά οι νέοι έχουν μόνο μία ευκαιρία να αποκτήσουν τα σωστά εφόδια που θα τους οδηγήσουν σε μία παραγωγική και πετυχημένη καριέρα. Η περικοπή στα χρήματα που χρειάζονται για την Παιδεία, προκειμένου να αντιμετωπιστεί η κρίση, είναι μια κοντόφθαλμη πολιτική. Ενέχει τον κίνδυνο να χαθεί μία ολόκληρη γενιά! Η επένδυση στην Παιδεία είναι επένδυση στο μέλλον και το ποσό που δαπανάται για την Παιδεία δεν πρέπει να υπολογίζεται στο έλλειμμα των χωρών».

Τις παραπάνω θέσεις και τοποθετήσεις, της Δεξαμενής Σκέψης ΔΙΚΤΥΟ για τη Μεταρρύθμιση στην Ελλάδα και την Ευρώπη και του δρ. Πισσαρίδη, υποστηρίζουν ο Όμιλος Προβληματισμού για τον Εκσυγχρονισμό της Κοινωνίας (ΟΠΕΚ), η Κύπρος: Ακαδημαϊκός Διάλογος (CAD) και το Ευρωπαϊκό Κίνημα Νέων (EYM), οργανώνοντας εκστρατεία ενημέρωσης του κοινού, με αποκορύφωμα μια κεντρική εκδήλωση.

Το ερώτημα που προκύπτει είναι πώς μπορεί να προφυλαχθεί το επίπεδο εκπαίδευσης σε χώρες με υφεσιακή τροχιά κατά τον οικονομικό τους κύκλο και να αποφευχθεί έτσι ο φαύλος κύκλος της ύφεσης-ανεργίας-υποβάθμισης παιδείας-μηδενικής ανάπτυξης;

Η απάντηση είναι εξίσου απλή αλλά συγχρόνως πολυσχιδής• με μια πρόταση πολιτικής.

Την 1η Απριλίου 2012, ένα καθόλα πιστευτό γεγονός τέθηκε σε ισχύ! Η Επιτροπή θέσπισε την «Ευρωπαϊκή Πρωτοβουλία Πολιτών», την οποία εισήγαγε η Συνθήκη της Λισαβόνας, ως ένα νέο νομοθετικό εργαλείο που επιτρέπει σε 1.000.000 πολίτες να προτείνουν νομοθεσία σε τομείς στους οποίους έχει αρμοδιότητα, μεταξύ σε αυτούς και η Παιδεία. Ουσιαστικές προΰποθέσεις του εν λόγω εγχειρήματος είναι α) οι δηλώσεις υποστήριξης των πολιτών (δηλαδή οι ηλεκτρονικές υπογραφές που αποθηκεύονται σε ασφαλές λογισμικό πρόγραμμα) να προέρχονται από άτομα με δικαίωμα ψήφου στις Ευρωεκλογές, β) η συγκέντρωση ενός ελάχιστου αριθμού υπογραφών από εφτά τουλάχιστον χώρες της ΕΕ (για την Κύπρο απαιτούνται 4500 υπογραφές, ενώ για την Ελλάδα 16500) και οι υπογραφές να συγκεντρωθούν εντός διαστήματος ενός έτους.
Η Πρωτοβουλία δίνει δικαίωμα εισήγησης συγκεκριμένων προτάσεων πολιτικής στον Πολίτη, αναβαθμίζοντας τον πολιτικό του ενεργό ρόλο και Λόγο να συμμετέχει απευθείας στη διαμόρφωση της εν γένει πολιτικής της ΕΕ.

Η Πρωτοβουλία του ΔΙΚΤΥΟΥ Invest in Education (η Εκπαίδευση αξίζει, μην την υπολογίζεις στο έλλειμμα), εντάσσεται στις πρώτες δεκαεφτά Πρωτοβουλίες που έχουν καταχωρηθεί στο παραπάνω πλαίσιο.

Η Πρωτοβουλία αυτή, αναγνωρίζοντας την τεράστια σημασία της παιδείας στην αναπτυξιακή προοπτική όλων των χωρών της ΕΕ, προτείνει «να εξαιρείται από το δημοσιονομικό έλλειμμα το ποσοστό των δαπανών για την εκπαίδευση, κάθε εθνικού προϋπολογισμού, που υπολείπεται του μέσου όρου των χωρών της ευρωζώντης, τα πέντε τελευταία χρόνια». Με απλά λόγια, αν ο μ.ο. δαπανών εκπαίδευσης την πενταετία 2009-2014 στην Ευρώπη των 17 είναι 5,5% και για παράδειγμα η Ελλάδα δαπανά για την Παιδεία 4,5%, τότε, ακόμα και υπό καθεστώς μνημονίου, θα μπορεί να δρομολογηθεί μια αύξηση στις επενδύσεις για την Εκπαίδευση έως και 1%, η οποία δεν θα λογίζεται στο δημοσιονομικό της έλλειμμα. Η δε χρηματοδότηση θα προέλθει από τον Ευρωπαϊκό Μηχανισμό Σταθερότητας, την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων και από αναπροσαρμογή του εθνικού προϋπολογισμού και των ευρωπαϊκών πόρων του Εθνικού Στρατηγικού Πλαισίου Αναφοράς, ενώ θα κατευθύνεται μόνο σε συγκεκριμένες εκπαιδευτικές αναπτυξιακές πολιτικές.

Η εκδήλωση, ως μέρος της εκστρατείας συγκέντρωσης υπογραφών στην Κύπρο, με θέμα «Σε τι είδους Παιδεία πρέπει να επενδύσει η Κύπρος σήμερα!», θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή, 16 Μαΐου 2014 (16:00-20:00), στο Σπίτι της ΕΕ στη Λευκωσία (Λεωφόρος Λόρδου Βύρωνος 30). Κύριος ομιλητής και ένας από τους πρεσβευτές της Πρωτοβουλίας, είναι ο Καθηγητής Χριστόφορος Πισσαρίδης, κάτοχος Νόμπελ Οικονομικών Επιστημών. Θα ακολουθήσει συζήτηση στρογγυλής τραπέζης με ένα εκλεκτό επιτελείο ακαδημαϊκών και άλλων επιστημόνων, με τη συμμετοχή του κοινού.

Η εκδήλωση αποβλέπει στη διεξαγωγή μιας εποικοδομητικής και διεξοδικής συζήτησης και αναμένεται να παραγάγει συμπεράσματα και συγκεκριμένες προτάσεις για τρόπους αποσόβησης της υποβάθμιση της Εκπαίδευσης στις ευρωπαϊκές χώρες όπου, λόγω δημοσιονομικής προσαρμογής, μετά τη σύναψη Μνημονίου Συναντίληψης με την Τρόικα, αυτές εισέρχονται σε ένα κυκεώνα μνημονιακών μέτρων που οδηγούν με μαθηματική ακρίβεια σε οριζόντιες αποκοπές στις δημόσιες δαπάνες, μη εξαιρουμένης της Παιδείας.

Στη δε Κύπρο, όπου το ποσοστό αυτό, σήμερα, υπερβαίνει το μ.ο. της Ευρώπης των 17, η εκδήλωση αποσκοπεί σε μια περισσότερο ποιοτική και καλύτερα στοχευμένη κατανομή των πόρων που αποδίδονται στο εκπαιδευτικό σύστημα, τόσο από ιδιωτικούς όσο και από δημόσιους και ευρωπαϊκούς φορείς.

Καταλήγοντας, θέτω δυο ζητήματα σχετικά με την Παιδεία στην Κύπρο:

1. Πώς θα επιτευχθεί η εισαγωγή μαθημάτων στα σχολεία σχετικών με την πρόσφατή μας ιστορία, δίχως να ολισθήσουμε στην παγίδα ενοχοποίησης της μιας πλευράς έναντι της άλλης;

2. Περαιτέρω, πώς θα προωθηθεί η διδασκαλία μαθήματα Ελληνικών στους Τ/Κ και Τουρκικών στους Ε/Κ, υποχρεωτικά μέσα από το εκπαιδευτικό σύστημα, λαμβάνοντας υπόψη την ύπαρξη εθνικιστικών και συνδικαλιστικών στοιχείων και στις δύο πλευρές;

Βασίλης ΚΟΙΛΙΑΡΗΣ,
Οικονομολόγος – Διεθνολόγος
Συντονιστής Ομάδας Εθελοντών Υποστήριξης Πρωτοβουλίας Invest in Education στην Κύπρο.
Συνιδρυτής του Ευρωπαϊκού Κινήματος Νέων [European Youth Movement (EYM)]

Wednesday 14 May 2014

Event «On what kind of Education should Cyprus Invest Today!», under the Initiative Invest in Education, on Friday, May 16, 2014. Check on Twitter: #InvEd_event_16thMay2014


Nicosia,
Τετάρτη, Μαΐου 14, 2014

On what kind of Education should Cyprus Invest Today!:
An Open Discussion in the framework of the European Citizen’s Initiative
“Invest in Education”.


PUBLISHED at the DIKTYO/NETWORK for REFORM in Greece and Europe, under TOPIC: Youth, Education and Employment.

We are delighted to announce the open discussion “On what kind of Education should Cyprus Invest Today!”, which will take place on Friday, May 16, 2014, 16.00-20.00 at the Conference Room of The European Union House, in Nicosia.

Nobel Prize Winner for Economics and Ambassador of the Initiative, Sir Christopher Pissarides, will be the Keynote Speaker of this event, followed by a Roundtable Open Discussion with a group of well known academics and other scientists, with the participation of the public.

We address this invitation to members of the academia and educational community, students / scientists / scholars / researchers / teachers and, if possible, to policy makers.

The event is organized by The Cyprus Volunteer Team of Supporters of the European Citizens’ Initiative Invest in Education, under the auspices of the DIKTYO-NETWORK for Reform in Greece and Europe, with the support of the Cyprus Academic Dialogue (CAD), the Association for Social Reform (OPEK) and the European Youth Movement (EYM).

*The signing procedure can be conducted electronically HERE, within a few minutes (Closing Date: August 6, 2014).

The overall aspiration of the Initiative is to proceed with an invitation to the European Commission to propose legislation against cuts on Education, using a mathematical tool, which “excludes from the calculation of each country's public spending deficit, that part of Government spending for education that is lower from the last five-year Eurozone average”. In simple words, barring budget on education from being taken in the measurement of the deficit of the Eurozone member-states’ budgets, will allow them, in a long and medium term perspective, to counter fight the vicious cycle of recession-unemployment-degradation of education-zero growth.

With the event “On what kind of Education should Cyprus Invest Today!”, the peak of the awareness campaign we are conducting, we express our concrete support for the Invest in Education Initiative, aiming to collect 4500 statements of support from citizens, in the form of electronic signatures.

Seeking to increase public expenditure in education sounds reasonable, if we refer to Greece, where the average in public spending on education lacks behind the Eurozone average. However, for Cyprus, where public funds for education over exceeds the EU-17 average, this goal wouldn’t be rational, if the same time youth unemployment in Cyprus was not hit records as high as 40%.

The question thus should be the quality of investment in education, i.e.:

How spending is allocated to the different levels of the educational system structure in Cyprus and how the outcomes of Education are benchmarked and assessed; Moreover, whether funding produces adequate results to counter fight youth unemployment and educational deficiencies, in a globalized market and an international educational competitive system; Furthermore, how structural changes could be implemented, such as removing any barriers in teaching, researching and learning facilities, e.g. having open libraries, in all public and private institutions, for more hours, including weekends and being accessible to all Citizens.

Distinguished politicians, economists, academics, authors and artists warn that unless a way is found to resolve the problem, this could result in generating a lost generation (if we haven't become as such already).

Nevertheless, we aspire to achieve, through this special event and through the Invest in Education Initiative, at large, a STEP on the right direction.

Vasilis KILIARIS,
Economist – Political Scientist
Coordinator of the Cyprus Volunteer Team of Supporters of the European Citizens’ Initiative Invest in Education.
Co-founder of the European Youth Movement (EYM).