Monday 9 December 2013

"Τι πιο φανταστικό από την πραγματικότητα;"


Τηλεμαραθώνιος UNICEF
ΔΕΥΤΕΡΑ 9 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2013 από τη Δημόσια Τηλεόραση Ελλάδας.
http://www.unicef.gr/emergncs/tm13.php
Για την καταπολέμηση της Φτώχειας και του υποσιτισμού των παιδιών "Υποσιτίζονται και είναι παιδιά". Επισημαίνεται ότι υποστηρίζονται και ορφανοτροφεία στην Ελλάδα της κρίσης.
---
Εις μνήμην του μ. Αντώνη Σαμαράκη, Πρεσβευτή UNICEF: http://www.unicef.gr/samarkis.php
Παραθέτω από το "Εν Ονόματι" (1998), σσ. 111-112:
Αναρωτιέται και αυτολογοκρίνεται ο ήρωας του μυθιστορήματος Δημήτρης: "Το πρόβλημα, νομίζω, είναι απλό κατά βάθος. Ας το δούμε έτσι. Τον δέχεσαι αυτόν τον απάνθρωπο, τον παρανοϊκό κόσμο μας όπως είναι, ναι ή όχι; Αν ναι, τότε πάω πάσο. Αν όμως όχι, ερώτημα: Τι θα κάνεις εσύ ο ίδιος για να γίνει ο κόσμος μας όμορφος ή έστω λιγότερο άσχημος;" Και απαντά: "Δεν θέλει πολλη σκέψη. Ή θα διαλέξεις τη σιωπή για να μη χάσεις τη βολή σου, την ησυχία σου, ή θα αντιδράσεις, θα αντισταθείς, θα αγωνιστείς σε όλα αυτά τα αποτρόπαια, τα εφιαλτικά που γίνονται για σένα, υποτίθεται, αλλά χωρίς εσένα".
Άλλωστε, όπως είπε και ο Ντοστογιέφσκι (σελ. 115):
"Τι πιο φανταστικό από την πραγματικότητα;"

Tuesday 19 November 2013

Υπερείδη Επιτάφιος !!


Λευκωσία, Τρίτη, 19 Νοεμβρίου 2013
Παρέμβαση – Ιστολογιογραφία
Υπερείδη Επιτάφιος !!
Βασίλη ΚΟΙΛΙΑΡΗ, Οικονομολόγου - Διεθνολόγου
Ο ευρύτερος Ελληνισμός απώλεσε ένα πρώην πρόεδρο δημοκρατίας. Όχι της παράταξης που υποστηρίζω, χωρίς αυτό να έχει σημασία. Πήγα ιδιωτικά στην κηδεία σήμερα, όπως θα όφειλαν όλοι οι εργαζόμενοι στον ευρύτερο δημόσιο τομέα της Κύπρου, μια και κηρύχθηκε τριήμερο πένθος και δημόσια αργία.
Ο πολιτικός Υπερείδης[1], έδρασε στην αρχαία Αθήνα, την εποχή της Μακεδονικής κυριαρχίας και οφείλει το προσωνύμιό του στις αγορεύσεις του, ως ηγέτη της αντιμακεδονικής παράταξης, καθώς και στα εμφυολογήματά του, δηλαδή τα έξυπνά του αστεία. Ετυμολογικά σημαίνει αυτός στον οποίον μπορεί κάποιος να βασιστεί.[2]
Ο μ. Γλαύκος Κληρίδης «βαπτίσθηκε» με το ψευδώνυμο «Υπερείδης», ανταποκρινόμενος πλήρως στα δύο προαναφερθέντα χαρακτηριστικά του αρχαίου Αθηναίου πολιτικού. Αγόρευσε πολλάκις υπέρ των αγωνιστών της ΕΟΚΑ, που συνελήφθηκαν από τους Βρετανούς αποικιοκράτες, όπως επίσης γνωστό ήταν το πηγαίο του χιούμορ, καθόλη τη διάρκεια της δεκαετούς του διακυβέρνησης της Κύπρου. Στους πολιτικούς “ώμους” του Γλαύκου Κληρίδη στηρίχθηκε και συνεχίζει να βασίζεται μεγάλη μερίδα της πολιτικής ηγεσίας του τόπου, καθώς και πλήθος πολιτών της κεντροδεξιάς παράταξης.
Σήμερα επικήδειοι λόγοι ειπώθηκαν πολλοί και άρθρα δημοσιοποιήθηκαν ήδη αρκετά, από γνώστες της βιογραφίας, της προσωπικότητας και της πολιτικής δράσης του τέως Προέδρου της Κυπριακής Δημοκρατίας (ΚΔ). Η δική μου μινιμαλιστική συνεισφορά στο δημόσιο λόγο αποσκοπεί στη σύνδεση της σημαδιακής ημέρας κοίμησης του μ. Γλαύκου Κληρίδη με την ανακήρυξη του ψευδοκράτους.
15 Νοεμβρίου 1983, το κατοχικό καθεστώς επιχειρεί, ανεπιτυχώς μέχρι σήμερα, να νομιμοποιήσει τη ντε φάκτο διχοτόμηση.
15 Νοεμβρίου 2013, μια ιστορική-πολιτική προσωπικότητα της Κύπρου, των τελευταίων έξι δεκαετιών, κοιμήθηκε πλήρης ημερών.
Πώς συνδέονται τα δύο αυτά γεγονότα, πέραν της ημερολογιακής σύμπτωσης;
Καταρχάς, ο μακαριστός Πρόεδρος αποτέλεσε έναν από τους κύριους εκπροσώπους της δεύτερης γενεάς ακραιφνών πολιτικών της σύγχρονης ΚΔ. Όπως αναφέρει ο ίδιος στο τετράτομο συγγραφικό του έργο[3]:
Σπάνια μια χώρα ήταν τόσο τυχερή ώστε να έχει δύο εθνικούς ηγέτες με τόσο μεγάλες ικανότητες, ο καθένας στον τομέα του – ο Μακάριος στην καθοδήγηση του πολιτικού αγώνα για την Ένωση κι ο Γρίβας στη διοίκηση του στρατιωτικού. Κι όμως, μόλις ο αγώνας για την Ένωση έληξε ή μπήκε στο ράφι με το συμβιβασμό της ανεξαρτησίας, σπάνια ένα νεογέννητο δικοινοτικό κράτος είχε μεγαλύτερη ανάγκη για πολιτικούς και μικρότερη για εθνικούς ηγέτες.
Το τέλος της πρώτης γενιάς ηγετών του κυπριακού ελληνισμού, οδήγησε το λαό στο διχασμό μεταξύ μακαριακής-αντιγριβικής και γριβικής-αντιμακαριακής παράταξης, που επέφερε τα γνωστά απεχθή αποτελέσματα του πραξικοπήματος, της εισβολής και της συνεχιζόμενης κατοχής μέρους της κοινής μας πατρίδας με τους Τουρκοκυπρίους. Η εκκλησία αφοσιώθηκε, θεωρητικά, εκτός μερικών της, θνησιγενούς φύσεως, πολιτικών ξεσπασμάτων, στον πνευματικό της ρόλο. Ο στρατός υποκλίθηκε έναντι της δημοκρατίας και της πολιτικής εξουσίας, ως όφειλε, τελώντας το ρόλο που του αναλογεί, της διατήρησης της ειρήνης και της ασφάλειας στην εδαφική περιοχή που σήμερα ρεαλιστικά μπορεί να επιληφθεί. Η εποχή των εθνικών ηγετών έκλεισε από καιρό τον ιστορικό της κύκλο.
Η δεύτερη γενεά ηγετών της σύγχρονης ιστορίας της Κύπρου, βίωσε δια ζώσης τα σημαντικότερα γεγονότα που σημάδεψαν με αίμα, βία, καταστροφή και υποδούλωση τον κυπριακό λαό. Η γενιά αυτή επανδρώθηκε από πολιτικούς που εντρύφησαν στο Κυπριακό πρόβλημα έχοντας διαφορετικές ιδεολογικές καταβολές. Εξ αυτών, ο Γλαύκος Κληρίδης, ως η προσωποποίηση της σχολής του πατριωτικού ρεαλισμού, γεννημένος σε μια εποχή όπου το έθνος και η θρησκεία καθόριζαν εν πολλοίς την ταυτότητα του λαού της Νήσου, στα πλαίσια πάντοτε της Βρετανικής Αυτοκρατορίας, φεύγοντας από τα κόσμια, οδηγεί προς κλείσιμο το δεύτερο ιστορικό κύκλο της πατρίδας μας.
Το ιστορικό ατύχημα μιας ανεπιθύμητης γέννησης-δημιουργίας της ΚΔ, τα εμφυλιακά λάθη της πρόσφατής μας ιστορίας, οι εθνικοί διχασμοί και η διχόνοια[4] που μικροπολιτικά συμφέροντα επιβάλλουν στη σύγχρονη κυπριακή κοινωνία, ας ταφούν επιτέλους οριστικά και να αποτελούν απλά θύμηση και μαθήματα ιστορίας, αποκρουστικά επαναλήψεώς τους.
Είθε η μέρα αυτή, η 15η Νοεμβρίου, να αποτελέσει σταθμό μνημόνευσης της ιστορίας μας και απαρχή του τέλους της ντε φάκτο διχοτόμησης της Νήσου. Μακάρι δε η Κύπρος, ο λαός και η πολιτική ηγεσία, καθώς και η κοινωνία των πολιτών, ως μια νέα, τρίτη, γενιά φορέων πολιτικής ευθύνης, πολιτικών και πολιτών, να συνδράμουν στην επανένωση, στη βάση πραγματιστικών και βιώσιμων σχεδίων επίλυσης του Προβλήματος. Τέλος, η τριακονταετία της ντροπής που φόρτωσε στις “πλάτες” του λαού ο στραβός εθνικισμός ημετέρων και υμετέρων, ας μπει στο χρονοντούλαπο της ιστορίας, φέρνοντας την Επανένωση της Νήσου εγγύτερα.
---
[1] http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/Suggrafeis/Ypereidis.htm
[2] ερείδομαι [eríδome] Ρ : (λόγ.) στηρίζομαι ή βασίζομαι σε κτ. [λόγ. < αρχ. ἐρείδω μέσο κατά το στηρίζομαι]. http://www.greek-language.gr
[3] Κληρίδης Γ. (1988). Η Κατάθεσή μου. Εκδ. Αλήθεια, τ. 1, σ. 23.
[4] Όπ. πρ., σσ. 17-29.

Sunday 17 November 2013

Ανοικτοί Διάλογοι ΕΕ: «Ευρώπη και Νέοι» - 9 Μαίου 2013

http://www.youtube.com/watch?v=VSGt_x6Oemw&list=PLRpy27s0zWwHdweCIX_vdDg80Vgf4a1G7
Ανοικτοί Διάλογοι ΕΕ: «Ευρώπη και Νέοι» - 9 Μαίου 2013
Συνέντευξη στον περιθώριο της εκδήλωσης με θέμα: «Ευρώπη και Νέοι» που διοργανώθηκε στα πλαίσια ανοικτού διαλόγου με την Ευρωπαία Επίτροπο Εκπαίδευσης, Πολιτισμού, Πολυγλωσσίας και Νεολαίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης κα Ανδρούλλα Βασιλείου.

Friday 15 November 2013

E-Shop: Προτροπή για βελτίωση της εξυπηρέτησης πελατών.


Λευκωσία, Δευτέρα, 9 Δεκεμβρίου 2013
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Προς το διευθυντή εξυπηρέτησης πελατών της εταιρίας E-Shop Ελλάδας και Κύπρου (στο εξής E-Shop): Προτροπή για βελτίωση της εξυπηρέτησης πελατών.
Η παρούσα επικοινωνία σκοπό έχει να προτρέψει τη διεύθυνση και τους ιδιοκτήτες (στο εξής μάνατζμεντ) του E-Shop όπως προβούν στις αναγκαίες ενέργειες που θα διορθώσουν τα προβλήματα συμπεριφοράς κάποιων υπαλλήλων και θα βελτιώσουν έτσι την εξυπηρέτηση των πελατών.
Σε αντίθεση με την κουλτούρα εξυπηρέτησης πελατών που συναντώ στη Θεσσαλονίκη, η αντίστοιχη στη Λευκωσία δεν κρίνεται ικανοποιητική. Αντιλαμβάνομαι ότι η νοοτροπία λειτουργίας και συμπεριφοράς στο Νησί δεν έχει ακόμα φτάσει τα πρότυπα επαγγελματικής συμπεριφοράς στην Ελλάδα. Για αυτό ακριβώς επικοινωνώ μαζί σας, με όλη την καλή διάθεση, για να σας προτρέψω να διορθώσετε τα όποια λάθη και αίτια αυτής της συμπεριφοράς του προσωπικού σας. Σε οποιαδήποτε άλλη ευρωπαϊκή χώρα, μια αγενής και απαθής συμπεριφορά θα είχε οδηγήσει το μάνατζμεντ στη λήψη μέτρων.
Με βάση περιστατικό που έγινε με όχι και τόσο ευγενικό τρόπο, τόσο στον τρόπο που υπάλληλος απηύθυνε το λόγο σε συνάδελφό του όσο και προς πελάτες, θεωρώ μη πρέπουσα από πλευράς σας την εξυπηρέτηση των πελατών σας.
Ευελπιστώ δε ότι θα βελτιωθεί η εξυπηρέτηση πελατών, έτσι ώστε να συνεχίσω απρόσκοπτα τη συνεργασία μου μαζί σας.
Παρακαλώ για τις δικές σας ενέργειες.
ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΤΟΥ E-SHOP ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΕ, ΠΡΟΣ ΤΙΜΗΝ ΤΟΥΣ, ΑΜΕΣΑ ΜΑΖΙ ΜΟΥ ΚΑΙ ΑΝΕΦΕΡΕ ΟΤΙ ΘΑ ΕΠΙΛΗΦΘΕΙ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ.

Monday 21 October 2013

Η κρίση μέσα από μια άλλη ματιά


Ο Μητροπολίτης Σισανίου και Σιατίστης Παύλος, στην εκδήλωση στο πανεπιστήμιο Κύπρου, με θέμα "Η κρίση μέσα από μια άλλη ματιά".
Θυμίζουμε ότι ο Μητροπολίτης, ο οποίος εδώ και ένα χρόνο μάχεται τις πρακτικές της Χρυσής Αυγής, είχε προειδοποιήσει πως «ο ναζισμός δεν έχει φίλους, έχει μόνο θύματα», μέσω ανοιχτής επιστολής του και που είχε δημοσιευτεί πρόσφατα στον Τύπο.
Εύγε στον Πνευματικό αυτό άνθρωπο και είθε να είχε ο ευρύτερος ελληνισμός περισσότερους πνευματικούς πατέρες σαν κι αυτόν, σε αντίθεση με τους κοσμικούς "πνευματοπατέρες" της εκκλησίας μας.
Βλ. Μητροπολίτης Σιατίστης: Ο ναζισμός δεν έχει φίλους, μόνο θύματα
«Ίσως δεν ξέρατε. Ίσως παρασυρθήκατε. Τώρα καταλάβατε; Τώρα ξυπνήσατε; Τώρα δεν μπορείτε να επικαλείσθε ούτε την άγνοια, ούτε την διαμαρτυρία, ούτε την απόγνωση. Μεγαλύτερη απόγνωση από το Ναζισμό δεν υπάρχει. Αλλιώς ετοιμασθείτε να κλάψετε και το δικό σας το παιδί», συνεχίζει ο μητροπολίτης.
Πηγή: http://www.skai.gr/news/greece/article/242643/mitropolitis-siatistis-o-nazismos-den-ehei-filous-mono-thumata/#ixzz2iOHbYKjl
Δικαιώματα: http://vkiliaris.blogspot.com/2013/10/blog-post.html

Tuesday 1 October 2013

Περί δυσμένειας των εργαζομένων στην Μπανανία Νήσον Κύπρον !


ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ – ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΓΡΑΦΙΑ
Περί δυσμένειας των εργαζομένων στην Μπανανία Νήσον Κύπρον !
Ξεκίνησαν εδώ και καιρό οι απολύσεις προσωπικού, κυρίως μεγάλων εταιριών που ανήκουν στους λεγόμενους μεγάλους, σε χρήμα, της κυπριακής οικονομίας, όμως μικρόψυχους και ανθρωπάκους σε καρδιά.
Ουσιαστικά υποχρεώνουν σε παραίτηση το προσωπικό τους, με διάφορα προσχήματα, χρησιμοποιώντας νομικίστικα παραθυράκια που τους επιτρέπουν να εμπαίζουν τους εργαζομένους τους, συνήθως χαμηλόμισθους, με αποτέλεσμα να οδηγούν τα παιδιά στην ανεργία και στην αναζήτηση εργασίας με όλο και πιο δυσμενείς όρους απασχόλησης και ελαχιστοποίησης των εργασιακών τους δικαιωμάτων.
Μην με παρεξηγείτε, δεν έγινα ξάφνου εργατοπατέρας και συνδικαλιστής, εκπροσωπώντας τους εργαζομένους για τη δική μου τσέπη και συμφέρον. Απλά ήδη δυο γνωστοί μου βίωσαν την προαναφερθείσα ατυχή εμπειρία.
Καλό είναι να αρχίσουμε να κατονομάζουμε τις εταιρίες των περιπτώσεων που γνωρίζουμε. Η κοινωνική μας ευθύνη και αλληλεγγύη προς τους συμπολίτες μας, καθώς και η δύναμή μας, ως καταναλωτές, μπορεί να απαμβλύνει κάπως το επιδεινούμενο πρόβλημα της ανεργίας, αναγκάζοντας εν μέρει τις επιχειρήσεις και το δημόσιο σε αναπροσαρμογή της μέχρι πρότινος ανορθολογικής τους οικονομικής διαχείρισης και αντιεπαγγελματικής συμπεριφοράς προς τους εργαζομένους τους.
Η μια αλυσίδα επιχειρήσεων είναι η θνησιγενής εταιρία εστίασης GREAT, που ούτως ή άλλως πάει για κλείσιμο και μόνο υπέροχη δεν είναι. Η άλλη προσφέρει υπηρεσίες ασφαλείας στο MALL Λευκωσίας, μόνο που δεν κατοχυρώνει καμία ασφάλεια στους υπαλλήλους της που αναγκάζονται να εργάζονται με όλο και πιο χαμηλούς μισθούς, χωρίς σταθερό ωράριο που επεμβαίνει στην προσωπική τους ζωή.
Κοινοποιείστε
!!!

Wednesday 18 September 2013

Περί ασύγγνωστης αμέλειας !!


Περί ασύγγνωστης αμέλειας !!
Στην ουσία, οι κατηγορούμενοι ήσαν υπόλογοι για προδοσία των εθνικών συμφερόντων, όχι «εκ προθέσεως», αλλά από βαρύτατη και ασυγχώρητη («ασύγγνωστη[1]») αμέλεια και ανευθυνότητα.
Από τη Μικρασιατική εκστρατεία-καταστροφή του 1921 στην Κυπριακή τραγωδία του 2011, 90 χρόνια μετά, υπό μία έννοια η υπόθεση των "έξι" επανεμφανίζεται στο ιστοριογράφημα του σύγχρονου Ελληνισμού, όπου το κατηγορητήριο των Επιτροπών διερεύνησης της κυπριακή καταστροφής της οικονομίας, της επερχόμενης διασάλευσης του κοινωνικού ιστού και η συνεχιζόμενη αποτυχία στην εξεύρεση βιώσιμης λύσης στο Κυπριακό αποτελούν ζητήματα που χρήζουν άμεσης λύσης, η οποία θα επέλθει μόνο με την καταδίκη των άμεσων υπεύθυνων της κατάρρευσης του τραπεζικού συστήματος, των θεσμών της δημόσιας διοίκησης και των πολιτικών υπευθύνων των προαναφερθέντων θεμάτων.
Μόνο που αυτή τη φορά το "πάνω" χέρι το έχουν οι πολιτικοί-πολιτικάντηδες της Νήσου !!
[1] ασύγγνωστος -η -ο [asíŋγnostos] Ε5 : (λόγ.) ασυγχώρητος: Aσύγγνωστη αμέλεια / επιπολαιότητα. || (νομ.) ασύγγνωστη πλάνη, αδίκημα που καταλογίζεται σε κάποιον για άγνοια του νόμου. http://www.greek-language.gr/greekLang/modern_greek/tools/lexica/triantafyllides/index.html ασύγγνωστος*, -η, -ο = αυτός που δεν μπορεί να συγχωρηθεί, ο ασυγχώρητος, ο αδικαιολόγητος: πχ. ασύγγνωστη αμέλεια | ασύγγνωστη προχειρότητα κ.λπ. Ετυμολογία: < α- στερητ. + συγγνωστός (επιτρεπτός, συγχωρητός) < συγγιγνώσκω] http://offsite.com.cy

Monday 16 September 2013

Η αλήθεια του Φαρισαϊσμού!


ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ – ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΓΡΑΦΙΑ
Η αλήθεια του Φαρισαϊσμού!
Τάσιος Θεοδόσης Π.
«Αθωότητες» και φαρισαϊσμοί
Τώρα που αναζητείται το μή-χείρον (εκεί ασκείται η φιλολαϊκή πολιτική - όχι στις ζητωκραυγές), τώρα ξέρομε οτι ούτως ή άλλως το αύριο θα είναι τελείως διαφορετικό απ' το χθές. Ωστόσο, ο κυπριακός λαός έχει ενα εξελικτικό πλεονέκτημα έναντι του ελλαδικού: Είναι πιό μορφωμένος, είναι πιό εργατικός και πιό καινοτόμος - και θα βγεί πολύ ταχύτερα απ' την Κρίση.
(Είδατε τί σας έλεγα; Με τόσες «αθωότητες» και τόσους πολλαπλούς φαρισαϊσμούς πού να βγάλεις άκρη...)
Ο κ. Θεοδόσης Τάσιος είναι ομότιμος καθηγητής του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου.
-----
Πράγματι, έτσι έγινε! Με μια μικρή όμως αντιγνωμία. Ότι δηλαδή η Κύπρος ίσως διαφέρει από τον κορμό του Ελληνισμού στο γεγονός ότι κινείται περισσότερο αυτόνομα σε σχέση με τις λοιπές περιφέρειες του Ελλαδικού κράτους και έτσι μπορεί να πάρει αποφάσεις πιο ευέλικτα και ταχύτερα, έστω μέσω της κεντρικής κυβέρνησης, αν και διαφωνώ με τον τρόπο αυτό διακυβερνήσεως της χώρας, παρόλο που στο τέλος δεν το πράττει και τόσο ηθικά και οικονομικά. Πιστεύω δε ότι τόσο οι Έλληνες στην Ελλάδα όσο και της Κύπρου είναι το ίδιο εργατικοί και καινοτόμοι, καθώς και ότι οι νησιώτες ίσως υστερούν, αναλογικά, μορφωτικά των αδελφών ηπειρωτών.

Wednesday 28 August 2013

Περί επικείμενης διεθνούς επέμβασης στη Συρία


ΈΡΕΥΝΑ – ΓΝΩΜΗ
Περί επικείμενης διεθνούς επέμβασης στη Συρία
Το 2011, στον επίλογο-συμπέρασμα της μεταπτυχιακής διπλωματικής μου έγραψα:
Κατάληξη της εφαρμογής της ευθύνης προστασίας από τη διεθνή κοινότητα, όπως τουλάχιστον καταδείχθηκε στις δύο περιπτώσεις καθηλωμένης σύγκρουσης στη Βοσνία-Ερζεγοβίνη και στο Κοσσυφοπέδιο την τελευταία εικοσαετία, ήταν το ΝΑΤΟ να μετεξελιχθεί παράλληλα τόσο δογματικά όσο και επιχειρησιακά. Πλέον, το ΝΑΤΟ, ως ένα περιφερειακό σύστημα συλλογικής ασφάλειας και άμυνας απαρτιζόμενο από μία διεθνή κοινωνία κρατών καθίσταται ως ο κυριότερος δικαιοπάροχος του συστήματος συλλογικής ασφάλειας των Ηνωμένων Εθνών.
Επιπλέον, σε αυτό ακριβώς το δογματικό πλαίσιο εντάσσεται η Νατοϊκή επέμβαση στη Λιβύη και η εν εξελίξει διεθνής διαβούλευση στα ΗΕ για την κατάσταση στη Συρία. Και στα δύο αυτά αραβικά κράτη, τα απολυταρχικά καθεστώτα διακυβέρνησης απέτυχαν να προστατεύσουν τους πληθυσμούς τους και μάλιστα στράφηκαν εναντίον του λαού τους στο βαθμό της συντέλεσης εγκλημάτων μαζικής καταστροφής, εγκλημάτων δηλαδή κατά της ανθρωπότητας που εμπίπτουν στις αρμοδιότητες του ΔΠΔ και του ΣΑ των ΗΕ.
Εκτίμηση του συγγραφέα είναι ότι, μετά το πέρας της διεθνούς επέμβασης στη Λιβύη, και εφόσον αποκατασταθεί η ειρήνη και η ασφάλεια σε ενιαίο καθεστώς τάξης και σταθερότητας, και περαιτέρω, εφόσον δεν δημιουργηθεί ακόμη μία περίπτωση κράτους σε κατάσταση καθηλωμένης σύγκρουσης, τότε η διεθνής κοινότητα και πιο συγκεκριμένα η διεθνής κοινωνία του Βορειοατλαντικού Συμφώνου θα λάβουν παρόμοια εξαναγκαστικά μέτρα και στην περίπτωση της Συρίας, εάν δεν έχει επέλθει ήδη και εκεί μία εσωτερική καθεστωτική μετάβαση σε μία περισσότερο δημοκρατικού τύπου διακυβέρνηση όπως έχει επί του παρόντος επιτευχθεί στην Τυνησία και την Αίγυπτο.
Δημοσιεύθηκε στους εξής ιστοτόπους:
http://www.philenews.com/el-gr/f-me-apopsi-eponymes-gnomes/385/159916/peri-epikeimenis-diethnous-epemvasis-sti-syria
http://www.kathimerini.com.cy/index.php?pageaction=kat&modid=1&artid=145032>
http://www.kathimerini.com.cy/mobile.php?modid=2&artid=145032
και στην έντυπη έκδοση της Εφημερίδας Ο Φιλελεύθερος, της Δευτέρας, 2 Σεπτεμβρίου, 2013
http://www.philenews.com/el-gr/f-me-apopsi-eponymes-gnomes/385/159916/peri-epikeimenis-diethnous-epemvasis-sti-syria

Friday 23 August 2013

Περί Λήδρας!


Περί Λήδρας!
Για τη Λευκωσία, συνοπτικά, έχω να σας πω ότι είναι μια ανεπτυσσόμενη πόλη, με τα καλά της και τα άσχημά της. Ίσως κάτι από Λάρισσα να θυμίζει, αν και δεν έχω ζήσει εκεί ποτέ, απλά περαστικός ήμουνα.
Εγώ εδώ μεγάλωσα, προτού ζήσω στη Θεσσαλονίκη για κάμποσα χρόνια. Ποτέ δεν μου πολυάρεσε σαν πόλη, οι άνθρωποί της, σαν πρωτεύουσα και τόπος να ζεις, ειδικά σαν νέος. Η επιστροφή μου όμως, πριν δύο χρόνια, μου αποκάλυψε ένα άλλο πρόσωπο της πόλης.
Το κέντρο της πόλης, που πάντοτε μου άρεσε να βγαίνω, αναζωογονήθηκε. Βοήθησε σε αυτό και το άνοιγμα της πράσινης γραμμής και η ξένη χρηματοδότηση των περιοχών της εντός των τοιχών πόλης, που κάνει πιο ενδιαφέρουσα την εμπειρία διαβίωσης μεταξύ δύο κόσμων, στη βόρεια-κατεχόμενη και στη νότια Λευκωσία.
Πολλά μαγαζιά και στέκια άνοιξαν επίσης τα τελευταία χρόνια. Οι ντόπιοι επιτέλους άρχισαν να κυκλοφορούν περισσότερο και σε λιγότερο "δήθεν" μέρη.
Επίσης πολλοί Έλληνες εξ Ελλάδος και ξένοι, κοινοτικοί εννοώ, έχουν έρθει εδώ για εργασία. Εκτός από τους παιδικούς μου φίλους, κυρίως εδώ κάνω παρέα με τους προαναφερθέντες.
Τα μόνα αρνητικά για μένα της πόλης, εν ολίγοις, παραμένουν η αναχρονιστική συμπεριφορά των κατοίκων της και η νεογιάππικη τους νοοτροπία, η σχετική απόσταση από τις παραλίες για τα κυπριακά δεδομένα, η συνεχιζόμενη αναγκαστική συνειδητοποίηση των συνεπειών και της πραγματικότητας της τουρκικής εισβολής και κατοχής του βορείου τμήματος της Νήσου, καθώς και η αφόριτη ζέστη του καλοκαιριού.
Εύχομαι να σας κατατόπισα κάπως και για όσους σκέφτονται να μετοικήσουν στην πόλη τούτη, να πάρετε την καλύτερη δυνατή για σας απόφαση!
Βασίλης
Βλ. επίσης: http://www.ledraproperties.com/el-gr/home/