Thursday 6 December 2012

Περί λεγόμενου κυπριακού Μνημονίου !


Λευκωσία, Τετάρτη, 6 Δεκεμβρίου 2012
ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ
Περί λεγόμενου κυπριακού Μνημονίου !
Βασίλης Κοιλιαρής, Οικονομολόγος - Διεθνολόγος
Αναφορικά με το διαπραγματευόμενο λεγόμενο κυπριακό Μνημόνιο Ι, γιατί αναμένονται και άλλα με δυσμενέστερους όρους για τους εργαζομένους, έχω τρία σημεία να καταθέσω προς προβληματισμό και συζήτηση:
1. Με ποια λογική / αιτιολογία / επιχειρηματολογία καθορίστηκαν οι μειώσεις τόσο του αριθμού εργαζομένων σε κάθε κατηγορία / καθεστώς εργασίας (ωρομίσθιοι, ορισμένου χρόνου / έκτακτοι, μόνιμοι δημόσιοι υπάλληλοι), όσο και οι ποσοστιαίες αναπροσαρμογές των εισφορών, φόρων, επιδομάτων, μισθών και συντάξεων;
Καλό θα ήταν η Τρόικα να παρέθετε το σκεπτικό και την τεχνοκρατική οικονομοτεχνική της εργασία, βάσει της οποίας προέκυψαν οι μειώσεις του προσωπικού στη δημόσια υπηρεσία
2. Αυτοί που κόπτονται για την εφαρμογή του μνημονίου, το συντομότερο δυνατόν, μπορούν να μας εξηγήσουν γιατί τόσα χρόνια ΑΠΕΤΥΧΑΝ παταγωδώς να εφαρμόσουν στο ελάχιστο τα μέτρα του προτεινόμενου Μνημονίου Ι, εκεί που μερικοί τροϊκανοί γραφειοκράτες, μέσα σε μερικούς μήνες, "κατάφεραν" να προσδιορίσουν αυτά τα απεχθή μεν, αλλά αναγκαία δε μέτρα δημοσιονομικής και οργανωτικής προσαρμογής της κυπριακής οικονομίας σε ένα ανταγωνιστικό πλαίσιο λειτουργίας;
Αναμένουμε από τον κυπριακό λαό, στις επόμενες κατά σειρά εκλογικές αναμετρήσεις, τουλάχιστον με αυτόν τον τρόπο, να σταματήσει επιτέλους να επιβραβεύει την ανικανότητα, την αναλγησία, το κατεστημένο, τα ίδια πρόσωπα που αδυνατούν να ωθήσουν τη χώρα μπροστά και τα οποία συνεχίζουν με ένα ξύλινο πολιτικό λόγο να πουλάνε τα ίδια παραμύθια. Σίγουρα υπάρχουν εξαιρέσεις σε κάθε κομματικό μηχανισμό, ανεξαρτήτως ιδεολογικής αντίληψης. Το μεγάλο πρόβλημα είναι η εύρεση αυτών των φωστήρων ελπίδας, κάτι που όμως, σε μια μικρή κοινωνία όπως είναι η κυπριακή, με λίγη προσπάθεια, συμμετοχή και συλλογική κοινωνική αντίληψη, είναι απόλυτα εφικτό.
3. Η μνημονιακή ανάγκη δεν προέκυψε από το πουθενά. Ήταν αναμενόμενη, επακόλουθο της χρόνιας ασθένειας του κυπριακού συστήματος οργάνωσης και λειτουργίας, πολιτικής κουλτούρας και προσδοκιών διαβίωσης σε ένα επίπεδο ζωής μη ανταποκρινόμενο στις πραγματικές ανάγκες του πληθυσμού και τα ουσιαστικά ζητήματα που θα ανέμενε κανείς να καθορίζουν τις προτεραιότητές μας. Όταν το όραμα του λαού περιορίζεται στην δια βίου αποκατάσταση στη δημόσια υπηρεσία, στη λιγότερη δυνατή προσπάθεια και στην καρεκλοκενταυρία, τότε ας μην απορούμε γιατί φτάσαμε ως εδώ. Και ακόμα πάτο δεν πιάσαμε, γιατί ακολουθούν τρις χειρότερα.
Η ολοκληρωτική απουσία εισαγωγής μέτρων αναπτυξιακής πολιτικής, παράλληλα με τα μέτρα λιτότητας, παραδείγματος χάριν, μεταξύ άλλων,:
• Επενδύσεων σε Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας και σε υποδομές Βιώσιμης Ανάπτυξης [1], μέσω παραδείγματος χάριν της αξιοποίησης της κυπριακής άγονης υπαίθρου με οργανικές καλλιέργειες, όπου η αγροτική γη θα παρέχεται με μηδενικό κόστος σε νέους αγρότες για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, υπό προϋποθέσεις, για την αξιοποίησή της, μέσω της εγκατάστασης φωτοβολταϊκών συστημάτων στις σκεπές οικοδομών μεγάλης επιφάνειας, για την ενεργειακή αυτονομία κάθε κτιριακής εγκατάστασης, καθώς και μέσω της στρατηγικής αξιοποίησης των ενεργειακών μας αποθεμάτων στην κυπριακή Αποκλειστική Οικονομική Ζώνη [2],
• Κινήτρων για αύξηση του πληθυσμού, μέσω κυρίως γεννήσεων ημεδαπών, για να συνεχίσουν και οι επόμενες γενεές συνταξιούχων να χρηματοδοτούνται από μόνιμα εγκατεστημένους εργαζομένους στο νησί (και όχι μέσω της χρηματοδότησης των κοινωνικών ασφαλίσεων και των συντάξεων από τη μετανάστευση, νόμιμη ή παράνομη, που είναι πηγή χρηματοδότησης των συνταξιοδοτικών ταμείων μόνο σε περιόδους ανάπτυξης μιας οικονομίας και όχι μόνιμος μηχανισμός - πηγή εισοδήματος για μια εγχώρια οικονομία), αφού η υλοποίηση της πολιτικής της αναπλήρωσης, τουλάχιστον, του ημεδαπού πληθυσμού (2,1 παιδιά ανά γυναίκα σε γόνιμη αναπαραγωγική ηλικία) αποτελεί την μόνη πραγματική διέξοδο από την κρίση, αφού το μέλλον είναι τα παιδιά, τα οποία όταν ενηλικιωθούν θα αποτελούν την ασπίδα του κοινωνικού κράτους, εφόσον βρίσκουν εργασία σε μια υγιή και ανταγωνιστική οικονομία υψηλής παραγωγικότητας στα πλαίσια της βιώσιμης ανάπτυξης,
• Χρηματοδότησης της επιχειρηματικότητας για τη δημιουργία νέων επιχειρήσεων, π.χ. επιδοτώντας το επιτόκιο επιχειρηματικού δανεισμού και μειώνοντας στο ήμισυ τη φορολογία επί των κερδών και του τέλους επιτηδεύματος για την πρώτη τριετία λειτουργίας της νέας επιχείρησης,
και, τέλος,
• Δημιουργίας κοιτίδων ευνοϊκής συ-στέγασης επιχειρήσεων και ερευνητικών κέντρων, π.χ. μεταξύ της βιομηχανικής ζώνης Λευκωσίας – Αγλαντζιάς και της Πανεπιστημιούπολης, όπου οι συνέργειες μπορούν να δώσουν την αναγκαία προστιθέμενη αξία στην Έρευνα, την Καινοτομία και την Ανάπτυξη,
καταδεικνύει την παντελή απουσία ευαισθησίας και γνώσης από πλευράς των γραφικών γραφειοκρατών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας και του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου, περί κοινωνιολογικών ζητημάτων, βασικών πανανθρώπινων αρχών και αξιών όπως, μεταξύ άλλων, δημοκρατίας και κοινωνικού διαλόγου, δικαιοσύνης και ισότιμης κατανομής βαρών, αλληλεγγύης και επικουρικότητας, καθώς και απάθειάς τους στην προσέγγιση των κατακτημένων με αίμα και ιδρώτα ανθρωπίνων δικαιωμάτων στη ζωή, την εργασία, τη δημιουργία οικογένειας, της αξιοπρεπούς διαβίωσης και των γηρατειών.
Προφανώς, το μίασμα, δεν βαραίνει μόνο τους αγνώμονες τροϊκανούς (μιας και οι μισθοί τους πληρώνονται εμμέσως και από εμάς, τους κύπριους πολίτες, μέσω των εισφορών της Κυπριακής Δημοκρατίας στους οικείους διεθνείς οργανισμούς στους οποίους οι εν λόγω "κύριοι" απασχολούνται). Οι "δυστυχείς" τροϊκανοί [3], οι οποίοι αγνοούν τα βασικά περί της ελληνικής πραγματικότητας και της κυπριακής ιδιαιτερότητας, ήτοι ενός μοιρασμένου νησιού, που βρίσκεται "στο στόμα του λύκου", στην άκρη της ανατολικής Μεσογείου, περιβαλλόμενο από κράτη που τώρα βιώνουν τη δημοκρατική τους μετάβαση, μέσω της λεγόμενης αραβικής άνοιξης, που κινδυνεύει να μετατραπεί σε αραβικό χειμώνα, ενώ δίπλα μας μαίνονται εμφύλιοι πόλεμοι και διασυνοριακές διαμάχες με εκατόμβες χιλιάδων νεκρών και εκατομμυρίων προσφύγων (Συρία, Παλαιστίνη, Λίβανος και παραπέρα Ιράκ), απλά κάνουν τη δουλειά που τους έμαθαν να εφαρμόζουν σε χώρες με υψηλό κίνδυνο πτώχευσης.
Το μίασμα βαραίνει εξίσου και περισσότερο εμάς, τους πολίτες αυτής της χώρας και τους πολιτικούς μας αντιπροσώπους, οι οποίοι δεν τίμησαν το κοινωνικό συμβόλαιο που συνυπογράψαμε.
[1] Υπενθυμίζεται ότι η έννοια της βιώσιμης ανάπτυξης καθορίστηκε στην Έκθεση της Επιτροπής Brundland (1987) ως “η ανάπτυξη η οποία ανταποκρίνεται στις ανάγκες της παρούσας γενιάς, αλλά δεν θέτει σε κίνδυνο της αναπτυξιακές δυνατότητες των επόμενων γενιών”. Η βιώσιμη ανάπτυξη προϋποθέτει δύο βασικούς άξονες: α) την κεντρική ιδέα των 'αναγκών', συγκεκριμένα των βασικών εκείνων αναγκών των φτωχώτερων κοινωνικών στρωμάτων του κόσμου, στις οποίες θα πρέπει να δίδεται επιτακτικά η αναγκαία προτεραιότητα• και β) η κεντρική ιδέα της επιβολής κρατικών περιορισμών στην τεχνολογία και την οργάνωση της κοινωνίας βάσει της ικανότητας του περιβάλλοντος να ανταποκριθεί στις ανάγκες της παρούσας και των μελλοντικών γενεών. Βλ. UN Documents: Gathering a body of global agreements. Our Common Future, Chapter 2: Towards Sustainable Development.
[2[] Η Αποκλειστική Οικονομική Ζώνη είναι μία ζώνη θαλάσσιας δικαιοδοσίας και δικαιωμάτων των παράκτιων κρατών, με τεράστιο εύρος (μέχρι και 200 ναυτικά μίλια από τις ακτές), που περιλαμβάνει τα ύδατα, το βυθό και το υπέδαφος της περιοχής της, και αρχίζει μετά το τέλος της αιγιαλίτιδας ζώνης. Ο θεσμός αυτός αποτελεί τη σημαντικότερη και επαναστατικότερη καινοτομία του νέου δικαίου της θάλασσας όπως υιοθετήθηκε στη Σύμβαση των Ηνωμένων Εθνών για το Δίκαιο της Θάλασσας το 1982. Πηγή: Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα για την Εκπαίδευση, Ίδρυμα Ενέργειας Κύπρου.
http://www.cie.org.cy/sxoliko.html#menu4-11
[3] Οι "αναίσθητοι" τροϊκανοί, προφανώς, είναι υποπροϊόντα του συστήματος, που αναδεικνύει στις τεχνοκρατικές θέσεις τους βολεμένους, τους γόνους νεογιάππηδων οικογενειών, τους γόνους τεχνοκρατών δημοσίων κρατικών υπηρεσιών και διεθνών οργανισμών, τους γόνους κομματικών οικογενειοκρατιών και κάθε λογής γόνο, στον οποίο απουσιάζει η συσσωρευμένη γνώση παιδείας και υπαρξιακής αντίληψης (που συνήθως κατέχουν οι καλλιεργημένοι άρχοντες και μη σε κάθε κοινωνία). Οι εν λόγω "γόνοι", θυμίζουμε ότι έχουν βολευτεί στις θέσεις τους στους μεγάλους αυτούς διεθνείς γραφειοκρατικούς οργανισμούς, με παχουλούς μισθούς οι οποίοι υπόκεινται σε φοροαπαλλαγές, επιδόματα κάθε λογής και οι οποίοι μισθολογικά βρίσκονται σε υπερτριπλάσια επίπεδα απολαβών από το μέσο Ευρωπαίο δημόσιο υπάλληλο.

Tuesday 4 December 2012

Reply: If only the private sector could suffer like the civil servants.


Higher wages in the public sector, compared to the private sector, is only one of the major problems Cyprus economy is facing. The other major issues, just to name a few, are Meson (unjustice and immoral lobbying to get a job), bureaucracy, anachronistic system of recruitment, evaluation and promotion to the public service (the public servant is still named goverment-employ, by the majority of the population, just a sign how citizens in this country misfortunately confuse the role of the public servant, who is working for his country's better present and future, and the role of the government employ, who is working for his party to continue keeping the government position), tax fraud, lack of assessment on the efficiency and effectiveness of our economic main sources of production and income etc etc.
However, just to focus on your main call, if the cuts are fair, my answer is NO. The cuts proposed my Troika are just the beginning of a series of austerity measures, already imposed to our country's people, that are going to get worst. The reason of the unfairness of the cuts is not this one, though. Everybody, till recently at least, were pursuing by any possible mean, fair or unfair, to get a job at the public service for the already known benefits and reasons. The public sector got huge, proportionally to Cyprus real economic needs. The same time, the organigram of the state is more or less the same, both in concept and practice, with the one left by the imperialist colonial rulers of Cyprus, the so called British empire. Everything works on a pyramid scale of management, favouring a better control by the colonial regime before 1960. This system continues to faction till to date, cause it favours the new political order of the country.
I believe that the time to change our mind believes and everyday habbits came. Pushing and dividing people to public-favour and private-favour is a misconception that only works in favour of the rulling class, the rich and the higher class of our society and not for the benefit of the workers and the employees in the three sectors of our economy (agriculture, industry and services).
The real question is on how to better distribute income between these three sectors of the economy and not between state and private ownership
Looking forward for your comments as well.
Calling on ALL my friends working in the Cypriot 'civil service', please read this article and let me know what you think. Is it fair? Is it over exaggerated? I want an honest comment from you so I can form my opinions accordingly. I was surprised how the cuts are actually not so damaging to the public sector and in fact the conditions compared the private sector are still so much better. Am I missing something?
Not wanting to single people out here, but some friends of mine who I know are intelligent and hard workers, I would love to hear their opinions, pleeeeease: Stelios, Vasilis, Giorgos, Loizos... You will help me with a report I am writing! I want to be as fair as possible!

Περί ΡΙΚΣΣΥ(ς) και ανόρθωσης της Σοσιαλδημοκρατίας !


Αγαπητέ κ. Λοβέρδο,
Από την ιδρυτική διακήρυξη της ΡΙΚΣΣΥ κρατάω τα παρακάτω δύο σημεία:
1. Είμαστε σοσιαλδημοκράτες και συνεπώς βασικό μας μέλημα είναι το κοινωνικό κράτος και οι δίκαιες ρυθμίσεις στη λειτουργία της αγοράς. Ταυτοχρόνως, ο ριζοσπαστισμός είναι η έκφραση της πολιτικής μας βούλησης και η ενοποιητική μας δύναμη. Είμαστε αποφασισμένοι να προχωρήσουμε αμέσως σε πολιτικές, οικονομικές και θεσμικές αλλαγές.
2. Σκοπός των ριζοσπαστικών αλλαγών είναι να εξουδετερωθούν οι αγκυλώσεις και οι στρεβλώσεις που έχουν υποστεί οι θεσμοί. Η Γ’ Ελληνική Δημοκρατία ολοκλήρωσε πλέον τον κύκλο ζωής της. Τώρα πρέπει να παραδώσει τη θέση της στη Δ΄ Ελληνική Δημοκρατία. Γραφειοκρατικά κόμματα, αναχρονιστικές ιδέες, εκφάνσεις της διοίκησης και της δικαιοσύνης που παραμένουν εχθρικές προς την ανάπτυξη και τους ίδιους πολίτες πρέπει να αντικατασταθούν από θεσμούς προόδου, ανάπτυξης και Δικαιοσύνης.
Ο κ. Βενιζέλος βιάστηκε να ηγηθεί της παράταξης και ακολούθως μας απογοήτευσε, μη αξιοποιώντας πολιτικά και με ευθύνη τη γνωστή λίστα, ενώ παράλληλα απαιτούσε από τους μικρομεσαίους να πληρώσουν το λεγόμενο χαράτσι.
Συμφωνώ απόλυτα με τις αλλαγές που απαιτούνται να γίνουν στη δημόσια υπηρεσία. Η ευθύνη που έχω ως άτομο και ως ιδεοφόρος της σοσιαλδημοκρατίας, όπως αναφέρεται στο 1ο σημείο παραπάνω, καθιστά αναγκαία τη διασαφήνιση της έννοιας αυτής.
Για το 2ο σημείο, αναγκαιότητα είναι επίσης η πρότασή σας για τα κόμματα να αναλυθεί περαιτέρω. Η κομματοκρατία πώς μπορεί να καταπολεμηθεί; Το φαινόμενο του ρουσφετιού, του βολέματος και του ωχαδερφισμού πώς μπορεί να ανατραπεί;
Τέλος, για να συγκροτηθεί το ριζοσπαστικό, μεταρρυθμιστικό, ευρωπαϊκό, σοσιαλδημοκρατικό κόμμα, που θα πείσει τους πολίτες και θα υλοποιήσει τις αναγκαίες και ανατρεπτικές αλλαγές σε όλα τα επίπεδα, χρειάζεται τη συνδρομή των πολιτών, των ιδεολόγων ή ιδεοφόρων όπως προτιμώ να τους αποκαλώ. Απαιτεί τη συστράτευση όλων το δυνάμεων του ιδεολογικού αυτού χώρου. Αναγκαία και ικανή συνθήκη προς την κατεύθυνση αυτή είναι η ενότητα, η συνεργασία και η αποδοχή νέων ιδεών και ανθρώπων στο Κίνημα.
Αν και βρίσκομαι λίγο μακρυά, πάντα γεωγραφικά αναφερόμενος, η κρίση ανέδειξε την ευκαιρία να ενώσουμε δυνάμεις ο ελληνισμός, όπου και αν βρισκόμαστε. Μια συμπαράταξη και ένας κοινός αγώνας όλων μας, φίλων και μελών της σοσιαλδημοκρατίας είναι η συνθήκη που θα ανορθώσει το Κίνημα στη θέση που του αναλογεί και που θα μας οδηγήσει στις αναγκαίες αλλαγές που απαιτούν οι καιροί και το έθνος !
Με εκτίμηση,
Βασίλης
ΥΓ. Οι διαφωνούντες και κατακριτές της όποιας πρωτοβουλίας, καλό είναι να καταθέσουν τις δικές τους προτάσεις και ιδέες. Η ισοπέδωση των πάντων απλά προσφέρει το άλλοθι σε ακραία στοιχεία να δρουν αντισυνταγματικά (βλ. αντιεξουσιαστές και φασίστες).

Μέρος της τοποθέτησής μου δημοσιεύτηκε ως σχόλιο στην εφημερίδα Το Βήμα, http://www.tovima.gr/politics/article/?aid=486824&h1=true#commentForm (03/12/2012).

Sunday 2 December 2012

Apocalypse: The Second World War


Worth to keep watching this documentary series on World War II, again and again. History never repeats itself, nevertheless, knowing humanity's past, is the best way to politicaly act wisely for our societies' future. Moreover, knowing our recent history, just a couple of generations ago, could only better guide us for choosing the best candidate in the upcoming elections, of any type, local, parliamentary, presidential, trade union elections, house block representatives etc. Not neglect the fact that abstaining from any type of elections, not participating in democratic procedures and not actively participating towards a sustainable way of living, only serves fascism, nationalism, nepotism, yappies and all of those who are economically well established, into decent office jobs, or businessmen and managers who exploit their employees. Socially oriented way of thinking and democratic activism is not opposing principle-guided capital, or pursuing profit. Social Democracy ought to pursue sustainable develoment, fight unemployment, create jobs and business opportunities to everybody, should pursue, in the long-term, equal opportunities in entrepreneurship, as well as fair assessment and treatment of labour. Knowing history prevents social and economic crisis to erupt. History knowledge, from an objective approach, teach us to care for the "other", our neighbour, our compatriot and our competitor and opponent to our objectives. Finally, learning on historical facts, could only helps us achieve our own goals efficiently and effectively.
http://natgeotv.com/asia/apocalypse-the-second-world-war

Sunday 25 November 2012

Χριστοφίδης: Είναι η ώρα που πρέπει να κυβερνήσουν οι άριστοι «Με την κομματικοποίηση δηλητηριάζουμε τους νέους»


Διαβάστε τη συνέντευξη του Πρύτανη του Πανεπιστημίου Κύπρου. Ο Καθηγητής, αφού παραδέχεται τα λάθη, τις ενοχές και την ανεπάρκεια της προηγούμενης γενεάς να ωθήσει τη χώρα μπροστά, δείχνει να αντιλαμβάνεται απόλυτα τους νέους και την μεταμοντέρνα επαναστατική τους αντίληψη. Εξάλλου, καταδικάζοντας φασιστικές νοοτροπίες, αναχρονιστικές μηδενιστικές αντιλήψεις και πρακτικές, όπως π.χ. οι καταλήψεις στα πανεπιστήμια, αναφέρεται στην κομματικοποίηση του τόπου μας σε κάθε επίπεδο και την αδιέξοδη πολιτική και τους ανεπαρκείς πολιτικούς μας οι οποίοι δρουν με βάση τα ιστορικά απολιθώματα ιδεών και εμμονών!
Μήπως ήρθε η ώρα της αλλαγής;
Μπορούμε !
http://newsite.kathimerini.com.cy/index.php?pageaction=kat&modid=1&artid=113801

Wednesday 21 November 2012

Περί Διεθνούς Δικαίου


Κατάφωρη παραβίαση του διεθνούς δικαίου δεν είναι το γεγονός, εξάλλου, η Ισχύς, συναρτήσει του ανελέητου Χρόνου (για 38 έτη μιλάμε από την παράνομη τουρκική εισβολή και 8 έτη κατοχής ευρωπαϊκού εδάφους από υποψήφια για ένταξη χώρα στην Ένωση) να επιβάλλεται της δικαιοσύνης, κατά John Rawls, και των τριών βασικών ελευθεριών - δικαιωμάτων της ιδιοκτησίας, μετακινήσεως και εγκατάστασης -, καθώς και των τεσσάρων ελευθεριών, ευρωπαϊκού επιτεύγματος, ήτοι της ζώνης-αγοράς χωρίς σύνορα, εντός της οποίας μπορούν να κυκλοφορούν ελεύθερα τα άτομα και τα κεφάλαια ή να πραγματοποιούνται αγοραπωλησίες αγαθών και υπηρεσιών, τις οποίες το ευρωπαϊκό κεκτημένο κατοχυρώνει επαρκώς; Πώς μπορεί το Συμβούλιο της Ευρώπης και το Ευρωπαϊκό του Δικαστήριο των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων (ΕΔΑΔ) να αποδέχεται το δικαίωμα παρανόμων εγκατεστημένων σε ξένη για αυτούς γη (Τούρκοι έποικοι) και να ισοπεδώνει τα νόμιμα δικαιώματα ιδιοκτησίας της γης αυτής από τους νόμιμους ιδιοκτήτες τους (Ελληνοκύπριοι πρόσφυγες); Η απόφαση αυτή του ΕΔΑΔ (Δημόπουλος και άλλοι v. Τουρκίας) χρήζει ενστάσεως από την Κυπριακή Δημοκρατία ή νέα προσφυγή με επανεξέταση της διεθνο-νομικής μας θέσης, σχετικά με το Κυπριακό πρόβλημα!

Περί "Πρωτοβουλίας Νέων για το Μέλλον μας"!!


Δύσκολα γίνεται πιστευτό στις μέρες μας, ότι μια ομάδα νέων ανθρώπων συναπαντήθηκαν και εργάζονται/συνεργάζονται, σε εθελοντική βάση, πιστεύοντας ότι μαζί, ενωμένοι, μπορούμε να ωθήσουμε την κοινωνία προς ένα άλλο νεωτερικό δομικό πλαίσιο λειτουργίας, εκσυγχρονισμού και προόδου μέσω κοινής προσπάθειας και αγώνα για την αναγέννηση της Κύπρου μας, την επανένωσή της (απελευθέρωση) και την πρωτοπορία, σε μερικούς τουλάχιστον εξειδικευμένους τομείς, όπως είναι, μεταξύ άλλων, η ενεργειακή ασφάλεια της Ευρώπης, μέσω της αξιοποίησης των πόρων υδρογονανθράκων στην ΑΟΖ μας και, μέσω της αειφόρου ανάπτυξης, η προώθηση της χρήσης περισσοτέρων ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και γενικότερα η υλοποίηση της πράσινης οικονομίας. Παραταύτα, ο υποφαινόμενος, εκ των έσω, υπογράφω περί του αληθούς της προσπάθειας αυτής!
Η “Πρωτοβουλία νέων για το Μέλλον μας´ είναι μια αυθόρμητη και υπέρ κομματική πρωτοβουλία απο νέους ανθρώπους που προέρχονται απο όλους τους ιδεολογικούς χώρους. Νέους που βαρέθηκαν το ψεύτικο και επίπλαστο δίλημμα αριστερά ή δεξιά και προτάσσουν την αγάπη τους για το μέλλον του τόπου τους. Απαιτούν αξιοκρατία, δημοκρατία και ελευθερία στην πατρίδα τους. Πράγματα τα οποία θα έπρεπε να ήταν αυτονόητα σε ένα ευρωπαϊκό κράτος εν έτη 2012. Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την εθελοντική αυτή πρωτοβουλία βλ. την ιστοσελίδα
http://www.mellonmas.com και στο
http://www.facebook.com/mellonmas

Tuesday 13 November 2012

Λέμε ΟΧΙ στη Χρυσή Αυγή


Κοιτάξτε, είναι ένα πράγμα το να είμαστε όλοι κατά του φασισμού και των ψευδοπατριωτών της "χρυσής" αυγής και άλλο να αποδεχόμαστε την παρανομία, ήτοι την λαθρομετανάστευση και να θεωρούμε ανθρώπινο ο συνάνθρωπός μας να ζει από τα σκουπίδια που αφήνουν οι ντόπιοι βολεμένοι σε κάθε κοινωνία. Ο Ξένιος Ζευς καλά κάνει και δρα, φτάνει να είναι σε όσο δυνατόν πιο ανθρώπινο πλαίσιο η δράση του αυτή. Η υπογεννητικότητα στην Ελλάδα, η ανεργία των νέων, των ενηλίκων και των μεσήλικων, η αχρηστία των βολεμένων και η μη αξιοποίηση των πλουτοπαραγωγικών μας πόρων, δεν πρόκειται να αλλάξουν ροή με την παραμονή στη χώρα των κάθε λογής κυνηγημένων, φτωχών και πεινασμένων από όλο τον κόσμο. Λίγη λογική χρειάζεται για να αντιληφθείτε ότι έτσι ούτε τον εαυτό σας βοηθάτε, ούτε την πατρίδα που γεννηθήκατε αλλά και ούτε την χιλιοταλαιπωρημένη χώρα που σας υποδέχθηκε! Καλή επιστροφή σας εύχομαι στα πάτριά σας εδάφη και καλή ανάκαμψη στην Ελλάδα μας!

Tuesday 6 November 2012

Αναχρονισμός και διάκριση το επίδομα στις άγαμες μεγαλομπεμπέκες !


Πράγματι, το συγκεκριμένο επίδομα, που επιβραβεύει την αγαμία, την οκνηρία και την αναισθησία της κάθε θεωρητικά άγαμης γυναίκας, που είχε την ατυχία να γεννηθεί σε οικογένεια δημοσίου υπαλλήλου, ο οποίος έχει αποθάνει, είναι εκτός των άλλων αναχρονιστική και αποτελεί διάκριση κατά των ανδρών. Όταν μιλάμε για ίσα δικαιώματα, θα πρέπει να αναφερόμαστε και στα δύο φύλα. Συμφωνώ δε στο ότι το επίδομα αυτό θα πρέπει μόνο να διατηρηθεί και να επεκταθεί και στα αγόρια, όταν είναι ανήλικα ή έστω σπουδάζουν, μέχρι τα 25 τους έτη. Εννοείτε, εξάλλου, ότι η απόδοση του επιδόματος μόνο στα παιδιά του δημοσίου είναι κατάφωρη παραβίαση των δικαιωμάτων στη ζωή και την παιδεία των Ελλήνων πολιτών που είχαν την τύχη να μεγαλώσουν μακρυά από τους κρατικοδίαιτους πολιτικάντηδες και δημοσίους υπαλλήλους!
Το σχόλιο μου είχε αναφορά το πάρακάτω σχόλιο του/της ΚΔ.
άγαμες θυγατέρες αίσχος! | 13:47
Πρέπει να καταργηθεί ΤΕΛΕΙΩΣ η σύνταξη εκτός αν μιλάμε για ανήλικα και νέες εως 24 χρονών (παράμετρος σπουδές). 'Εχω παράδειγμα ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΜΟΥ. Γυναίκα, 30 χρονών, νηπιαγωγός στο επάγγελμα ΔΕΝ δούλεψε ποτέ της ούτε πρόκειται. Σαν νηπιαγωγός θα παίρνει 500-600 ευρώ και θα εργάζεται σκληρά. Σαν άγαμη θυγατέρα κάθεται σπίτι της, βλέπει τούρκικα όλη τη μέρα, και παιρνει 720 ευρώ το μήνα. Τί παράγει για τη χώρα; Γιατί να την τρέφω εγώ και εσύ; Δεν μιλάμε για ανάπηρη ούτε για άρρωστη. ΝΕΑ, AΠΟΛΥΤΑ ΥΓΙΗΣ, και ΜΕ ΠΤΥΧΙΟ!!! ΚΔ

Tuesday 9 October 2012

Αξιοποίηση των κοιτασμάτων υδρογονανθράκων στο Οικόπεδο 12


Επί της ουσίας, επιθυμώ να καταθέσω την παρακάτω πρόταση, εν μέσω και των πρόσφατων δυσμενών εξελίξεων, της δήλωσης δηλαδή του ΓΓ των ΗΕ (29.9.12), κ. Ban Ki-moon, περί της αξιοποίησης των κοιτασμάτων υδρογονανθράκων, για τη χρηματοδότηση της επίλυσης – διακανονισμού (settlement) του Κυπριακού προβλήματος, καθώς και του διαμοιρασμού των προσόδων από την αξιοποίηση αυτή, προς όφελος και των δύο κοινοτήτων, χωρίς να τίθενται στο περιεχόμενο της δήλωσης οποιεσδήποτε αναφορές, ως προϋπόθεση εφαρμογής της πρότασης, για άμεση αποχώρηση του κατοχικού στρατού, των εποίκων αλλά και πρόοδο στις συνομιλίες και στα υπόλοιπα κρίσιμα ζητήματα των διαπραγματεύσεων (εδαφικό – περιουσιακό, διακυβέρνηση, επιστροφή των προσφύγων και διακρίβωση της τύχης των αγνοουμένων). Εξάλλου, καμία καταδίκη της γενικότερης προσπάθειας κύκλων των Ηνωμένων Εθνών (π.χ. Alexander Downer) για σύνδεση των Υδρογονανθράκων με το Πρόβλημα δεν έχει ρεαλιστικά τοποθετηθεί στο σωστό διεθνοπολιτικό της πλαίσιο, όπως αρχικά θα έπρεπε να πραγματοποιηθεί, μέσω και του σχετικού ψηφίσματος της Βουλής των Αντιπροσώπων (2/2/2012) και την προώθηση του στα αρμόδια διπλωματικά κανάλια, για τη διαφώτιση της διεθνούς κοινότητας.
Το Υπόβαθρο της Πρότασης:
Σε δημοσίευμα του ΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΟΥ (10.6.12), του δημοσιογράφου κ. Κώστα Παπασταύρου και με τίτλο Ρίο+20: Το μέλλον που εμείς θέλουμε: Ιστορική ευκαιρία αποτελεί η Σύνοδος των Η.Ε. για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη, ανεξαρτήτως αποτελέσματος και συμπερασμάτων της Συνόδου, αναφερόταν ότι "[Ο]ι επίσημες εργασίες της Συνόδου θα περιστραφούν σε δύο βασικούς άξονες: (α) προώθηση της πράσινης οικονομίας στο πλαίσιο της βιώσιμης ανάπτυξης και εξάλειψης της φτώχειας, περιλαμβανομένης της παροχής σχετικής βοήθειας στις αναπτυσσόμενες χώρες για 'πρασίνισμα ́ της ανάπτυξής τους, και (β) βελτίωση του θεσμικού πλαισίου για διεθνή συνεργασία προς προώθηση της βιώσιμης ανάπτυξης [1].
Η αναφορά μου στο συγκεκριμένο άρθρο, σκοπό έχει, μέσω της σύνδεσής του με ένα άλλο δημοσίευμα της αγγλόφωνης έκδοσης της ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗΣ (31.8.12), να προτείνει συγκεκριμένους τρόπους αξιοποίησης των κοιτασμάτων, με τελικό αποδέκτη το σύνολο της κυπριακής κοινωνίας και πιο συγκεκριμένα τον Κύπριο Πολίτη.
Στο συγκεκριμένο δημοσίευμα αναφέρονται οι εκτιμήσεις του κ. Sohbet Karbuz, διευθυντή του Observatoire Méditerranean de l' Energie [2], για τα ενδεχόμενα οικονομικά αποτελέσματα της αξιοποίησης των κοιτασμάτων στο Οικόπεδο 12 ("Αφροδίτη"). Το Παρατηρητήριο αναφέρεται στις εκθέσεις του Γεωλογικού τμήματος Επισκόπησης των ΗΠΑ (United States Geological Survey), για τα κοιτάσματα στο σύνολο της Λεκάνης της Ανατολής (Levant Basin), όπου εκτιμάται ότι συνολικά αυτά κυμαίνονται στα 122 τρισεκατομμύρια κυβικά πόδια (f3), εξαγώγιμου, φυσικού αερίου. Επίσης, πιο συγκεκριμένα, μόνο για την "Αφροδίτη", η Noble εκτίμησε ότι τα εκμεταλλεύσιμα κοιτάσματα, εντός της Κυπριακής Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης [3], είναι περίπου 7 τρις. f3 [(210 περίπου δις. κυβικά μέτρα (m3)] [4] φυσικού αερίου. Το Παρατηρητήριο συνεχίζει στα οικονομικά ενδεχόμενα αποτελέσματα της εκμετάλλευσης, σε σημερινές τιμές και σε δολάρια, μετρικό σύστημα αναφοράς τα m3 και χρονικό σημείο αναφοράς, για την πραγματοποίηση εξαγωγής του φυσικού αερίου σε άλλες χώρες, το 2020. Εάν η ετήσια παραγωγή, σύμφωνα πάντα με τον κ. Karbuz, κυμανθεί μεταξύ 7 και 10 δις m3, το αστρονομικό ποσό των 2,2 με 3,1 δις. $ ετησίως θα μπορούσε να εισρεύσει στο δημόσιο ταμείο, ως καθαρό κέρδος της εκμετάλλευσης. Δηλαδή, όσο περίπου και το ΑΕΠ της Κύπρου ή ενάμιση φορά όσο το Εθνικό μας Χρέος. Συνολικά, θα μπορούσε να αντληθεί στις διεθνείς αγορές χρήματος και ενεργειακών εμπορευμάτων, σε διάστημα τουλάχιστον δέκα ετών, λόγω και της μεγάλης διακύμανσης που έχει ο τομέας των ενεργειακών αγαθών, ποσό που θα κυμαίνεται από 22 έως 31 δις $.
Η Πρόταση:
Αν ακολουθήσουμε το λιγότερο αισιόδοξο σενάριο, όπου η Κυπριακή Δημοκρατία μπορεί να επωφεληθεί, για τα επόμενα 10 έτη, περίπου 2,2 δις $ ετησίως, ήτοι περίπου 1,7 δις € ή 1 δις £,5 τότε, στο ίδιο μακροπρόθεσμο πλάνο, με στρατηγικό ορίζοντα και εφαρμογή της πολιτικής σας θέσης (30/07/2012) “Πρόταση για γρήγορη έξοδο από την οικονομική κρίση - Αιχμή του δόρατος - η αξιοποίηση του Φυσικού Αερίου”, η Κύπρος θα μπορούσε να εκμηδενίσει το χρέος της και να επενδύσει σε υποδομές που θα ανεβάσουν το βιοτικό επίπεδο και την καθημερινότητα του πολίτη στο δυτικό ανεπτυγμένο πρότυπο [5] και, παράλληλα, να εφαρμόσει πολιτικές βασισμένες στους δύο βασικούς άξονες της Συνόδου του Rio+20, πάντα στο πλαίσιο της βιώσιμης ανάπτυξης.
Επιπλέον, με βάση και τα παρακάτω συγκεκριμένα σημεία μιας άλλης προτάσεως:
«αξιοποιώντας τις διεθνείς αγορές και τις σύγχρονες μεθόδους άντλησης κεφαλαίων, προτείνουμε την άμεση αξιοποίηση των δικαιωμάτων της Κυπριακής Δημοκρατίας από το οικόπεδο 12, χωρίς να χρειάζεται να αναμένουμε την εξόρυξη και υγροποίηση του, αλλά και χωρίς να χρειάζεται να προπωλήσουμε τα αποθέματα μας σε τιμή ευκαιρίας.
η Κυβέρνηση με βάση την πρόταση μας, μπορεί να αντλήσει σε σύντομο χρόνο σημαντικά κεφάλαια από τις διεθνείς αγορές [...]».
επιθυμώ να προσθέσω το χρονικό ορίζοντα της λήξης των δικαιωμάτων, π.χ. το 2020 βάσει και της εκτίμησης του Παρατηρητηρίου, αντιλαμβανόμενος κάποια ασάφεια σχετικά με τον τρόπο που θα πραγματοποιηθεί η προτεινόμενη αξιοποίηση. Το χρονικό σημείο όπου τα δικαιώματα αυτά θα εξαργυρώνονται από την Κυπριακή Δημοκρατία στην αρχικά συμφωνηθείσα τους τιμή, η οποία θα πρέπει να καθορισθεί μετά από ενδελεχή οικονομοτεχνική μελέτη και σαφή προσδιορισμό της με τρόπο που θα ωφελούνται τόσο οι επενδυτές και όχι οι κερδοσκόποι, όσο και η κυπριακή κοινωνία ως τελικός αποδέκτης και όχι οι ορισθέντες, εύχομαι όχι με κομματικά κριτήρια, διαχειριστές της δημόσιας περιουσίας στην προτεινόμενη εταιρία και τις θυγατρικές της, καθώς και επισήμανση περισσότερων λεπτομερειών αναφορικά με τον τρόπο που λειτουργούν οι διεθνείς αγορές και πώς μπορεί ένα κράτος να επωφεληθεί από αυτόν, π.χ. Νορβηγικό μοντέλο όπως αναφέρατε και εσείς, καθίσταται αναγκαία για την ορθή και πλήρη ενημέρωση των αναγνωστών του άρθρου αυτού αλλά και την αποφυγή ισοπεδωτικών προσεγγίσεων και κριτικής της Προτάσεως από τις λαϊκές και λαϊκιστικές δυνάμεις, που δυστυχώς κυβερνούν την Κύπρο μας ή επιθυμούν να την διακυβερνήσουν.
Με εκτίμηση,
Βασίλης ΚΟΙΛΙΑΡΗΣ
---
[1] Υπενθυμίζεται ότι η έννοια της βιώσιμης ανάπτυξης καθορίστηκε στην Έκθεση της Επιτροπής Brundland (1987) ως “η ανάπτυξη η οποία ανταποκρίνεται στις ανάγκες της παρούσας γενιάς, αλλά δεν θέτει σε κίνδυνο της αναπτυξιακές δυνατότητες των επόμενων γενιών”. Η βιώσιμη ανάπτυξη προϋποθέτει δύο βασικούς άξονες: α) την κεντρική ιδέα των 'αναγκών', συγκεκριμένα των βασικών εκείνων αναγκών των φτωχώτερων κοινωνικών στρωμάτων του κόσμου, στις οποίες θα πρέπει να δίδεται επιτακτικά η αναγκαία προτεραιότητα· και β) η κεντρική ιδέα της επιβολής κρατικών περιορισμών στην τεχνολογία και την οργάνωση της κοινωνίας βάσει της ικανότητας του περιβάλλοντος να ανταποκριθεί στις ανάγκες της παρούσας και των μελλοντικών γενεών. Βλ. UN Documents: Gathering a body of global agreements. Our Common Future, Chapter 2: Towards Sustainable Development. From A/42/427. Our Common Future: Report of the World Commission on Environment and Development: "Sustainable development is development that meets the needs of the present without compromising the ability of future generations to meet their own needs". It contains two key concepts: (I) the concept of 'needs', in particular the essential needs of the world's poor, to which overriding priority should be given; and (ii) the idea of limitations imposed by the state of technology and social organization on the environment's ability to meet present and future needs." http://www.un-documents.net/ocf-02.htm#I
[2] Το Παρατηρητήριο αυτό αντιπροσωπεύει εταιρίες παροχής ενέργειας της Μεσογείου.
[3] Πιστεύω ότι, για τις ανάγκες του άρθρου και των δυνητικών του αναγνωστών στο ευρύτερο κοινό, είναι χρήσιμο να υπενθυμίσουμε ότι, η Αποκλειστική Οικονομική Ζώνη είναι μία ζώνη θαλάσσιας δικαιοδοσίας και δικαιωμάτων των παράκτιων κρατών, με τεράστιο εύρος (μέχρι και 200 ναυτικά μίλια από τις ακτές), που περιλαμβάνει τα ύδατα, το βυθό και το υπέδαφος της περιοχής της, και αρχίζει μετά το τέλος της αιγιαλίτιδας ζώνης. Ο θεσμός αυτός αποτελεί τη σημαντικότερη και επαναστατικότερη καινοτομία του νέου δικαίου της θάλασσας όπως υιοθετήθηκε στη Σύμβαση των Ηνωμένων Εθνών για το Δίκαιο της Θάλασσας το 1982. Πηγή: Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα για την Εκπαίδευση, Ίδρυμα Ενέργειας Κύπρου. http://www.cie.org.cy/sxoliko.html#menu4-11 4 Για τη μετατροπή της εκτίμησης των κοιτασμάτων σε m3 χρησιμοποιήθηκε ο ακόλουθος τύπος: Αν1f3 =0,03m3,τότετα7τρις.f3=210δις.m3. http://www.convertworld.com/el/ogkos/%CE%9A%CF%85%CE%B2%CE%B9%CE%BA%CF%8C+%CF%80%CF% 8C%CE%B4%CE%B9.html
[4] Αναφερόμαστε στις ισοτιμίες σε τρέχουσες τιμές συναλλάγματος, για σκοπούς απτής κατανόησης του μεγέθους της ωφέλειας, τόσο από τη νεώτερη - μετά-Ευρώ - γενεά, όσο και από τις παλαιότερες - μεγαλωμένες με την κυπριακή λίρα – γενεές.
[5] Π.χ. Εκσυγχρονισμός των δημοσίων κτιρίων, με υποδομές φιλικές προς το περιβάλλον, κατάρτιση στις νέες τεχνολογίες των υπηρεσιακών λειτουργών και χρήση της κατάλληλης υλικοτεχνικής υποδομής, βασισμένη στις τελευταίες τεχνολογικές καινοτομίες με διαδικτυακές εφαρμογές και κατάργηση της χαρτογραφικής τήρησης αρχείων, εγγράφων και προτάσεων, εκσυγχρονισμός του οδικού δικτύου, δημιουργία τραμ και ποδηλατοδρόμων, δημιουργία υποδομών διευκολύνσεων πρόσβασης (ΑΜΕΑ, διαβάσεις πεζών, ράμπες ποδηλατοδρόμων) και αναδιάρθρωση των δικτύων μετακινήσεων, ενέργειας και τηλεπικοινωνιών στις ακτές, την επαρχία και τα αστικά κέντρα.